Saab 9-3 SC Aero 1.9 TTiD 132kW manu 2008

Vasta
Sateight
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2019 21:32
Asukoht: Tartu
Auto:

#1

T Dets 03, 2019 14:00

Tere-tere Saabi-pere!

Teen siia oma kaunitari kohta ka teema:

Pilt

Isendiks siis 2008. aasta 9-3 SC Aero. Manuaalkasti ja 1.9 TTiD 132kW mootoriga. Pärit Prantsusmaalt-Belgiast, olnud 2 omanikku, ostes oli kellal 243k.

Saabidest ei teadnud ma enne ostmist suurt midagi ja uut autot ostes sai vaadatud pigem muid marke. Tõsisemalt kaalusin ühe Touaregi ja Jaguar XF-i ostmist aga erilist emotsiooni ei tekitanud kumbki. Sellesse Saabi sisse istudes oli aga asi klaar - tegu on minu autoga. Et noh, veits oli tegu nagu emotsiooniostuga.

Peamine argument miks ma üldse selle mudeli poole vaatasin oli see, et mul on palju saalimist Tartu-Tallinna vahet ja just nendeks pikemateks otsadeks tahtsin mugavamat kulgurit. Tulin Volvo V40 pealt. Ja selles osas on ost end igati õigustanud - just pikki sõite on selle masinaga väga mugav ja mõnus teha, möödasõidud on muretud jne.

Hoian siin all siis väikest logi ja uuendan seda jooksvalt - olgu see uutele sama mudeli ostjatele infoks mida enne auto ostu kontrollida ja mis ees võib oodata.

## siin siis kõigepealt auto ajalugu enne kui mina ta omanikuks sain. Palju hooldusarveid on ilmselgelt puudu :| ##

01.09.2010 - LS 045k. Korraline hooldus esinduses. Õlivahetus 0w40, kõik filtrid + mingi pudi 662€
26.04.2011 - LS 060k. Korraline hooldus esinduses. Õlivahetus 0w40, kõik filtrid + mingi pudi 693€
29.08.2012 - LS 091k. Paistab viimane korraline hooldus esinduses. Vahetatud õli 0w40, kõik filtrid, uus aku ja veel väiksemat pudi. 1115€
07.06.2013 - LS 108k. Kõigi filtrite ja õli vahetus 5w30 + mingid pirnid. 210€
13.10.2013 - LS 117k. Hammasrihma vahetus DAYKTB759 + veepump. 605€
14.04.2014 - LS 129k. Kõigi filtrite ja õli vahetus 5w30 + mingi diagnost. 329€
26.06.2014 - LS 132k. WiF sensori 12762673 vahetus 163€
05.02.2015 - LS 151k. Kõigi filtrite ja õli vahetus 5w30 + uus aku. 458€
21.05.2015 - LS 159k. EGR klapi vahetus. 398€
12.02.2016 - LS 176k. Kõigi filtrite ja õli vahetus 5w30 + mingi diagnostika. 345€
14.11.2016 - LS 194k. Hammasrihma vahetus CT1105K3, veepump + õli 5w30 ja filtrid. 1067€
25.07.2017 - LS 210k. 4 pihusti vahetus. Pihustid 1045€ + vahetus 340€. Kokku 1385€
13.11.2017 - LS 219k. Piduriketaste, patjade vahetus. Õlivahetus 5w30 koos filtritega. EGR puhastus. 676€
27.07.2018 - LS 235k. Sisselaskekollektori vahetus 55231588 + veepump koos õlivahetuse 5w30 ja filtritega. 1791€
28.09.2018 - LS 235K. MAP sensor 01-55219299 vahetatud ja midagi toimetatud taas sisselaske kallal. 569€

