1. leht 1-st

Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD, jarlog

Postitatud: T Mär 26, 2019 1:54
Postitas jarlog
Tere foorumlased!

Lõpuks sain piisavalt kena pildi oma suurest armastusest tehtud, et kannatab ka netti üles riputada.

Umbes kuu tagasi sai minu omaks ja ühtlasi ka minu esimeseks autoks pildil olev 2009 aasta 9-3.

Ma ei suuda oma rõõmu ilmselt kunagi õigesti sõnadesse panna, mis tekib temaga sõites. Varasest noorusest peale oli peres saabipisik sees ja kuigi vanemad liikmed on edasi liikunud Selle Teise Rootsi Auto jahimaadele, jäi minusse see kripeldama. Ah mis ma ikka patran - pilt räägib rohkem, kui tuhat sõna.

Pilt

Kuid päriselu pole kunagi 100% ideaalne, seega kasutan võimalust ka kohe mõne koha pealt nõu küsida.

- Kui kliimakompressor on läbi, siis kuidas kogenumad mehed käituksid? Kas sellise detaili puhul oleks targem varuosa soetada kõige uuem ja originaalsem, mis võimalik, või kannatab ka säästa selle pealt?
- Kui raadiost kõlavad pisut bassisemad lood, siis kaassõitja käepide pläriseb kaasa. Olen suutnud üpris täpselt paika panna kust plärin tuleb. Olen üritanud ka vahele toppida alguses hambatikke ja pärast pehmendavaid padjakesi. Ei mingit vahet. Netist uurisin, et tasuks see assembly lahti kiskuda ja siis toppida vahele pehmendavaid elemente, kuid ma ei tea kas ma olen liiga nõrk mees või hakkas lihtsalt sõrmedel valus. Maha ma seda katet ei saanud igatahes.
- Aeg-ajalt tuleb kõige parempoolsemast ventilatsiooniaugust kergelt kõrge tooniga vibreerivat vilinat. No umbes nagu keegi õrnalt vilistaks läbi ventilaatori. Mis see olla võiks? Lastud WD40 ventika vahele kapoti alt, tundub, et on lakanud. Pole kuid kuulnud.
- Navi DVD 1) aegunud 2) Lääne-Euroopa kattealaga 3) lugeja ei loe. Proovin puhastusplaati. Ei aidanud. Mitte, et navi tarvis oleks, aga komplektsuse huvides oleks ju tore :)


Oeh, aga pisiasjad-pisiasjad... Paremat autot mina omale ette kujutada ei oska. Ei suru küll istmesse nagu mõni Aero, aga ega ta kellelegi jalgu ka nüüd jää teel. Nagu öeldakse - bensiiniga võib pintsleid pesta, kuid diislis peitub jõud.

Minu käes veedetud aja "hooldusraamat". Kätte sain masina, kui ees oli ~196 000 km. Kirja ei hakka loomulikult panema väikeseid, jooksvaid kulusid nagu näiteks aknapesuvedelikud, kojamehed ja see enda jaoks algselt uskumatuna tundunud summa, mis Meguiar'si ilukeemiale läheb...
  • 197 526 km Generaatori rihmaratas kahjustatud, vahetusse läks terve generaator koos rihmaga. €300
  • 200 633 km Uue kliimakompressori installatsioon ja esimene õlivahetus. Lisaks sai doonori pealt installeeritud ka uued salongi õhuavad keskele. Eelmisel oli üks "joystick" väsinud ja lääpas. €205
  • 206 390 km EGR ja sisselaskekollektori vahetus. €860
Senised hooldused tehtud kasutaja paiks juures Aap Autos, soovitan seda kohta kõigile kaasfoorumlastele. Töö kiire, korralik, hea suhtlus. EGR ja kollektor trionicu juures. Samad sõnad.

Re: Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD

Postitatud: T Mär 26, 2019 10:33
Postitas denczik
Väga äge ! :)

See, et cabrio diisel on, ei heiduta?

