1. leht 1-st

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: N Juul 28, 2016 9:54
Postitas RandomHero
Tõin kaspariuse sinise Saabi endale õuele.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=29888

Jõudsin juba hommikul "selge" peaga kahetseda, et äkki oleks pidanud veel natuke raha koguma, oleks äkki nahktoaga, rohkemate lisadega jne saanud. Aga Auto24 kuulutusi vaatama hakates jõudsin järeldusele, et ega ikka ei leia küll sellise hinnaga midagi põrutamavat.

Head:
- 155kw, väidetavalt. Mina ei suuda tagumikuga mõõta, aga mõnus on sõita küll
- ilusat värvi
- töötav kliimaautomaatik. LÕPUKS!
- paras toonklaas
- Mootor käib siidiselt
- Käiguvahetus on ülimõnusa tundega
Vead:
- Kaardilugeja uks ei tule seestpoolt lahti
- käsipiduri hoob tahab peale jääda
- Üks esirehv on servast söödud, tuleb uurida.
- Ainult raadio. mitte midagi muud.
- Antenni ümbris on katuselt ära kadunud, natuke vett tuleb tuppa ka.
- Vasak esitiib natuke roostetab

Ost ise läks ka üle kivide-kändude. Kui kasparius ei oleks ennast 10 aastat foorumis tõestanud, ei oleks osta julgenud. Lisaks jäi mul kokkulepitud hinnast 50€ puudu, sest puhkuserahad olid vastupidiselt lubadustele üle tulemata jäänud :D Seega käib nüüd vastastikune lootmine - et mina sain lubatud korras auto ja kasparius loodab, et ma esmaspäeval talle selle lõpu saadan.

Praegune peamine küsimus on see, kuidas heliallikaid juurde saada? Hetkel ainult raadio. CD aparaati lihtsalt pole, CD-boksi pole, kassetti pole, USBst või auxist rääkimata. Heligurmaanina ma nendesse raadiosaatjatesse absoluutselt ei usu. Mis oleks kõige valutum lahendus? Üks multifunktsionaalne ja tänapäevane makk vedeleb riiulis, aga siis kaoks roolinupud ära. Kui keeruline on sinna AUXi ehitada?

Küsimus 2: kust leida uut võtit ja mis hinnaga arvestada? Hetkel ainult üks ja kohe suutsin selle 2 korda oma korterisse ära kaotada. Tahan paratamatut ennetada.

Kuna sai vaat et kinnisilmi ja tagumikutunde järgi ostetud, tuleb loota, et üllatusi kooruma ei hakka. Kui keegi selle masina ajaloost rohkem teab, siis jagage julgelt. Kasutaja Myke promos mu ostusoovi teemas seda masinat, jään arvamusi ootama.

Kiire küsimus ka - kas turbosaab sõidab 98ga või sööb 95 ka probleemideta ära?





Lisatud failid

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: N Juul 28, 2016 10:14
Postitas D116
Õnnitlused! Ilus värv.
95 soovitan unustada.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: N Juul 28, 2016 10:22
Postitas skyline
Minu Aerol on tankimisluugil kütuse osas kirjas: min. RON 91 ja tavaliselt saab see toiduks 95, vahel olen proovinud ka 98, aga vahe kütusekulus on niivõrd väike, et hinnaerinevus ei tasu ära.

Uut võtit saad esindusest ja maksab see sedaviisi, et sealt saad osta nende poolt programmeeritud elektroonlise võtme, mis maksab ca 70 euri+ lisaks pead teises kohas laskma treida selle sisse teise mehhaanilise võtme, mis maksab ca 10 eur toorik+ 15 eur töö.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: N Juul 28, 2016 10:24
Postitas heff
Arvestades, et niigi jõudu juurde keeratud, tasuks jääda 98 juurde.

AUX pole keeruline, pistik on "maki" taga olemas. Saad sobiva juhtme ise meisterdada, kui oled natuke osavam (Google abiks), aga ise tellisin auxinputs.com lehelt juhtme, panin külge ja lasin Troostis aktiveerida. Seda viimast saab igas Tech2 omavas ehk Saabidega tegelevas kohas teha.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: N Juul 28, 2016 13:02
Postitas moltobueno
manuaal soovitab 129kw mootorile 95, 154kw mootorile 98, sul siis pigem viimane variant ;)

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: L Aug 13, 2016 11:56
Postitas RandomHero
Natuke ringi sõidetud ja vägisi on tunne, et 155kw mulle praegu ei serverita. Minu kahtlused:
1. käisin Trionicu juures, sai veakoode kustutatud, äkki kustus custom conf ära ja läks tehaseseadesse tagasi? Väga ebatõenäoline
2. Anna tankla tln-trt maantee ääres ja lubatud 98 kütus oli vesine või muidu vilets. Eks tuleb miskit linnakütust sisse panna ja vast ka kütusefilter ära vahetada.