## sellega saab ajalugu mujal läbi ja auto veereb Eestisse minu kätte ##


29.04.2019 - Esmane registreerimine ja omanikuvahetus (192€). Lisaks said alla uued suverehvid (280€) kuna ostes olid tal all mingid imelikud Lääne-Euroopa lamellid millega ei kannata sõita ei suvel ega talvel. Kogukulu 472€
27.05.2019 - Generaator andis saba ja jäin Lätis Valmieras teeäärde. :evil: Lohistasin sõbraga kodumaale tagasi. Sai pandud uus aku ja vahetatud genekas. 183€ (genekas) + 85€ (alega aku) + 90€ (töö). Kogukulu 358€.
11.06.2019 - Juba ostes olid pekkis ja vahel töötasid, vahel mitte, kõik ukselukud peale juhi oma. Viisin Autofixi ja lasin kõik lukud lahti puurida ja kontakte puhastada (https://www.bentasker.co.uk/documentati ... nit-repair). Kõik lukud hakkasid peale seda normaalselt tööle aga esimene kundepoolne andis mõne aja pärast uuesti saba. Kolm tundi tööd Autofixis 87€.
13.06.2019 - Mõtlesin, et teen enne suve veermiku korda. Vahetatud said kõik stabika puksid, 1 tagumine õõtshoob, 1 esimene rattalaager + sillastend. Lisaks sai lokaliseeritud juba ostust saati tühikäigul siduris oleva imeliku klõbina põhjus - pekkis hooratas. Ja kui sinna kallale juba minna, siis on mõistlik vahetada ka sidurikomplekt. :cry: Kogukulu Premium Performance’is 422€.
17.07.2019 - Esimene õlivahetus. Sisse läks 0w40 ja Manni filter. Proovin siit alates hoida ~7-8k välpa. Kogukulu 78€.
07.08.2019 - Ls 250k. Peale pea kaht kuud ootamist jõudsid kohale 13.06 tellitud hooratas ja sidurikomplekt. Jupid + 7 tundi tööd Premium Performance’is, kogukulu 1050€.
18.08.2019 - Juba ostes oli esibumperi alumises grillis läbiv mõra. Tellisin läbi ebay uue grilli, lisaks sai siit foorumist ostetud kasutatud parem esimene ukselukk, kulu kokku 115€. Hädasti oleks endale garaaži vaja, kus väiksemaid töid saaks ise teha :!:
04.09.2019 - Kojamehed lakkasid töötamast. Jube äge on vihmaga ilma kojameesteta sõita! Käis taas Autofixis kus aidati kojameeste hoovastik ajutiselt uuesti tööle. Ühtlasi lasin alla kruvida ka varem tellitud uue grilli ja vahetada parema esimese ukseluku. 2 tundi tööd 56€
05.09.2019 - Tellisin uue pesurihoovastiku (73€) ja lasin Autofixis ära vahetada (20€). Kulu 93€.
13.11.2019 - Peale pesurihoovastiku vahetust hakkas eest kundepoolt kõvema sajuga ja pesus käies vett salongi tulema! Tuli välja, et Autofix oli hoovastiku kuidagi vildakalt paigaldanud. Sinna oma kaarikuid enam kunagi ei vii! Lisaks sai uuritud miks masin halvasti käivitub ja külmkäivitusel tossab - tulemiks viimase otsa peal olevad pihustid. :cry: 5h remonttöid Premium Performance’is, uus salongifilter ja pihustite stendimine - kogukulu 244€.
14.11.2019 - Lappasin alla Hankooki naelad. 360€.
02.12.2019 - Tellisin Boschi pihustud (1081€) ja lasin Premium Performance’is ära vahetada (50€). Lisaks lasin enne tõsisemat talve veermiku uuesti üle vaadata. Üllatuslikult on kogu veermik peale poolt aastat kulgemist ideaalses korras. Kogukulu 1131€.
03.12.2019 - Sai käidud esimesel ülevaatusel kuna novembriga sai Belgiast kaasa tulnud ülevaatus läbi. Läbis puhtalt, kulu 40€.
13.01.2020 - Rooli asendi anduri vahetus. Tech2 abi 30€, kasutatud andur 35€, anduri vahetus ja kalibreerimine 48€ - kokku 113€.
17.02.2020 - LS 258k. Õlivahetus, sisse läks jälle 0W40. Lisaks sai vahetatud natuke pudi-padi - kütusefilter, ABS anduri võrud, õlikork karteripõhjas, piduritoru otsikud jms. Kulu kokku 198€.

Kilomeetreid läbitud: ~15k, väljaminekud (va kütus ja väiksem pudi) 4817€.
Viimati muutis Sateight, E Veebr 17, 2020 18:18, muudetud 22 korda kokku.
Sateight
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2019 21:32
Asukoht: Tartu
Auto:

#2

T Dets 03, 2019 14:01

Eile siis sai viimase suurema asjana tehtud pihustite vahetus ja peale seda ülevaatus. Hea uudis on see, et auto juures nagu peale seda väga midagi teha polegi.

