Saab 9-3 Sport Vector 1.9 TiD 110kW 2004 - Manni saaga

mannpann
Postitusi: 6
Liitunud: N Jaan 05, 2017 9:38
Asukoht:
Auto:

#1

N Jaan 05, 2017 10:31

Pikemat aega juba mõtlen, et kas ka Saabiklubiga liituda ja otsustasin, et ehk on kaas"kannatajaid" veelgi ja keegi oma nõu ja jõuga tahab aidata. Remondin autot igakuiselt, seega ilmselt keegi leiab teemast midagi kasulikku.

Ostsin auto Tartu ühest autoaiast (reklaami ei tee) 2016 juunikuus. Maksis auto 4000 eurot, välimus on tegelikult kena, sisu hästi hoitud. Automaat, diisel. Väidetavalt vaadati auto üle ja kõik oli korras. Jutt on selline, et toodud on auto Šveitsist, hooldusraamat anti kaasa. Kui seal templid on õiged, siis korralikult seda täidetud ei ole. Hooldusraamatul olev inimene tundub päriselt ka eksisteerivat. Kohe alguses ei töötanud juhipoolne peegel, selle vahetas autoaed oma kuludega ära.

2016 juuni auto ostmine;
2016 juuli läks mootorituli põlema. Tuli välja, et eelsüüteküünlad on vaja välja vahetada. Samas tuli välja, et ka kõik piduriklotsid on vaja koheselt välja vahetada. Avastati ka vead esisillal ja tagasillal, lisaks üks katkine puks;
2016 august lasin sillad korda teha, puks vahetatud, rooliotsad vahetatud;
2016 september läks sama puks katki, vahetasin uuesti;
2016 oktoober lakkas parempoolne esituli töötamast, näitas "dipped beam failure". Vahetasin pirni, ei aidanud. Kohalik remonditöökoda ütles, et tuleblokk on katki, aga ei tea miks. Viisin Jõhvi esindusse auto. Sealt öeldi, et tuleblokis on vesi. Samas tuli välja, et diagnostikat ei saa teha, kuna "autol on 2 vin-koodi" ja nad ei saa süsteemi, kuna küsib teist vin-koodi ja see pole teada ning ainult VM Tallinnas saab asjaga tegeleda. VM ütles, et autol ei saa 2 vin-koodi olla, ilmselt on mõnele elektroonika varuosale jäänud teise auto kood;
2016 november vahetasin tulebloki ära;
2017 jaanuari esimene päev. Jälle näitab samal tulel "dipped beam failure". Pirn töötab vahepeal ja siis jälle mitte. Kirjutasin VM-i, et tahan diagnostikaks aega. Vastasid, et proovi pirni vahetada. Mina omakorda vastu, et ma ei osta uut xenoni pirni 80 euro eest selleks, et ma juba tean, et asi pole pirnis. Kirjutasid vastu, et ei, mine ikka lase testi teha tulele;
2017 jaanuari kolmas päev ei käi enam juhipoolne peegel kokku. Kirjutasin VM-i uuesti, sain aja 06.01.2017;
2017 jaanuari viies päev auto ei läinud enam käima. Väljas on -14 ka, ilmselt asi vanas akus, ei hakanud üldse vedama. Pean auto kuidagi homme teenindusse saama. Samas on käivitus 80% ajast liiga pikk olnud. Võib-olla on asi starteris. Võib-olla elab mu autos hoopis kratt, kes seda lõhub.

Usute, et mul on kopp nii kohutavalt ees?

Positiivsel noodil nimetan heade asjadena väga hea mineku, kui gaasi anda, siis läheb korralikult. Sisu on tõesti hästi hoitud. Kütusekulu on keskmiselt 6,2. Ühe korra näitas maanteel isegi 5,7.

