Saab 9-3SC Vector, 1.9 TTiD, 2007, Jürts

Suletud
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#1

N Dets 17, 2020 10:41

Nonii!

Eilse seisuga siis üle pika aja jälle Saabi roolis ja mõtlesin siia ka kohe märgi maha jätta, kuigi mul veel pilte pole ja palju aega kirutada ka pole. Ühesõnaga, otsustasin oma õnne proovida ja soetasin endale foorumlase Rantto käest üpriski eeskujuliku läbisõiduga (pea 300 000 km), 132 kW kahe turbo ja automaatse käigukastiga diisel Saab 9-3 SC. Ja ega palju sellest veel kirjutada ei oskagi, välimuse järgi korralik auto, roostet ei paista. Paar plekimõlkimist on minevikus olnud, aga tundub, et viisakalt korda tehtud. Ostueelne ülevaatus paljastas mõned veermiku detailid, mis vajavad vahetamist ja millega esimesel võimalusel ka tegelen. Lisaks paistis alltpoolt väike õlileke mootorist, mille proovime ka ära likvideerida. Kahjuks pole aega sellega enne jaanuari tegeleda ja loodetavasti kannatab paar tuhat kilomeetrit sellega ära sõita enne. Ja üks tundmatu veakood käigukastis, mille kohta ei oska midagi arvata (Kevvai Autoteeninduse tarkvara selle kohta midagi ei öeldnud).

PXL_20201227_101912158_x.jpg
PXL_20201227_101912158_x.jpg (462 KiB) Vaadatud 3865 korda
Viimati muutis Jürts, N Dets 23, 2021 16:19, muudetud 1 kord kokku.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#2

N Dets 17, 2020 13:58

Veakoodide jaoks Tech2 vist parim.
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#3

N Dets 17, 2020 15:14

Jah olen nii ka aru saanud. Aga kuna läks veidi kiireks siin, siis ei leidnud enne ostu sellist võimalust. Loodan, et midagi sellist viga pole, millele mõistliku lahendust ei leia, hetkel sõites küll kõik toimib ilusti. Laupäeval sõidan Oulusse ämmale külla, eks siis ole näha kuida Saab ennast üleval peab :D
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#4

K Jaan 13, 2021 14:02

Diisel Saabi talvine test täies hoos. Läbisõidu kellale ilmus ka ilus ümmargune number:
IMG-20210113-WA0000.jpg
IMG-20210113-WA0000.jpg (122.02 KiB) Vaadatud 6806 korda
Pakasega käivitamine küll veidi problemaatiline. Aku miinus kaabli korralikult kinni keeramine küll veidi olukorda parandas aga alates -15 kraadist vaja ikka meelitada tükk aega.

Tartusse tagasi jõudes plaanis hooldus ja siit ka üks küsimus õli kohta. Kleepsu alusel on praegu sees 5w35 aga foorumi ja Google otsing annab õigeks 0w40 õli. Kas võin õli vahetades lihtsalt õige õli sisse panna mingit konflikti kartmata?
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#5

K Jaan 13, 2021 16:11

Jürts kirjutas:
K Jaan 13, 2021 14:02
Diisel Saabi talvine test täies hoos. Läbisõidu kellale ilmus ka ilus ümmargune number: IMG-20210113-WA0000.jpg

Pakasega käivitamine küll veidi problemaatiline. Aku miinus kaabli korralikult kinni keeramine küll veidi olukorda parandas aga alates -15 kraadist vaja ikka meelitada tükk aega.

Tartusse tagasi jõudes plaanis hooldus ja siit ka üks küsimus õli kohta. Kleepsu alusel on praegu sees 5w35 aga foorumi ja Google otsing annab õigeks 0w40 õli. Kas võin õli vahetades lihtsalt õige õli sisse panna mingit konflikti kartmata?
Mul hakkas selline pikema käivituse jama pihta poolpiduse starteriga, mis 1.9 mootoritel suht tüüpiline. Teine jama oli pihusti, tagasivoolu mõõtes oli näha milline pihusti jamas, ka tekitas imelikult pikka käiamist.
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#6

K Jaan 13, 2021 18:21

Starter eelmisel omanikul u.aasta tagasi vahetatud, aku ka samal ajal. Pihusteid pole veel kontrollinud. Huvitav kas selle 5w õli kasutamine teeb ka külma mootori ringi vedamise starteri jaoks raskemaks, peaks ju see madalal temperatuuril olema veidi viskoossem kui 0w? Soojema ilmaga alati ja mõned tunnid seisnud mootoriga ka pakases, käivitub hetkega.
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#7

