Saab 9-3 Vector 2.2 TiD, 2003, Mutjuki

mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#1

T Mär 20, 2007 19:10

Tere

Värske Saabi omanikuna tunnen kohustust ja vajadust liituda ka Saabi foorumiga. Autoks siis nagu pealkirjas mainitud 2003 aasta väljalaskega 9-3. Odomeetri näiduks on ette kerinud 163000, mis loodetavasti on õige, kuna servise raamatusse on sissekanded korralikult tehtud. Eestis olen mina teiseks omanikuks, 2006 aasta detsembris on auto muidu toodud Belgiast (dokumentatsioonist ja manuaidest on nii tore pilte vaadata, kuna flaami keel pole eriti sõber). Varustus antudisendil on suht keskpärane Saabi kohta, midagi väga erilist ei ole. Mis tundub väga harjumatu, on jäik vedru ja suur velg, kohati Tallinnas tunne, nagu sõidaks vankriga kruusateel. Samas mööda maanteed sõites on oi oi kui mugav.
Mootor (92kW diisel) on Audi 74kw 1,9TD-PD mootori kõrval ikka hoopis erksam ja jõudu rohkem. Saabil tuleb turbo 2500 pöörde peal taha, samas ei ole sellele eelnevatel pööretel ta samuti võimetu. Tundub ainult, et Saabi mootor on madalatel pööretel natuke lärmakam, kuid praegu see ei häiri.
Kohe esimesel hommikul oli väike kala ka (juttu Elektroonika teemas), kuid see on loodetavasti lahendatud ja võib jääda järgmist hommikut ootama.
Panen siia paar pilti ka, mis kiiruga tehtud veel ennem pimedat, teine kord panen paremad.

Lisatud failid
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#2

T Mär 20, 2007 19:17

Teine pilt

Lisatud failid
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#3

T Mär 20, 2007 19:17

Kolmas pilt

Lisatud failid
Black
Postitusi: 254
Liitunud: N Okt 19, 2006 17:36
Asukoht:
Auto:

#4

T Mär 20, 2007 19:22

Päris kena, aga ma ei saa aru mis värvi täpsemalt auto on nagu must aga nagu pole ka.
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#5

T Mär 20, 2007 20:08

Auto on tavalist musta värvi. Värvi võib moondada halb digikas, välk ja õhtuhämarus.
kalamees
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 16, 2006 15:30
Asukoht:
Auto:

#6

T Mär 20, 2007 20:22

Palju õnne SAABi ostu puhul ja muretuid kilumeetreid :beer:
Kui inglise keel on natuke rohkem sõber, siis saab aidata inglise keelse manualiga
http://liive.net/saab/9-3M2003.pdf
Selle abil sain oma neljarattalise sõbra kohta nii mõnegi huvitava pisiasja teada ;)
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#7

K Mär 21, 2007 9:28

Aitähh kalamees, lugemist oli terveks õhtuks ja teistkordselt veel ka hommikuks. Mõlemal korral sain natuke targemaks.
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#8

K Mär 21, 2007 13:19

Seoses kindlustusfirma nõudmistega oleks vaja paigaldada autole signalisatsioon. Kas keegi siit foorumist tegeleb sellise valdkonnaga? Hea oleks, kui Tallinnas.

Tänud

Tarmo
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#9

N Mär 22, 2007 14:17

Praegu kaks hommikut järjest on auto u. 5 sekundilise käiamise peale tööle hakanud. Sama pikka käiamist nõudis ka siis, kui oli seisnud mõned tunnid. Muidu kui peale sõitu kohe käivitada, läks pöördest käima. Pöördusin siis murega VM-i poole ja pakuti tavaliseks veaks, et kütuse tagasivoolu voolikud on läbi ja kütus vajub tagasi ja ei saa peale pikemat seismist kohe kätte(tööaeg umbes-kuni 3 tundi ja töörahaks neljakohaline summa, vaba aeg nädala aja pärast). Täna hommikul helistasin Troosti ja sain kohe päevaks endale aja. Veaks pakuti sama asja, mis VM-is. Seega vahetati ära need tagasivoolu voolikud. Lisaks veel vaatas sildasid, aku pinget, paar kasulikku vihjet jne. Ajakulu pool tundi ja tasu tehtud töö eest ei vääri üldse märkimist! Nüüd siis tuleb oodata hommset hommikut ja vaadata, kuidas käima läheb.

Tarmo
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#10

N Mär 22, 2007 23:04

Ei tahaks siin häda kraaksuda, aga pmst sama mootor on minu OG-l enam kui aasta käivitumisega pirtsutand. Ka suht sooja ilmaga. Voolikute vahetus aitas paaritunniste seismiste osas, aga pikematele mitte. Ja valget-sinist suitsu viskab ka hommikult käivitades, muul ajal mitte. Aga ehk sul läheb paremini.