Kuni järgmise töökoja külastuseni... :)
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#2

N Jaan 05, 2017 11:07

Kuule, need on ju nii pisikesed mured :) Minu autol läks näiteks päev peale Saabi ostu automaatkast kotti :)
Kas sa tõesti arvad, et šveitslane või sakslane müüb ära ideaalses korras auto, millel pole mitte ühtegi viga? Minu meelest pea kõik sinu toodud vead on kulumaterjalid (veermiku osad, kojamehed, pirnid)
Näiteks mul ei klapi ka peeglid end kokku, aga pole sellest kunagi puudust tundnud kuna pargin enamasti garaažis. Külmaga ei maksa üldse neid peegleid klappida kuna seal peeglis on plastmassist osad, mis seda mehhanismi liigutavad.
Xenon pirni saab ka 12 euroga, tõsi kvaliteetset alates 25 eur/tk.
Veermikuosa peagi uuesti vahetamine tähendab kas ebakvaliteetset varuosa või paigaldust, mitte auto halbust.
Ja vanadel diiselautodel on esimesed korralikud külmad justkui test, kus selguvad vead, reeglina eelsüüteküünalde ja akuga.

Pea iga kasutatud autoga on nii, et esmalt pead ära parandama eelmise omaniku tegematajätmised või varjatud vead ning kui nendega ring peal võib pikalt üsna muretu olla :beer:
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#3

N Jaan 05, 2017 12:06

No ilmselgelt auto, mis on koguaeg remondis, selle sisu ei kulugi :eureka:
Aga muidu ma ütleks kah, et tegu on sisult kuluosadega, mis tuleks suurusjärguna arvestada kasutatud auto ostul kohe hinnale juurde. Lihtsalt pädevam(/päris?) esmane kontroll oleks need ehk välja toonud (pidurid vähemalt) ja oleks sanaud kohe ära teha ning pärast muretum.
Samas väga palju sõltub ka omaniku määratlusest, et mis on remont ja mis hooldus ning mis hoopis tuuning, et parem saaks. Seetõttu on ka suhteline frustratsiooni kasv, ehk kes peab iga kuu oma autot remontima ainult hetkel probleemse asjaga, kes laseb korra aastas suurema hoolduse käigus ka kõik "varsti minevad" detailid vahetada ning vastupidi ja ka kombineeritult.
Tavaliselt ikka eeldaks, et kui hooldusraamat pole päris, siis oleks vähemalt perfektselt täidetud :poke: ehk siis ebakorrektsel täitmisel võiks eeldada, et on tõesti originaal :D
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#4

N Jaan 05, 2017 12:17

Jah, täitsa nõus, et midagi hullu pole. Kasutatud autoga on paratamatus, et remonti vajab ja ostes tuleb ootamatusteks valmis olla ning eeldada, et võib vigu olla. Sedasi ükskõik millise margi puhul. Korraliku ostueelse kontrolliga oleks saanud veermiku seisukorrast ülevaate kindlasti. Üsna tavaline, et müüki pannakse auto siis, kui on vaja mingeid kulutusi auto peale teha, antud juhul on ka näha, et eelnev omanik oleks võinud vabalt viimase hoolduse käigus kuluosad ära vahetada ja poleks muresid olnud veermiku, pidurite, akuga, eelsüüteküünaldega... Aga kokku ju päris kenake summa ja ega siis autot selle summa jagu kallimalt müüa õnnestu ;)

Kui ostueelset kontrolli ei teinud, oleks olnud esimene mõistlik samm autole pädevas kohas hooldus lasta teha. Muidu võib lisaks mainitud üllatustele ka muid üllatusi hakata tulema. Eks kasutatud autol ongi suur osa ressursist juba ära kasutatud ja paratamatult vajavad osad asjad väljavahetamist.

Elektroonika ongi paraku nõrk koht sellel autol, ilmselt tõesti on mõistlikum neid peegleid mitte kokku klappida. Samas eks ole kasutatud autot ostes mõistlik osana ostueelsest kontrollist ka end kurssi viia võimalike vigade ja murekohtadega. Tulega seotud probleemist olen varem kuulnud, see on tõesti halb õnn.

