Saab 9-3 Vector 2.2 TiD, 2003, Mutjuki
Pumba letihind oli 43000.- krooni, VM-i omahind oli natukene üle 20000.- ja see summa läks siis pooleks!
Mingit erksust ma praegu pole täheldanud (sõitnud alles paar kilomeetrit rahulikult), kuna pump oli iseenesest enne ka korras, töö lõpetas auto aju selle küljes softi uuendamisel! Erksuse proovin pärast poole kindlasti järgi (mõistlikuse piirides:) ja kui midagi juurde tuli, siis on see ainult tervitatav:drive:
Kas keegi oskab öelda, mida tähendab Sid-is kiri -Right dipped beam failure- Nimelt sellise kirja on löönud pärast remonti Sid-i. Manualist sellele lausele vastet ei leidnud ja kontrollides kõiki lampe-tulukesi, siis kõik põlesid korralikult!
Tarmo
Mingit erksust ma praegu pole täheldanud (sõitnud alles paar kilomeetrit rahulikult), kuna pump oli iseenesest enne ka korras, töö lõpetas auto aju selle küljes softi uuendamisel! Erksuse proovin pärast poole kindlasti järgi (mõistlikuse piirides:) ja kui midagi juurde tuli, siis on see ainult tervitatav:drive:
Kas keegi oskab öelda, mida tähendab Sid-is kiri -Right dipped beam failure- Nimelt sellise kirja on löönud pärast remonti Sid-i. Manualist sellele lausele vastet ei leidnud ja kontrollides kõiki lampe-tulukesi, siis kõik põlesid korralikult!
Tarmo
Mul põhimõttleiselt sama auto, ainult värv on teine ja võibolla üht-teist veel:head:
Aga seoses selle tulega mul hoopis selline asi, et 1 park ei põle aga SID ei ütle midagi! Kas see normaalne? Tean, et mu jutt läheb juba natuke teemast välja aga kuna siis jutuks tuli siis .....
Aga seoses selle tulega mul hoopis selline asi, et 1 park ei põle aga SID ei ütle midagi! Kas see normaalne? Tean, et mu jutt läheb juba natuke teemast välja aga kuna siis jutuks tuli siis .....
Pooltuli igal juhul põleb, ja signaali annab vahepeal ka siis, kui tulede lüliti on null asendis, ehk siis, kui pooltuled ei peagi põlema. Õhtul hakkan siis igasugu pistikuid raputama.
vieko´le: endal pole läbi olnud ja kindlalt ei tea, võimalik et ei peagi. Katsetada saad ju niimoodi, et võta teiselt poolt ka park ära, äkki ainult ühe poole mingi andur/pistik ei tööta. Kui siis ka ei tule mingit kirja, siis vast ei peagi.
Tarmo
vieko´le: endal pole läbi olnud ja kindlalt ei tea, võimalik et ei peagi. Katsetada saad ju niimoodi, et võta teiselt poolt ka park ära, äkki ainult ühe poole mingi andur/pistik ei tööta. Kui siis ka ei tule mingit kirja, siis vast ei peagi.
Tarmo
Sid-i sõnum teada - töö lõpetasidki mõlemad lähitule pirnid ja seda veel korraga!
Reedel hakkasin siis koju sõitma, 10 km sain sõita ja mootori tuli läks põlema! Helistasin kohe VM-i ja küsisin, et mis nüüd! Igaljuhul homme hommikul viin Saabi VM-i tagasi, eks näeb kas jälle kuuks ajaks või mitte!? Veel on lisandunud ühtlasel sõitmisel mingi jõnksutamine, mida samuti ennem kõike võimsa kõrgsurve pumba vahetust ei olnud! :angry:
Tarmo
Reedel hakkasin siis koju sõitma, 10 km sain sõita ja mootori tuli läks põlema! Helistasin kohe VM-i ja küsisin, et mis nüüd! Igaljuhul homme hommikul viin Saabi VM-i tagasi, eks näeb kas jälle kuuks ajaks või mitte!? Veel on lisandunud ühtlasel sõitmisel mingi jõnksutamine, mida samuti ennem kõike võimsa kõrgsurve pumba vahetust ei olnud! :angry:
Tarmo
:wtf: VM-i vastus lühike - EGR! See oli olnud siis ainuke veateade, mille Tech avastas (hea seegi, et hetkel ainuke). Tutvudes varasemate postitustega EGR -i kohta ja küsides abi Viktorilt, siis esmalt proovin sellest hädast lahti saada klapi puhastamise teel. Eks vaatab, kas saab asja või mitte?!'