Salongivent krigiseb. Kas see on kuskil nii sügaval, et tuleb kogu armatuur laiali lõhkuda?
Trionicu juures sai küll tagasilda loksutatud, aga tundus tihke olevat. Kahtlane tagantpoolt tulev klõmps on aga kasvanud klobinaks. Ise kahtlustan tagapidurikettaid-klotse, mis nägid üsna nukrad välja. Olen näinud, kuidas klots on keskelt pooleks ja klobiseb sadulas ringi. Trionic ise pakkus, et klobiseb mu summuti, mis püsis all ühe esimese ja ühe tagumise kummipuksiga, keskelt olid kõik kadunud. 1,20€/tk ja natuke parklatuuningut, ei pea enam muretsema, et summuti alt ära kukub.

Häid uudiseid niipalju, et Trionic kiitis auto ausaks, eriti selle hinna eest. Naisuke saab ka omal jõul autost välja, kuigi seda sai nipukaga parandatud - trossi paigal hoidev kõri oli puruks tõmmatud, alternatiiv oleks olnud terve uus uksepolster. Sain ka uue puldi, ühe puldiga olid pidevalt parakad, et kui see ära peaks kaduma, on oi kui palju jama.

Pesin sisu peseva tolmuimejaga ära, esiistmed vajasid kaht pesukäiku, päris plekivabaks ei saanudki, aga see vesi, mis pärast kraanikausist alla läks, oli mustem kui ükski mu nähtud põrandapesuvesi. Vähemalt endal puhtam olla.

Nägin ükspäev tervist rikkudes duublit ka.
[URL=http://s60.photobucket.com/user/randomhero5_album/media/2016-08-01%2013.39.06.jpg.html][IMG]http://i60.photobucket.com/albums/h10/randomhero5_album/th_2016-08-01%2013.39.06.jpg[/IMG][/URL]

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: L Aug 13, 2016 12:11
Postitas Homunkulus
Salongivendi peaks kõrvalistuja jalge juurest kätte saama. Maha tuleb võtta keskkonsooli kundepoolne küljekate ja kindalaeka alune plastkate, seejärel on salongiventikas juba näha. Selle küljes on bumerangi kujuline õhutoru (vist oli 2 kruviga armatuuri küljes kinni) mille ventika küljest lahti muukimine on kõige keerulisem ülesanne. Tolle eest ära saad siis ventikas ise peaks 7 torxiga armatuuri külge kinnituma ja suht hõlpsalt küljest ära tulema (seda viimast etappi pole ise proovinud, manuaalist loen).

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: L Aug 13, 2016 13:15
Postitas andrehh
Salongivendi kohta on abiks see teema :

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=25420

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: L Aug 13, 2016 14:32
Postitas kasparius
Lase sprei õli salongifiltribtaha ja mure murtud.
Ligi saab eemaldades filtri. 3 min job

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: T Nov 29, 2016 16:35
Postitas RandomHero
Tõstan teemat, et näidata, et eluvaim on sees.

Kunagi sügisel sai tagapidurid vahetatud, klotsid-kettad. Sadulad olevat olnud müstilise tavotiga kokku määritud, nii et kõik tihendid paistes ja liikumatud. Käsipidur ei tööta ikka veel - pidi hästi peale tulema, aga lahtilaskmise nupu tross ei olevat õieti pingul, ning käsipiduri mahasaamiseks olevat vaja kang lahti lõhkuda ja näpuga trossi tõmmata. Ise pole seda nalja proovinud, aga kuna tegu oli saabivõõra mehhaanikuga, siis tema seda pingutamise kohta üles ei leidnud.

