Saab 9-3 Aero Cabrio "Barbie", 2008, Andrus99

Vasta
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#1

R Aug 31, 2018 10:59

Selline tore auto veeres õuele, tundus liiga hea, et ripakile jätta... ;)

viewtopic.php?f=58&t=18938

Numbrist lähtuvalt sai ka uue hüüdnime "Barbie" :lol:

Eks siis hoiame ja naudime sõitu, ega muud hetkel :drive:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1958
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#2

R Aug 31, 2018 11:04

Nüüd vaatab, et ta kollane kaaslane on kuidagi vanaks jäänud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

R Aug 31, 2018 11:43

BRB - Be Right Back...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#4

R Aug 31, 2018 11:56

Cyber kirjutas:
R Aug 31, 2018 11:43
BRB - Be Right Back...
Selle nime võid oma autole panna kui tahad... :beer:

Be Right Back ei sobi kuidagi uue pruudi nimeks :P
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#5

R Aug 31, 2018 18:07

Andrus99 kirjutas:
R Aug 31, 2018 11:56


Be Right Back ei sobi kuidagi uue pruudi nimeks :P
Eks ta ole :) Õnne uues suhtes :P
Tsetseen
Postitusi: 80
Liitunud: L Juun 16, 2018 15:43
Asukoht:
Auto: Saab

#6

R Aug 31, 2018 23:21

Edu soovides ilusa cabrioga. Märt - kas kahju polnud müüa? Ootasid teda ikka päris pikalt ja kannatlikult.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#7

L Sept 01, 2018 5:39

Tsetseen kirjutas:
R Aug 31, 2018 23:21
Edu soovides ilusa cabrioga. Märt - kas kahju polnud müüa? Ootasid teda ikka päris pikalt ja kannatlikult.
Õnneks ei pesitse auto kodust kaugel, häda korral saan värava taha kiibitsema minna :D
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#8

P Sept 08, 2019 15:14

IMG_0026-sm.jpg
IMG_0026-sm.jpg (201.52 KiB) Vaadatud 7905 korda


Üks värskem pilt ka autost 8-)

Sellel suvel on auto saanud mõningaid toredaid upgreide:

- Eemaldatav kärukonks
- Originaalsete papist kõlarielementide vahetus moodsate vastu (Alpine ja Audison)
- MapTun Stage2 (soft + õhufilter + r/v catback), mis peaks kirja järgi andma 295 HP / 465 NM
- MapTun strutbar
- EBC soonitud pidurikettad ja Redstuff klotsid
- 19" TBX rattad

To-do listis on moodne 2DIN stereo ja nipet näpet veel.

Tehtud ka mõned pikemad sõidud nagu Saabfestival / Trollhättan ja puhkusetiir Austria alpides (s.h. Grossglockner jms mägiteed).
Auto on kenasti vastu pidanud ja pärast softiuuendust ka oluliselt reipama minekuga :drive:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#9

E Okt 07, 2019 15:44

Lõpetasin just uue 2DIN stereo paigalduse ja jagan natuke kogemusi, ehk kellelgi abiks.
Originaalis oli mul naviga tehaseraadio ja tehase võimendi ning 10 kõlariga helisüsteem.

Tehaseraadio asemele läks uus Pioneeri 2DIN raadio, tehase võimendi jäi samaks, kõlarielemendid said vahetatud juba varem.


Vajaminevad paigaldusvidinad tellisin: dynamicsounds.co.uk

Connects2 CT24SA08 - Saab 9-3 2006 - 2014 Double Din Car Stereo Fascia Panel Plate
https://www.dynamicsounds.co.uk/connect ... 9-3&page=2

Saab 9-3, 9-5 Steering Stalk Control Adaptor Phone Button Support - CTSSA001.2
- Additional Stereo Patch Lead: Free CTMULTILEAD.2
https://www.dynamicsounds.co.uk/saab-9- ... 9-3&page=1

Antenni adapterit on ka vaja, foorumitest lugesin, et enamasti sobib FAKRA/DIN aga mul oli naviga orginaalraadio, millel taga nn usa-tüüpi ühendus, sobiva adaptri leidsin AudioCity poest Kadaka tee 1, Tallinn.
Võib vaja minna ka universaalset 2DIN raadio paigaldusraami, kuna nt Pioneeri uue raadioga kaasasolnud raam oli pisut liiga lai ja ei sobinud uude plastraami.