Kui kedagi huvitab, palju uus EGR maksab, siis letihind oli natukene alla 14000.- krooni.
Tarmo
Kui kedagi huvitab, palju uus EGR maksab, siis letihind oli natukene alla 14000.- krooni.
Tarmo
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Uskumatu saaga ikka selle masinaga. Siiski, millisel hetkel 2,2TDI mootoritel aju ja kütusepump paaris käima hakkasid või on see nii just 92Kw mootoritel, küsimus teadjamatele.
Algselt postitas: aatom
Uskumatu saaga ikka selle masinaga. Siiski, millisel hetkel 2,2TDI mootoritel aju ja kütusepump paaris käima hakkasid või on see nii just 92Kw mootoritel, küsimus teadjamatele.
Vist on sünnist saati, 85kW on veel eraldi, 92-sel teine pump (psg16) vms, mis ajuga ühes tükis (ja vastavalt kallim).
Sama pump peaks ka Zafiradel/Vectratel esinema, aju sisaldab siis ehk veidi teistsugust tarkust, aga mine tea.
Täna hommikust on autole üks lisa juurde tulnud - suitsukate:angry: . Nimelt hommikul rahulikult 110-ga mööda maanteed kulgedes nägin, et tagant tuleb musta suitsu välja. Seda siis ühtlasel sõidul! Kuna täna oli niigi minek Troosti EGR-i puhastama, siis vajusin sügavamale istmesse ja sõitsin tasakesi tööle ja hiljem Troosti suitsu varjus ära. Seal siis puhastati asi ära, ostsin veel Moly mingisugust kütuselisandit ja hakkasin kodu poole minema! Enda kurbuseks avastasin, et muretut elu ma selle Saabiga tänasest veel ei saa, kuna jõnksutamine on ikka veel väiksel määral olemas ja tossamine ära täiesti ei kadunud. Ainukene asi mida tunnen, et paremaks läks on mootori hääl (tundub, et käib vaiksemalt). Maantee peal siis uhkes üksinduses proovisin vaadata, millal musta tagant tuleb. 110-ga ühtlaselt sõites hakkab mõne aja pärast tossama, kui nüüd veel gaas sekundiks paariks alla vajutada, siis lööb suurema pahvaka musta, siis natukene aega musta peeglist pole näha ja siis mõnekümne sekundi pärast hakkab uuesti musta ajama (ajab nii palju, et ikka külje peeglist on tuvastatav).
Kiirendus on enam-vähem, ehk siis turbot on tunda! Mootori tuld pole praegu veel põlema ajanud.
Nüüd paar asjatundmatut küsimust: Kas pihustitest ei või liiga palju kütet peale voolata, et lihtsalt ei jõua ära põletada? Küttesegu liiga rikas?
Tühikäigul ei tossa ja käib ühtlaselt!
Palun aidake mind:wall:
Tarmo
Kiirendus on enam-vähem, ehk siis turbot on tunda! Mootori tuld pole praegu veel põlema ajanud.
Nüüd paar asjatundmatut küsimust: Kas pihustitest ei või liiga palju kütet peale voolata, et lihtsalt ei jõua ära põletada? Küttesegu liiga rikas?
Tühikäigul ei tossa ja käib ühtlaselt!
Palun aidake mind:wall:
Tarmo
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Diislisõbra rõõmud, pole ise veel meeletut tahmasadu kogenud, aga kui juba tahmama hakkas siis Mergi paaki ja uus õhufiter. Kunagi oli juttu ka diislite peenhäälestusest, ehk aitab mõni diislikeskus. Turborõhu andur puhastatud? Jõudu, jaksu aretamisel.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Algselt postitas: mutjuki
Kui kedagi huvitab, palju uus EGR maksab, siis letihind oli natukene alla 14000.- krooni.
Tarmo
Veel infoks, et sama EGR Opeli koodiga maksab alla 8K(Carringus) ja sama kehtib ka turbo kohta, erinev kood ainult.
Tere!
Viimasest kirjutamisest siin küll kuu aega möödas, kuid auto selle aja jooksul sõitnud max paarsada kilomeetrit. Auto tossab endiselt ja mingeid edasiminekuid pole selle koha pealt olnud! Peale seda, kui Troostis EGR ära puhastati ja auto tossamist jätkas, oli VM nõus kontrollima, kas kõrgsurvepumba voolikud ja muud asjad on õieti paigaldatud! Olid korras! Jätkuvalt soovitati osta uus EGR klapp, kuna viga pidi selles olema. Üleeile oli jälle aeg Troostis, kus Viki käis autoga sõitmas ja uuris seda EGR-i asja. EGR-iga oli hoopis selline asi, et kusagil juhtmekimbus olid kaks juhet ära hõõrdunud ja puutusid omavahel kokku! Vaatamata VM soovitustele! praegu siiski EGR-i ära ei vaheta. Sõidu ajal pidid kõik näitajad ka normi piires olema! Tossamine loomulikult ära ei kadunud.
