1. leht 1-st

SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: T Apr 24, 2018 23:39
Postitas Von Heix
Tere, olen uus klubiliige ning näitan siis ka enda SAABi

Sissejuhatuseks väike jutuke ka selle SAABi ostmise saagast
-----------------------------------------------
Olen olnud eluaegne Audi, BMW fänn, ka eelmised autod on mul olnud neljarõngalised.
Pärast viimase auto müüki surfasin pea kuu aega Auto24, Motors24, okidokis jne, et leida endale korralik kas siis A4 või A6. Tol hetkel ei tundunud need variandid, mida sai uuritud ja vaadatud usaldusväärsed. Tol hetkel ma vaatasin ka ainult bensiinimootoriga ja eelisreas manuaalkastiga isendeid. Lõpuks avanes mul läbi tutvuste soetada endale 2010 aasta SAABi viimane 9-5 mudel.
Alguses olin väga skeptiline SAABi suhtes, sest eelnevalt klassifitseerisin seda marki samasse patta, kus on toyotad, nissanid, mazdad, opelid, skodad jms ´´harilikud masinad´´ kuid minu mõttemaailm muutus täielikult, kui mulle anti võimalus nädal aega selle SAABiga niiöelda proovisõitu teha. Kuna tol hetkel endal liikurit ei olnud siis otsustasin, et vuran siis nädalakese selle autoga ja vaatan siis mida ta endast kujutab. Esimene asi mis mulle kohe meeldima hakkas oli see, et salongis istudes avanes mulle vaatepilt, mida näevad need, kes õhuteedel sõidavad. Ütleme siis rahvakeeli piloodid. Teiseks mis mulle meeldis oli mugavus. Olen elus sõitnud päris paljude autodega, kuhu kuuluvad Audi A8, Merss CLS, Honda CRV, erinevad BMW-d (ma ei pea siin silmas neid vanu kolmeseid, millega parklates rehvi vilistatakse) ja enda praktikas ma polnud varem nii mugava isendiga varem sõitnud, kui oli seda see sama saab. Ning kolmandaks, mis mind hämmastas, oli auto ruumikus. Kolm inimest tagapingil ning keegi ei pidanud tundma ebamugavust, kui hakkad turvavööd kinni panema ja kellegil näppudega istmiku all tegutsed, ka mingit üksteise vastu hõõrumist või muud higistamist. Nüüdseks olen sõitnud kümneid kordi nii, et kolm reisijat taga ja keegi pole köhinud, et kitsas :lol: Mis oli alguses harjumatu oli laser, mis ekraanile näitab auto kiirust km/h, temperatuuri jne (HEAD/UP DISPLAY) aga harjusin sellega ruttu ning nüüd ilma selleta ei sõidagi. Lõpuks kui olin sellega nädal sõitnud siis ei läinud ma mitte omanikule autot tagastama, vaid võtsin kaasa ostumüügilepingud ning läks vormistamiseks. Nüüdseks olen sõitnud sellega 4 kuud.

Auto andmed:
Mootor: 2,0 TiD 118kW (137kW)
Kütus: Diisel
Sild: Esivedu
Käigukast: Automaat

Panen ka siia mõned lisad mis autol on
* GPS/NAVI
* Puutetundlik ekraan
* Valge nahksisu
* Kohtvalgustid
* Handsfree autotelefon bluetoothiga
* HEAD/UP Display
* Kliima
* Isetumenevad peeglid
* Adapt. Xenonid
* Stereo CD ning lisaks MP3, USB ja AUXi pesa
* Lisaks on autole tehtud chip (originaalis 118kW, pärast chipi dynol 137kW)
Ja lisaks igast muud nipetnäpet näiteks puldist pagasiluugi avamine, külma/jää sensorid, mis annavad teada kui tee peaks libedaks minema, Coming Home system ja kui puldi autosse jätad ja ise autost lahkudes ukse kinni lööd siis teeb signaalitaolist häält.

