Saab 9-3 Aero 2005, Heronyme

Vasta
Heronyme
Postitusi: 13
Liitunud: P Jaan 10, 2010 18:27
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3SS Aero 2005

#1

T Veebr 15, 2011 18:28

Tere saabisõbrad,

Kirjutan lõpuks paar sõna oma Saabist, mis on ka ühtlasi minu esimene auto. Tegelelikult on ta juba 2009.a. sügisest minu käsutuses olnud, aga pole seni mahti saanud kuna pole suur foorumites kommenteerija ... aga loodetavasti andestate ja parem hilja kui mitte kunagi? :) Sõitmas võib teda näha enamasti Tartu teedel.

Andmed: 154kW 2.0T 2005, laser red, 5k manuaal käigukast, ES2-7: roheline ekraan ja 7 kõlarit, hall/hele-hall poolnahk sisu, soojendusega esiistmed, el. juhiiste, 1CD-mängija.

Ostetud sai Saab peale lühikest valimist Carcom'ist ja ostueelne kontroll teostatud Saabiantis. Auto oli toodud Rootsist ja hooldusraamatuga, kus aga teatud perioodist sissekanded lõppesid. Üldiselt tundus auto üsna heas korrast olevat, v.a. üks esivedru oli katki (Saabianti tuvastas), suunatuli läbi, esiklaas üsna kulunud ja ICM3 tegi kerget pinisevat häält, mistõttu lasin ICM2 vastu vahetada.

Siiamaani on Saab ennast suht eeskujulikult üleval pidanud, sõidumõnu ja avastamisrõõmi pakkunud. Midagi katastroofilist pole juhtunud :)

Jagan veel mõningaid viperusi ja tähelepanekuid -- saabiinimestel ehk huvitav lugeda (mul vähemalt on :)):
[list]
[*]käigukangi nupp hüppas Riia mäest üles sõites küljest ära - sai tagasi liimitud :)
[*]küljepeegel tuli pärast pesu liimist lahti - sai tagasi liimitud.
[*]esimene ja tagumine saabimärk tulid pesuga lahti - said Saabi logoga kleepekad asemele pandud
[*]esiistmed on hakanud häält tegema
[*]tagavedrustus üksvahe kääksus, aga paari nädalaga jäi ise vait. Kuna vahepeal Saabiantis öeldi, et asi kriitiline pole, ei hakanud 3000 EEK välja käima
[*]ICM2 teeb külmaga häält ... soojenedes jääb vait.
[*]käiguvahetust harjutan siiamaani -- aeglasel sõidul kiirema manöövri tegemisel peab turbo-lagiga arvestama ja ka muidu entusiastlikumal kiirendamisel, kui pööretega koonerdad või piisavalt kiiresti käiku ei vaheta, tuleb väike jõnks vahele kus auto kuidagi liikuda ei taha.
[*]kiirel sõidul natuke konarlikumal teel vedrustus hüpleb ehk liialt ja tekib selline ebakindel tunne (paigaldada Koni Sport/FSD?); ning rool kisub ka kergeks.
[/list]

Koos Saabiga tuli ka kohe huvi teda natuke putitada ja ennast mõnda aega vee ja nuudlite peal hoida. Lisatud on:
[list]
[*] Maptun Stage 1 - võimu ja väänet nüüd väidetavalt 186kW / 365Nm. Minek on parem küll ja mis linnas mulle meeldib -- madalamatel pööretel parem kiirendus. Just pärast Stage 1 panekut tekkis tunne, et vedrustust oleks vaja uuendada.
[*] Quaife LSD - sai ajendatud sellest, et järjekordsete lisa kW-de asemel peaks ehk pidamisega midagi tegema ning pinnuks silmas olid mõningad olukorrad kus tahtsid end kurvis sportlikult tunda või kiiresti kõrvalteelt peateele keerata/kiirendada, mispeale ESP sind ilusti maha rahustas või hakkas üks esiratastest ringi käima. Pole veel täpselt aru saanud, mis ta igas olukorras teeb, aga kurvis kiirendades on küll pidamist tunduvalt rohkem ja libeda peal paistab tahtvat mõlemaid rattaid rohkem liigutada. Samas libeda peal otse kiirendamine ei tundu eriti parem. Aga, see-eest paistab, et driftida saab :P Täpsemalt ei oska, aga öelda, sest kinni pole kuhugi jäänud ja teist sarnast Saabi pole ka kõrvalt võtta olnud.
[/list]

Sellega vast ma ka lõpetan.