Algselt postitas: mutjuki
Praegu kaks hommikut järjest on auto u. 5 sekundilise käiamise peale tööle hakanud. Sama pikka käiamist nõudis ka siis, kui oli seisnud mõned tunnid. Muidu kui peale sõitu kohe käivitada, läks pöördest käima. Pöördusin siis murega VM-i poole ja pakuti tavaliseks veaks, et kütuse tagasivoolu voolikud on läbi ja kütus vajub tagasi ja ei saa peale pikemat seismist kohe kätte(tööaeg umbes-kuni 3 tundi ja töörahaks neljakohaline summa, vaba aeg nädala aja pärast). Täna hommikul helistasin Troosti ja sain kohe päevaks endale aja. Veaks pakuti sama asja, mis VM-is. Seega vahetati ära need tagasivoolu voolikud. Lisaks veel vaatas sildasid, aku pinget, paar kasulikku vihjet jne. Ajakulu pool tundi ja tasu tehtud töö eest ei vääri üldse märkimist! Nüüd siis tuleb oodata hommset hommikut ja vaadata, kuidas käima läheb.

Tarmo
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#11

R Mär 23, 2007 7:40

Nii siis! Järgmine hommik seljataga ja s....gi pole muutunud:)! Ikka vajas hommikul natukene käiamist, võibolla natukene vähem, kui enne, kuid see võib olla ka lihtsalt ettekujutus! Kuna nii ehku peale ei taha hommikuti autosse istuda ja mõelda, et kas ikka läheb käima või mitte, siis järgmine-ülejärgmine nädal tagasi Troosti ja suuremasse kontrolli. Sinis suitsu kohta ei oska nagu midagi öelda, pole nagu tähele pannud, hommikuti valget ikka tuleb. Eks peab siis mõni hommik ise taga passima, kui keegi teine süüdet keerab ja käiab.
Eile hakkasin tundma rooli keerates, et vasaku esiratta juures käib keeramisel nagu krooks või siis rudin läbi, selliste lühikeste intervallidega. Aukudest läbi sõites on vaikne, st sillast kolksu pole kuulda. Ka seda peab siis kontrollima minema. Varsti peab vist hakkama noore pere laenu taotlema:P
Tavaliselt olen enne auto ostu käinud autoga silla kontrollis ja diagnostikas, kuid seekord oli nii, et auto müüja oli teisest Eesti otsast ja kokkusaamine oli kusagil teekonna keskel ja tavapärane kontroll jäi ära ja ostu-otsus oli puhtalt proovisõidu alusel. Algul kirusin ennast, et oleks võinud ikka kontrollis ka käia, kuid samas kui eile Troostis silda kontrolliti ja muidu vaadati, siis olid kommentaarid enamasti positiivsed ja need poleks küll ostusoovi ümber lükanud. Kuid eks tuleb need pisikesed vead ära likvideerida, kuna pea norgulaskmist ja müügiplaane kindlasti ei ole.

Tarmo
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#12

R Mär 23, 2007 23:18

Algselt postitas: mutjuki
Nii siis! Järgmine hommik seljataga ja s....gi pole muutunud:)! Ikka vajas hommikul natukene käiamist, võibolla natukene vähem, kui enne, kuid see võib olla ka lihtsalt ettekujutus! Kuna nii ehku peale ei taha hommikuti autosse istuda ja mõelda, et kas ikka läheb käima või mitte, siis järgmine-ülejärgmine nädal tagasi Troosti ja suuremasse kontrolli. Sinis suitsu kohta ei oska nagu midagi öelda, pole nagu tähele pannud, hommikuti valget ikka tuleb. Eks peab siis mõni hommik ise taga passima, kui keegi teine süüdet keerab ja käiab....

Tarmo


Siis paistab vägisi nagu minul :freak:
Käivitumise edukus on mul seni siiski 100%, aku keevitab vajadusel küll õige pikalt, aga külmaga aitas muidugi eelsoe - siit küsimus, kas NG 9-3-l ka Eberspächeri ahi kapoti all või koguni eelsoe tehasest kaasas ?

