#18
R Jaan 25, 2013 9:48
No nii! Eile õnnestus mul siis oma autosse rahuliku südamega 42 liitrit bensiini tankida. Mõeldud-tehtud! Ärkasin alles siis, kui hakkasin bensiini lõhna tundma-krt, ma ju selle autoga, mille sisse läheb diisel. Johhaidii...nagu ütleb onu Heino.
Vantsisin siis linta-lönta kassasse ja ütlesin kurvalt selle nädalavahetuse võlusõna, et saada 4 senti liitrilt alla ja siis moka otsast mainisin, et tegelikult pidin ma sellesse autosse diislit tankima. Müüjatel ka näod pikad ja keelitasid mind kohe, et ma autot ei käivitaks. Mindi kohe tagaruumi mingeid kanistreid otsima.
Võtsin siis kõne sõbrale, kes mu 500 meetrit eemale garaaži veaks ja valmistasin juba auto ette-kruvisin pukseerimisaasa autole ilusasti ette ja siis tuli meelde, et huvitav küll, kuidas sellel autol rooli lukust lahti saan, ilma, et masin käivituks. Ei julenud mina nuppu puutuda. Kõne Iisakule, ja saingi teada, et ei tohi pedaali puutuda. Aga mitte piduripedaali vaid sidurit ei tohi alla vajutada. Klõpsti, süüde sees, rool lukust lahti ja tore! Hakkas siis sikutama-no ei lähe masin edasi. Krt-käik sees aga enne kontrollisin, et ega kässar peal ei ole. Ei olnud-aga nüüd oli! No kuidas ma seda maha saan, Iisak ju ütles, et ära piduripedaali puutu, läheb käima. Appi!!! No vaikselt ikka vajutasin pidurit ja saingi kässari maha. Vedaja auto hüppab, kargab ees, no ei tule minu masin järgi. Ja kui siis käik välja sai ning käispidur ka maha, siis saimegi rõõmsalt hakata liikuma. Siis küsisin, veel Trionicu käest, et äkki teab tema, mismoodi seda kütust paagist kätte saab? Ei tea, arutasime mõningaid variante ja eks ma siis valmistusin pikaks õhtuks. Auto kanali peale ja siis proovisime ühe tugevama peenema hüdrovoolikuga, et kas sisselaske avast saaks mõne liitri välja imeda. Voolik läks meetri jagu sisse aga ei midagi, isegi ots ei saanud märjaks. Järgmine etapp auto alla. Miski suur filtrikorpus paagi kõrval. Ok - vaatasime ka mootori juurest, et millise vooliku lahti võtaks. Aga nagu ei tahtnud, et sinna bensiin satub. Liikusime tagasi paagi juurde. Midagi-ämber kätte ja filtri korpus lahti ning lootsime niimoodi kütuse kätte saada. Tuli üks törts-kõik! No siis proovisime kompressoriga õhku lasta paaki, et küll ta välja suruma hakkab. Paak tegi ühel hetkel - plõnn ja siis jätsime järgi. Krt! No kuidas me siis saame-jäi õhku tekkinud küsimus ikka veel vastuseta… Ahjaa, paagi peal on ju miski ava, kuhu juurde saab äkki pealpoolt. Nii, tagaiste välja…huvitav, kuidas see käib? Pisut nipitamist ja oligi lõpuks iste käes aga mida ei ole-see on mingi luuk, et pääseks paagi peale. Jälle istusime, mõtlesime, arutasime, võtsime lonksu ja uuesti auto alla tagasi. Ennäe! Paaki saab ka ju maha võtta. See eeldas aga tagumise summutaja osa eemaldamist-aga kuidas siis paak eraldub täitetorust? Nädsa - siin on raudtoru ja seda ühendab paagiga täitsa tavaline lõdvik, mis on kinnitatud täitsa tavalise vitsklambriga ja täitsa keeratav kohe! Number 8 padrun kätte ja vits lahti-no siit peaks nüüd kohe ka kütust välja voolama hakkama, ei hakanud. Aga voolikust hakkas tulema- väike imemine ja kankud täitusid üksteise järel, 30L, 25L 10L. Kõik! Jess!!! Nüüd vollad-jullad tagasi ja kähku tanklasse uue diisli järele. Kallasime siis 48 liitrit sisse ja risti ette lüües vajutasin START nuppu. Ketras ja ketras ja käivitus. Johhaidii…nagu onu Heino ütleb. Käed, näod puhtaks, puhtad riided selga ja tanklasse, et täita paak kurguni uue, värske joogiga! Tanklas sooviti meile veel õnne, et niigi hästi läks. Nüüd siis koju, sauna, väike õlu ja pisut näksimist, tiba kangemat terviseks ning juba kell üks magama. Hea, et niigi läks…ŽŽžžžž…z…