Mis ma ise autost arvan : Nalja viluks võiks ju öelda, et rikkamehe Opel ja vaesemehe Cadillac, kuid siiski panen mina selle auto puhul nr1-ks sõidumugavuse. Kui varem käisin poes jala, mis on mu kodust 400m kaugusel siis nüüd käin autoga ja lähen ringiga. Ruumi on palju, kõik vajalik mahub ära. Pagassis võiks isegi harju keskmise mõõtu mees ühe öö ära veeta nii, et hommikul jalad all oleks. Peab leppima ka sellega, et see isend on janune. Tallinna linnas ikka alla 8,5 kuidagi välja ei mängi. Maanteel on asi rahulikum: kuskil 5,5l/100. Nii, et keskmine tuleb ikka sinna seitsme kanti. Üks asi mis mind natuke veel häirib on see, et katuseluuki pole. Masinal tõmmet on, 90km/h pealt pedaal põhja vajutada siis möödasõidul võtab ikka iseenesest suu kõrvuni. Muidugi jah, mõni SAABifännist sõber on öelnud, et ikka Aero oleks parem jne, aga Härra Oleks oleks s*tt mees kui ta päriselt olemas oleks. :headbang:
Panen ka mõned pildid autost. Loodan, et uustulija võetakse hästi vastu, by the way ma kolisin Audi klubist Saabi klubisse üle hehe :mrgreen: Hiljem laen pildid ka seest.
saab555.jpg
saab555.jpg (63.6 KiB) Vaadatud 9113 korda
saab444.jpg
saab444.jpg (114.19 KiB) Vaadatud 9113 korda
saab333.jpg
saab333.jpg (78.39 KiB) Vaadatud 9113 korda
saab222.jpg
saab222.jpg (103.83 KiB) Vaadatud 9113 korda
saab111.jpg
saab111.jpg (111.6 KiB) Vaadatud 9113 korda

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 8:57
Postitas Cyber
Irw..:) Kui see auto välja tuli, siis oli kisa kui palju, et tagaistmel pidavat vähe ruumi olema ja pea laes jms..:) Ehk siis, vanematel mudelitel võib seda siseruumi veelgi rohkem olla. Kuigi need paar korda, mis mul on õnnestunud 9-5NG-s sõita, siis ruumipuudust ei pidanud kurtma.

Kui vanasti oli Aero top of the line performance jms, siis 9-5NG puhul Aero kiri tagaluugil ei pea veel tähendama kõige-kõiget. Sai seda paketti ka diisli külge jms. Muidugi oli see võimalus 2.8 turbobensukas võtta, aga ei pidanud... Oli rohkem visuaalne pakett, kui performance.

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 10:02
Postitas arvo92
Ilus on ta küll vaadata. Aga täiesti puudu on valgest nahksisust pildid!

Ise sellist nägin esimest korda, kui ta kunagi Tallinna lennujaama ooteruumis lendajaid tervitas. Vaatasin seda tagaosa ja selle pikka ledriba ja tundus täiesti ulmemasin mingist muust maailmast. Disain on juba sellepärast nii õnnestunud, et ta on nii eristuv kõigest muust, mis teedel liigub.

Kahju, et selle masina universaalkerega masinaid teedele ei jõudnud. Ma lihtsalt olen räme universaali fänn.

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 10:56
Postitas 9-5LPT
Jõudis teedele küll aga mitte eestisse ja hind küünib sinna 50 kilo kanti, kui neid väga harva myygis näha võib yldse. Mobiles vist oli kunagi olnud, kuskilt mälusopist meenub.

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 12:37
Postitas Cyber
9-5LPT kirjutas:
K Apr 25, 2018 10:56
Jõudis teedele küll aga mitte eestisse ja hind küünib sinna 50 kilo kanti, kui neid väga harva myygis näha võib yldse. Mobiles vist oli kunagi olnud, kuskilt mälusopist meenub.
Nendega on üks jant... ametlikult neid ei toodetud ja tüübikinnitusi pole. Ringiliikuvad autod osteti pankrotipesast ja tehti Saksamaal üksiktüübikinnitusi. Rootsis kusjuures ei saanud teha, seega viidi Saksamaale, tehti teste jms ja siis sisuliselt imporditi uuesti Rootsi. Kui ma nüüd ei eksi, siis saadi ka kuidagi arvele, kui ajaloolise väärtuse auto vms. Väga täpselt ei mäleta...