L Veebr 06, 2021 20:59

Päeviku sissekanne: 301 000 km juures sai vahetatud õli ja filter, parem esimene rattalaager ja õõtshoob, taga alumine paremine õõtshoob, tagasilla esimesed õõtshoovapuksid. Külma ilma käivituse probleem jätkub ja hakkan otsima töökoda Tartus, kes seda diagnoosida oskaks. [EDIT 07.02.21] Ülevaatus ka vigateta läbitud!
PXL_20201227_101833927_X.jpg
PXL_20201227_101833927_X.jpg (302.35 KiB) Vaadatud 3865 korda
PXL_20201227_101948610_x.jpg
PXL_20201227_101948610_x.jpg (403.15 KiB) Vaadatud 3865 korda
Viimati muutis Jürts, N Dets 23, 2021 16:22, muudetud 1 kord kokku.
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#8

L Veebr 20, 2021 16:27

Paar küsimust.

Tundub, et käivitusraskused seostuvadki pihustitega. Remondimees soovitas need remonti saata. Mis arvate, kas tasub või parem kohe uued võtta. Ilmselt taastamine umbes poole odavam esialgu aga kas kestab? Äkki kellegil kogemusi, kes Tartus pihusteid hästi remontida oskab?

Teine küsimus puudutab keretöid Tartus. Eile jooksis maanteel sõites suur koer vastu tagumist tiiba. Õnneks jäi ise ellu ja jooksis edasi aga Saabi plastik vajab asendamist. Vigastus küll väike aga siiski tahaks ju korda teha. Kust uue stange saaks ja kus seda vahetada soovitate? (muidugi Kasko võibolla seab siin omad tingimused remondi kohale)

PXL_20210219_143703030f.jpg
PXL_20210219_143703030f.jpg (464.41 KiB) Vaadatud 3865 korda
PXL_20210219_143719320f.jpg
PXL_20210219_143719320f.jpg (346.85 KiB) Vaadatud 3865 korda
Viimati muutis Jürts, N Dets 23, 2021 16:29, muudetud 1 kord kokku.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#9

L Veebr 20, 2021 17:17

Keretööd kas Timecolors Oü või Kruvi juures.
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#10

L Veebr 20, 2021 23:44

Keegi teadis kedagi kes käis Heiman Pointis ja jäi rahule, vist. Kas Herr Kruvi veel tegeleb keretöödega?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#11

P Veebr 21, 2021 5:37

Kruvi76 foorumis, küsi.
martinroos
Postitusi: 12
Liitunud: T Okt 22, 2019 21:38
Asukoht: JÕGEVA
Auto:

#12

R Veebr 26, 2021 18:49

Jürts kirjutas:
K Jaan 13, 2021 18:21
Starter eelmisel omanikul u.aasta tagasi vahetatud, aku ka samal ajal. Pihusteid pole veel kontrollinud. Huvitav kas selle 5w õli kasutamine teeb ka külma mootori ringi vedamise starteri jaoks raskemaks, peaks ju see madalal temperatuuril olema veidi viskoossem kui 0w? Soojema ilmaga alati ja mõned tunnid seisnud mootoriga ka pakases, käivitub hetkega.
Vastupidi, 0W on kannatab madalamat temperatuuri ehk veel madalama temperatuuri juures on 0W õli sama viskoossne kui põhimõtteliselt toatempi juures. Mida väiksem number W ees, seda külmema kliima jaoks õli mõeldud, meie kliimas on 5W täitsa okei, minu arust. Ise kasutan oma Saabis juba viimased 6 välpa Valvoline 5w-30täissünt, õlivahetus iga 10 000km tagant. Kui ma ei eksi siis 5W peaks kannatama -20 või kuni -25 isegi, siis alles hakkab nii öelda paksuks minema.
martinroos
Postitusi: 12
Liitunud: T Okt 22, 2019 21:38
Asukoht: JÕGEVA
Auto:

#13

R Veebr 26, 2021 18:53

Jürts kirjutas:
L Veebr 20, 2021 16:27
Paar küsimust.

Tundub, et käivitusraskused seostuvadki pihustitega. Remondimees soovitas need remonti saata. Mis arvate, kas tasub või parem kohe uued võtta. Ilmselt taastamine umbes poole odavam esialgu aga kas kestab? Äkki kellegil kogemusi, kes Tartus pihusteid hästi remontida oskab?