Krigisev salongivent jäi korraks täiesti kinni. Sai siis suditud ja kangutatud, MoS'i vahele sirtsutatud ja vannutud kuni tööle hakkas. Nüüd töötab ilusti ja vähema kriginaga.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: T Nov 29, 2016 20:38
Postitas heff
Käsipidurit saab reguleerida läbi vaeva käetoe sahtli kaudu. Liiga kõrgele tõmmata, siis võib kergesti peale jääda tõesti, ise puutusin ka hiljuti selle hädaga kokku.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: T Nov 29, 2016 21:05
Postitas flood
Käsipiduri trossi saab pingule kangi sees siis, kui nipukatega trossile nurgad sisse tõmbad.
Toimib juba aastaid nii.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: P Dets 11, 2016 19:20
Postitas RandomHero
tuleb ikka kellegi targema poole pöörduda. Pika pusimise peale olen jõudnud tulemuseni, kus käsipiduri pealetõmbamine pidurdab niipalju, et autot on võimalik erilise pingutuseta lükata, kuid käsipidurit vabastades jääb samapalju peale, ehk siis läheb ca kilomeetrise sõiduga juba soojaks. Ehk siis see kõige jobum variant, kus asi ise ei tööta funktsionaalselt, aga siiski piisavalt, et kahju teha.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: E Dets 12, 2016 0:25
Postitas heff
Pidurite pealejäämine pidi SS-il üsna levinud olema. Halvimal juhul sadul(ad) ja tross(id) vahetusse. Endal läksid vahetusse trossid ja üks sadul, reguleerida annab üsna palju käetoe pesa kaudu.

Küllap enamus töökodasid oskab aidata, vanemate autode puhul tavaline probleem.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: E Dets 12, 2016 21:46
Postitas EiX
Saab 9-3 omab isereguleeruvat käsipidurit... süsteem asub tagumiste pidurisadulate sees. Kui käsipidurikang hakkab võtma liiga ülevalt ja pidur pärast peale jääb, siis viga võllides, mis sadulasse lähevad. Nimelt ei liigu võll tagasi oma algsesse asendisee liigse mustuse/rooste tõttu. Aitab sadula vahetus või sadula remont. Ise olen läinud lihtsamat teed, kasutanud rohkelt WD40 ja kullinokkadega edasi-tagasi võlli liigutanud, kuni käib jälle kergelt ja läheb ise algsesse asendisse tagasi. Tavaliselt probleemid algavad siis kui masinat või käsipidurit kasutatakse vähe.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: T Apr 11, 2017 10:01
Postitas RandomHero
sain lõpuks puhkusele, sain lõpuks tegelema hakata. Esimene remondipäev sai küll usinalt alustatud, aga lõpuks sai kolme peale hoopis kast õlut ära joodud. :drink:

Kõigepealt võtsime ühe tagumise sadula maha - kullinokkadega andis käsipiduri kõrva liigutada, aga isegi siis vaevaliselt. Tiir tartule peale - kuskil kohapeal pole, hinnad krõbedad. Lõpuks saime Automaailmast 82 euriga tükist + 45€ vana sadula pant 2tk kätte. Ladusime kokku, ikka jama. Parem käsipiduri tross täiesti kinni. Käisime jälle kõik poed läbi, enamasti laiutati niisama käsi. Siis jõudsime Fixusesse, kus Mairold (aitäh sulle) tellis meile mõlemad pakutud variandid. Hommikul oli muidugi hapu, et kohale jõudsid vale komplekt ja ainult üks õige tross. Mis seal ikka, ootame edasi. Järgmine päev kokku ladudes olime sunnitud nentima, et kui üks tross oli kinni, siis teine liikus veel eduliselt. Oleks jälle saanud säästulahendust mängida ja ainult ühe vahetada.

Lisaks, tähtis info - 9-3SS'il jäävad pidurid peale, kui käsipiduri trossid pole sadula küljes. Sõita kannatab, aga kuumaks lähevad.

Kokkuvõtvalt - üks sadul oli täiesti kinni, teine liikus, aga sinna oli õhutusnipli asemele pandud kaabliklemm. Üks tross ei liikunud, teine liikus. Eksperdid oleks ehk siis ühe sadula ja ühe trossi vahetanud, meie entusiasmist vahetasime kogu kompoti. Uued-klotsid kettad on ka max paar tuhat sõitnud, seega võib öelda, et tagapidurite täishooldus.

Möödaminnes sai ka õli vahetatud, läbisõit oli vist kuskil 14 000 viimasest vahetusest ja ikka üsna kole värk tuli sealt välja.

Aku tühjenemise põhjus ka leitud - karjub teine, et kaardilugeja uks on lahti, sellest tulenevalt põletas siis ukse küljes olevat pirni. Rooli tagant ei näe, aga naine kõrvalt küsis, et miks mul istme vahel mingi asi põleb. Lahendus lihtne - pirn välja ja elu läheb edasi. Ei oska seda uksevärki ka kuidagi lahendada, uut lukku ei taha ka nii väikese mure pärast paigaldada.

Keegi varasem omanik oli esituledesse ksenoonid aretanud, aga õnneks miski lihtne ümberehituskomplekt, millega jäid kõik originaalpesad alles. Tuleb tavapirnid sisse panna ja ülevaatusele minna. Mina ei oska nendest ksenoonidest midagi arvata, minugipoolest võiksid olemata olla.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: T Apr 11, 2017 17:39
Postitas andrehh
Ei oska seda uksevärki ka kuidagi lahendada, uut lukku ei taha ka nii väikese mure pärast paigaldada.