Reedeks on uus aeg Troostis juba olemas ja siis pidi Viki hakkama kontrollima igasugu lõdvikute ja turboradika korrasolekut. Seda nimelt selllepärast, et gaasi andes midagi kapoti all hirmsalt sisiseb-visiseb! Kui eile käisin rehvitöökojas, siis see tööline ütles kakohe, et sul hirmsalt midagi sisises, kui tõstukile sõitsin. Igaljuhul loodan, et järsku seekord midagi muutub:P
Muidu tossamise ajal pole autoga sõitnud, kuid olude sunnil käisin autoga kodus (maantee sõitu edasi tagasi u. 100 km) ja koju sõites poole tee peal hakkas mootorituli põlema ja turbo kadus tagant ära. Koos sellega kadus ka tossamine. Kui auto seisma jätsin ja uuesti käima panin, oli turbo uuesti taga ja tossamine samuti, mootorituli põles! Hommikuks oli mootorituli kadunud alguses, turbo taga ja tossamine ka. Poolel teel tööle jälle mootorituli põlema, turbo tagant ära ja tossamine kadunud! Vot selline tore auto on minul siis:D
Pakutud on veel ka sellist võimalust, et kõrgsurve torud tuleks ära vahetada, kuna pandi uus kõrsurvepump ja kuna nende omavahelised ühenduskohad on metall vastu metalli, siis järsku sealt läheb midagi kaduma. Kuna praegu tundub siiski see tossamine olema seotud turbo ja selle lisadega, siis natukene ennem ootaks nende kõrgsurve torudega.
Rantto, ega sa ei oska öelda, et kas need kõrgsurve torud on Saabil samad mis on opelil - pump ja mootor on ju tegelikult samad?
Tarmo
Viimasest kirjutamisest siin küll kuu aega möödas, kuid auto selle aja jooksul sõitnud max paarsada kilomeetrit. Auto tossab endiselt ja mingeid edasiminekuid pole selle koha pealt olnud! Peale seda, kui Troostis EGR ära puhastati ja auto tossamist jätkas, oli VM nõus kontrollima, kas kõrgsurvepumba voolikud ja muud asjad on õieti paigaldatud! Olid korras! Jätkuvalt soovitati osta uus EGR klapp, kuna viga pidi selles olema. Üleeile oli jälle aeg Troostis, kus Viki käis autoga sõitmas ja uuris seda EGR-i asja. EGR-iga oli hoopis selline asi, et kusagil juhtmekimbus olid kaks juhet ära hõõrdunud ja puutusid omavahel kokku! Vaatamata VM soovitustele! praegu siiski EGR-i ära ei vaheta. Sõidu ajal pidid kõik näitajad ka normi piires olema! Tossamine loomulikult ära ei kadunud.
Reedeks on uus aeg Troostis juba olemas ja siis pidi Viki hakkama kontrollima igasugu lõdvikute ja turboradika korrasolekut. Seda nimelt selllepärast, et gaasi andes midagi kapoti all hirmsalt sisiseb-visiseb! Kui eile käisin rehvitöökojas, siis see tööline ütles kakohe, et sul hirmsalt midagi sisises, kui tõstukile sõitsin. Igaljuhul loodan, et järsku seekord midagi muutub:P
Muidu tossamise ajal pole autoga sõitnud, kuid olude sunnil käisin autoga kodus (maantee sõitu edasi tagasi u. 100 km) ja koju sõites poole tee peal hakkas mootorituli põlema ja turbo kadus tagant ära. Koos sellega kadus ka tossamine. Kui auto seisma jätsin ja uuesti käima panin, oli turbo uuesti taga ja tossamine samuti, mootorituli põles! Hommikuks oli mootorituli kadunud alguses, turbo taga ja tossamine ka. Poolel teel tööle jälle mootorituli põlema, turbo tagant ära ja tossamine kadunud! Vot selline tore auto on minul siis:D
Pakutud on veel ka sellist võimalust, et kõrgsurve torud tuleks ära vahetada, kuna pandi uus kõrsurvepump ja kuna nende omavahelised ühenduskohad on metall vastu metalli, siis järsku sealt läheb midagi kaduma. Kuna praegu tundub siiski see tossamine olema seotud turbo ja selle lisadega, siis natukene ennem ootaks nende kõrgsurve torudega.
