Saab 9-5 NG Aero 2.0 XWD 2011a.

Vasta
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 224
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#1

P Apr 05, 2020 18:16

Tere taas kõigile Saabi sõpradele, kes pole jätkuvalt lasknud seda automarki ajaloo prügikasti kaduda ja viitsivad Saabidega tegelda. Nii ka mina, kes pole loobunud sellest margist ja on pigem soetanud neid juba kolektsineerimise eesmärgil. Hetkel mul koos siis kolme erineva põlvkonna Aero mudelid. Saab 9000 (1995a), 9-5 (2004a.) ja 9-5NG (2011a.) Viimane pole siiski 2.8 mootoriga aga oma 2.0 mootoriga piisavalt haruldane et säilitada ja alles hoida.
Kui autot otsima hakkasin siis enam vähem olid mul kriteeriumid paigas mida tahta. Vaatasin tegelikult mõlemaid, nii 2.0 kui 2.8 mootoriga kuid kaalukauss kaldus pigem 2.0 mootori kasuks, sest hetkel sooviks autot igapäevaselt kasutada ja 2.8 oma bensiini kulu poolest on ikka ülemõistuse suur. Etteruttavalt võib öelda et ega see 2.0 mootorgi väga öko pole, kuid talutav. (minul hetkel kesmine 11.5 100km/l) Auto ostmine osutus tegelikult päris keeruliseks ja eks seda oli ka ette teada kuna tegu on ilmselgelt juba rariteetse autoga siis valikut väga polegi ja hinnad on ikka ülemõistuse kallid. Kui diisel NG saab kätte alates 6, 7- st tuhandest siis bensiini mootoriga isendid reeglina kõik üle 20 tuhande. Minu auto osutus siiski tunduvalt odavamaks teistega võrreldes, võib öelda et oli ka rohkelt õnne, et see auto minu omaks sai. Eriliselt suured kiidusõnad jagan Scaut24 omanikule kes tuli mu otsingutele appi, jagas lahkelt infot, veebilinke kust otsida, kes usaldusväärne müüa ja lõpuks julges võtta selle riski et mulle see auto eestisse tuua, teadmata seejuures Saabist ja sellest mudelist praktiliselt mitte midagi. Antud auto sa hollandis müügil olla vaid 4-5 päeva ja peaaegu oleks sellest ka ilma jäänud.
Aga autost siis lähemalt. Saab 9-5 NG Aero 2.0 162kw XWD, aastaks 2011 ja mootori kood A20NFT (ei ole biopower) Päritolu riigiks Holland, läbisõiduks 148 tuhat kilomeetrit. Tehniliselt on auto väga heas korras, kui välja arvata mõned tüüpvead mis vajavad likvideerimist. istme soendused ei tööta ja esimesed amordi tugilaagrid vajavad vahetust. Saaks vedrustuse mõneks ajaks vaiksemaks. Välimuse kohapealt tahaks siit sealt natukene kohendamist sest minu maalri silma jaoks on pisemaid kriipse, kraapse, kivitäkkeid natuke palju võitu. Esi- taga stange vajab üle värvimist ja kindlasti üleni poleerimist. Aga üldiselt ei midagi hullu, küljed on sirged ja eelnevaid värvitöid teostatud pole.
Varustuselt on auto enam vähem ja kõik vajalik olema nagu näiteks, adaptiivsed bi xenon tuled, adaptiivne vedrustus, navi + dvd, head up displey kaugtulede automaatne vahetus, vihmasensor, rehvirõhu kontroll, nelivedu. Suurematest asjadest mis siiski puudu on liikusmärgi, rajahoidmise süsteem, ventileeritavad istmed, harman kardon helisüsteem ja millest ehk kõige rohkem kahju on võtmeta sisenemise süsteem. Kõige krooniks minu jaoks on aga kahevärviline salong. Ehk enamus salongist must aga istmed ja ukse polstritel beež nahk. Väga haruldane kooslus.
Esimestest suurematest töödest sai tehtud mootori õli, filtrite vahetus ja haldexi õli, filtri vahetus. Kohe kohe tahaks automaat kasti õli vahetuse ära teha. Nimekiri on tegelikult päris pikk mida tahaks auto juures tahaks veel teha ja nokitseda.