Loodan, et saad sotti, siis ehk mul ka lootust rohkem :)
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#13

T Mär 27, 2007 10:53

Mõned päevad mööda läinud, ühest veast nagu oleks mööda saanud, teine kuluosa juba kummitamas. Esiteks siis käivitamisest. Nüüd peaaegu nädal pärast tagasivoolu voolikute vahetamisest möödas ja viimased paar hommikut on auto korralikult tööle läinud - ei tea, kas vajasid natukene harjumist ja tänu neile on see nii, või mitte. Loodan, et sellest nüüd ei pea mõnda aega rääkima. Uus mure esisillas, nimelt nagu eelnevalt mainitud siis rooli keeramisel väike rudin/ragin sees intervallidega ja laugemast august läbi sõiteskäib juhi pool ratta juures kolks/harvem kolin läbi. Kui keegi oskab ja viitsib midagi pakkuda, siis palun, kuid nagunii teekond remonti ootamas.
Üks küsimus oleks veel: peale auto seisma jätmist/süüte väljakeeramist jäävad kapoti all kaks asja natukesek ajaks pinisema/surisema. Üks hääl kostub kusagilt kütusefiltri ligidalt ja teine aku vasaku külje vastas oleva seina peal olevatest asjandustest (üks neist vist mingi vaakumpump vms). Oletan, et see on normaalne, kuid ikkagi tahaks teada, mis asi see seal suriseb.

Tarmo
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#14

T Mär 27, 2007 11:03

See pinin pidavat olema küünalde?järelpõlemine, ma tegelt parem täpselt ei kirjuta (blondiin) aga see on õige hääl:D
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#15

T Apr 03, 2007 14:47

Täna külastasin enda esisilla murega Troosti ja viga oli amordi tugilaagrites, mis mõlemal pool ka ära vahetati. Peale vahetust rool vaikne ja mingit kolksu sõitmisel ei kuulnud. Loodan, et nüüd siis saab natukene aega ka ilma ootamatute remontideta ka sõita ja pöörata tähelepanu väiksematele kosmeetilistele vigadele, nagu näiteks niginad-naginad salongis.
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#16

K Apr 04, 2007 8:21

Tekkinud on paar küsimust auto käivitamise kohta. Nimelt on ikka auto puhul aktuaalne teema, et ei taha auto kohe hetkega käima minna, vaid natukene tahab käiamist. Samas täna hommikul, kui külma näitas -5 ja eelsüüteküünlad pikemalt põlesid, läks auto nii käima, nagu üks tehniliselt korras 3 aastat vana auto peaks käima minema (ehk siis esimesest pöördest). Siit siis tekkis selline küsimus, et kas viga võib olla pihustites, et pihustiotsad on väsinud ja mitte ei pihusta kütet vaid lasevad näiteks ühtse joana kütet ja alguses käima pannes ei plahvata see kogus nii kiiresti, kui peaks? Teine variant tuli pähe, et eelsüüteküünalde tööd peaks reguleerima mingi temp andur, järsku on selle töös mingi kala sees ja hakkab otsa lõppema. Eelsüüteküünlad ise on töökorras, Troostis kontrollitud.
Need mõtted on minu, kui väga tehnikakauge inimese omad, nii et kui midagi täiesti mööda on, siis ärge imestage.

Tarmo
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#17

K Apr 04, 2007 20:50

Algselt postitas: mutjuki
Tekkinud on paar küsimust auto käivitamise kohta. Nimelt on ikka auto puhul aktuaalne teema, et ei taha auto kohe hetkega käima minna, vaid natukene tahab käiamist. Samas täna hommikul, kui külma näitas -5 ja eelsüüteküünlad pikemalt põlesid, läks auto nii käima, nagu üks tehniliselt korras 3 aastat vana auto peaks käima minema (ehk siis esimesest pöördest). Siit siis tekkis selline küsimus, et kas viga võib olla pihustites, et pihustiotsad on väsinud ja mitte ei pihusta kütet vaid lasevad näiteks ühtse joana kütet ja alguses käima pannes ei plahvata see kogus nii kiiresti, kui peaks? Teine variant tuli pähe, et eelsüüteküünalde tööd peaks reguleerima mingi temp andur, järsku on selle töös mingi kala sees ja hakkab otsa lõppema. Eelsüüteküünlad ise on töökorras, Troostis kontrollitud.
Need mõtted on minu, kui väga tehnikakauge inimese omad, nii et kui midagi täiesti mööda on, siis ärge imestage.

Tarmo


Nagu minu autost räägiksid ..
Käivitamisel sama jama, kohe ei lähe ja pahvak valkjat suitsu hommikul. Temperatuuriandur sai vahetatud - kasu ümmargune 0. Targematelt olen lisaks pihustivariandile midagi kuulnud pumba süütenurga olulisusest, ehk ka starter võiks nõrgukeseks jäämas olla ?
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#18

K Apr 04, 2007 21:14

Kui pihustiotsad õhtal,jätkub peale käivitust suitsemine ka hiljem.Kui pihustid korras,on peale käivitust korraks veidi suitsu,aga hiljemalt minuti pärast ei tohiks nagu suitsu näha olla.Nii mulle Oisu Diisli omanik hr.Siiman väitis.
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#19

