Saab 9-3 Aero, 2004, margusmaa [MÜÜDUD!]

Vasta
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#1

K Mai 25, 2011 18:20

Kiusatus endale Saab 93 hankida oli suur ja saigi siis masin ära ostetud. Esimesed sõidumuljed on megahead. :cool:
Vigadest on siis hetkel välja tulnud järgmised asjad.
Peale autoostmist kodupoole sõites jäi teist käiku sisse pannes kätte käigukanginupp mis otsast ära tuli:):) Panin natuke epoliimi vahele ja sellega on korras.
Väikesel kallakul avastasin et auto ei veere kuigi oli vaba käik sees ja pidurit ei vajutanud. Kuna samalaadne mure on kunagi audiga olnud siis käisin ja katsusin käega kõik pidurikettad läbi. Tagumine vasak ketas oli kuum nii et see pidur jääb mingil põhjusel peale.
Kliimaseadme mootor ei tööta aegajalt üldse. Tundub et tuleb välja vahetada.
Hetkel on mul remondiaeg kokku lepitud ja loodan et saab kõik kenasti korda.
Muidugi kahju, et eelmine autoomanik neid vigu ei maininud kui uurisin kas masinal midagi viga ka on aga jäägu see tema südametunnistusele.
Lisan siia juurde siis ühe pildi ka.:cool:



Lisatud failid
Andrei
Postitusi: 126
Liitunud: P Dets 12, 2010 18:25
Asukoht:
Auto:

#2

K Mai 25, 2011 19:26

Tere tulemas Saabide perekonda ja auto näeb väga hea välja!
http://saabvin.com/YS3FF45S951020543
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#3

K Mai 25, 2011 19:59

Mulle tundus, et olen seda juttu juba lugenud. Aga ei. Vist on hoopis mingi jama käigukanginuppudega.

Vt http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16358#pid185567

Autole head veeremist ja omanikule sõidurõõmu!
SAAB on tegusõna!
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#4

K Mai 25, 2011 21:31

Kinnijäävad tagapidurid on SS-l tüüpviga.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#5

N Mai 26, 2011 1:09

Tegu on minu endise autoga. Pean tunnistama, et nimetatud vigadest jääb minu südametunnistusele see käigukangi nupp, sest see ei tulnud tõesti meelde, et vahest võib otsast ära hüpata. Endalgi paar korda seda juhtunud.
Kliimaseade jäi korraks seisma juba auto ülevaatamise hetkel, kuid hakkas hetke pärast tööle. Ma ei tea, mis anomaalia see oli, kuid varem pole seda mul juhtunud. Niiet see asi oli ostjal teada. Pidurite teema tuleb täiesti üllatusena, kuna nendega pole probleeme mul olnud ja pole osanudki tähelepanu pöörata auto veeremisele, seda enam et veidi enam kui aasta tagasi vahetati mõlemad tagumised pidurikettad ja klotsid jms ära, mis ei olnud üldse odav lõbu. Ostjal oli vaba voli lasta auto mõnes töökojas ülevaadata, kuid sellist soovi ei esitatud.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#6

N Mai 26, 2011 10:50

Auto on ilus ja seest samuti korralikult hoitud. Enne kui selle masina kasuks otsustasin käisin päris mitut sellise kerega masinat vaatamas (see oli nendest küll ainuke aero). Kui nüüd saan auto ette näidata ja need paar asja mis leidsin saab korda ning midagi muud ei leita siis saan ehk suvel natuke sõidumõnu nautida. Mis puudutab kliimaseadet siis tõesti avastasin ostuhetkel et see nagu ei tööta aga samas kui müüja käest uurisin siis ütles ta et see on mingi anomaalia ja jäi mulje et tal pole nagu sellega probleeme olnud (äkki läkski just müügihetkel rikki ;) ). Müüja jättis muidu ausa mulje ja loodan, et tegelikult oli tehing mõlemale sobilik.

Kui auto tehniline pool saab üle vaadatud siis peale selle mõned asjad mis plaanis ka mingil hetkel ette võtta.