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 12:39
Postitas Von Heix
Nagu ennist Arvo märkis siis ütlen, et sisut tulevad ka pildid mingi aeg (tegelikult mainisin seda ka üleval esimeses kirjas :P)

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 13:08
Postitas Marko647
Lihtsalt huvi pärast küsin, kas see teema ei peaks 9-5NG alafoorumis olema ? :?

Muidu, väga kaunis Saab on (Y) Edu temaga ;)

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 13:10
Postitas Von Heix
Marko647 on õigus, alles eile registreerisin siia foorumi ja see alumine 9-5NG teema jäi täitsa kahesilmavahele. Ehk moderaatorid oskavad selle teema sinna kuidagi sokutada.
Tänud Cyberile, et teema sai õigesse alafoorumi! 8-)

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 13:14
Postitas Cyber
Liigutatud õigesse kohta

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 14:04
Postitas Viktoria
Nii vahva, et uus Saabipisikuga mees-inimene meie seltskonnaga liitus.
9-5NG on üle prahi auto või noh, mis auto - lennuk, nagu Saabid ikka.
Palju muretuid kilomeetreid. Hoia teda hästi ja mis peamine - vaheta mootoriõli iga 10k tagant. See oli rusikareegel, mis mulle selgeks tehti, kui oma esimese saabi kunagi soetasin.

P.s. ma olin ka kunagi bmw naine ja Saabe vaatasin aint altkulmu ja vaata mind nüüd..juba teine Saab :D

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 15:16
Postitas Von Heix
Viimane õlivahetus sai tehtud 15000km tagant, vikingis öeldi, et 15000 välp on okei, kuigi ma ise arvasin ka, et nüüd järgmise õlivahetuse teen 10 000 tagant. Tahaks ikka tagada selle auto maksimaalse hea seisukorra. Arvan, et 10a pärast on see auto ikka veel väga hinnas ja oleks hea kui oleks ka kõik töötaks nagu kellavärk.

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 15:20
Postitas Cyber
Need pikad välbad on OK, kui sinu sõidud on ka pikad. Kui sõidud on linnavahel nökerdamised, siis on see pikk välp saatanast. Lased mootorist tökatit välja ainult.

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: K Apr 25, 2018 18:18
Postitas Von Heix
Üldiselt Tallinnast käin tööl Sakus umb 20km, suts saab linnast välja kah sõita. Päris paarikilomeetriseid otsi teen harva. Lisaks pea iga nädalavahetus Tallinn-Rapla. Talviti, kui isegi vaja lühike ots sõita siis üritan minna pikema ringiga, et ikka mootor soojaks saada.

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: N Apr 26, 2018 11:06
Postitas AndresV
Eelmine talv otsisin ka NG-d. Tegin proovisõidu selle musta xwd-ga, mis praegu paar teemat kõrgemal müüa on, "viimased 24h" vaates. Sobivat NG-d siis ei leidnud ka mobile.de-st, millest on siiani kahju. OG-st NG-sse istudes ei olnud "piloodiemotsioon" nii valdav. Peaaegu kõik oli hea, eriti V6 :thumb: . Ruumi salongis tõesti palju, eriti taga. Juhiiste palju konkreetsem kui OG-l. Küllap minu kiiks, et rool tundus väike ja labad segasid.

Küsimused ja konstruktiivne kriitika :)
- mis näiteks MB CLS-il mugavusest puudu jäi võrreldes NG-ga?
- HU displeid esiklaasile pakuvad ka kõik teised loetletud margid, isegi Honda :). Ja küllap ka navi juhiseid klaasile. NG navist Eestis ju asja pole... (pole ka väga oluline, autonavide kaardid on enamasti ajast maas, Waze on parem)
- külma/jää sensorid? Mõtled seda, et auto teeb plinn ja teatab "välistemp. nulli lähedal"? Ma pidevalt mõtlen, et see omadus tuleks lasta maha võtta. Kui seniilseks jään, lasen tagasi panna :P.
- adaptiivsed tuled - vahetavad ise lähi/kauge vahel või adapteeruvad sujuvalt? Minu testisõit jäi valgesse aega.
- lähipoes käimisega läks mul vastupidi - ei raatsi diislit iga lühikese otsa pärast käima panna (dpf, egr...) ja käin rohkem jala. Või tõuksiga. Või laenan järeltulijalt longboardi. Õli olen esialgu 10k tagant vahetanud.