Teine küsimus puudutab keretöid Tartus. Eile jooksis maanteel sõites suur koer vastu tagumist tiiba. Õnneks jäi ise ellu ja jooksis edasi aga Saabi plastik vajab asendamist. Vigastus küll väike aga siiski tahaks ju korda teha. Kust uue stange saaks ja kus seda vahetada soovitate? (muidugi Kasko võibolla seab siin omad tingimused remondi kohale)

Pilt

Pilt
Just nüüd taastasin omal kaks pihustit ära, Dieselland, Võru tänava lõpus, Tartus. Mul küll 1.9 88kw ja pihusti koodi lõpp 276 ja maksumus 60€/tk uus pihusti ots + kahe pihusti eest 50€ tööraha, kokku siis ühesõnaga 170€. Kindlasti tasub taastada, kui et uus osta.
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#14

L Nov 06, 2021 11:55

Selline kurvema poolne uuendus siia teemasse. Kaks kuud tagasi sõideti mu Saabile Tartus FI ringtee peal kunde poolsesse esitiiba. Kindlustuse abiga sai auto korda ja aega läks "ainult" kaks kuud. Remont maksis ligi 3000 €, vahetati muuhulgas tiib, amort, rattalaager jmt.

Kuna vahepeal jõudsin suurema ja uuema auto hankida, siis olen valmis Saabi huvi korral müüma
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#15

E Dets 06, 2021 8:44

Sai nüüd talve alguse puhul suuremat sorti hooldus tehtud: lisaks kõiksugu filtritele, tihenditele ja õlile sai ka pihustid kontrollitud ja remonditud. Seniste külmadega pole peale seda ka külmalt käima minemisega enam raskusi olnud (kui eelmine talv pidi pikemalt käiama suuremate miinuste juures, siis täna ja eile käivitus nagu uus auto). Lisaks sai sillas mõned jupid vahetatud ja pidurid hooldatud (ka. üks uus tagumine support). Arve eeskujulikud 1100 eurot, aga see-eest auto tundub ka kuidagi palju mõnusam kohe. Hommikuti naisega vaidleme, kumb saab Saabi ja kumb peab Subaruga leppima (ja seda isegi praeguse nelivedu eeldava lume koguse juures) :lol:

Nüüd vajab veel vahetamist ukse lukk, mis pagasiruumis kaasa sõidab. Samuti juhi ismesoojendus ei toimi, sellega pole jõudnud tegeleda, kuna ise seda eriti ei armasta kasutada.

Kaks autot peres on küll mõnus aga meie jaoks siiski veidi üleliigne luksus. Seega tõsisema huvilise leidumisel olen jätkuvalt valmis autost sobivatel tingimustel loobuma.
markopill
Postitusi: 6
Liitunud: R Sept 24, 2021 7:38
Asukoht: Tartu
Auto:
Kontakt:

#16

R Dets 17, 2021 11:30

Vahva kuulda et masinast rõõmu palju, müü siis subaru ära :D
Mu masin läks vaevu käima kui -20 kandis temp oli, ca10+ pööret käiasin ära siis veidi ajapärast läks käima ikka, seisis ka paar päeva õli oli üsna paks vist. sügisel pihustite kohta veateateid ei olnud. aku on hea tundub.
PS. pilte enam ei näita sul siin teemas
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#17

N Dets 23, 2021 16:41

Värskendasin pildid, mida enam ei kuvanud ja lisan siia ka mõned uued allapoole.

Mul ka pihustite kohta mingeid veateateid ei andnud ja tundus kõik korras. Kuna aga muud tavalised lahendused nagu aku ja starteriga seonduv lahendust ei toonud, saatsin need pihustid stendi. Enne veel oli kontrollitud, et kütuse rõhk ei tule päris üles nagu vaja ja miski tagasivool vmt. ka polevat õige. Peale pihustite taastamist pole kordagi käivitusega probleeme olnud ka alla 20 kraadise pakasega, seega võib arvata, et seal see kurjajuur peituski.

Sisust ka paar pilti
PXL_20211208_134423113x.jpg
PXL_20211208_134423113x.jpg (296.13 KiB) Vaadatud 3865 korda
PXL_20211208_134553075x.jpg
PXL_20211208_134553075x.jpg (300.11 KiB) Vaadatud 3865 korda
PXL_20211208_134707438x.jpg
PXL_20211208_134707438x.jpg (248.17 KiB) Vaadatud 3865 korda
Siin pildil all veljed millega sõitsin suvel
PXL_20211106_084139917x.jpg
PXL_20211106_084139917x.jpg (598.54 KiB) Vaadatud 3865 korda
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#18

E Jaan 31, 2022 21:24

Auto vahetas kodu ja osutus uue omaniku esimeseks Saabiks. Mul endal ainult head mälestused sellest autost ja koos sõidetud aastast
Suletud