Lähituledega tegelikult võiks midagi ette võtta - need näitavad kuidagi harjumatult halvasti. Lasen algatuseks ära poleerida ja uurin kas neid luup-pirne saab kuidagi puhastada. Kui üks ega teine ei aita, siis panen Xenonid ette.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 150
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#3

T Dets 03, 2019 22:52

4.5keur poole aastaga... Johhaidii.
Vaheta siis see va õlivõtturi tihend ka ennatlikult ära, muidu on ühel hetkel kogu see sissepandud raha asjata.
Sateight
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2019 21:32
Asukoht: Tartu
Auto:

#4

K Dets 04, 2019 1:21

Hüva nõuanne, võtan selle plaani.

Väljaminekutega on jah nii, et.. paneb endal ka nats pead kratsima. Kolmandik on läinud kuluosadele ja see on ok (veermik, rehvid, õlid jne) ja ega ma ei oodanudki, et saan päris kalla-ja-talla pilli aga algsete remondiarvete alla oli planeeritud max 1-1,5k. Peale pihustite eest maksmist oli küll selline tunne, et kui nüüd lähikuudel veel üks tonnine litakas tuleb, siis panen ta müüki. Aga täna jälle sõitsin ~200km ja no auto meeldib. Ilmselt investeerin edasi ka üllatuste jätkudes :)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 752
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#5

K Dets 04, 2019 7:09

Sa võid ju auto müüki panna aga kuna ja mis hinnaga sellest lahti saad on juba teine küsimus. Et sellega ei maksa autot ähvardama hakata. :)
vunts123
Saabiklubi liige
Postitusi: 164
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Võru
Auto:

#6

K Dets 04, 2019 7:24

Tere tulemast ! Jälgin huviga teemat.
Sateight
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2019 21:32
Asukoht: Tartu
Auto:

#7

K Dets 04, 2019 22:24

Olen nüüd peale pihustite vahetamist natuke pikemalt (~600km) ringi veerenud ja ülla-ülla - peale selle, et käivitub väga hästi ega tossa/haise, on masinast saanud ka paras ökosõiduk. Enne jõi maanteel pidevalt 8l+/100km ja ma kirjutasin selle seni oma natuke agressiivsema sõidustiili kraesse. Peale pihustite vahetamist on kütusekulu maanteel sama ahviga rooli taga kukkunud 5.5-6l/100km peale. Pole paha! :drive:
HHenri
Postitusi: 67
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#8

E Dets 09, 2019 17:01

Kui sul tööriistad käes istuvad, soovitan soojalt tutvu WISiga. Netis või saadaval ka programmina. Ma ise leidsin alles pärast kolme aastat auto omamist selle, mingi hetk kui järgmine remondiarve sita keema ajas ja remondi manuali otsima hakkasin.

Kena püss muidu, head kulgemist!
Viimati muutis HHenri, K Mär 25, 2020 10:53, muudetud 1 kord kokku.
Sateight
Postitusi: 12
Liitunud: N Apr 25, 2019 21:32
Asukoht: Tartu
Auto:

#9

E Veebr 17, 2020 17:48

Vahepeal veits jälle kulgetud. Läbisõit nüüd 258k. Just sai tehtud õlivahetus. Et igav ei oleks, siis eelmisel kuul oli ka üks huvitavam seik, mis ehk kaasfoorumlastele ka huvitav ja hariv:

Jaanuaris hakkas auto kurtma “Stability control failure” vigastust. Natuke asja süüvides sain aru, et ilmselt jukerdab rooli asendi andur. Stabiilsuskontrolli vea lõi ette ainult siis kui rooli sügavalt paremale sisse keerasid. Auto seisma jätsid ja uuesti käivitasid, siis veateade kadus, et rooli lapates jälle tagasi tulla. Sai Torque’ilt Tartus Tech2 abi palutud ja hüpotees sai kinnitust - mingis vahemikus rooli paremale sisse keerates ei saanud Tech2 andurilt nurkade väärtusi.

Otsisin siis uut andurit vaenlaste ja sõprade seast, maa alt ja maa pealt. Ebays maksis 100€+, Saabihulludelt UK-st tellides 60€+. Kuna sama andur on kõigil 2003-2012 9-3-edel, siis tundus jube kalllis. Lõpuks leidsin Tallinnast ühe 2003. aasta 9-3 vraki pealt kasutatud anduri ja Torque aitas ära vahetada. Stabiilsuskontroll töötab ja masin vurab jälle nagu uus. Kulu - Tech2 abi 30€ (tegime muud ka), kasutatud andur 35€, anduri vahetus ja kalibreerimine 48€ - kokku 113€ :)

Kommentaariks veel juurde, et see andur on CIM mooduli sees. Kui kuskile tavalisse parandusse oleks sisse sõitnud, siis ilmselt oleks soovitatud kogu CIM koos võtmega ära vahetada.
Vasta