1. leht 1-st

Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: K Sept 04, 2019 15:17
Postitas Group
Värske Saabi omanikuna lisan siia siis ka minu autot puudutava teema.

Autode suhtes olen olnud suhteliselt valiv, kuna igal juhul kaasneb nendega rahakulu, seega kulugu siis vähemalt mõne vähe erilisema isendi peale. Oma praeguse auto (BMW E30) tõin 2004 aastal Saksamaalt ja sõitsin vahelduva eduga kuni tänaseni. Nüüd aga on aeg väikeseks uuenduskuuriks ning asemele tuli vaadata midagi uut.

Vaatasin nii uuemaid kui vanemaid aga midagi huvitavat peale Saabi silma ei jäänud. Siinsete foorumlaste abiga sai selgeks, et valida tuleks aero. Käisin vaatamas päris mitut aero-t, kuid ainult 2 olid korralikud, millest siis üks sai minu omaks.

Alljärgnevalt mõned pildid ka (tänusõnad Viktoriale).

Pilt

Pilt

Pilt Pilt

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: K Sept 04, 2019 16:21
Postitas Marko647
Ilusat lendu siis Saabiga ;)

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: K Sept 04, 2019 17:03
Postitas Group
Tänud! Proovilend sai juba tehtud aga väga pikk ei saanud :)

Mootori aju hakkas streikima ja hetkel ootab uuele ajule tarkvara ümberlaadimist.

Muudest töödest sai troostis ostueelse kontrolli käigus tuvastatud pisivead likvideeritud ning mootori õli ja filtrid vahetatud. Hetkel vaja vahetada veel mingid tagumised puksid, mis pidavat alati kinni roostetanud olema. Muidu auto korras ja sõita hea.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 05, 2019 10:08
Postitas Viktoria
Tere tulemast foorumisse :)
Auto on tõesti ilus, oma silmaga nägin :love:
Nüüd jääb Sul ühte kuuluvusest puudu vaid liitumine Saabiklubiga, mis tagab siis erinevaid soodustusi (Troost, Viking Motors jpm) ning seda ka kütuse näol, mida varustab Olerexi rütmikeks.

:)

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: T Sept 10, 2019 18:55
Postitas Group
Nüüd siis mootori aju vahetus ka edukalt tehtud.

Logi mõttes olid sümptomid järgmised: aeg-ajalt läks põlema kollane mootori tuli ning veakoodideks näitas erinevate süütepoolide mitte töötamist. Lisaks jäin hiljem ka kaks kord teele, sest korraga kadus ära säde kõikidelt küünaldelt. Summutist tuli hallikat-valget suitsu, mistõttu algselt arvasin, et turbo lendas, kuid mõne aja möödudes läks auto jälle käima nagu poleks midagi juhtunudki.

Ecu vahetusel pidi olema kaks varianti, üks lihtsam teine keerulisem. Lihtsam on see kui leiab aju, mis tulnud aero pealt, kuid selleks peaks olema aju peal alles auto vin kood ning selles H täht, mis näitab aero mudelit. Ma sellist aju ei leidnud ning tellisin ebays-t suvalise sama suguse aju ning vajalikud andmed kopeeriti vana aju pealt üle.

Toon ära ka mõned sobivad ECU koodid: 12800388, 12804813, 32019553, 55353231, 55571182, 55352688, 55569738.

Kogu lõbu läks maksma umbes 300.-

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 12, 2019 14:26
Postitas Group
Smartservisest nüüd ka Autoglym HD püsivaha peale kantud, väidetavalt tagab värvkatte kaitse kuni 12 kuuks.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 12, 2019 16:54
Postitas skyline
Group kirjutas:
N Sept 12, 2019 14:26
Smartservisest nüüd ka Autoglym HD püsivaha peale kantud, väidetavalt tagab värvkatte kaitse kuni 12 kuuks.
Need tavavahade kuni 12 kuud jutud kehtivad eeldusel, et elad kuskil päikeseriigis, kus pole soolatud teid ja 12 kuu jooksul autot rohkem ei pese kui 5 korda :D
Nn keraamiline kaitse oleks juba teine teema.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 12, 2019 19:24
Postitas Group
Ega ma tegelikult ei oskagi kontrollida, kas mingi vaha on veel peal või mitte, tahtsin lihtsalt ühe korra ära proovida, mis ta endast kujutab.
Palju olulisem oleks arvatavasti teha korrosiooni tõrje krownis, kuniks on veel mida kaitsta.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 12, 2019 19:39
Postitas Ron24
Group kirjutas:
N Sept 12, 2019 19:24
Ega ma tegelikult ei oskagi kontrollida, kas mingi vaha on veel peal või mitte, tahtsin lihtsalt ühe korra ära proovida, mis ta endast kujutab.
Palju olulisem oleks arvatavasti teha korrosiooni tõrje krownis, kuniks on veel mida kaitsta.
Mul naaber tegi krownis aasta tagasi selle korrosiooni tõrje. Veel täna tilgub auto seda jama. Pointles raha raiskamine.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 12, 2019 21:23
Postitas Group
Siin ma jään eriarvamusele kuna tilkumine ei näita kuidagi seda, et tõrje kasutu oleks vaid võibolla seda, et ainet liiga palju pandi.
Kasulikkus ilmneb palju hiljem ja eelkõige siis kui autot kauem plaanitakse pidada. Ma ei usu, et saabid väga hinda lähevad, seega võibolla pole see töö vaeva väärt, kuid nähes kui ruttu nad roostetama hakkavad siis võibolla ikka tasub teha.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 12, 2019 21:40
Postitas 9-5LPT
Ron24 kirjutas:
N Sept 12, 2019 19:39

Mul naaber tegi krownis aasta tagasi selle korrosiooni tõrje. Veel täna tilgub auto seda jama. Pointles raha raiskamine.
Aga kas auto roostetab aasta hiljem?