Et autopidamine muretu oleks, tasuks kaaluda näiteks uue auto liisimist.
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#5

N Jaan 05, 2017 12:25

Isegi hästi läinud ma ütleks.
Loetletud ju kuluosasid peamiselt.
Ei maksa unustada, et see auto on ju 13 aastat vana :)

Neid peegleid ma ka külmaga ei puutuks pigem. Kunagi omasin Seat-i, millel need automaatselt endid kokku klappisid, nii et külmaga ragin taga. See "viga" sai esinduses kiirelt välja progetud. Edaspidi sai neid nupule vajutades kokku klappida vajadusel.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#6

N Jaan 05, 2017 12:59

:)
Lugedes pealkirja, eeldasin, et autol midagi viga on:) Kui osta kõige odavam puks või kojamees, siis tihti polegi paremat oodata. Saabi - on see, et iga külasepp ei saa auto hoolduse ja remondi rahuldavalt hakkama, külasta kohti, mis on märgitud siin lehel soovituste alla.
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#7

N Jaan 05, 2017 15:22

Ma oma Seatil olen ka igasugu asju vahetanud,aga raisk on nüüd vait jäänud, ei küsi ühtegi uut juppi juba üle aasta,igav on.Otsin ka uut autot.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#8

N Jaan 05, 2017 15:53

Ma oma Seatil olen ka igasugu asju vahetanud,aga raisk on nüüd vait jäänud, ei küsi ühtegi uut juppi juba üle aasta,igav on.Otsin ka uut autot.


Osta Saab, siis ei hakka igav ;)
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#9

N Jaan 05, 2017 19:07

Kuule hoian kuulutustel silma peal jah.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#10

N Jaan 05, 2017 23:17

Täiesti tavaline taks, et auto läheb müüki siis, kui peab kulutama hakkama.
Ostsin auto juuli kuus, ehk väljas oli soe ja kõju jõudes see enam käima ei läinud. Vot sellise akuga enamik autosid maha parseldataksegi. Pealegi, iga 3 - 5 aasta tagant tuleb seda nagunii vahetada. Külmade ilmade saabudes annab kohe ka kehvem aku endast märku.
Ega siis ometigi autot ostes polnud lootus, et seal ei pea kunagi mitte midagi parandama? See ilus unistus tuleb kohe maha matta. Tüüpilised kuluobjektid:
- puksid
- meie teedel ka amordid
- rehvid
- kojamehed
- piduriklotsid
- pidurikettad
- aku
- rehvivahetus (talv/suvi)
Lisaks korralised hooldused (õlid, filtrid). Lisaks soolast ussitav summuti korra 5 aasta jooksul. See nimistu kehvitab vaid siis, kui ükski teine jupp otsi ei anna.
Kõigele lisaks veel kütus, klaasipesuvedelik, kindlustus.
Masendav? Selle peale tuleb mõelda enne auto soetamist, et kulutused alles algavad.
Kui need tööd nüüd jagada ajateljele, siis tuleb välja, et auto puhul on pidevalt kulutused, olgu ta uus või kasutatud, olgu ta SAAB või miski muu.
Pereira
Postitusi: 136
Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001

#11

R Jaan 06, 2017 9:39

Ostsin auto juuli kuus, ehk väljas oli soe ja kõju jõudes see enam käima ei läinud. Vot sellise akuga enamik autosid maha parseldataksegi.


Meenub aeg kui enda Griffini kaasfoorumlase käest ostsin (samuti aasta tagasi juulis). :P Jõudsin käia ARKis ümber registreerimas ja koju sõita. Siis pidime perega "liikusid" tegema sõitma, istume autosse rõõmsalt ja lõppes asi sellega, et istusime kaasa Audi 80sse (mille just sel esmaspäeval vanarauaks lõpuks viisime). :P Griffin tegi ainult nõrgalt plõks-plõks ja käivitumist ei kuskil.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#12

R Jaan 06, 2017 10:14

Ma oma Seatil olen ka igasugu asju vahetanud,aga raisk on nüüd vait jäänud, ei küsi ühtegi uut juppi juba üle aasta,igav on.Otsin ka uut autot.


Osta Saab, siis ei hakka igav ;)


Mul on Saab. Suht igav. Pole eriti midagi parandada.
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#13

R Jaan 06, 2017 10:17

Ma oma Seatil olen ka igasugu asju vahetanud,aga raisk on nüüd vait jäänud, ei küsi ühtegi uut juppi juba üle aasta,igav on.Otsin ka uut autot.