Veelkord tervitused kõigile Saabiomanikele ja muretuid kilomeetreid! :drive:


P.S. Võib-olla üks alateadvuslik ajend Saabi ostuks oli see, et peres oli kunagi ammu kaks Saab 96. Ja veel, Aero omanikuna oli mulle meeldivaks üllatuseks, et Jean-Michel Jarrel on samuti "Aero" nimeline lugu ja album :)






Lisatud failid
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#2

T Veebr 15, 2011 19:00

Ukselingid ja liistud ka kerevärvi, siis täitsa "maasikas".
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#3

K Veebr 16, 2011 8:17

Krt mulle ikka meeldib punane värv selle masinal,see lausa valatud selga.
Ainuge õige värv.

Konid teevad auto veel jäigemaks,tean seda sest mul on kollased Konid.
www.tmuuga.eu
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

K Veebr 16, 2011 9:33

Vähekasutatud FSD-d Mul vist silm ka ei pilguks, kui mul selline auto oleks ja mõte vahetuseks juba liigub.

Anthillsel ei ole vist FSD-d?? Need peaks teisiti käituma....

Aga muidu hea valik upgrade osas. Eriti just see LSD pool.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#5

K Veebr 16, 2011 10:41

Vähekasutatud FSD-d Mul vist silm ka ei pilguks, kui mul selline auto oleks ja mõte vahetuseks juba liigub.

Anthillsel ei ole vist FSD-d?? Need peaks teisiti käituma....

Aga muidu hea valik upgrade osas. Eriti just see LSD pool.


Mul on Kollased ja need peaks vist Koni Sportid olema.

Ootan juba suve kus saaks 17`all ja naudiks Saab+Koni+17` sõiduelamust kurvilisel teel :drive:
www.tmuuga.eu
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#6

K Veebr 16, 2011 12:04

Minu autol on Koni FSD-d all ja võrreldes originaalidega on paremad küll, ei kolise niipalju, kuid ega see Koni FSD imerohi ka pole ja ikkagi suht jäik ja vahest ka klõbiseb, kuid siin ei saa amorte süüdistada, vaid pigem ikka Eesti (linnade) ägedaid teid. Maanteel päris hea.
Heronyme
Postitusi: 13
Liitunud: P Jaan 10, 2010 18:27
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3SS Aero 2005

#7

K Veebr 16, 2011 13:01

Cyberi antud link paneb täitsa mõtlema - näe, foorumis osalemine kannab juba vilja :thumb:

To anthillse: jaa, mulle ka meeldib punane värv ja see sobib minu arvates ka suht hästi mustade detailidega. Ja ma näen, et ka sul endal on ilus punane Saab :). Samas, olen kaalunud ukselinkide punaseks värvimist, nagu ka Thor soovitas.

Aga kas minna Koni FSD + originaalvedrud, Koni Sport + originaalvedrud või Koni Sport + Eibach madaldusvedrud?

Amortide poole pealt tundub, et on üksmeel, et mistahes Koni amordid on paremad, vähemalt vähem klõbisevad ja vastupidavamad(?), kui originaalid. FSD-d ja Sporti võrreldes on juttudest jäänud mulje, et kehvema tee peal aeglasemalt sõites on FSD-d mugavamad, hea tee peal kiiresti sõites FSD ja Sport peaaegu võrdsed, aga künklikuma tee peal kiiresti sõites peaks Sport parema juhitavuse tagama.

Vedrude suhtes, ühest küljest peaksid madaldusvedrud nö nr.1 juhitavuse "upgrade" olema, aga samas tahaks tõesti autot aastaringselt kasutada ning vahel ka sellega seenel käia ning kardan, et teatud oludes hakkaksid nad rohkem peavalu valmistama kui asi väärt. Või mis te arvate?
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#8

K Veebr 16, 2011 13:31

Mina olen kuulnud, et Koni Sport ehk need kollased amordid pidi ka ikka suht jäigad olema ja Eesti teedel paras jama, FSD on ehk mõnevõrra leebem. Kui sul linnasõitu palju, siis eriti jäigad amordid hakkavad kindlasti häirima. Minul on kasutusel FSD ja originaalvedrude kombinatsioon. Kuna aero isegi madal, siis madaldusvedrude panemine võib piirata oluliselt teatud kohtadesse ligipääsu, kuid eks siin endal mõtlemise koht, kus sõita tahad.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#9

K Veebr 16, 2011 13:48

Mul on kollased+originaal vedru.

FSD eelis on see et ise automaatselt reguleerib pehmust ja jäikust,Sporti puhul on see et peab valima kas pehme või jäik.