1. Katusel olev antenn näeb natuke kulunud välja (internetist juba uus tellitud).
2. Tagaluugi märgi tahaks ära vahetada.
3. Tahaks lasta AUX pistiku paigaldada (ehk tulevikus).
4. Tagumise akna ja tagumised ukseaknad tahaks lasta ära kiletada (jääb ka vist tulevikku).
5. Tagumise luugi ühest nurgast on natuke värvi ära tulnud (tervet luuki vast värvida pole mõtet lasta aga eks ma nuputan midagi välja mis sellega teha).
6. Juhiistme uksepoolse serva nahk on kulunud ja sinna peaks vist mingi uue tüki nahka laskma panna kui seda saab teha (pean uurima kus seda saab teha ja mis maksab).

Lugesin siin foorumist et keegi oli saanud Haapsalust Tallinnase sõites bensukuluks alla 7 liitri. Kuna ise ka aegajalt Haapsalusse satun siis tahan ka teada mis tulemus tuleb. Enne kui masin pole üle vaadatud seda tegema ei hakka. Samas turbovärk ajab kangesti kiusatuse pedaali tallata nii et äkki niiväga ökosõit ei saagi olema:)
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#7

N Mai 26, 2011 11:28

Mina sain aga seda saab siis teha kui 90km/h on tagasi ,sest hetkel oleksid ilge pidur ja enamus teest on 100km/h siis vaevalt alla 7 tuleb.
www.tmuuga.eu
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#8

N Mai 26, 2011 11:35

Tore, et masinad huviliste vahel ringlevad. Saab Saabi mured-rõõmud ära kurdetud. Käigukangi nupp tahab pisut liimi alla jah ja vigasid on veel terve pikk nimekiri.... aga piduritest kuulen esimest korda.
Enne uue vendi tellimist kontrolli vana üle. Seal võivad klemmid pisut korrudeerunud olla ning annab puhastada.
Mul pole aero, aga 129kw-ne annab maanteel kergelt 7 l/100-le. Kui AC kinni panna ja liikuda ~65 km/h, siis võib terve liitri maha saada veel, aga see pole normaalne sõit muidugi.
Mihkel
Postitusi: 41
Liitunud: T Mär 29, 2011 14:21
Asukoht:
Auto:

#9

N Mai 26, 2011 11:49

Väga kena Saab, muretuid kilomeetreid uue ratsuga!
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#10

K Juun 01, 2011 21:18

Autol on nüüd hooldus ka tehtud.

1. Tagumise vasku ratta pidurile pandi uus suport.
2. Salongivendika mootor vahetati uue vastu.
3. Autol all uued suverehvid (need sai alla enne kui auto hooldusesse viisin).
4. Hooldus õli ja filtritega tehtud.
5. Raadiole tekitati AUX võimalus ja nüüd on veel ainult juhe puudu.
6. Sai ise väike tuuning ka tehtud :D Üks tuttav ütles, et poldipead millega veljed alla on keeratud on natuke roostes. Nüüd on siis neil plastikmütsid peas ja rooste ei paista kuskilt :D

Küsisin siis selle kohta, kas midagi oleks tarvis veel vahetama hakata ja tuli välja, et esimesed Koni fsd amordid on kehvad :( Uurisin et kas sõita kannatab ja pidi kannatama küll aga mingil hetkel peaks ära vahetama. Endal on kogemus fordi amortidega kui need läbi läksid. Siis oli nii et kui pidurdasin siis esiots õõtsus nagu laevanina. Saabiga sõites küll ise aru ei saa, et esiots õõtsuks. Siit siis väike küsimus, et kas Monroe gaasiamorte (amordid + paigaldus 200 eur) tasub alla panna või peaks uued Koni fsd-ed hankima? Ise mõtlesin, et kuna sõita pidi veel kannatama siis jätan vahetuse sügise algusesse.
Üks küsimus, mis tekkis on see et kas antenni vahetamine on Saabil väga keeruline? Paranduses arvati et sellega läheb kuskil tunnike aega. Mul on internetist uus antenn tellitud ja kui teaks kuidas vana katuselt kätte saab siis pusiks äkki uue ka paikka.
Anomaaliatest olen auto juures avastanud veel ühe, mis jäi auto hoolduses mainimata. Olen märganud et vahest kui auto käima panen siis süttib juhiistme istmesoojenduse tuli (aga mitte iga kord). Kui vajutan selle nupust maha siis kustub ilusti ära.
Igatahes kiirendus ja sõidumõnu on selle masinaga mega. Kindlalt parim masin, mille rooli on elu jooksul keerata õnnestunud :) Masinaga harjumiseks läheb veel natuke aega aga mingi tunnetus hakkab juba tulema. Üks mida kardan on see et kuskil parkides esiotsaga äärekivisse ei sõida sest auto on oluliselt madalam kui mu eelmine masin.
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#11

K Juun 01, 2011 21:32

Mul natuke uuem mudel, mistõttu ei oska täpselt juhendada, aga vaata Settingute alt, mis on Heated Seats - kas AUTO või MANUAL. Pane MANUAL peale, siis ei lähe automaatselt sisse jahedama ilmaga.

