Saab 9-3 Aero, 2004, margusmaa [MÜÜDUD!]
Kiusatus endale Saab 93 hankida oli suur ja saigi siis masin ära ostetud. Esimesed sõidumuljed on megahead. :cool:
Vigadest on siis hetkel välja tulnud järgmised asjad.
Peale autoostmist kodupoole sõites jäi teist käiku sisse pannes kätte käigukanginupp mis otsast ära tuli:):) Panin natuke epoliimi vahele ja sellega on korras.
Väikesel kallakul avastasin et auto ei veere kuigi oli vaba käik sees ja pidurit ei vajutanud. Kuna samalaadne mure on kunagi audiga olnud siis käisin ja katsusin käega kõik pidurikettad läbi. Tagumine vasak ketas oli kuum nii et see pidur jääb mingil põhjusel peale.
Kliimaseadme mootor ei tööta aegajalt üldse. Tundub et tuleb välja vahetada.
Hetkel on mul remondiaeg kokku lepitud ja loodan et saab kõik kenasti korda.
Muidugi kahju, et eelmine autoomanik neid vigu ei maininud kui uurisin kas masinal midagi viga ka on aga jäägu see tema südametunnistusele.
Lisan siia juurde siis ühe pildi ka.:cool:
Vigadest on siis hetkel välja tulnud järgmised asjad.
Peale autoostmist kodupoole sõites jäi teist käiku sisse pannes kätte käigukanginupp mis otsast ära tuli:):) Panin natuke epoliimi vahele ja sellega on korras.
Väikesel kallakul avastasin et auto ei veere kuigi oli vaba käik sees ja pidurit ei vajutanud. Kuna samalaadne mure on kunagi audiga olnud siis käisin ja katsusin käega kõik pidurikettad läbi. Tagumine vasak ketas oli kuum nii et see pidur jääb mingil põhjusel peale.
Kliimaseadme mootor ei tööta aegajalt üldse. Tundub et tuleb välja vahetada.
Hetkel on mul remondiaeg kokku lepitud ja loodan et saab kõik kenasti korda.
Muidugi kahju, et eelmine autoomanik neid vigu ei maininud kui uurisin kas masinal midagi viga ka on aga jäägu see tema südametunnistusele.
Lisan siia juurde siis ühe pildi ka.:cool:
Mulle tundus, et olen seda juttu juba lugenud. Aga ei. Vist on hoopis mingi jama käigukanginuppudega.
Vt http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16358#pid185567
Autole head veeremist ja omanikule sõidurõõmu!
Vt http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16358#pid185567
Autole head veeremist ja omanikule sõidurõõmu!
SAAB on tegusõna!
Tegu on minu endise autoga. Pean tunnistama, et nimetatud vigadest jääb minu südametunnistusele see käigukangi nupp, sest see ei tulnud tõesti meelde, et vahest võib otsast ära hüpata. Endalgi paar korda seda juhtunud.
Kliimaseade jäi korraks seisma juba auto ülevaatamise hetkel, kuid hakkas hetke pärast tööle. Ma ei tea, mis anomaalia see oli, kuid varem pole seda mul juhtunud. Niiet see asi oli ostjal teada. Pidurite teema tuleb täiesti üllatusena, kuna nendega pole probleeme mul olnud ja pole osanudki tähelepanu pöörata auto veeremisele, seda enam et veidi enam kui aasta tagasi vahetati mõlemad tagumised pidurikettad ja klotsid jms ära, mis ei olnud üldse odav lõbu. Ostjal oli vaba voli lasta auto mõnes töökojas ülevaadata, kuid sellist soovi ei esitatud.
Kliimaseade jäi korraks seisma juba auto ülevaatamise hetkel, kuid hakkas hetke pärast tööle. Ma ei tea, mis anomaalia see oli, kuid varem pole seda mul juhtunud. Niiet see asi oli ostjal teada. Pidurite teema tuleb täiesti üllatusena, kuna nendega pole probleeme mul olnud ja pole osanudki tähelepanu pöörata auto veeremisele, seda enam et veidi enam kui aasta tagasi vahetati mõlemad tagumised pidurikettad ja klotsid jms ära, mis ei olnud üldse odav lõbu. Ostjal oli vaba voli lasta auto mõnes töökojas ülevaadata, kuid sellist soovi ei esitatud.