Rantto, ega sa ei oska öelda, et kas need kõrgsurve torud on Saabil samad mis on opelil - pump ja mootor on ju tegelikult samad?
Tarmo
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Mul tuli kunagi turbolõdvik lahti, susises ja tahma lendas tagant nii mis kole. Panin lõdviku tagasi ja kõik sai jälle korda. Idee kohaselt peaksid samad torud olema mis Opelil. Mul peale pumbavahetust polnud ühtegi säärast probleemi, ehk on pisut unisem minek.
Pealtpoolt ei paista midagi lahti olevat - ma usun, et seda oleks ka Troostis nähtud. Samas tuleb see susin ikka nagu põhja alt! Eks ootan reedeni ära, igal juhul praegu olen suht positiivselt meelestatud (üle väga pika aja) ja ootused on taevas:P
Tarmo
Tarmo
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Õnneks on reede homme ja sa sa jõuad klubikiirendusele ära regada, Saab näha mis ka uuem TiD teeb. Mul peale pumbavahetust mingeid komplikatsioone ei esinenud, ehk pisut unisemaks muutus, kaval plaan ka softi uuendada, vast muutub midagi.
Algselt postitas: aatom
Uskumatu saaga ikka selle masinaga. Siiski, millisel hetkel 2,2TDI mootoritel aju ja kütusepump paaris käima hakkasid või on see nii just 92Kw mootoritel, küsimus teadjamatele.
Sünnist saadik on nad koos olnud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Saab on eelmisest reedest Troostis ja ootab uut turbo radikat. Eeldatavasti peaks see kohale jõudma esmaspäeval ja auto saan kätte teisipäeval. Nimelt oli siis turboradikas katki ja sealt ta seda õhku välja puhus. Väga loodan, et see tossamine oli sellest, kuid eks siis teisipäeval oskan midagi täpsemalt öelda.
Tegelikult tekkis selline küsimus, et mis põhjustel võib turbo radikas katki minna. Kas see on omanikust sõltuv või nii nad lihtsalt lähevadki?
Tarmo
Tegelikult tekkis selline küsimus, et mis põhjustel võib turbo radikas katki minna. Kas see on omanikust sõltuv või nii nad lihtsalt lähevadki?
Tarmo
Kuna olen tõsine Eesti meelne inimene, siis kirjutasin turboradikas :eureka: (olen kuulnud sellist vastet intercoolerile, võibolla on tõesti väga vale võrdlus; nüüd siis targem).
See selleks, täna oli siis see päev, kui Saab veeres Troosti juurest minema. Ja oh ime, ilma pika tossu londita. Viki ütles, et kui prooviringile läks siis algul oli suitsenud aga eks oli vana tahm veel kusagil ees. Igaljuhul kui mina juba sõitsin, siis peeglist igal juhul tossu polnud näha. Nüüd siis õhtul jälle pikem sõit ees koju ja eks siis vaatab, mida ta pikemal maal tegema hakkab, loodetavasti mitte lollusi! Igaljuhul praegu on väga ülev meeleolu:headbang:
Aga elu Saabi omanikuna ilma remondita oleks väga igav, seetõttu panin juba kinni ka aja VM, kus siis programmeeritakse üle mingi osa elektroonika tarkvarast, et lõpuks saaks korda ka selle maki probleemi ja esituled jälle korralikult põlema.
Üle pika aja valmistas Saab mulle jälle rõõmu:P
Tarmo
See selleks, täna oli siis see päev, kui Saab veeres Troosti juurest minema. Ja oh ime, ilma pika tossu londita. Viki ütles, et kui prooviringile läks siis algul oli suitsenud aga eks oli vana tahm veel kusagil ees. Igaljuhul kui mina juba sõitsin, siis peeglist igal juhul tossu polnud näha. Nüüd siis õhtul jälle pikem sõit ees koju ja eks siis vaatab, mida ta pikemal maal tegema hakkab, loodetavasti mitte lollusi! Igaljuhul praegu on väga ülev meeleolu:headbang:
Aga elu Saabi omanikuna ilma remondita oleks väga igav, seetõttu panin juba kinni ka aja VM, kus siis programmeeritakse üle mingi osa elektroonika tarkvarast, et lõpuks saaks korda ka selle maki probleemi ja esituled jälle korralikult põlema.
Üle pika aja valmistas Saab mulle jälle rõõmu:P
Tarmo