Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD, jarlog

Vasta
Kasutaja avatar
jarlog
Saabiklubi liige
Postitusi: 44
Liitunud: K Veebr 27, 2019 20:45
Asukoht: Kassisaba
Auto: ´09 Vector Vert

#1

T Mär 26, 2019 1:54

Tere foorumlased!

Lõpuks sain piisavalt kena pildi oma suurest armastusest tehtud, et kannatab ka netti üles riputada.

Umbes kuu tagasi sai minu omaks ja ühtlasi ka minu esimeseks autoks pildil olev 2009 aasta 9-3.

Ma ei suuda oma rõõmu ilmselt kunagi õigesti sõnadesse panna, mis tekib temaga sõites. Varasest noorusest peale oli peres saabipisik sees ja kuigi vanemad liikmed on edasi liikunud Selle Teise Rootsi Auto jahimaadele, jäi minusse see kripeldama. Ah mis ma ikka patran - pilt räägib rohkem, kui tuhat sõna.

Pilt

Kuid päriselu pole kunagi 100% ideaalne, seega kasutan võimalust ka kohe mõne koha pealt nõu küsida.

- Kui kliimakompressor on läbi, siis kuidas kogenumad mehed käituksid? Kas sellise detaili puhul oleks targem varuosa soetada kõige uuem ja originaalsem, mis võimalik, või kannatab ka säästa selle pealt?
- Kui raadiost kõlavad pisut bassisemad lood, siis kaassõitja käepide pläriseb kaasa. Olen suutnud üpris täpselt paika panna kust plärin tuleb. Olen üritanud ka vahele toppida alguses hambatikke ja pärast pehmendavaid padjakesi. Ei mingit vahet. Netist uurisin, et tasuks see assembly lahti kiskuda ja siis toppida vahele pehmendavaid elemente, kuid ma ei tea kas ma olen liiga nõrk mees või hakkas lihtsalt sõrmedel valus. Maha ma seda katet ei saanud igatahes.
- Aeg-ajalt tuleb kõige parempoolsemast ventilatsiooniaugust kergelt kõrge tooniga vibreerivat vilinat. No umbes nagu keegi õrnalt vilistaks läbi ventilaatori. Mis see olla võiks? Lastud WD40 ventika vahele kapoti alt, tundub, et on lakanud. Pole kuid kuulnud.
- Navi DVD 1) aegunud 2) Lääne-Euroopa kattealaga 3) lugeja ei loe. Proovin puhastusplaati. Ei aidanud. Mitte, et navi tarvis oleks, aga komplektsuse huvides oleks ju tore :)


Oeh, aga pisiasjad-pisiasjad... Paremat autot mina omale ette kujutada ei oska. Ei suru küll istmesse nagu mõni Aero, aga ega ta kellelegi jalgu ka nüüd jää teel. Nagu öeldakse - bensiiniga võib pintsleid pesta, kuid diislis peitub jõud.

Minu käes veedetud aja "hooldusraamat". Kätte sain masina, kui ees oli ~196 000 km. Kirja ei hakka loomulikult panema väikeseid, jooksvaid kulusid nagu näiteks aknapesuvedelikud, kojamehed ja see enda jaoks algselt uskumatuna tundunud summa, mis Meguiar'si ilukeemiale läheb...
  • 197 526 km Generaatori rihmaratas kahjustatud, vahetusse läks terve generaator koos rihmaga. €300
  • 200 633 km Uue kliimakompressori installatsioon ja esimene õlivahetus. Lisaks sai doonori pealt installeeritud ka uued salongi õhuavad keskele. Eelmisel oli üks "joystick" väsinud ja lääpas. €205
  • 206 390 km EGR ja sisselaskekollektori vahetus. €860
Senised hooldused tehtud kasutaja paiks juures Aap Autos, soovitan seda kohta kõigile kaasfoorumlastele. Töö kiire, korralik, hea suhtlus. EGR ja kollektor trionicu juures. Samad sõnad.
Viimati muutis jarlog, K Aug 07, 2019 15:10, muudetud 6 korda kokku.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#2

T Mär 26, 2019 10:33

Väga äge ! :)

See, et cabrio diisel on, ei heiduta?
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Kasutaja avatar
jarlog
Saabiklubi liige
Postitusi: 44
Liitunud: K Veebr 27, 2019 20:45
Asukoht: Kassisaba
Auto: ´09 Vector Vert

#3

T Mär 26, 2019 10:46

Ei, üldse mitte. Natuke on lärmakam, aga tänavafoon matab sellegi müra kiirelt :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
skyline
Postitusi: 1045
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#4

T Mär 26, 2019 20:30

jarlog kirjutas:
T Mär 26, 2019 1:54
Netist uurisin, et tasuks see assembly lahti kiskuda ja siis toppida vahele pehmendavaid elemente, kuid ma ei tea kas ma olen liiga nõrk mees või hakkas lihtsalt sõrmedel valus. Maha ma seda katet ei saanud igatahes.
- Aeg-ajalt tuleb kõige parempoolsemast ventilatsiooniaugust kergelt kõrge tooniga vibreerivat vilinat. No umbes nagu keegi õrnalt vilistaks läbi ventilaatori. Mis see olla võiks?
Sisemiste käepidemete katted tõmba maha külje peale keerates, haara alumisest küljest kinni ja murra üles poole, tulevad suht lihtsalt lahti. Kui kuskilt ülemisest otsast sikutama hakata võid jah ära murda. Mina kiletasin enda omad 3M kilega ära, siis kadus nagin ja ei näe enam koledad ka välja.