Auto on ilus ja seest samuti korralikult hoitud. Enne kui selle masina kasuks otsustasin käisin päris mitut sellise kerega masinat vaatamas (see oli nendest küll ainuke aero). Kui nüüd saan auto ette näidata ja need paar asja mis leidsin saab korda ning midagi muud ei leita siis saan ehk suvel natuke sõidumõnu nautida. Mis puudutab kliimaseadet siis tõesti avastasin ostuhetkel et see nagu ei tööta aga samas kui müüja käest uurisin siis ütles ta et see on mingi anomaalia ja jäi mulje et tal pole nagu sellega probleeme olnud (äkki läkski just müügihetkel rikki ). Müüja jättis muidu ausa mulje ja loodan, et tegelikult oli tehing mõlemale sobilik.
Kui auto tehniline pool saab üle vaadatud siis peale selle mõned asjad mis plaanis ka mingil hetkel ette võtta.
1. Katusel olev antenn näeb natuke kulunud välja (internetist juba uus tellitud).
2. Tagaluugi märgi tahaks ära vahetada.
3. Tahaks lasta AUX pistiku paigaldada (ehk tulevikus).
4. Tagumise akna ja tagumised ukseaknad tahaks lasta ära kiletada (jääb ka vist tulevikku).
5. Tagumise luugi ühest nurgast on natuke värvi ära tulnud (tervet luuki vast värvida pole mõtet lasta aga eks ma nuputan midagi välja mis sellega teha).
6. Juhiistme uksepoolse serva nahk on kulunud ja sinna peaks vist mingi uue tüki nahka laskma panna kui seda saab teha (pean uurima kus seda saab teha ja mis maksab).
Lugesin siin foorumist et keegi oli saanud Haapsalust Tallinnase sõites bensukuluks alla 7 liitri. Kuna ise ka aegajalt Haapsalusse satun siis tahan ka teada mis tulemus tuleb. Enne kui masin pole üle vaadatud seda tegema ei hakka. Samas turbovärk ajab kangesti kiusatuse pedaali tallata nii et äkki niiväga ökosõit ei saagi olema:)
Kui auto tehniline pool saab üle vaadatud siis peale selle mõned asjad mis plaanis ka mingil hetkel ette võtta.
1. Katusel olev antenn näeb natuke kulunud välja (internetist juba uus tellitud).
2. Tagaluugi märgi tahaks ära vahetada.
3. Tahaks lasta AUX pistiku paigaldada (ehk tulevikus).
4. Tagumise akna ja tagumised ukseaknad tahaks lasta ära kiletada (jääb ka vist tulevikku).
5. Tagumise luugi ühest nurgast on natuke värvi ära tulnud (tervet luuki vast värvida pole mõtet lasta aga eks ma nuputan midagi välja mis sellega teha).
6. Juhiistme uksepoolse serva nahk on kulunud ja sinna peaks vist mingi uue tüki nahka laskma panna kui seda saab teha (pean uurima kus seda saab teha ja mis maksab).
Lugesin siin foorumist et keegi oli saanud Haapsalust Tallinnase sõites bensukuluks alla 7 liitri. Kuna ise ka aegajalt Haapsalusse satun siis tahan ka teada mis tulemus tuleb. Enne kui masin pole üle vaadatud seda tegema ei hakka. Samas turbovärk ajab kangesti kiusatuse pedaali tallata nii et äkki niiväga ökosõit ei saagi olema:)
Tore, et masinad huviliste vahel ringlevad. Saab Saabi mured-rõõmud ära kurdetud. Käigukangi nupp tahab pisut liimi alla jah ja vigasid on veel terve pikk nimekiri.... aga piduritest kuulen esimest korda.
Enne uue vendi tellimist kontrolli vana üle. Seal võivad klemmid pisut korrudeerunud olla ning annab puhastada.
Mul pole aero, aga 129kw-ne annab maanteel kergelt 7 l/100-le. Kui AC kinni panna ja liikuda ~65 km/h, siis võib terve liitri maha saada veel, aga see pole normaalne sõit muidugi.
Enne uue vendi tellimist kontrolli vana üle. Seal võivad klemmid pisut korrudeerunud olla ning annab puhastada.
Mul pole aero, aga 129kw-ne annab maanteel kergelt 7 l/100-le. Kui AC kinni panna ja liikuda ~65 km/h, siis võib terve liitri maha saada veel, aga see pole normaalne sõit muidugi.
Autol on nüüd hooldus ka tehtud.
