Saab 9-3 SS Aero manuaal, 2005, rjms (ex. thendrik92)

Vasta
thendrik92
Saabiklubi liige
Postitusi: 72
Liitunud: N Jaan 19, 2012 17:14
Asukoht: Stockholm
Auto: Saabitu

#1

P Veebr 19, 2017 14:48

Olles sõitnud 5 aastat ja ligi 200 000km 1.9 diisel SS-iga, mis oli ka ühtlasi minu esimene auto, tekkis tahtmine millegi kangema järgi. Vaatasin Golf GTId ja Civic Type-Ri aga lõpuks margile truudust murda ei saanud ja kuna SS on alati meeldinud ja pidevalt olin mõelnud Aerost hakkasingi otsima sobivat isendit. Kindlaks kriteeriumiks oli manuaalkast, muus osas olin valmis tegema järeleandmisi.
2015a. augustis leidsin lõpuks sobiva masina. Auto toodud Rootsist 2009 aastal. Välimus oli natuke karm ja oli aru saada, et hoolt polnud selle eest eelmine omanik nii hästi kandnud kui oleks võinud. Ustel oli üritatud mingit spreivärvi parandust teha ja tagumine vasak tiib on deformeerunud. Kuna sellel hetkel oli auto tehniliselt korras, varustus hea ja hind ahvatlev, otsustasin selle siiski ära võtta. Ostuhetkel oli läbisõit ~225 000km. Minek on masinal jõhker :gun: ja kiskus juba proovisõidul vägisi muige näole. Plaanisin masinal välimuse kiirelt korda ajada ja nautida Aeroga sõitu. Tõsiasi on see, et välimuse parandamiseni pole jõudnud, sest liiga palju vahendeid kulunud auto tehnilise seisukorra parandamisele. Teele pole jätnud, va kui üks hommik enam käima ei läinud ja kütusepump otsad otsustas anda.
Muidu sõidab väga hästi ja minek tundub kohati isegi liiga hea, sest 300kg kergem Golf 5 GTI joonelt jäi hätta :head: Täpselt ei oska öelda, sest pole piisavalt asjatundja ja düno peal käinud pole. Võibolla lihtsalt saabiinseneride poolt mootoriga nii hea töö ja masin täitsa originaalsoftiga.
Muidu planeeritud igapäeva sõidukist on saanud väikestviisi projekt.
Lisadest nii palju, et olemas on nahksisu, elektriline juhiiste, taga parkimisandurid, värviline ekraan, vihmasensor, istmesoojendused, xenonid, püsikas jne.

Põhimõtteliselt kõik tööd teostatud Vikingis.
Tehtud tööd(ls 226295 - 266169):
Pidurikettad/klotsid kõik
Süütelukk vahetatud
Parem esimene pooltelg
Vasak küljepeegli kaas - külavaheteel sai küljepeeglid kokku pandud vastutuleva sõidukiga
Esimesed uksepiirajad
Klaasipesuvedeliku mahuandur
Esimesed stabikavardad
Süüteküünlad
Esistange lisa/spoiler
Veovõlli sisemine ots parem
Parem esimene õõtshoob
Esiamortide tugilaagrid
Esimesed amortisaatorid
Roolivõimu pump
Sidurikomplekt
Tagumised pidurikettad/klotsid
Veovõlli laager
Hoolduses käinud 2 korda(õlifilter, salongifilter, õhufilter, õli)
Ketikomplekt
Klapikaanetihend
Balansiketi pinguti, tallad
Rihmapinguti
Otsakaanetihend
Kütusepump
Uued Xenonid Osram
Tulede poleerimine Smart Services
Esimesed vedrud
Uus aku Exide 77Ah
Uued matid
Uued suverehvid Yokohama Bluearth-A XL 225/45R17
Uued talverehvid Falken Espia Ice naastud 225/45R17
Bassikõlar pagassi (originaal heli natuke lahja)
Originaalveljed(ALU50) lasin mustaks värvida pulbervärviga, sest enne oli velg kole ja kulunud, värvis ral.ee

Plaane autoga on ja maha ei müü, liiga palju investeeritud selleks. Kõigepealt tahaks väljast korda saada ja siis vaatab edasi.




Pilt

Lisatud failid
Viimati muutis thendrik92, N Nov 16, 2017 9:24, muudetud 1 kord kokku.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#2

P Veebr 19, 2017 19:19

Kena masin, Aero ja manuaal on päris meeldiv kombinatsioon kindlasti.

Kui on nii võimas, nagu jutu järgi tundub, siis on tõenäoliselt juurde aidatud. Stock Aero on küll kiire, aga mitte palju enamat. Ainult softiga saadakse vist ca 30kw ja 70nm juurde, eks see vääne just istmesse tõmbabki.

Kas tõesti 40k peale vaid 2 korda õli vahetanud? :freak: Soovitaks turbomootoril ikka pigem 10k juurde jääda. Endal oli SS-iga üsna sarnane töödenimekiri, õnneks mitte nii pikk (oli juba niigi liiga palju minu jaoks). :D
thendrik92
Saabiklubi liige
Postitusi: 72
Liitunud: N Jaan 19, 2012 17:14
Asukoht: Stockholm
Auto: Saabitu

#3

P Veebr 19, 2017 23:07

Kena masin, Aero ja manuaal on päris meeldiv kombinatsioon kindlasti.