K Apr 04, 2007 21:43

Suitsu ei ole täheldanud üldse! Samas selle pumba süütenurgaga tundub ka asi nagu selline, et kuna ta ju eelsüüdet saades läheb ju laksust käima, siis süütenurk peaks ju õige olema!? Kas sellist võimalust pole huvitav olemas, et saaks vajadusel salongist eelsüüteküünlaid juhtida või siis automaatselt annab iga kord küünlaid, kui käima panna:) Loomulikult kõige rohkem rahuldaks see, kui saaks asja korralikult tööle, mitte mingi omalooming. Veidi häbi on lihtsalt kusagil parklas seda autot seal käiata, samas kõrval mingi 78 aasta 01-ga papi paneb oma suksu poolest pöördest käima :)
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#20

K Apr 04, 2007 22:05

Kui mootor töösoe,ei tohiks küünlad järgi tulla,kuid see võib eri tootjatel olla erinev.Võid lihtsalt starterit anda kohe,ilma,et ootaks kontrolllambi süttimist.Osadel jäävad küünlad nt. 1 minutiks veel hõõguma käivitunud mootoriga.Tuledega on märgata,kui tuled heledamaks-siis küünlad järelt ära.Mul oli küll mitte-Saabil nii,et käivitades tuli oodata releeklõpsu,mis oli hiljem kui kontrolllambi kustumine.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#21

K Apr 04, 2007 22:42

Saabil eelsüüteküünlad ei tööta (st töötavad, aga nii kiiresti et sa ei märkagi) kuni -2 kraadini (vist), põhjamaade auto ikkagi. Kui diiselauto käivitub hommikul 2..3 sekundiga, siis ei tohiks veel miskit hullu lahti olla - sõltub see ju suuresti kütuse kvaliteedist, õhurõhust, mootori seismajäämise asendist ja jumalteabkõikveelmillest, ülalpool viidatud küünlad-pihustid, jmt kaasa arvatud.

Minul tahtis külmematel hommikutel ka pikemat käiamist (4..5 sekundit -25 kraadiga), aga minul on tõenäoliselt põhjuseks aku, mis on lihtsalt vana ja nõrguke juba. Aga pole jõudnud veel selle väljavahetamiseni ka, kuniks käima veab, ei viitsi ka ju.. :red:
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#22

R Mai 18, 2007 10:18

Nüüd pärast kuu ajalist auto seismist VM-i hoovil, sain täna hommikul jälle Saabi rooli keerata! Seismise saaga sai alguse väikestest elektroonika probleemidest (salongi lisasoojendus töötas kaootiliselt, aknatõstukite ja muude ukses olevate nuppude tuled põlesid ja raadio on/off nupust välja lülitades seda enam nupust tööle ei saanud vaid pidi tegema kaitsme eemaldamise teel restardi), mille tõttu viisin auto VM softi uuendusse. Poole päeva tööst kujunes aga kuu aega kestev saaga, mis lõppes alles täna. Mis siis juhtus? Nimelt saadi vana tarkvara ajust kätte ja hakati uut peale panema, kuid peale läks 3% ja peale seda ei juhtunud enam midagi. Auto mõistagi enam ei käivitunud ja uut tarkvara rohkem peale ei lasknud. VM saatis päringud tehasesse, sai sealt mingid juhtnöörid, kuid nendest midagi kasu ei olnud! Ühesõnaga aju lõppes otsa ja vaja uut. Uus aju aga ainult koos kõrgsurvepumbaga! Sellele järgnes kahenädalane dialoog VM-iga, kes kui palju pumba eest maksab. Igaljuhul täna hommikul oli uus aju pumbaga kapoti all ja sain taas Saabi rooli taga olla! Loodan, et kehtib vanasõna "lõpp hea, kõik hea".
Lisaks paigaldati autole veel cruise, ilma milleta on iga päev maanteed sõita suht tülikas.

Tarmo
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#23

R Mai 18, 2007 10:24

Kaua pidi ootama kuid uus kõrgsurvepump on seda ootamist kindlasti väärt. Juhul muidugi kui ise selle eest maksma ei pidanud:)
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#24

R Mai 18, 2007 10:43

Väärt on ta kindlasti ja maksmine oli VM-ga enamvähem ikka 50:50.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#25

R Mai 18, 2007 10:46

Algselt postitas: mutjuki
Väärt on ta kindlasti ja maksmine oli VM-ga enamvähem ikka 50:50.


Miski ulmeline summa? OG 9-3e kõrgsurvepump maksis Troostis 27k. ja VMi hinda võrdluseks ei teagi.

Edit: Peale pumbavahatust käitub auto teisiti ka? Erksam ehk?
Vasta