Saab 9-3 SC Aero 1.9 TTid 132kW 2008, paulk

Vasta
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 125
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#1

T Sept 04, 2018 18:16

Olgu siis Paulmobiil 2.0 kohta ka päevik.

Saamislugu on siin ja kokkuvõte on:
paulk kirjutas:
K Juul 18, 2018 23:26
Kui esimest posti lugeda, siis hakkasin ostma autot, mis poleks kindlasti hall-metallik-diisel ja epopöa tulemus on nüüd käes.
Kardetavasti kuulete minust veel, aga loodevasti head.
Praegu on vähemalt suu kõrvuni.
Aitäh kaasamõtlejatele!
v_2018-07-18 22.31.29.jpg
v_2018-07-18 22.31.29.jpg (179.38 KiB) Vaadatud 742 korda
v_2018-07-18 22.32.59.jpg
v_2018-07-18 22.32.59.jpg (126.5 KiB) Vaadatud 742 korda

Pärast Tallinnas müüdavate isendite ülevaatamist ja tõdemist, et kõik olid üht või teistpidi ebameeldivate kiiksudega, sai seatud sammud Juno Autokeskusesse, kuhu pidi rantto sõnade järgi saabuma Šveitsist üks Aero. Kahepäevaseks osutunud ostureis päädis rongi asemel tagasisõiduga mõnusas Saabis.
Tallinna süngemates urgastes liigeldes tundub siiski, et tavavedrustus oleks siiski vast parem olnud, aga korralikel teedel on Aero „sportvedrustus“ igati nauditav. Kuna auto ei kaldu nagu laev elumerelainetel, siis OG-ga võrreldes olen enesele üllatuseks päris suure kiirusega kurvidesse lennanud – eriti vastu talve peab rahulikumalt võtma.

Sain pärast paari nädalat ka tiiru oma vana 9-3OGga teha. Paar asja, mis silma-kõrva torkas:
  • TTiD mootor on madalas otsas ikka hämmastavalt erk, samas kõrgematest pööretest pole suuremat rõõmu. Igapäevaliikluseks on samas jälle madalast otsast rohkem tolku.
  • Rool on uuel oluliselt kergem… Vist meeldis OG selles osas rohkem.
  • Saab on tohutul hulgal Bose sildiga kõlareid uude autosse poetanud. Aga noh… kuidagi mudane on. Vanas autos sai vähemalt lõpuks parema heli (kui supaka puudumine välja arvata).
  • Istmed on uues mugavamad („sportistmed“) – rohkem külgtuge, mälud.
  • Uuel autol on esiistmete relsside juures täiendavad kinnitusaasad, saab kaasaegsemaid turvatoole mugavamalt kinni. Ei, ma ei räägi Isofixist.
  • Esimest korda metsavahel sõites oli emotsioon ksenoontuledest küll OOOOOOOOOOO, nagu päev oleks uuesti maapeale oleks saabunud! Kuigi kauged on halogeenid nagu OG-lgi, aga tunduvad miskipärast tuntavalt tõhusamad.
  • Mürasummutus on sarnasel tasemel. B7 Passatis on igatahes valjem lärm.

Vigadest:
  • Üks silmatorkav viga oli tal juba ostes küljes, olla tekkinud trassil Šveits-Tartu:
    v_luuk.jpg
    v_luuk.jpg (158.94 KiB) Vaadatud 742 korda
    Elab lootus, et selle saab korda.
  • Lisaks oli vahetult enne müüki paiskamist vahetatud mõlemad rihmad, aga millegipärast oli veepump vana jäänud. :conf: Werneri kommentaari peale, et tavaliselt pump kaht rihma üle ei ela, lasin selle ära vahetada. Oli juba lekkinud.
  • Nädal pärast ostu hakkas auto ka täiendavalt lagunema – tagaluugi amordid ei jaksanud enam oma tööd teha. Eks langesid kuumalaine ohvriks.
    Pole hullu, OG-l sai neid ka vahetatud, võttis aega 3 minutit, kõige suurem mure peaks olema sujuvalt avanevate amortide leidmine.... Oootoot, aga kus need amordid üleüldse on? Ohraisk 1. Ohsaraisk 2.
    Kiire googeldamine näitas, et ainult Volvode ja 9-5 puhul on seda lahendust kasutatud - Vectrad, Passatid, Accordid, Mersud jms amorti ei paista häbenevat. Krt neil rootslastel siis häda oli?
    Nüüd on igatahes uued jupid küljes ja loodame, et oskan seda amordivaba vaadet hinnata.
    Sai valitud Stabiluse vedrud (OG-l oli Stabilus ka originaalosa valmis meisterdanud). Avaneb vaikselt ja mõnusalt, paraku kinni peab konkreetselt lööma, tihtipeale ka teistkordseltki.
  • Pärast esimest õlivahetust hakkas külmalt käivitades murdosasekundiks õlituld näitama.
  • Mingi elukas krigiseb kapoti all pärast külmkäivitust ~ 100m jooksul veidi jõulisemalt kiirendades, edasi on vait. On hiromante, kellele tuttav tundub?
Viimati muutis paulk, R Sept 07, 2018 22:22, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#2

T Sept 04, 2018 21:33

paulk kirjutas:
T Sept 04, 2018 18:16

[*]Mingi elukas krigiseb kapoti all pärast külmkäivitust ~ 100m jooksul veidi jõulisemalt kiirendades, edasi on vait. On hiromante, kellele tuttav tundub?[/list]
Väga tuttav heli, veaks oli väljalaske kollektori pooleks murdunud tikkpolt, külmalt lekib, üsna kiirelt paisub kinni. Äkki sul ka ei vea ja pead välja puurima selle :mrgreen:
caarel
Postitusi: 269
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#3

T Sept 04, 2018 21:57

Sai ka loetud ametlik juhend läbi, kuidas tagaluugi amordid ära vahetada ja võttis ikka ohkama küll. Lõpuks võtsin ikkagi tagumise lae 2 viimast tüüblit maha, naine hoidis lae ca 10 cm alla paindes ja ajasin pika kruvikeeraja amordi pleki vahele ning ära ta tuligi. Tagasi panin täpselt samamoodi ja võttis aega kokku 5 minutit vast.

Pagan see tehase klaasi tooning on mulle alati meeldinud hullult. Kena pill!
sigaelmar
Postitusi: 874
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#4

T Sept 04, 2018 22:01

Tagaluugi amortidest - BMW on kindlasti ka seda peidetud amorti kasutanud ja ilmselt neid on veelgi.
Bosest - mul oli kunagi Audi A6 C6 Bose heliga ja ilma liialdamata mu W211 takso-Mersu oma kõige odavama raadioga tegi paremat häält.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 125
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#5

R Sept 07, 2018 22:55

Sain vahepeal ühele OP-COM agregaadile küüned taha. Huvitav, mida selline pilt tähendab?

Kuna see on minu esimene diisel ja DPFi klappimine minu ajutiste linnaotsadega oli ostes üks küsimärke, siis pean sel veidi pilku peal.
Seni on ca 3000 km läbitud ja põletusprotsess polnud veel silma hakanud. Kiikasin ka OPCOMiga - eile enne tööleminekut näitas DPFi kohta 90% täitumist ja viimane põletus 400km tagasi. Õhtul koduhoovi parkides oli 102% ja 0km tagasi põletusprotsess. Selge - oli hakanud põletama ja vist pooleli jäänud - samas mingit spetsiifilist haisu igatahes ninna ei torganud.
Täna jälgisin DTE'd ja pärast ca 5-10 min sõidu alustamist hakkas see järjekindlalt langema. 420km pealt langes lõpuks 300 peale ja siis pärast sõitu hakkas uuesti tõusma kuni lõpetas uuesti 420km kandis. Paar küsimust:
  1. DTE langus võttis aega ca 10 minutit. Kui DTE enam ei lange, kas siis on põletus läbi või kestab veel mingi aja ja ei tasuks seisma jääda?
  2. Vastupidiselt siin foorumis kuskil väljatoodud põletuse alguse eeltingimustele (2500rpm, 90km/h vms - tõsi, oli vist Audi kohta) hakkas vähemalt praegu täiesti harilikus linnaliikluses pihta. Kas on samaefektiivne või peaks end pigem sellisteks puhkudeks trassile sättima?

Mõned tähelepanekud diagnostikaseadmete kohta (ei vastuta õigsuse eest, osaliselt pärit googlist):
  • Hiina OP-COM klooni versioon 1.99 pidi tegelikult 1.39 olema ning kasutatav on max 2010. aasta tarkvaraga - uuemate autodega ei pidavat toimima. Mõistlik oleks hankida 1.45 firmware'iga, sellel saab väidetavalt uuemat OP-COM tarkvara (2014 jms) kasutada.
  • OPCOMi tarkvara läbi VirtualBoxi liivakastis ja Windows XP-ga mina käima ei saanud. Mingi draiverihälve ja/või minu vähesed oskused. Pidin lõpuks ühe iidvana Windows XP-ga läpaka laenama.
  • OPCOM näitab vähemalt DPF kohta rohkem kasulikku infot vs Delphi/WOW diagnostikaseade - muuhulgas ka filtri täitumist ja viimast põletust.
  • Delphi/WOW puhul on Win10 + VirtualBoxis WinXP toimiv lahendus.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 125
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#6

N Okt 11, 2018 1:30

Vahepealsed arengud:
  • Külge sai ilma mõlgita tagaluuk ning pukseerimisava kate ja auto on jälle viisakas.
    Kuna selgus, et tagaluugi välimine plekk on alumiiniumist, siis päris kõigil plekkseppadel vajalikke tööriistu pole ja töövõtted pidid ka teised olema.
    Hankisin siis rapsides mõlgita asendusluugi. Kergelt negatiivne kogemus ettevõttega Kaprea OÜ / Varuosaexpress. Ostsin netist ja ihusilmaga nägemata lootuses, et saab otse külge kruvida - värv oli õige, puudustest tehti pildid, kinnitati, et korrosiooni pole - reaalsuses oli tehtud pildist ainult natuke eemal 4x1cm värvimull, lisaks mullid luugiääre tagaküljel. Müüja pakkus varianti, et võtab luugi tagasi ja tagastab raha. Paraku oli luuk selleks ajaks juba pahtli ja krundi all. Vana luuk on sümboolse raha eest saadaval.
  • Trionic vahetas õlivõtturi tihendi ja õltasemeanduri. Paraku on murdosasekundine õlitulevilgatus külmkäivituse puhul siiski alles.
  • Olen avastanud, et olen Aero vedrustusega ka Tallinnas ära harjunud. Või õppinud muhke/lohke vältima. Kes kahevahel, siis ei maksaks seda karta.
Vasta