Ega peale luku vahetuse muud ei aita, kuna lülitid luku sees. Asendus lukul peab olema 7 pin´i, uuema tüübi omad on 4 pin´ga (2005 kanti) ja hakkab veateadet andma ;) . Suunakaid ka ei vilguta.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: T Apr 11, 2017 23:14
Postitas SaabJuht
sain lõpuks puhkusele, sain lõpuks tegelema hakata. Esimene remondipäev sai küll usinalt alustatud, aga lõpuks sai kolme peale hoopis kast õlut ära joodud. :drink:


Olulised asjad kõigepealt :notworthy: Edu tegutsemisel. Ilusa värviga masin!

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: E Apr 24, 2017 10:03
Postitas RandomHero
Ülevaatus edukalt läbitud, ainsana mainiti, et "näe, sealt pressib õli sul välja, tee korda, on endal ka parem". Esimene katse ebaõnnestus nii kiiresti, et raha ei küsitudki - esiuste peal oli toonklaas, mis tuli maha kraapida. Juhioma tuli eeskujulikult kolme latakana maha, kaardilugeja omaga sai rohkem vaeveldud, ning aken on siiani liimine. Nühkisin niikaua naise küünelakieemaldajaga, kuni see otsa sai ja lõin käega. Eks kunagi edasi, kui rohkem kraapimise isu on.

Vahepeal oli plaan Alu28 veljed alla panna, olen neid 9-3SS all Google's näinud küll, aga ET pidi neil "vale" olema. Mis probleeme see tekitaks? Tehasest on mulle ette nähtud ET40-41 ja need on 49.

Pilt
Vale Saab, õige värv

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: E Apr 24, 2017 13:17
Postitas AndresV
Kogu ratas jääb 8-9 mm väljapoole kui tehas on ette näinud. Teoreetiliselt võib rehv vastu koopaserva käia, praktikas vast ei juhtu midagi. Tagasõitjale lendab rohkem sodi kui ratas ei ole nii koopas.

Vabandust, skyline-l õigus. Lugesin diagonaalis ja arvasin, et tahad SS-i alt 41mm ET velge 49mm velje asemele panna.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: E Apr 24, 2017 15:06
Postitas skyline
Kogu ratas jääb 8-9 mm väljapoole kui tehas on ette näinud. Teoreetiliselt võib rehv vastu koopaserva käia, praktikas vast ei juhtu midagi. Tagasõitjale lendab rohkem sodi kui ratas ei ole nii koopas.


Tegelikkus on siiski vastupidine, 9-5 velg jääb 9-3 ss/sc puhul rohkem koopasse sisse. Mul on talveks 16" 9-5 velg koos 8mm flantsidega, siis jääb normaalne, muidu istub üsna koopas sees ja Aero puhul jääb supporti ja velje vaheks ilma flantsita ehk vaid 2mm ja näeb välja ka veidi veider.

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: T Mai 09, 2017 19:06
Postitas RandomHero
sain siis uhked uued veljed alla keeratud ja käisin selleks puhuks ka mündipesulas solistamas. Pildi tegemise ajaks hakkas juba otsast kuivama ja jäi vähe laiguline. Kui ikka koju tulles on vaja eraldi auto juures läbi käia, siis võib vist öelda, et päris kena tulemus sai.

Pilt

Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: K Mai 10, 2017 0:06
Postitas andrehh
Esimene katse ebaõnnestus nii kiiresti, et raha ei küsitudki - esiuste peal oli toonklaas, mis tuli maha kraapida.


50% toon esiustel ? Endal pidin samamoodi ülevaatuse jaoks kiled maha tõmbama, sest 50% on kergesti märgatav.

Re: Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: L Nov 18, 2017 13:28
Postitas RandomHero
Pilt

Täitsa alles ja vahel isegi liigub. Pigem aga seisab - suvel sõitsin võrriga ringi ja praegune tatine ilm ei kutsu ka kuskile.

Kui keegi soovib ära osta, võib julgelt privasse pakkumise teha. Aktiivselt ei viitsi müügiga tegeleda.

Re: Saab 9-3 2.0t 155kw, 2002, RandomHero

Postitatud: P Sept 16, 2018 0:19
Postitas RandomHero
Müüsin sõbrale edasi ja ostsin Civicu asemele. Teema võib sulgeda, eks teen uue teema kui Civic üle viskab ja Aero õuele toon.