1. Tagumise vasku ratta pidurile pandi uus suport.
2. Salongivendika mootor vahetati uue vastu.
3. Autol all uued suverehvid (need sai alla enne kui auto hooldusesse viisin).
4. Hooldus õli ja filtritega tehtud.
5. Raadiole tekitati AUX võimalus ja nüüd on veel ainult juhe puudu.
6. Sai ise väike tuuning ka tehtud Üks tuttav ütles, et poldipead millega veljed alla on keeratud on natuke roostes. Nüüd on siis neil plastikmütsid peas ja rooste ei paista kuskilt :D
Küsisin siis selle kohta, kas midagi oleks tarvis veel vahetama hakata ja tuli välja, et esimesed Koni fsd amordid on kehvad Uurisin et kas sõita kannatab ja pidi kannatama küll aga mingil hetkel peaks ära vahetama. Endal on kogemus fordi amortidega kui need läbi läksid. Siis oli nii et kui pidurdasin siis esiots õõtsus nagu laevanina. Saabiga sõites küll ise aru ei saa, et esiots õõtsuks. Siit siis väike küsimus, et kas Monroe gaasiamorte (amordid + paigaldus 200 eur) tasub alla panna või peaks uued Koni fsd-ed hankima? Ise mõtlesin, et kuna sõita pidi veel kannatama siis jätan vahetuse sügise algusesse.
Üks küsimus, mis tekkis on see et kas antenni vahetamine on Saabil väga keeruline? Paranduses arvati et sellega läheb kuskil tunnike aega. Mul on internetist uus antenn tellitud ja kui teaks kuidas vana katuselt kätte saab siis pusiks äkki uue ka paikka.
Anomaaliatest olen auto juures avastanud veel ühe, mis jäi auto hoolduses mainimata. Olen märganud et vahest kui auto käima panen siis süttib juhiistme istmesoojenduse tuli (aga mitte iga kord). Kui vajutan selle nupust maha siis kustub ilusti ära.
Igatahes kiirendus ja sõidumõnu on selle masinaga mega. Kindlalt parim masin, mille rooli on elu jooksul keerata õnnestunud Masinaga harjumiseks läheb veel natuke aega aga mingi tunnetus hakkab juba tulema. Üks mida kardan on see et kuskil parkides esiotsaga äärekivisse ei sõida sest auto on oluliselt madalam kui mu eelmine masin.
1. Tagumise vasku ratta pidurile pandi uus suport.
2. Salongivendika mootor vahetati uue vastu.
3. Autol all uued suverehvid (need sai alla enne kui auto hooldusesse viisin).
4. Hooldus õli ja filtritega tehtud.
5. Raadiole tekitati AUX võimalus ja nüüd on veel ainult juhe puudu.
6. Sai ise väike tuuning ka tehtud Üks tuttav ütles, et poldipead millega veljed alla on keeratud on natuke roostes. Nüüd on siis neil plastikmütsid peas ja rooste ei paista kuskilt :D
Küsisin siis selle kohta, kas midagi oleks tarvis veel vahetama hakata ja tuli välja, et esimesed Koni fsd amordid on kehvad Uurisin et kas sõita kannatab ja pidi kannatama küll aga mingil hetkel peaks ära vahetama. Endal on kogemus fordi amortidega kui need läbi läksid. Siis oli nii et kui pidurdasin siis esiots õõtsus nagu laevanina. Saabiga sõites küll ise aru ei saa, et esiots õõtsuks. Siit siis väike küsimus, et kas Monroe gaasiamorte (amordid + paigaldus 200 eur) tasub alla panna või peaks uued Koni fsd-ed hankima? Ise mõtlesin, et kuna sõita pidi veel kannatama siis jätan vahetuse sügise algusesse.
Üks küsimus, mis tekkis on see et kas antenni vahetamine on Saabil väga keeruline? Paranduses arvati et sellega läheb kuskil tunnike aega. Mul on internetist uus antenn tellitud ja kui teaks kuidas vana katuselt kätte saab siis pusiks äkki uue ka paikka.
Anomaaliatest olen auto juures avastanud veel ühe, mis jäi auto hoolduses mainimata. Olen märganud et vahest kui auto käima panen siis süttib juhiistme istmesoojenduse tuli (aga mitte iga kord). Kui vajutan selle nupust maha siis kustub ilusti ära.
Igatahes kiirendus ja sõidumõnu on selle masinaga mega. Kindlalt parim masin, mille rooli on elu jooksul keerata õnnestunud Masinaga harjumiseks läheb veel natuke aega aga mingi tunnetus hakkab juba tulema. Üks mida kardan on see et kuskil parkides esiotsaga äärekivisse ei sõida sest auto on oluliselt madalam kui mu eelmine masin.
Mul natuke uuem mudel, mistõttu ei oska täpselt juhendada, aga vaata Settingute alt, mis on Heated Seats - kas AUTO või MANUAL. Pane MANUAL peale, siis ei lähe automaatselt sisse jahedama ilmaga.