Osta Saab, siis ei hakka igav ;)


Mul on Saab. Suht igav. Pole eriti midagi parandada.


Ära nüüd jama :) Kadaka teel olen ikka hea mitu korda näinud su autot ;)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

R Jaan 06, 2017 10:23

No aga hooldust tahab auto ikka..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#15

R Jaan 06, 2017 10:32

Võrreldes eelmiste saabidega ja ühe VAG grupi tootega on probleeme minimaalselt. Hooldused olen lasnud tõesti Kadaka teel teha.
mannpann
Postitusi: 6
Liitunud: N Jaan 05, 2017 9:38
Asukoht:
Auto:

#16

E Jaan 09, 2017 9:15

Hei kaasaelajad!

Sain reedel päris mitu vastust VM-ist, kuid selle kohta mitte, et miks Jõhvi esinduses seltsimehed diagnostikat ei saanud teha. VM ütles, et jutt kahe VIN-koodi olemasolust on mingi jura. Siinkohal mainingi, et kui kuluosade remont ja väljavahetamine ei olegi teab mis suur asi, siis frustreeriv ongi just see, et ma viin auto esindusse ja ei saa sealt lahendust probleemile. Kui Jõhvi esinduses öeldi, et blokis oli vesi sees, siis minu esimene küsimus oli muidugi, et kust see vesi sinna sai. Kehitati õlgu ja öeldi, et esinduse kaudu maksab uus blokk ca 220. Kas tõesti on loogiline lasta inimesel uus blokk osta teadmata, kust probleem üldse alguse sai? Samuti olen õnnetu selle üle, et ostueelne kontroll sai väidetavalt tehtud.

Kirjeldasin VM-is, et auto käivitamine on pikk ja nüüd ei läinud üldse tööle. Tuli välja, et asi pole mitte kehvas akus vaid selles, et autole on paigaldatud üldse mittesobiv aku. Imestasid, et kuidas see diiselmootori käima veab, et isegi bensukat ei vea. Mingi kuradi võrri akuga tuli sealt Šveitsist.

Tuleprobleemist. Eelmises blokis oli siis vesi sees. Seekord öeldi, et taas niiskus sees ja blokk läbi. Ütlesid, et uut tuld pole mõtet autole osta, et pigem osta kasutatud blokk ja silikooni see ära ning vaata, kas ja kaua vastu peab.

Järgmiseks veangi auto Tartusse töökotta, sest ei usalda ma siinset esindust ega remonditöökodasid...

Aaa, ja peegel hakkas uuesti tööle. Ma neid enam ei näpi.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#17

E Jaan 09, 2017 9:38

Ennetades järgmist analoogset saagat soovitan investeerida lisa kolmandik kilomeetreid, et pigem mõnda saabidele spetsialiseerunud tallinna töökoda regulaarselt külastama hakata. Järgmine väide on väga omavoliline aga siiski samasse suurusjärku, et jõhvi teenindus == tartu teenindus ...
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
mannpann
Postitusi: 6
Liitunud: N Jaan 05, 2017 9:38
Asukoht:
Auto:

#18

E Jaan 09, 2017 12:05

Tartus on täiesti pädev töömees leitud ja olemas. Ei ole teeninduses.
mannpann
Postitusi: 6
Liitunud: N Jaan 05, 2017 9:38
Asukoht:
Auto:

#19

E Jaan 09, 2017 14:03

Lisan veel juurde, et VM-is öeldi, et akul on kleepsud ära vahetatud. Päriselt on 60 amprit, aga kleepsudel oli 70. Ostsin uue 77-amprise.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#20

E Jaan 09, 2017 15:03

Lisan veel juurde, et VM-is öeldi, et akul on kleepsud ära vahetatud. Päriselt on 60 amprit, aga kleepsudel oli 70. Ostsin uue 77-amprise.


Krt äkki on Ladale SAAB-i logo pandud :D
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#21

E Jaan 09, 2017 15:51

Tartus on täiesti pädev töömees leitud ja olemas. Ei ole teeninduses.