Olen märganud et vahest kui auto käima panen siis süttib juhiistme istmesoojenduse tuli (aga mitte iga kord). Kui vajutan selle nupust maha siis kustub ilusti ära.
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#12

K Juun 01, 2011 21:39

Ma nende amortide osas laseksin kuskil teises kohas ka üle vaadata, sest tundub väga kahtlane, et kolme aasta jooksul koni fsd amordid läbi läheksid. Kui see nii on, siis on tegemist ikka väga räigete kääridega hinna ja kvaliteedi vahel, kuna amordid ise on väga kallid. Igatahes sõidu ajal küll ei tunneta, et amortidega midagi viga oleks.

See juhi istmesoojenduse tule põlemaminemine ei ole anomaalia, vaid täiesti normaalne nähtus. Need hakkavadki ise tööle teatud temperatuuri juures. Kui muidu on soe väljas, siis need tööle ei hakka. Seega ilmselt auto käima pandud, kui väljas veidi jahedam olnud.
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#13

K Juun 01, 2011 21:46

Minu teada õnnestus Jaanusel Tallinna tänavatel KoniFSD kuskil aastaga läbi sõita.
Jaanus võib täpsustada aega, kui ma mööda panin...

Ma nende amortide osas laseksin kuskil teises kohas ka üle vaadata, sest tundub väga kahtlane, et kolme aasta jooksul koni fsd amordid läbi läheksid. Kui see nii on, siis on tegemist ikka väga räigete kääridega hinna ja kvaliteedi vahel, kuna amordid ise on väga kallid. Igatahes sõidu ajal küll ei tunneta, et amortidega midagi viga oleks.
tanelkro
Postitusi: 169
Liitunud: L Aug 04, 2007 1:11
Asukoht:
Auto:

#14

K Juun 01, 2011 22:05

No siis on tegu küll väga kehvade amortidega ja ma ei soovitaks kellelegi.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#15

K Juun 01, 2011 22:22

Panin Saabi nüüd paariks päevaks garaazi ära sest hetkel sõidan veel vana autoga millele pidi homme üks ostja tulema. Kui vanast masinast lahti saan siis saab Saabiga edasi toimetada.
Ise arvasin sedasama et peaks kuskil veel amorte kontrollima. Sõites ei tunneta küll et neil midagi viga oleks. Hoolduse ja auto kontrolli tegin Troosti autos ja jäin väga rahule.Hooldusraamatusse sain ka ilusti uue templi kirja :).
Mis puudutab istmesoojendust siis kui järgmine kord autoga sõittu lähen kontrollin selle manuaali ja automaadi asja üle.
Suure hasardiga tellisin internetist tagaluugile enda arust päris ägeda uue märgi aga loomulikult ei vaadanud ma mis suurus sinna märgi kõrvale oli kirjutatud:wall: Kui märk oli juba ära tellitud siis avastasin et see on oluliselt pisem kui see mis originaalis peaks olema. Kui märgi kätte saan siis vaatan mis sellega teha. Lisan siia siis pildi ka milline see märk peaks välja nägema.



Lisatud failid
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#16

K Juun 01, 2011 22:40

Uurisin Ebayst et kas seal on Koni fsd amorte mis Aerole lähevad ja ühe varjandi leidsin (tellima ma sealt ei hakka aga lihtsalt sportlikust huvist vaatasin). Lahe on see et sinna juurde on rohelisega kirjutatud et neil amortidel on eluaegne garantii. Kui see tõsi on siis ei tohiks nendega küll midagi juhtuda. Lisan siia lingi ka:

http://cgi.ebay.co.uk/KONI-FSD-KIT-SHOCK-ABSORBERS-SAAB-9-3-9-3-SPORT-AERO-/230396454661?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35a4b2e705
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#17

N Juun 02, 2011 9:13

Võibolla korpus kestabki eluaeg:) Oleneb muidugi, mille/kelle eluiga mõeldud on, siin oli võibolla mõeldud keskmist amortide eluiga, nt. 3 aastat, siis kestab tõesti eluaeg.
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#18

N Juun 02, 2011 9:25

Umbes 2a pidasid mul FSD-d vastu, mis on ikkagi väga vähe. Kahtlustasin, et äkki lihtsalt ei sobi mu madaldusvedrudega kokku. Ca 40-50T km sõitsin nendega ainult...
Mul samamoodi hakkasid lihtsalt õõtsuma. Maanteel oli tunda ujumist...