Aga lisan siis pilte ka:

IMG_2135o.jpg
IMG_2135o.jpg (859.47 KiB) Vaadatud 1683 korda
IMG_2134.jpg
IMG_2134.jpg (657.71 KiB) Vaadatud 1683 korda
IMG_2138d.jpg
IMG_2138d.jpg (724.46 KiB) Vaadatud 1683 korda
IMG_2136R.jpg
IMG_2136R.jpg (734.03 KiB) Vaadatud 1683 korda
IMG_2139F.jpg
IMG_2139F.jpg (513.33 KiB) Vaadatud 1683 korda
IMG_2142C.jpg
IMG_2142C.jpg (584.4 KiB) Vaadatud 1683 korda
IMG_2143.JPG
IMG_2143.JPG (945.95 KiB) Vaadatud 1683 korda
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 749
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

P Apr 05, 2020 18:53

Naiss!👍👍
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3123
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#3

P Apr 05, 2020 19:15

Muretut lendu!
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1680
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#4

P Apr 05, 2020 19:38

Ilus. Neid puuduolevaid lisasid nagu liiklusmärkide tuvastus, rajahoidmine jms saab vist ise lisada juurde.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2164
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#5

E Apr 06, 2020 12:32

Miks sa arvad, et sul amordi tugilaagrid läbi on? 148 tuhande pealt ja lisask veel Hollandi teedelt tulnud masinal. Kui kolks käib esiveermikus siis mulle öeldi, et seda on mul mitu korda kontrollitud ja viga ei leita, ehk siis sportvedrustuse "lisa". :-)
cupsave
Postitusi: 83
Liitunud: T Mai 17, 2016 13:22
Asukoht:
Auto:

#6

E Apr 06, 2020 18:04

Väga kena! Amortide tugilaagrid nii ees kui ka taga on nende probleemiks kahjuks jah, õnneks on nad suht soodsad.
Endal ka vahetatud, samuti istmesoojendused (uued pidid juba jamedama traadiga ehk kvaliteetsemat olema)
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 224
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#7

E Apr 06, 2020 20:36

NO FEAR kirjutas:
E Apr 06, 2020 12:32
Miks sa arvad, et sul amordi tugilaagrid läbi on? 148 tuhande pealt ja lisask veel Hollandi teedelt tulnud masinal. Kui kolks käib esiveermikus siis mulle öeldi, et seda on mul mitu korda kontrollitud ja viga ei leita, ehk siis sportvedrustuse "lisa". :-)
Point selles ongi et pealtnäha on kõik korras aga see kummipadi kus tugilaager sees väsivad ära. Seega usun et kui need ara vahetada siis hetkeks saaks vaiksemaks küll. Diislil sai neid ka vahetatud oli kasu küll. Need tugilaagrid- padjad suht odavad ja pole keeruline vahetada kui olemas vedru kokku surumiseks tõmmits.
Aga oma osa on kindlasti 19 tollisel veljel ja madalal rehvil.
Sport settingus teeb vedrustuse päris jäigaks küll😀
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 224
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#8

E Apr 06, 2020 20:40

vmaster kirjutas:
P Apr 05, 2020 19:38
Ilus. Neid puuduolevaid lisasid nagu liiklusmärkide tuvastus, rajahoidmine jms saab vist ise lisada juurde.
Eks ikka saaks ja siin foorumis ju kasutaja Zazou paigaldas enda autole ise.
Enne siiski vaja mõned olulisemad asjad ära teha.
Viimati muutis melka, E Apr 06, 2020 20:51, muudetud 2 korda kokku.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 224
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#9

E Apr 06, 2020 20:48

Küsimus neile kes omal istmesoendusi vahetanud on? Milline element reeglina läbi läheb, kas istumise alune või seljaoe oma?
Eelmisel autol vahetati Viking Motorsi poolt see garantii korras ära kui auto nende majast ostsin. Siis aga ei taibanud ma täpsemalt pärida ja ühtegi paberit mulle kah ei antud, et millise elemendi nad ära vahetasid.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 657
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#10

T Apr 07, 2020 20:42

Väga ilus auto, eriti see kahetooniline salong. Ka minu poolt muretut lendu. Viimastest Saabidest meeldib mulle kõige rohkem just universaal NG 9-5. Sedaan NG 9-5 teisel kohal.