Olen märganud et vahest kui auto käima panen siis süttib juhiistme istmesoojenduse tuli (aga mitte iga kord). Kui vajutan selle nupust maha siis kustub ilusti ära.
Ma nende amortide osas laseksin kuskil teises kohas ka üle vaadata, sest tundub väga kahtlane, et kolme aasta jooksul koni fsd amordid läbi läheksid. Kui see nii on, siis on tegemist ikka väga räigete kääridega hinna ja kvaliteedi vahel, kuna amordid ise on väga kallid. Igatahes sõidu ajal küll ei tunneta, et amortidega midagi viga oleks.
See juhi istmesoojenduse tule põlemaminemine ei ole anomaalia, vaid täiesti normaalne nähtus. Need hakkavadki ise tööle teatud temperatuuri juures. Kui muidu on soe väljas, siis need tööle ei hakka. Seega ilmselt auto käima pandud, kui väljas veidi jahedam olnud.
See juhi istmesoojenduse tule põlemaminemine ei ole anomaalia, vaid täiesti normaalne nähtus. Need hakkavadki ise tööle teatud temperatuuri juures. Kui muidu on soe väljas, siis need tööle ei hakka. Seega ilmselt auto käima pandud, kui väljas veidi jahedam olnud.
Minu teada õnnestus Jaanusel Tallinna tänavatel KoniFSD kuskil aastaga läbi sõita.
Jaanus võib täpsustada aega, kui ma mööda panin...
Jaanus võib täpsustada aega, kui ma mööda panin...
Ma nende amortide osas laseksin kuskil teises kohas ka üle vaadata, sest tundub väga kahtlane, et kolme aasta jooksul koni fsd amordid läbi läheksid. Kui see nii on, siis on tegemist ikka väga räigete kääridega hinna ja kvaliteedi vahel, kuna amordid ise on väga kallid. Igatahes sõidu ajal küll ei tunneta, et amortidega midagi viga oleks.
Panin Saabi nüüd paariks päevaks garaazi ära sest hetkel sõidan veel vana autoga millele pidi homme üks ostja tulema. Kui vanast masinast lahti saan siis saab Saabiga edasi toimetada.
Ise arvasin sedasama et peaks kuskil veel amorte kontrollima. Sõites ei tunneta küll et neil midagi viga oleks. Hoolduse ja auto kontrolli tegin Troosti autos ja jäin väga rahule.Hooldusraamatusse sain ka ilusti uue templi kirja :).
Mis puudutab istmesoojendust siis kui järgmine kord autoga sõittu lähen kontrollin selle manuaali ja automaadi asja üle.
Suure hasardiga tellisin internetist tagaluugile enda arust päris ägeda uue märgi aga loomulikult ei vaadanud ma mis suurus sinna märgi kõrvale oli kirjutatud:wall: Kui märk oli juba ära tellitud siis avastasin et see on oluliselt pisem kui see mis originaalis peaks olema. Kui märgi kätte saan siis vaatan mis sellega teha. Lisan siia siis pildi ka milline see märk peaks välja nägema.
Ise arvasin sedasama et peaks kuskil veel amorte kontrollima. Sõites ei tunneta küll et neil midagi viga oleks. Hoolduse ja auto kontrolli tegin Troosti autos ja jäin väga rahule.Hooldusraamatusse sain ka ilusti uue templi kirja :).
Mis puudutab istmesoojendust siis kui järgmine kord autoga sõittu lähen kontrollin selle manuaali ja automaadi asja üle.
Suure hasardiga tellisin internetist tagaluugile enda arust päris ägeda uue märgi aga loomulikult ei vaadanud ma mis suurus sinna märgi kõrvale oli kirjutatud:wall: Kui märk oli juba ära tellitud siis avastasin et see on oluliselt pisem kui see mis originaalis peaks olema. Kui märgi kätte saan siis vaatan mis sellega teha. Lisan siia siis pildi ka milline see märk peaks välja nägema.