Kui on nii võimas, nagu jutu järgi tundub, siis on tõenäoliselt juurde aidatud. Stock Aero on küll kiire, aga mitte palju enamat. Ainult softiga saadakse vist ca 30kw ja 70nm juurde, eks see vääne just istmesse tõmbabki.

Kas tõesti 40k peale vaid 2 korda õli vahetanud? :freak: Soovitaks turbomootoril ikka pigem 10k juurde jääda. Endal oli SS-iga üsna sarnane töödenimekiri, õnneks mitte nii pikk (oli juba niigi liiga palju minu jaoks). :D


Aero ja manuaal väga mõnus tõesti, andis ikka otsida seda kombot:drive:

Võimsuse koha pealt oskan ainult nii palju öelda et kes on proovinud on väitnud et tundub nagu olekski seal 170-180kw vahel aga ise ei tea siis midagi kindlat ei julge väita. Nii palju saan kindlalt öelda et paberi järgi tippkiirus 235 aga läheb rohkem :gun: Loota võib et ehk veidi on järgi aidatud on endal natuke vähem tegemist, oli plaanis algselt natuke juurde keerata :D

Õlivahetus oli eelmise omaniku poolt enne müüki äsja tehtud ja olen ise hoidnud välpa 15k peal, on ka varasemalt soovitatud 10k peale liigutada aga teadjamad mehed ka öelnud, et pole sellel erilist mõtet.

Mis töödenimekirja puutub siis lootust on et ehk asi mõneks ajaks sellega ka piirdub sest kui hakkasin kõike kirja panema siis venis asi kohe kole pikaks :freak:
thendrik92
Saabiklubi liige
Postitusi: 72
Liitunud: N Jaan 19, 2012 17:14
Asukoht: Stockholm
Auto: Saabitu

#4

E Mär 13, 2017 21:45

Mõnda aega tagasi tekkis külmalt käivitamisel mingisugune anomaalia, pöörded jäävad paariks hetkeks ujuma allapoole 1000 pööret ja umbes paari sekundi möödudes hüppab seier õigesse pööretevahemikku. Ei suutnud välja mõelda milles asi ja leidsin siis kasutaja Skyline teemast, et ehk oleks kasu segusiibri, MAP ja MAF anduri puhastamisest.
Sai siis 2 nädalat tagasi nädalavahetusel ära proovitud, kas midagi muutub kui asi ära teha.


MAF anduri traadid sees olid päris mustad ja vahendiga neid väga palju puhtamaks ei saanud aga mingil määral sain ilusamaks asja küll. Kasutasin selleks Liqui Moly spetsvahendit.


Segusiiber oli päris inetu. Seintele oli kinni jäänud paks kiht mustust. Kõvasti karburaatori puhastusvahendit, pikemat aega nühkimist ja lõpuks nägi asi juba päris viisakas välja. Karta võib, et keegi seda kunagi varem teinud ei olnud.


MAP anduri puhastamiseni ei jõudnudki lõpuks aga tahaks ka sellega ühele poole saada.

Esimesed paar päeva oli asi väga palju parem. Käivitamisel anomaalia kadus ära, külmalt pöörded ei kõikunud ja hüppasid kohe käivitamise hetkel õigesse vahemikku. Koha peal seistes õrn pööretekõikumine kadus ka ära ja mootor töötas palju sujuvamalt. Nüüd 2 nädala möödudes aga vahepeal ikkagi ei käivitu hästi ja tundub, et hakkab taastuma sama seis nagu oli enne. Võibolla proovin veel korra MAF andurit puhastada ja võtan ette ka MAP anduri.

Lisatud failid
thendrik92
Saabiklubi liige
Postitusi: 72
Liitunud: N Jaan 19, 2012 17:14
Asukoht: Stockholm
Auto: Saabitu

#5

E Apr 17, 2017 18:06

ls 270k - Sai 2 nädalat tagasi taas vikingit külastatud. Tehti tavahooldus - filtrid(salong, õli, kütus), õli ja vahetati taga paar pirni.
Praeguse seisuga on ka vahetatud 2 tagumist ust. Eelmise omaniku poolt tehtud spreituuning sai välja vahetatud lammarist muretsetud korralikumate uste vastu. Üks ustest tahaks natuke iluravi, kuid mitte midagi hullu. Vanades ustes olid mõned asjad natuke lahti, mis tegid kolinat, kuid nüüd kõik ilusti kinni ja korras.
Järgmisena on järjekorras esitiivad, mis on nurkadest roostetama hakanud.
Tühikäik on endiselt karmivõitu (nii külmalt kui soojalt), käivitamisel vahepeal otsib ikka õiget pööretevahemiku aga plaanis külastada elektrikku. Ehk selgitab välja, milles asi olla võib.