Pakun et vilin tuleneb sellest, et salongi ventikas ei istu ideaalselt ventilatsoonikanalite otsas. Need salongiventikad kipuvad suht kergelt surema ja b-osa ventika korpus ei taha ideaalselt vent kanalite otsa istuda. Omal sama asi läbi elatud, kakkusin uuesti lahti ja pidin tõstma ventika mootori ringi algse originaalventika (oli vist Valeo toode) plastkorpusesse, siis ei olnud enam tuule vilinat.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#5

T Mär 26, 2019 21:30

Naginate vastu aitab väga hästi ka nahatamine. Lasin enda autol paar aastat tagasi teha. Lisaks näeb soliidne välja ka :)
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#6

T Mär 26, 2019 22:26

vmaster kirjutas:
T Mär 26, 2019 21:30
Naginate vastu aitab väga hästi ka nahatamine. Lasin enda autol paar aastat tagasi teha. Lisaks näeb soliidne välja ka :)
Nōus, istmetel plastik ääred on sul tehtud ikka top stichinguga ;)
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#7

P Mär 31, 2019 11:42

Ventika puhul aitab vahel väike surakas silikoonõli või muud taolist ka otse võlli peale - endal esimeste külmadega vilistama hakanud sügisel ja siis see lahendab mure jälle aastaks. Läheneda tuleks salongifiltri poolt, kapoti alt, nii on üpris lihtne.
Kasutaja avatar
jarlog
Saabiklubi liige
Postitusi: 44
Liitunud: K Veebr 27, 2019 20:45
Asukoht: Kassisaba
Auto: ´09 Vector Vert

#8

L Apr 06, 2019 22:08

heff kirjutas:
P Mär 31, 2019 11:42
Ventika puhul aitab vahel väike surakas silikoonõli või muud taolist ka otse võlli peale - endal esimeste külmadega vilistama hakanud sügisel ja siis see lahendab mure jälle aastaks. Läheneda tuleks salongifiltri poolt, kapoti alt, nii on üpris lihtne.
Tänan, täpselt nii tegingi ja vilin kadunud. Õigupoolest polnud teda ammu kuulnudki, aga täna on terve päeva vaikus olnud. :beer:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Kasutaja avatar
jarlog
Saabiklubi liige
Postitusi: 44
Liitunud: K Veebr 27, 2019 20:45
Asukoht: Kassisaba
Auto: ´09 Vector Vert

#9

R Juun 14, 2019 15:40

Tänud kasutajale paiks. Sai peale pandud uus kliimapump ja nüüd on eriti chill kulgeda.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Kasutaja avatar
jarlog
Saabiklubi liige
Postitusi: 44
Liitunud: K Veebr 27, 2019 20:45
Asukoht: Kassisaba
Auto: ´09 Vector Vert

#10

K Aug 07, 2019 15:11

Peale EGRi ja sisselaskekollektori vahetust on tegu täiesti uue autoga. Millega ma enne sõitsin? Nüüd on tõmme ja minek ja stabiilsus ja mis veel eriti tuntav - vaikus majas.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Kasutaja avatar
jarlog
Saabiklubi liige
Postitusi: 44
Liitunud: K Veebr 27, 2019 20:45
Asukoht: Kassisaba
Auto: ´09 Vector Vert

#11

L Mai 07, 2022 12:39

Sai foorumist legendaarsed Alu28 veljed skooritud. Kartsin küll, et kuna tegu originaalis 9-5 Aero ratastega siis istuvad 9-3 kabriole nagu traksid koerale, aga tegelikult olen tulemusega väga rahul.

40k km hiljem ja suurt midagi ette kanda pole. Vahepeal kukkus üks peegel eest ära ja esisild tehti Aapautos täiesti uus, üleemisel TÜVil tehti sellekohane kerge märge.

Selle luugi, kuhu alla katus end voldib tüürpoordi poolse serva alla on roosteplekk tekkind mis kobrutab ja areneb ja eile siis peale aastast arengut ka esimene küünesuurune tükk värvi sealt maha pudenes. Aga olen juba Kruvile näitamas käinud ja väga pehme käelöömine on toimund. Ehk võetakse juunis ette.

Pilt
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Vasta