Kui saladus pole, siis kus asub ja kas kontakti ka saab?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
pumps
Postitusi: 184
Liitunud: T Dets 15, 2009 17:19
Asukoht:
Auto: Saab 9-3ss 2,2tid

#22

E Jaan 09, 2017 21:52

Pean Hr. Mannpann-ile mainima, et SAAB on auto, mis iga ühele ei sobigi. Natuke keerukamad süsteemid ja rohkem mõtlemist. Igaüks ja mõni autoremonditöökoda sellega hakkama ei saa. Esinduse esmane töö on autosid turustada ja garantii hooldust pakkuda. Jah, esindus ei hakka, tinutuskolb käes, asju parandama vaid see asendatakse uuega. Kui rahakott ei kannata, ei pea esinduses käima. Ka on vahel keeruline leida viga, mis see põhjustaja täpsemalt on. Eriti, kui auto üle 10 aasta vana (nagu korduvalt on mainitud). Vaevalt keegi müüb odavalt, väga heas korras, üle 10-ne aasta vanust sõidukit. Sammuti ei soovita siin avalikult ropendada: "Mingi kuradi võrri akuga tuli sealt Šveitsist" - see ei lahenda probleemi ega ole viisakas.
Isiklikult soovitan, lihtsalt müü see SAAB maha ja osta mõni muu sõiduk. :freak:
pumps
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#23

E Jaan 09, 2017 22:11

Ei ütleks, et Saabid keerukad oleks , on palju keerukamaid ja levinumaid autosid(VAG grupi masinad tulevad esimese asjana pähe) Üleüldine remonditöökodade kvaliteet on langenud, väärt mehhaanikuid pole väga võtta kuskilt.
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#24

E Jaan 09, 2017 22:45

Ei ütleks, et Saabid keerukad oleks , on palju keerukamaid ja levinumaid autosid(VAG grupi masinad tulevad esimese asjana pähe) Üleüldine remonditöökodade kvaliteet on langenud, väärt mehhaanikuid pole väga võtta kuskilt.


+1 Ise olen küllalt palju lugenud siin foorumis sama juttu ja ei mõista miks Saabi ainult pealinnas remontima peaks :conf:.
Siiani on kõigega hakkama saadud, või siis käin kohas kus mõistetakse autot remontida :thumb:.
mannpann
Postitusi: 6
Liitunud: N Jaan 05, 2017 9:38
Asukoht:
Auto:

#25

T Jaan 10, 2017 13:11

Pean selgitama, et tegemist on preili Mannpanniga. "Mingi kuradi võrri aku" all ei mõelnud ma absoluutselt midagi roppu ja rämedat. Kui sa pumps suudad sellest "kuradist" kaugemale näha, siis pigem tegin nalja OMA auto kohta. Ei pea ennast puudutatuna tundma. Ma ei leia, et selleks, et mul Saab võiks olla, peaks ma mingeid keerulisi süsteeme teadma. Kas selleks, et mul auto võiks olla, pean ma oskama seda ka parandada? Mille jaoks need mehaanikud siis on? Samuti, kuigi mulle väga Saab meeldib, ei pea ma seda imeloomaks, millega kõik mehaanikud hakkama ei peaks saama. Õnneks olen ma enda autole hakkaja inimese leidnud LÕPUKS. Kas tänapäeva mehaaniku tööriist peaks olema lihtsalt arvuti, mis näitab ära, kus viga on ja kui arvuti ei näita, siis mehaanik pühibki käed puhtaks? Kas üks tavaline 10+ aastat vana auto on suur keeruline süsteem? Kas nii ongi? Ei taha nagu uskuda.

Milles su aus soovitus seisneb? Müün Saabi maha ja ostan teise sõiduki? Kas seda sõidukit peaksin ma siis ise parandama või milliseid sõidukeid mehaanikud parandada oskavad? On sul ehk veel mõni äge soovitus jagada?

Mu postituse mõte oli jagada oma auto viperusi, tehtud töid ja niisama frustratsiooni. Tegemist on mu esimese autoga nagu eelnevalt mainitud. Muidugi olin arvestanud erinevate väljaminekutega, kuid tõesti - mitte igakuistega. Jah, mul on hetkel kopp ees, aga see on MINU auto. Muidugi lasen ma ta korda teha ja sõidan vapralt edasi.
Vasta