Hetkel on mul reg. kollased Koni-d all, pole ka pahad :)

Muide, ega see antenni vahetus väga kerge pole, tuleb tagant plastikdetailid lahti võtta, et laepolstri vahele saaks. Ma kunagi vahetasin endal GPS-GSM antennikaablit.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#19

N Juun 02, 2011 9:38

Arvan et lasen selle antennivahetuse siis ikkagi teeninduses teha sest ise lõhun äkki need plastosade klambrid või lukustused ära kui hakkan neid lahti kiskuma.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

N Juun 02, 2011 9:39

See "eluaegne" on ikka väga nali... "Kestab seni, kuni on terve". Kui katki läheb, siis on ju elu läbi ja garantii ka seega lõppenud.:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#21

N Juun 02, 2011 9:40

Kui sul just õpetust juures pole, või WIS elektroonilist kataloogi, siis soovitan küll teeninduses lasta teha, tuleb lõppkokkuvõttes võibolla odavam :)

Arvan et lasen selle antennivahetuse siis ikkagi teeninduses teha sest ise lõhun äkki need plastosade klambrid või lukustused ära kui hakkan neid lahti kiskuma.
Heronyme
Postitusi: 13
Liitunud: P Jaan 10, 2010 18:27
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3SS Aero 2005

#22

N Juun 02, 2011 15:38

Teisi foorumeid lugedes on ka mulje jäänud, et Koni FSD Eibach vedrudega hästi ei sobi -- hakkavad paari aastaga õõtsuma ja konkreetsus kaob ära. Isegi vist Koni support olevat öelnud, et on mõeldud orignaalvedrudele. Võib-olla on FSD "peen" tehnoloogia ka üldiselt lühema elueaga ja kehvad teed võimendavad seda. Koni Spordil on nagu vastupidavam kuulsus ja Maptun soovitab neid ka koos Eibachiga. Eks Jaanuse käest kuuleb, kuidas see kooslus vastu peab :)

Endal on mõte uued originaalamordid + hirsch panna (lootes, et Hirsch on hinnale vastavalt ka tootearendusele rõhku pannud), kui võimalus tekib. Praegu kui rooliga :drive: teha, siis auto kõigub rohkem kui keerab ja ka kurvis võiks vähem kalduda. Samas muidu sõites erilist õõtsumist nagu ei tunne. Seega pole kindel kas on amordid kulunud või Saabi originaalvedrustus käibki nii.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#23

P Juun 05, 2011 21:01

Nädalavahetusel sai siis Haapsalusse ja tagasi sõidetud. Bensukulu näitab hetkel 9,6 liitrit sajale. Tõenäoliselt oleks see number väiksem kui oleks rahulikumalt sõitnud aga eks edaspidi saab veel proovida.
Lisan siis ühe pildi ka mis sai tehtud:).



Lisatud failid
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#24

K Juun 08, 2011 21:51

Sain siis antenni ka kätte, mille tellisin. Arvan, et uurin nädalavahetusel, kas on võimalik ise ära vahetada. Tõenäoliselt on originaal antennil selline juhe küljes, mis läheb antennist raadioni välja. Selle antenni juhtme pikkus on aga ainult mingi 20 cm. Vahetuse jaoks tuleb vist originaaljuhe katki teha ja sinna pistik külge panna kuhu saab siis selle antenni ühendada.

Lisan siia antenni pildi ka.

Lisatud failid
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#25

K Juun 08, 2011 22:27

... Vahetuse jaoks tuleb vist originaaljuhe katki teha ja sinna pistik külge panna kuhu saab siis selle antenni ühendada.

Lisan siia antenni pildi ka.


Ma ootaks veidikene selle lõikamisega... EPC näitab, et seal korralik ühendus olemas plug'n'play...

terv, teager

Lisatud failid
Vasta