Pilt

Pildilt on näha, et tegemist vajaks kindlasti esitiib ja tagatiib. Tagatiib on lammarist muretsetud aga selle vahetusega peab natuke ootama, kuna keretööde hind läheb päris kalliks. Kindlasti tahaks ka ukselingid ja plastikust liistud kerevärvi värvida lasta aga ei kujuta ette, kes selle korralikult ära teeks ja mis hinnaga.
Suverehvid sai see aasta 13.märtsil alla keritud.
thendrik92
Saabiklubi liige
Postitusi: 72
Liitunud: N Jaan 19, 2012 17:14
Asukoht: Stockholm
Auto: Saabitu

#6

T Juun 13, 2017 22:50

Auto müüdud, teema lukku.
Kasutaja avatar
rjms
Postitusi: 4
Liitunud: N Juun 15, 2017 16:40
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-3 Aero SS

#7

K Nov 15, 2017 22:17

Olen juuni kuust nüüd Saabi omanik. Selle isendi ost oli suhteliselt emotsiooni pealt tehtud. Tahtsin lihtsalt Saabi omada.
Kuna enne sõitsin CR-V'ga, siis nüüd pidi auto olema reipam ja no seda ma sain :gun:
Tänud thendrik92'le eelneva töö eest (tehtud tööde nimekiri oli muljetavaldav :notworthy: ). Ma võtan siinkohal üle. Tööd jagub, enne kui päris rahulikult saab olla.

Suuremad asjad, mis siiani vahetatud või lisatud:
  • Hooratas
  • Parem esimene ukselukk
  • Saabwoofer + võimendi
  • Vasak tagumine piduri support
  • Käigukangi ümber olev kunstnahk + nupu naturaalnahk
  • Talviseks liiklemiseks Pirelli SottoZero3 lamellid
Ise sai paigaldatud esituledele kile. Kui lähedalt vaadata, siis on aru saada, et ise tehtud (hästi tehtud), aga igaljuhul parem kui enne.
Manused
esituli-vasak-erinevus.jpg
esituli-vasak-erinevus.jpg (746.83 KiB) Vaadatud 4477 korda
esituli-parem-erinevus.jpg
esituli-parem-erinevus.jpg (778.77 KiB) Vaadatud 4477 korda
Viimati muutis rjms, K Nov 15, 2017 22:28, muudetud 1 kord kokku.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#8

K Nov 15, 2017 22:25

rjms kirjutas:
K Nov 15, 2017 22:17


Ise sai paigaldatud esituledele kile. Kui lähedalt vaadata, siis on aru saada, et ise tehtud (hästi tehtud), aga igaljuhul parem kui enne.
Kas poleerisid ka tuled ennem kui kile paigaldasid? Tuled tunduvad kuidagi palju selgemad kui ennem.
Kasutaja avatar
rjms
Postitusi: 4
Liitunud: N Juun 15, 2017 16:40
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-3 Aero SS

#9

K Nov 15, 2017 22:36

Ma ise pole lasknud poleerida. Nühkisin Turtle Wax Headlight Lens Restorer Kit-st pärineva shampooniga sõrmed valusaks ja kile peale!
thendrik92
Saabiklubi liige
Postitusi: 72
Liitunud: N Jaan 19, 2012 17:14
Asukoht: Stockholm
Auto: Saabitu

#10

N Nov 16, 2017 9:22

Tubli töö :thumb: . Need tuled käisid korra Smartservices ka taastamises aga tookord kile peale ei läinud. Ehk püsivad nüüd kaua ilusad.
Kasutaja avatar
rjms
Postitusi: 4
Liitunud: N Juun 15, 2017 16:40
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-3 Aero SS

#11

P Juun 24, 2018 18:02

Pole pikalt postitanud, kuid nüüd hea põhjus selle tegemiseks!

Tehtud tööd eelmisest postitusest:
  • Iga aastane tehnohooldus
  • Katkine tagumine parkimisandur vahetatud
Lisaks välimuse muudatustest sai lastud esiuste klaasid ära kiletada 30% peale! :headbang:

Olen nüüdseks natuke üle aasta seda autot omanud ja üldjoontes tehnilisi probleemidega tegelema pole pidanud. See-eest iluvigade parandusi tahab ta saada küll. Kuna vend mul tegeleb polsterdustöödega, siis oli aja küsimus, mil esiistmed töösse lähevad. Nüüd, esimeseks Saabi omamise aastapäevaks on istmenahk välja vahetatud! Lisaks ilule on autos värske naha lõhn. :love:
Manused
20180624_160025.jpg
20180624_160025.jpg (545.74 KiB) Vaadatud 3937 korda
20180624_155431.jpg
20180624_155431.jpg (593.94 KiB) Vaadatud 3937 korda
20180624_154635.jpg
20180624_154635.jpg (538.45 KiB) Vaadatud 3937 korda
thendrik92
Saabiklubi liige
Postitusi: 72
Liitunud: N Jaan 19, 2012 17:14
Asukoht: Stockholm
Auto: Saabitu

#12

E Juun 25, 2018 10:38

Väga viis töö :notworthy: hea näha, et auto sai õige inimese kätte.
Vasta