Ja mul on kollased+originaal vedru (tehase seadistus)+17 tolli velg ja Keila-Haapsalu maanteel saab väga hea sõidukogemus,auto oleks nagu tee peale liimitud. (70km/h soovitatud kurvi läbib ilusti 100km/h ja auto ei tee teist nägu,välja arvatud see et ise kukkud autost ennem välja :D)
Aga kruusateel ja munakivi teel on selline tune et hambad kukkuvad suust :p

Talvel on 16 tolli velg siis auto on mõnusalt pehme aga rullub rohkem ja siis pole erilist sõidumõnu,kuidagi liiga pehme võrreldes suvega.
www.tmuuga.eu
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#10

K Veebr 16, 2011 14:13

Mul on kollased+originaal vedru.

FSD eelis on see et ise automaatselt reguleerib pehmust ja jäikust,Sporti puhul on see et peab valima kas pehme või jäik.

Ja mul on kollased+originaal vedru (tehase seadistus)+17 tolli velg ja Keila-Haapsalu maanteel saab väga hea sõidukogemus,auto oleks nagu tee peale liimitud. (70km/h soovitatud kurvi läbib ilusti 100km/h ja auto ei tee teist nägu,välja arvatud see et ise kukkud autost ennem välja :D)
Aga kruusateel ja munakivi teel on selline tune et hambad kukkuvad suust :p

Talvel on 16 tolli velg siis auto on mõnusalt pehme aga rullub rohkem ja siis pole erilist sõidumõnu,kuidagi liiga pehme võrreldes suvega.


9-3 sobivate Koni sport amortide jäikus peaks olema kapotialt nupuga seadistatav, kas kõige pehmemaks keerates ka kruusateel hambad plagisevad?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#11

K Veebr 16, 2011 14:21

Mul on kollased+originaal vedru.

FSD eelis on see et ise automaatselt reguleerib pehmust ja jäikust,Sporti puhul on see et peab valima kas pehme või jäik.

Ja mul on kollased+originaal vedru (tehase seadistus)+17 tolli velg ja Keila-Haapsalu maanteel saab väga hea sõidukogemus,auto oleks nagu tee peale liimitud. (70km/h soovitatud kurvi läbib ilusti 100km/h ja auto ei tee teist nägu,välja arvatud see et ise kukkud autost ennem välja :D)
Aga kruusateel ja munakivi teel on selline tune et hambad kukkuvad suust :p

Talvel on 16 tolli velg siis auto on mõnusalt pehme aga rullub rohkem ja siis pole erilist sõidumõnu,kuidagi liiga pehme võrreldes suvega.


9-3 sobivate Koni sport amortide jäikus peaks olema kapotialt nupuga seadistatav, kas kõige pehmemaks keerates ka kruusateel hambad plagisevad?


Tegelt nii hull pole,ma pingutasin natsa üle :red:,aga raputab iga päris hästi. Mugavusest juttu pole.
www.tmuuga.eu
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#12

R Veebr 18, 2011 19:31

Ukselingid ja liistud ka kerevärvi, siis täitsa "maasikas".


nagu see:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/143/auto_php-id=813143-view=10-www_auto24_ee.html

:love:
Heronyme
Postitusi: 13
Liitunud: P Jaan 10, 2010 18:27
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3SS Aero 2005

#13

E Veebr 21, 2011 12:04

See jah väga hea pilt võrdluseks. Ja et kohe ":love:"? :P Ma natuke kahevahel, aga mõtlen selle peale ... :)
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#14

E Veebr 21, 2011 15:55

Ütlesid mh, et esimene ja tagumine saabimärk tulid pesuga lahti - said Saabi logoga kleepekad asemele pandud. Oskad sa öelda, kust selliseid paraja suurusega kleepsusid saab Tartus?
Heronyme
Postitusi: 13
Liitunud: P Jaan 10, 2010 18:27
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3SS Aero 2005

#15

E Veebr 21, 2011 16:53

Ütlesid mh, et esimene ja tagumine saabimärk tulid pesuga lahti - said Saabi logoga kleepekad asemele pandud. Oskad sa öelda, kust selliseid paraja suurusega kleepsusid saab Tartus?


Ma sain nad tegelikult tutvuse kaudu Tallinnast www.printwell.ee , kus üks töötaja on samuti saabiomanik. Ta oli endale huvipärast mõned teinud ja sobisid ilusti ja on siiamaani ka mitu pesu välja kannatanud. Ma ei tea mis neil üksikult ostes tükihind tuleks, aga vb annaks midagi korraldada ... eriti kui rohkem huvilisi on.
Vasta