Uurisin Ebayst et kas seal on Koni fsd amorte mis Aerole lähevad ja ühe varjandi leidsin (tellima ma sealt ei hakka aga lihtsalt sportlikust huvist vaatasin). Lahe on see et sinna juurde on rohelisega kirjutatud et neil amortidel on eluaegne garantii. Kui see tõsi on siis ei tohiks nendega küll midagi juhtuda. Lisan siia lingi ka:
http://cgi.ebay.co.uk/KONI-FSD-KIT-SHOCK-ABSORBERS-SAAB-9-3-9-3-SPORT-AERO-/230396454661?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35a4b2e705
http://cgi.ebay.co.uk/KONI-FSD-KIT-SHOCK-ABSORBERS-SAAB-9-3-9-3-SPORT-AERO-/230396454661?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35a4b2e705
-
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Umbes 2a pidasid mul FSD-d vastu, mis on ikkagi väga vähe. Kahtlustasin, et äkki lihtsalt ei sobi mu madaldusvedrudega kokku. Ca 40-50T km sõitsin nendega ainult...
Mul samamoodi hakkasid lihtsalt õõtsuma. Maanteel oli tunda ujumist...
Hetkel on mul reg. kollased Koni-d all, pole ka pahad :)
Muide, ega see antenni vahetus väga kerge pole, tuleb tagant plastikdetailid lahti võtta, et laepolstri vahele saaks. Ma kunagi vahetasin endal GPS-GSM antennikaablit.
Mul samamoodi hakkasid lihtsalt õõtsuma. Maanteel oli tunda ujumist...
Hetkel on mul reg. kollased Koni-d all, pole ka pahad :)
Muide, ega see antenni vahetus väga kerge pole, tuleb tagant plastikdetailid lahti võtta, et laepolstri vahele saaks. Ma kunagi vahetasin endal GPS-GSM antennikaablit.
-
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Kui sul just õpetust juures pole, või WIS elektroonilist kataloogi, siis soovitan küll teeninduses lasta teha, tuleb lõppkokkuvõttes võibolla odavam :)
Arvan et lasen selle antennivahetuse siis ikkagi teeninduses teha sest ise lõhun äkki need plastosade klambrid või lukustused ära kui hakkan neid lahti kiskuma.
Teisi foorumeid lugedes on ka mulje jäänud, et Koni FSD Eibach vedrudega hästi ei sobi -- hakkavad paari aastaga õõtsuma ja konkreetsus kaob ära. Isegi vist Koni support olevat öelnud, et on mõeldud orignaalvedrudele. Võib-olla on FSD "peen" tehnoloogia ka üldiselt lühema elueaga ja kehvad teed võimendavad seda. Koni Spordil on nagu vastupidavam kuulsus ja Maptun soovitab neid ka koos Eibachiga. Eks Jaanuse käest kuuleb, kuidas see kooslus vastu peab :)
Endal on mõte uued originaalamordid + hirsch panna (lootes, et Hirsch on hinnale vastavalt ka tootearendusele rõhku pannud), kui võimalus tekib. Praegu kui rooliga :drive: teha, siis auto kõigub rohkem kui keerab ja ka kurvis võiks vähem kalduda. Samas muidu sõites erilist õõtsumist nagu ei tunne. Seega pole kindel kas on amordid kulunud või Saabi originaalvedrustus käibki nii.
Endal on mõte uued originaalamordid + hirsch panna (lootes, et Hirsch on hinnale vastavalt ka tootearendusele rõhku pannud), kui võimalus tekib. Praegu kui rooliga :drive: teha, siis auto kõigub rohkem kui keerab ja ka kurvis võiks vähem kalduda. Samas muidu sõites erilist õõtsumist nagu ei tunne. Seega pole kindel kas on amordid kulunud või Saabi originaalvedrustus käibki nii.
Nädalavahetusel sai siis Haapsalusse ja tagasi sõidetud. Bensukulu näitab hetkel 9,6 liitrit sajale. Tõenäoliselt oleks see number väiksem kui oleks rahulikumalt sõitnud aga eks edaspidi saab veel proovida.
Lisan siis ühe pildi ka mis sai tehtud:).
Lisan siis ühe pildi ka mis sai tehtud:).
Sain siis antenni ka kätte, mille tellisin. Arvan, et uurin nädalavahetusel, kas on võimalik ise ära vahetada. Tõenäoliselt on originaal antennil selline juhe küljes, mis läheb antennist raadioni välja. Selle antenni juhtme pikkus on aga ainult mingi 20 cm. Vahetuse jaoks tuleb vist originaaljuhe katki teha ja sinna pistik külge panna kuhu saab siis selle antenni ühendada.
Lisan siia antenni pildi ka.
Lisan siia antenni pildi ka.
... Vahetuse jaoks tuleb vist originaaljuhe katki teha ja sinna pistik külge panna kuhu saab siis selle antenni ühendada.
Lisan siia antenni pildi ka.
Ma ootaks veidikene selle lõikamisega... EPC näitab, et seal korralik ühendus olemas plug'n'play...
terv, teager