Re: Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD

Postitatud: T Mär 26, 2019 10:46
Postitas jarlog
Ei, üldse mitte. Natuke on lärmakam, aga tänavafoon matab sellegi müra kiirelt :)

Re: Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD, jarlog

Postitatud: T Mär 26, 2019 20:30
Postitas skyline
jarlog kirjutas:
T Mär 26, 2019 1:54
Netist uurisin, et tasuks see assembly lahti kiskuda ja siis toppida vahele pehmendavaid elemente, kuid ma ei tea kas ma olen liiga nõrk mees või hakkas lihtsalt sõrmedel valus. Maha ma seda katet ei saanud igatahes.
- Aeg-ajalt tuleb kõige parempoolsemast ventilatsiooniaugust kergelt kõrge tooniga vibreerivat vilinat. No umbes nagu keegi õrnalt vilistaks läbi ventilaatori. Mis see olla võiks?
Sisemiste käepidemete katted tõmba maha külje peale keerates, haara alumisest küljest kinni ja murra üles poole, tulevad suht lihtsalt lahti. Kui kuskilt ülemisest otsast sikutama hakata võid jah ära murda. Mina kiletasin enda omad 3M kilega ära, siis kadus nagin ja ei näe enam koledad ka välja.

Pakun et vilin tuleneb sellest, et salongi ventikas ei istu ideaalselt ventilatsoonikanalite otsas. Need salongiventikad kipuvad suht kergelt surema ja b-osa ventika korpus ei taha ideaalselt vent kanalite otsa istuda. Omal sama asi läbi elatud, kakkusin uuesti lahti ja pidin tõstma ventika mootori ringi algse originaalventika (oli vist Valeo toode) plastkorpusesse, siis ei olnud enam tuule vilinat.

Re: Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD, jarlog

Postitatud: T Mär 26, 2019 21:30
Postitas vmaster
Naginate vastu aitab väga hästi ka nahatamine. Lasin enda autol paar aastat tagasi teha. Lisaks näeb soliidne välja ka :)

Re: Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD, jarlog

Postitatud: T Mär 26, 2019 22:26
Postitas denczik
vmaster kirjutas:
T Mär 26, 2019 21:30
Naginate vastu aitab väga hästi ka nahatamine. Lasin enda autol paar aastat tagasi teha. Lisaks näeb soliidne välja ka :)
Nōus, istmetel plastik ääred on sul tehtud ikka top stichinguga ;)

Re: Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD, jarlog

Postitatud: P Mär 31, 2019 11:42
Postitas heff
Ventika puhul aitab vahel väike surakas silikoonõli või muud taolist ka otse võlli peale - endal esimeste külmadega vilistama hakanud sügisel ja siis see lahendab mure jälle aastaks. Läheneda tuleks salongifiltri poolt, kapoti alt, nii on üpris lihtne.

Re: Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD, jarlog

Postitatud: L Apr 06, 2019 22:08
Postitas jarlog
heff kirjutas:
P Mär 31, 2019 11:42
Ventika puhul aitab vahel väike surakas silikoonõli või muud taolist ka otse võlli peale - endal esimeste külmadega vilistama hakanud sügisel ja siis see lahendab mure jälle aastaks. Läheneda tuleks salongifiltri poolt, kapoti alt, nii on üpris lihtne.
Tänan, täpselt nii tegingi ja vilin kadunud. Õigupoolest polnud teda ammu kuulnudki, aga täna on terve päeva vaikus olnud. :beer:

Re: Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD, jarlog

Postitatud: R Juun 14, 2019 15:40
Postitas jarlog
Tänud kasutajale paiks. Sai peale pandud uus kliimapump ja nüüd on eriti chill kulgeda.

Re: Saab 9-3 Cabrio Vector 1.9TiD, jarlog

Postitatud: K Aug 07, 2019 15:11
Postitas jarlog
Peale EGRi ja sisselaskekollektori vahetust on tegu täiesti uue autoga. Millega ma enne sõitsin? Nüüd on tõmme ja minek ja stabiilsus ja mis veel eriti tuntav - vaikus majas.