Edu autoga! Musta auto ja valge sisuga peaks toimetamist jätkuma. Teksapükste pigment jne

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: R Apr 27, 2018 14:25
Postitas Von Heix
VASTUS AndresV-le: Tänan asjaliku kommentaari eest. Üritan vastata nii konkreetselt kui suudan :D
- MB CLS vs SAAB 9-5 sisu: See puitdekoori teema pole mulle elujooksul üldse peale läinud, mis paljudel CLS-idel on, lisaks 9-5-l on ekraan ja nupud sellise mõnusa kaldenurga all, et mugav on vajutada jne. Lisaks CLS tundus selline madal põka, nagu põrandal istuks. Igatahes 9-5 sisu tundus parem ja muidugi taburett ka millel istun.
- Seda NAVI teemat ja HEAD/UP display värki ära nii tõsiselt võta, lihtsalt mainisin, mis lisad sellel masinal on jne, tean isegi, et need on juba pea igal uuel autol olemas :D
- Külma/jää sensori all mõtlesin seda kuldset lauset kui auto käima paned: Road is icy, drive with care, aga õnneks seda niiöelda ´´plinni´´ ei käi, ka mind ajavad muud kõrvalhelid närvi. Siiski ühekorra see lause mind ka päästis, tee tundus vägagi okei ja kraade oli pluss üks. Tuli siis see hoiatav kiri, mõtlesin, et mida sa tuled mind õpetama ja paar kurvi eemal käis see auto mul päris kenasti põiki.
- Adapt tulede kohta oskan niipalju öelda, et vahetavad nad tõesti ise lähi/kauge vahel, aga kui sujuvalt nad seda teevad, ma öelda küll ei oska.
- Poes käimiste saagadega ja väikeste otsadega on minul nii, et talviti tõesti 500m pärast autot käima ei pane :D Isegi kui vaja lühike ots teha siis lähen ringiga või põikan kuskilt mujalt veel läbi, et ikka mootor soojaks läheks. Kuigi see on minu esimene diiselauto tean siiski ,et ega need lühikesed otsad diislile head ei ole.
By the way teksapükste pigmenti olen juba saanud korra maha nühkida! :D Heleda nahksisu rõõmud, aga vähemalt suvel ei põle jalakarvad ära kui autosse istud.

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: R Apr 27, 2018 14:42
Postitas AndresV
Von Heix kirjutas:
R Apr 27, 2018 14:25
- Adapt tulede kohta oskan niipalju öelda, et vahetavad nad tõesti ise lähi/kauge vahel, aga kui sujuvalt nad seda teevad, ma öelda küll ei oska.
See peaks olema lihtne aru saada pimedas. Kui teine auto vastu tuleb (või aeglasemale järele jõuad) siis ühel juhul võtab su auto täistuled maha, asendab lähidega. Teisel juhul võtab maha ainult selle osa valgusvihust, mis vastutulijat/eesliikujat pimestab ja nt. teeääred jäävad endiselt valgustatuks. Võimalik, et on veel mingid vahepealsed variandid ka olemas.

Re: SAAB 9-5, Vector SE, 2010, vonheix

Postitatud: R Apr 27, 2018 14:50
Postitas Von Heix
AndresV kirjutas:
R Apr 27, 2018 14:42
Von Heix kirjutas:
R Apr 27, 2018 14:25
- Adapt tulede kohta oskan niipalju öelda, et vahetavad nad tõesti ise lähi/kauge vahel, aga kui sujuvalt nad seda teevad, ma öelda küll ei oska.
See peaks olema lihtne aru saada pimedas. Kui teine auto vastu tuleb (või aeglasemale järele jõuad) siis ühel juhul võtab su auto täistuled maha, asendab lähidega. Teisel juhul võtab maha ainult selle osa valgusvihust, mis vastutulijat/eesliikujat pimestab ja nt. teeääred jäävad endiselt valgustatuks. Võimalik, et on veel mingid vahepealsed variandid ka olemas.
Nüüd sain pihta. Ühesõnaga jah, kui vastutulev auto jõuab lähemale vahetab hoobilt lähituledele, sellist peenemat tehnoloogiat ei ole, kus ta teatud valgusvihu ainult ära võtab või midagi taolist.