Kõigepealt ühendasin lisana tellitud juhtmekomplektid vastavalt juhistele, mis tähendab, et tehase võimendi sai sisendi uue raadio kõlariväljunditest - see põhjustas kõlarites pideva kahina, mida on kuulda eelkõige siis, kui volüüm vaikne ja ka täiesti maha keeratud. Samuti oli heli reguleerimine väga tundlik (40st astmest 10nda juures oli heli juba väga valju). Ehk siis moodsa raadio kõlariväljundid on tehsevõimu jaoks liiga "kanged".
Seejärel tegin vahejuhtmed, et ühendada uue raadio RCA (front/rear) väljundid tehasevõimu sisenditega - see tõi volüümi tundlikkuse mõistlikule tasemele, kuid tekkis uus häda, pidev särin/sirin kõlarites.
Probleemi lahendasid kaks Ground Loop Isolator-it, mis paigaldasin RCA väljundite vahele, pärast seda särin kadus.
https://www.noortehnik.ee/valueline-gro ... isolaator/

Kokkuvõttes oli nokitsemist päris palju aga tulemus on väga hea isegi arvestades, et tehasevõim ja kõlarijuhtmestus on algupärased.
Lisaks muidugi moodsa raadio funktsionaalsus, Apple Carplay/Android auto jne.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#10

E Okt 07, 2019 16:40

Ega midagi, ootame kutset kahinavabale kuulamisele :)
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#11

E Okt 07, 2019 19:14

ma siin olen oma igapäevasõidukil ka selle kõlarite sirinaga hädas. Mul paigaldatud muidugi järelturusüsteem, mis mu ng900s oli ennem. Ehk siis makk+võim+kõlarid. Kõik kõlarijuhtmed ka välja vahetatud. Olen praegu juba igast trikke proovinud, RCA-d kere külge ära maandanud jne. Võtan su ideest kinni ja proovin ka selle RCA ground loop isolaatori ära. Maki toitejuhtme vahele panin juba isolaatori, ei aidanud. Ega praegu enam palju ideid polegi, mida teha. See on ka suht viimane asi, mida proovida. Ka mul on madalal helil sirin sees ja mootori tööheli tuleb ka sisse helisüsteemi. Ja samuti on ca. 10 helikõrguse juures üle mõistuse vali.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#12

E Okt 07, 2019 21:36

Missuguse Pioneeri mudeli paigaldasid?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#13

T Okt 08, 2019 9:49

vmaster kirjutas:
E Okt 07, 2019 21:36
Missuguse Pioneeri mudeli paigaldasid?
Eks see 2DIN raadiote valik on lai aga valisin Pioneeri AVH-Z9200 mudeli.
Üks näpunäide veel - raadio käsipiduri lüliti kaabel tasub pidevalt massiga ühendada, muidu ei saa osasid settinguid muuta, kui kässar peal ei ole.

Panen siis kirja ka kõlarid, mis paigaldatud said (tänud Trionicule, ei hakanud ise neid polstreid lammutama):

Ette armatuuri nurkadesse: https://www.noortehnik.ee/alpine-sxe-08 ... alkolarid/
Armatuuri keskele: https://www.noortehnik.ee/audison-prima ... alkolarid/
Ustesse (NB! 2-oomised): https://www.noortehnik.ee/audison-prima ... sskolarid/
Tagaistme külgedele: https://www.noortehnik.ee/audison-prima ... alkolarid/
Subwoofer jäi originaal.

Mul on üle paar antenniadapterit, üks FAKRA/DIN ja üks USA/DIN, et kui keegi samalaadset projektikest plaanib, siis on saadaval.
Ja üks armatuuri keskele sobiv Audison APX4 kõlar on ka üle, kuna neid müüakse paarikaupa.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#14

T Juul 19, 2022 10:09

Kuna kalendrisse ei valitud, siis panen selle pildi siia :love:

Väike taustalugu ka. Selleaastase Saabfestivali viimasel päeval, Kinnekulle üritusel tuli mingi hetk paduvihm peale ja otsustasime kodupoole ära sõita.
Kuna õhtuks oli vaja Stockholmi jõuda, siis jäi parasjagu aega üle, et teha väike haak sisse ja otsida üles see lennukipostament, mille juures 2016 aastal, Intsaabi üritusel kollase klassikuga pilti sai tehtud.

Asub see J 35 Draken siis Linköping-us, Saabi lennukitehase territooriumi ääres.

See madal kollane maja pildi vasakus ääres on aga endine Saabi tehase resto "Terrassen", kus 1947 aastal esitleti esmakordselt Saab 92-te ;)


Draken01.jpg
Draken01.jpg (361.22 KiB) Vaadatud 4102 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#15

E Juul 17, 2023 14:50

Kirjutaks veidi uuendust selle auto teemasse ka. Umbkaudu aasta tagasi hakkas aegajalt ilmuma check-engine tuluke.
Veakoodid näitasid korraga kõiki süütepoole, mis ei tundudnud kuidagi loogilised ja seega jäi kahtlus, et aju hakkab vaikselt otsi andma.
Teatavasti on selle mootoril aju sisselaskekolle küljes mootoriruumis ja ümbritsev temperatuur pidevalt kõrge, mis ilmselgelt avaldab aju elueale mõju.