Aga minu mõistus ei võta, või olen oma keskeaga liiga vanaks saanud, kuidas saab korduvalt pankrotis käinud autotootja 9 aastat vana auto maksta vähemalt pool uuena ostetust ...
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1680
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#11

T Apr 07, 2020 22:59

aatom kirjutas:
T Apr 07, 2020 20:42
Aga minu mõistus ei võta, või olen oma keskeaga liiga vanaks saanud, kuidas saab korduvalt pankrotis käinud autotootja 9 aastat vana auto maksta vähemalt pool uuena ostetust ...
Arvan et kõrgem hind kuna xwd ja selliseid versioone vähem saada. Enamik ikka tavalised diislid.
cupsave
Postitusi: 83
Liitunud: T Mai 17, 2016 13:22
Asukoht:
Auto:

#12

K Apr 08, 2020 17:43

Mul mõlemad olid läbi. Ja kui 1 on rikkis, siis mõlemad ei tööta. Diagnostika aitab. Käisin VMis
melka kirjutas:
E Apr 06, 2020 20:48
Küsimus neile kes omal istmesoendusi vahetanud on? Milline element reeglina läbi läheb, kas istumise alune või seljaoe oma?
Eelmisel autol vahetati Viking Motorsi poolt see garantii korras ära kui auto nende majast ostsin. Siis aga ei taibanud ma täpsemalt pärida ja ühtegi paberit mulle kah ei antud, et millise elemendi nad ära vahetasid.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 224
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#13

K Apr 08, 2020 19:44

vmaster kirjutas:
T Apr 07, 2020 22:59
aatom kirjutas:
T Apr 07, 2020 20:42
Aga minu mõistus ei võta, või olen oma keskeaga liiga vanaks saanud, kuidas saab korduvalt pankrotis käinud autotootja 9 aastat vana auto maksta vähemalt pool uuena ostetust ...
Arvan et kõrgem hind kuna xwd ja selliseid versioone vähem saada. Enamik ikka tavalised diislid.
Ega nende hinnad ka uuena väga odavad polnud ju...
Sellel on kindlasti oma osa et XWD-e Lihtsalt bensiini mootoriga on millegipärast tunduvalt kallimad kui diislid. Muidugi kui täpne olla siis minu huvi orbiidis olid ainult Aero mudelid võimalikult hea varustusega ja läbisõidu kohapealt olin ka enda jaoks piiri seadnud.
Igatahes saame näha mis nende hindadega ajapikku juhtub? Oma fännklubi on ju Saabil jätkuvalt olemas kes neid ostavad :)
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 224
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#14

R Apr 17, 2020 16:11

Nii nii, ja sain minagi siis lõpuks kinnitust sellele et Viking Motors ei paku Saabile enam mitte mingisuguseid tarkvara uuendusi, lisaseadmete aktiveerimist ja mis mind eriti huvitas, ei paku ka enam hirsh perfomance tarkvara. Ainuke mis põhjuseks sain, et tehase tugi puuduvat.
Krt naaberriigid suudavad jätkuvalt pakkuda ja eesti enam ei suuda?!
Kas siis tegelik põhjus selles et ei taheta enam litsentsi tasusid maksta või pole enam kaadrid kes Saabidest ja nende diagnostikast midagi jagaks? Piduri klotse ja pukse oskab enam vähem iga üks ju vahetada.
Nojah tore.. edu Kia-de müügiga siis...
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1680
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#15

R Apr 17, 2020 22:28

Softi osas vb pakub huvi http://www.vermonttuning.com/product-ca ... ng-95-20t/ Kasutan juba mitu aastat selle tegija tarkvara oma autol ja väga rahul nii tarkvara kui klienditeenindusega.
Vasta