Meil käisid kõik firma autod nüüd just krownis ja kuna masinapark koosneb suuresti sprinteritest ja sõidetakse palju, siis ootan küll huviga tulemust.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 12, 2019 21:56
Postitas Ron24
9-5LPT kirjutas:
N Sept 12, 2019 21:40
Ron24 kirjutas:
N Sept 12, 2019 19:39

Mul naaber tegi krownis aasta tagasi selle korrosiooni tõrje. Veel täna tilgub auto seda jama. Pointles raha raiskamine.
Aga kas auto roostetab aasta hiljem?

Meil käisid kõik firma autod nüüd just krownis ja kuna masinapark koosneb suuresti sprinteritest ja sõidetakse palju, siis ootan küll huviga tulemust.
Ei roosteta aga see masin on ka 4 aastat vana Ford Focus. Krownis puurisid uste sisse augud millede kaudu mingit plöga uste sisse pumbati. Absurd. Rikuvad kaetud ja tsingitud plekki. Ja inimesed maksavad veel raha oma auto rikkumise eest.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 12, 2019 22:53
Postitas saabu14jr
Mitte, et ma krowni kaitseks, piisavalt jama tööd nende poolt näinud, kuid kôik korrosiooni vahad on "plöga" mis lastakse erinevate avade sisse. Tavaliselt uste alumised äâred, küljekarbid, raamid ja tiivakaarte sisemistele osadele. See plöga ei riku kuidagi mingit tsinki ega pinnakatet. Pigem on see üks lisakiht kaitset mis meie talvega(sool ja tihti 0 kraadi kandis kõikuv temp) kokku sobib. Krowni poiste debiilne aukude puurimine ja tihti suvaliselt aine pritsimine on muidugi koomiline.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: N Sept 12, 2019 23:08
Postitas Ron24
saabu14jr kirjutas:
N Sept 12, 2019 22:53
Mitte, et ma krowni kaitseks, piisavalt jama tööd nende poolt näinud, kuid kôik korrosiooni vahad on "plöga" mis lastakse erinevate avade sisse. Tavaliselt uste alumised äâred, küljekarbid, raamid ja tiivakaarte sisemistele osadele. See plöga ei riku kuidagi mingit tsinki ega pinnakatet. Pigem on see üks lisakiht kaitset mis meie talvega(sool ja tihti 0 kraadi kandis kõikuv temp) kokku sobib. Krowni poiste debiilne aukude puurimine ja tihti suvaliselt aine pritsimine on muidugi koomiline.
Ma pidasin rikkumise all seda puurimist silmas. Augu sisemised servad jäävad tsingikihi ja värvi kaitsest ilma ja natukese niiskusega hakkab haljas plekk väga kiiresti roostetama.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: R Sept 13, 2019 8:52
Postitas skyline
Mina olen ka Krowni töö tegemata jätnud nende töömeetodite tõttu. Puuritakse auk ja rikutakse ära tsingikiht nagu Ron24 juba ütles ja siis lükatakse augule mingi plastkork ette. Tegu ikkagi suht pimesi pisikese augu kaudu tehtava hoogtööga, kus kemikaali levimise ulatust ja ühtlust ei saa töö käigus eriti kontrollida. Töö on ka seeläbi soodne, sest ei viitsita vaeva näha polstrite ja katete eemaldamisega.
Mul on kunagi messilt nende käest ostetud aerosoolina Krown õli ja lasin sellega ise auto põhjadetailid ja küljekarbid üle .

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: R Sept 13, 2019 9:07
Postitas Ron24
skyline kirjutas:
R Sept 13, 2019 8:52
Mina olen ka Krowni töö tegemata jätnud nende töömeetodite tõttu. Puuritakse auk ja rikutakse ära tsingikoht nagu Ron24 juba ütles ja siis lükatakse augule mingi plastkork ette. Tegu ikkagi suht pimesi pisikese augu kaudu tehtava hoogtööga, kus kemikaali levimise ulatust ja ühtlust ei saa töö käigus eriti kontrollida. Töö on ka seeläbi soodne, sest ei viitsita vaeva näha polstrite ja katete eemaldamisega.
Mul on kunagi messilt nende käest ostetud aerosoolina Krown õli ja lasin sellega ise auto põhjadetailid ja küljekarbid üle .
Ja pärast tilgub auto seda jama veel 1 aasta hiljemgi. Lisaks katkeb vähemalt Volvo ja BMW keregarantii koheselt. Nende kahe automargi esindused on sellise töötluse ära keelanud.

Re: Saab 9-3 Aero 154kW, 2003, Group

Postitatud: R Sept 13, 2019 9:45
Postitas Group
Hea teada, et nad auke puurivad, mõtlesin ise ka, et kuidas nad igale poole ligi pääsevad aga sellega asi siis selge. Lähen vist seda teed, et ostan nende tooted ja teen ise.

Ühtlasi võiks krowni teemale punkti panna või selle kuidagi loba alla kolida, seal oleks seda otstarbekam edasi arutada.