Sõitsin siis mõnda aega põleva mootoritulega, aegajalt kustutasin koode, käisin see aeg ka ülevaatusel ja kõik käis ilusti, gaasid normis jne.
Sel kevadel aga hakkas aeg-ajalt välja surema täiesti lampi, siis jälle käivitus ja töötas edasi. Aeg midagi ette võtta.

Katse 1:

Kuna endiselt oli kahtlus ajus, siis sai aju maha võetud ja saadetud testimisse/remonti UK-sse: Ecutesting.com.
Seal testiti ja uuriti ning saadeti tagasi, väidetavalt kõik korras... paigaldasime siis tagasi autole, ja täpselt samad sümptomid alles.

Katse 2:

Kirjutasin FB gruppides murest ja tagasiside viitas samuti ajule. Üks tegelane pakkus, et tal sobiv aju olemas, mille saaks mulle müüa.
Diil tehtud ja aju saabus mõne ajaga Kanadast. Paigaldades selgus, et 1-1 ikka ei toimi, kuna see aju US mudelile, käima igatahes ei läinud.

Katse 3:

Ebay-st otsitud kasutatud aju, õige mudeliaastaga ja esaabparts.com järgse koodiga vastavuses.
Tuli kohale, paigaldatud, autoga laulatatud ja töötab, ei mingeid koode. Ptui-ptui-ptui ja loodame et jääb toimima.

Hetkel veel arutelu Maptun-iga käimas, kuidas uude ajusse see eelnevalt soetatud soft kirjutada. Loodetavasti leidub lahendus.

Ecutesting.com siis ei suutnud midagi tuvastada, seega nende teenuse osas jäi kehva mulje igatahes.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#16

E Juul 17, 2023 16:10

Eks asendusajule oleks ka kohalike poiste abil saanud olemas olev soft ümber kirjutada vms.Vast ka lihtsam olnud? Uuele, veel töötavale, ECU rauale tuleb siis kuumakilp e "heat-plate" vahele panna, siis äkki kestab kauem.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#17

T Juul 18, 2023 8:25

wilddog kirjutas:
E Juul 17, 2023 16:10
Eks asendusajule oleks ka kohalike poiste abil saanud olemas olev soft ümber kirjutada vms.Vast ka lihtsam olnud? Uuele, veel töötavale, ECU rauale tuleb siis kuumakilp e "heat-plate" vahele panna, siis äkki kestab kauem.
Sai sedagi uuritud, kuid tundub, et Maptuni softi niisama lihtsalt ümber tõsta ei saa, see on VINi ja kasutajakontoga seotud.

Olen ka aju isoleerimist guugeldanud, kuid tundub, et valdavalt on need lahendused 2.0 T8 mootoritele, kus aju asukoht ning kuumenemine veel suuremaks probleemiks kui V6 puhul.

Eks peab mõtlema, kuidas kapotialust temperatuuri madalamaks saada, mõttes mõlgub turbo isoleerimine ja isoleeritud cat-less downpipe.
Alustasin sellest, et viskasin nurka plastist mootorikatte, see takitab õhu liikumist mootori ümber päris palju.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#18

T Juul 18, 2023 14:57

Catless downpipe kindlasti aga lase see ka kuumakindla teibiga katta. Praegusel autol lasin teha ja vahe on tuntav isegi mõõtmata. Originaalis on ikka väga kuum seal.

Minu 9-3 V6-l lõpetas ka aju töö mõni aasta tagasi. Õnneks leidus Werneril TurboX aju mis sobis. Vermont Tuning aitas ka softi ümber tõsta. Pidin ainult EFILive litsentsitasu maksma.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#19

R Juul 21, 2023 8:39

Nüüdseks siis ka Maptuni Stage 2 uues ajus toimetamas. Veidi aega läks, kuna inimesed Rootsis puhkusel ja lisaks tuli välja, et vanal ja uuel ajul olid erinevad softiversioonid, mistõttu sama tuuningufail ei sobinud uue aju jaoks. Aga saab Maptuni-ga asju ajada küll, kannatust peab olema ;)

Igatahes auto jälle teravam ja kuidagi p...se järgi tundub, et käib veel paremini edasi kui eelmises versioonis :drive:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#20

N Aug 31, 2023 9:08

Kuller tõi ilusaid läikivaid torusid, saab ehk ükspäev auto veidi vabamalt hingama ja kapotialust tempi madalamaks.

Valmistaja Scanifab (kontaktid leiab huvi korral FB-st).


ss pipes.jpg
ss pipes.jpg (150.37 KiB) Vaadatud 2630 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#21

K Dets 06, 2023 13:15

Tuleb tunnistada, et langesin Black Friday lõksu... Do88 ja - 25% pole paha, tuleb autot poputada, et jonnima ei hakkaks 8-)

Do88.jpg
Do88.jpg (140.07 KiB) Vaadatud 1553 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta