Saab 9-3 SC Aero 1.9 TTiD 132kW 2008, paulk
Postitatud: T Sept 04, 2018 18:16
Olgu siis Paulmobiil 2.0 kohta ka päevik.
Saamislugu on siin ja kokkuvõte on:
Pärast Tallinnas müüdavate isendite ülevaatamist ja tõdemist, et kõik olid üht või teistpidi ebameeldivate kiiksudega, sai seatud sammud Juno Autokeskusesse, kuhu pidi rantto sõnade järgi saabuma Šveitsist üks Aero. Kahepäevaseks osutunud ostureis päädis rongi asemel tagasisõiduga mõnusas Saabis.
Tallinna süngemates urgastes liigeldes tundub siiski, et tavavedrustus oleks siiski vast parem olnud, aga korralikel teedel on Aero „sportvedrustus“ igati nauditav. Kuna auto ei kaldu nagu laev elumerelainetel, siis OG-ga võrreldes olen enesele üllatuseks päris suure kiirusega kurvidesse lennanud – eriti vastu talve peab rahulikumalt võtma.
Sain pärast paari nädalat ka tiiru oma vana 9-3OGga teha. Paar asja, mis silma-kõrva torkas:
Vigadest:
Saamislugu on siin ja kokkuvõte on:
Pärast Tallinnas müüdavate isendite ülevaatamist ja tõdemist, et kõik olid üht või teistpidi ebameeldivate kiiksudega, sai seatud sammud Juno Autokeskusesse, kuhu pidi rantto sõnade järgi saabuma Šveitsist üks Aero. Kahepäevaseks osutunud ostureis päädis rongi asemel tagasisõiduga mõnusas Saabis.
Tallinna süngemates urgastes liigeldes tundub siiski, et tavavedrustus oleks siiski vast parem olnud, aga korralikel teedel on Aero „sportvedrustus“ igati nauditav. Kuna auto ei kaldu nagu laev elumerelainetel, siis OG-ga võrreldes olen enesele üllatuseks päris suure kiirusega kurvidesse lennanud – eriti vastu talve peab rahulikumalt võtma.
Sain pärast paari nädalat ka tiiru oma vana 9-3OGga teha. Paar asja, mis silma-kõrva torkas:
- TTiD mootor on madalas otsas ikka hämmastavalt erk, samas kõrgematest pööretest pole suuremat rõõmu. Igapäevaliikluseks on samas jälle madalast otsast rohkem tolku.
- Rool on uuel oluliselt kergem… Vist meeldis OG selles osas rohkem.
- Saab on tohutul hulgal Bose sildiga kõlareid uude autosse poetanud. Aga noh… kuidagi mudane on. Vanas autos sai vähemalt lõpuks parema heli (kui supaka puudumine välja arvata).
- Istmed on uues mugavamad („sportistmed“) – rohkem külgtuge, mälud.
- Uuel autol on esiistmete relsside juures täiendavad kinnitusaasad, saab kaasaegsemaid turvatoole mugavamalt kinni. Ei, ma ei räägi Isofixist.
- Esimest korda metsavahel sõites oli emotsioon ksenoontuledest küll OOOOOOOOOOO, nagu päev oleks uuesti maapeale oleks saabunud! Kuigi kauged on halogeenid nagu OG-lgi, aga tunduvad miskipärast tuntavalt tõhusamad.
- Mürasummutus on sarnasel tasemel. B7 Passatis on igatahes valjem lärm.
Vigadest:
- Üks silmatorkav viga oli tal juba ostes küljes, olla tekkinud trassil Šveits-Tartu: Elab lootus, et selle saab korda.
- Lisaks oli vahetult enne müüki paiskamist vahetatud mõlemad rihmad, aga millegipärast oli veepump vana jäänud. Werneri kommentaari peale, et tavaliselt pump kaht rihma üle ei ela, lasin selle ära vahetada. Oli juba lekkinud.
- Nädal pärast ostu hakkas auto ka täiendavalt lagunema – tagaluugi amordid ei jaksanud enam oma tööd teha. Eks langesid kuumalaine ohvriks.
Pole hullu, OG-l sai neid ka vahetatud, võttis aega 3 minutit, kõige suurem mure peaks olema sujuvalt avanevate amortide leidmine.... Oootoot, aga kus need amordid üleüldse on? Ohraisk 1. Ohsaraisk 2.
Kiire googeldamine näitas, et ainult Volvode ja 9-5 puhul on seda lahendust kasutatud - Vectrad, Passatid, Accordid, Mersud jms amorti ei paista häbenevat. Krt neil rootslastel siis häda oli?
Nüüd on igatahes uued jupid küljes ja loodame, et oskan seda amordivaba vaadet hinnata.
Sai valitud Stabiluse vedrud (OG-l oli Stabilus ka originaalosa valmis meisterdanud). Avaneb vaikselt ja mõnusalt, paraku kinni peab konkreetselt lööma, tihtipeale ka teistkordseltki. - Pärast esimest õlivahetust hakkas külmalt käivitades murdosasekundiks õlituld näitama.
- Mingi elukas krigiseb kapoti all pärast külmkäivitust ~ 100m jooksul veidi jõulisemalt kiirendades, edasi on vait. On hiromante, kellele tuttav tundub?