SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1958
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
VM-s lasin kõrvaldada autot vaevanud kaks probleemi
1. Käigukang asendis P tuleb tabloole teade "Shift to Park" ja autot välja lülitada ei saa. Juhsulikult esinev aga väga tüütu olukord. Vahetati käigukangi mehhanismi juures olev mikrolüliti. Paistab sage probleem olema atm kastiga 9-5NG-del.
2. Suvalisel ajal läksid pidurituled põlema. Piduripedaali vajutamisel tuled kustusid. Vahetati piduripedaali asendiandur. Hetkel pole rohkem esinenud. Ka selle üle on vahel foorumites kurdetud.
1. Käigukang asendis P tuleb tabloole teade "Shift to Park" ja autot välja lülitada ei saa. Juhsulikult esinev aga väga tüütu olukord. Vahetati käigukangi mehhanismi juures olev mikrolüliti. Paistab sage probleem olema atm kastiga 9-5NG-del.
2. Suvalisel ajal läksid pidurituled põlema. Piduripedaali vajutamisel tuled kustusid. Vahetati piduripedaali asendiandur. Hetkel pole rohkem esinenud. Ka selle üle on vahel foorumites kurdetud.
Paljud sellised andurite vead tunduvad tekkima "igavusest". Kui autol iga päev korralik hoog sees siis hapnemiseks aega ei jää. Nii , et kalla ja talla vingemalt.vmaster kirjutas: ↑L Juun 03, 2023 15:21VM-s lasin kõrvaldada autot vaevanud kaks probleemi
1. Käigukang asendis P tuleb tabloole teade "Shift to Park" ja autot välja lülitada ei saa. Juhsulikult esinev aga väga tüütu olukord. Vahetati käigukangi mehhanismi juures olev mikrolüliti. Paistab sage probleem olema atm kastiga 9-5NG-del.
2. Suvalisel ajal läksid pidurituled põlema. Piduripedaali vajutamisel tuled kustusid. Vahetati piduripedaali asendiandur. Hetkel pole rohkem esinenud. Ka selle üle on vahel foorumites kurdetud.

Samalaadne piduripedaali asendi anduri viga kimbutab minu OG 9-5 kuid nüüd peale 2000 km ja töusudel-langustel auto vöimeid proovimist on antud anduri viga kadunud , käigukasti asendiandur tundub olema OG 9-5 l töökindlam.
Peeglite ja akende toimingute "elustamine" oli talvekorteris seisval autol vältimatu.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1958
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Eelmine aasta planeerisime Kruviga, et välimuse korrastamise, rooste, kivitäkete jms eemaldamise teeme sellel aastal lõpuni. Samuti vajas uuesti paigaldamisr kallis Hirschi bodykit, millega üks üsna tuntud tuuningtöökoda just kõige kvaliteetsemat tööd ei teinud. Ajapikku hakkas see keresari irduma. Üle kuu võtnud protsessi käigus said paremaks nii mõndeki kohad ja tuli välja ka üllatusi, mistõttu kujuneski töömaht oluliselt suuremaks kui planeeritud. Lühike nimekiri
* Keegi oli autot valest kohast tõstnud ja vasakpoolse küljerkarbi eest sisse vajutanud. Sellega midagi ette ei võtnud, kuna roostet polnud.
* Vasak tagumine rattakoopa äär roostetas tagastange juurest
* Mõlematel vasakpoolsetel ustel roostekohad
* Vasakul ja paremal esitiival rooste
* Mõlgid erinevates kohtades.
* Esistange kinnitused katki, värvitööd kehvasti teostatud, värvitoon teine, kriimud. Auto on esiosa avariiga kuid USA-s taastamise kvaliteet pole suurem asi. Kuna eelmine aasta oli avarii, siis siis sai kannatada ka Hirschi bodykit-i stange küljes olev osa. Remoditöökojas kus kaskoga lasin kiirelt parandada, tehti vigastus küll korda aga avariijärgne komplekteerimine on seal alla igasugust arvestust. 2022 Motoshow oli aga ukse ees ja katkise stangega ei tahtnud ka minna.
* Esituledelt lakk koorumas.
Tänaseks on see kadalipp läbitud ja kõik jälle nii nagu ma soovisin.
Kogu selle töö tegija suhtes tõesti müts maha

Keraamika jaoks laseme värvil kuivada 2 nädalat.























* Keegi oli autot valest kohast tõstnud ja vasakpoolse küljerkarbi eest sisse vajutanud. Sellega midagi ette ei võtnud, kuna roostet polnud.
* Vasak tagumine rattakoopa äär roostetas tagastange juurest
* Mõlematel vasakpoolsetel ustel roostekohad
* Vasakul ja paremal esitiival rooste
* Mõlgid erinevates kohtades.
* Esistange kinnitused katki, värvitööd kehvasti teostatud, värvitoon teine, kriimud. Auto on esiosa avariiga kuid USA-s taastamise kvaliteet pole suurem asi. Kuna eelmine aasta oli avarii, siis siis sai kannatada ka Hirschi bodykit-i stange küljes olev osa. Remoditöökojas kus kaskoga lasin kiirelt parandada, tehti vigastus küll korda aga avariijärgne komplekteerimine on seal alla igasugust arvestust. 2022 Motoshow oli aga ukse ees ja katkise stangega ei tahtnud ka minna.
* Esituledelt lakk koorumas.
Tänaseks on see kadalipp läbitud ja kõik jälle nii nagu ma soovisin.
Kogu selle töö tegija suhtes tõesti müts maha


Keraamika jaoks laseme värvil kuivada 2 nädalat.























Ilus töö. Kuidas SAABi kere olukord pöhja all ja neis kohtades mis peittu jäävad (logarid jne). Sa ei ole vist seda SAABi talvel soolalöga sees trööbanud. See pindmine rooste tiibadel ja mujal ei kahjusta palju metalli mis aegajalt ära kuivab.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1958
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Hr Kruvi juures saab alati maksimaalselt kvaliteetse tulemuse. Põhja all on pindmist roostet silladetailidel jms. Mina olen kaks talve autot kasutanud. Eelmise omanike sõitude kohta info puudub. Lasin talle teha ka korrosioonivastase töötluse Dinitroliga. Ehk oli sellest ka mingit kasu. Eelmine talv oli esimene kord hoiukohas. Roostet oli ikkagi väljast näha ja see vajas reageerimist. Praegu oli hea hetk kõik korda teha. Pole ju mõtet ainult ühele kohale keskenduda. Palju muret valmistas ka see bodykit-i puudulik paigaldus.
Saabifestivalil Rootsis vaatasin neid 9-5NG autosid ja mõtlein et ma ei saa ju rootslastest kehvem olla ja mingi pooliku lahendusega leppida. Praegu olen juba nende tasemeni jõudnud.
Olen kuulnud jah , et Hr. Kruvi oskab seda tööd mida teeb. Pean ka ise tema jutule minema kui veidi jöukamaks juhuslikult saan. Kui pöhja alla pihustati Dinitroli pöhjakaitset siis see küll vist tugeva pinnaga kuid ei imbu pragudesse. Dinitroli öönsuste kaitsemääre aga kuivab mingil määral kui avatud pindadele pihustada kuid kaitseb suhthästi soolalöga eest. Paraku vajab see kiht iga aasta uuendamist. Segasin Dinitroli öönsustekaitsemäärdesse lisaks veid WD 40 ja sain sellise konsistentsi mis tavalisest pihustist soostus levima SAABi pöhja alla ja sellega sai kogu pöhi ja veermik üle pihustatud , pidurid suitsesid küll veidi mingi hetke kuid töeliselt töhus kaitse sel ölikihil. Pidurisadulate välimus kevadel ei olnud halvem kui sügisel ja roosterebast ka mitte rohkem näha muudel detailidel.vmaster kirjutas: ↑N Juul 13, 2023 21:51
Hr Kruvi juures saab alati maksimaalselt kvaliteetse tulemuse. Põhja all on pindmist roostet silladetailidel jms. Mina olen kaks talve autot kasutanud. Eelmise omanike sõitude kohta info puudub. Lasin talle teha ka korrosioonivastase töötluse Dinitroliga. Ehk oli sellest ka mingit kasu. Eelmine talv oli esimene kord hoiukohas. Roostet oli ikkagi väljast näha ja see vajas reageerimist. Praegu oli hea hetk kõik korda teha. Pole ju mõtet ainult ühele kohale keskenduda. Palju muret valmistas ka see bodykit-i puudulik paigaldus.
Saabifestivalil Rootsis vaatasin neid 9-5NG autosid ja mõtlein et ma ei saa ju rootslastest kehvem olla ja mingi pooliku lahendusega leppida. Praegu olen juba nende tasemeni jõudnud.
-
- Pealik
- Postitusi: 4192
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Suurepärane töö ära tehtud, vaid kiidusõnad asjaosalistele 
Mis miilisõitu puudutab siis palun tule jah, tahaks näha mida see V6 suudab seal korda saata

Mis miilisõitu puudutab siis palun tule jah, tahaks näha mida see V6 suudab seal korda saata

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1958
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Ei tule osalema. Ma ei ole tegelenud sellega et esistange taga olev tala vahetada sellise vastu, millel on pukseerimisaasa kinnitus. Praegu pole ja ma ei viitsi sellega tegeleda sel aastal!
-
- Pealik
- Postitusi: 4192
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Kas siis ei lastagi osalema kui ei saa teda kuidagimoodi köie otsas tirida? Natuke naljakas kuna tehasest pole sellist vedamist ette nähtudki 

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Nagu ma mitmetel autodel seal olen näinud on see "pukseerimisaas" ajutine köiejupp mingi tirimist taluva keredetaili küljes ja fikseeritud radiaatorivöre vöi kaitseraua külge nii , et kiire söidu öhuvoolus ära ei kaoks. Pealegi on Sinu SAAB suhteliselt standatdvöimsusega mootoriga mis ei oe tehasekomplektsusest muudetud. Ei see SAAB täiskiirendusel pilpaid laiali viska ja lennuväljal kulgeb kui nöörimööda kui piloot ise käte ja jalgadega tömblema ei hakka.vmaster kirjutas: ↑E Juul 17, 2023 17:20Reeglites on kirjas: Võistlusauto esiosal või katusel peab olema võistlusauto pukseerimist võimaldav veoaas või -konks. Eemaldatava veoaasa või -konksu korral tuleb see võistlusauto külge paigaldada enne tehnilist kontrolli ning see peab olema võistlusauto küljes kogu võistluse vältel.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1958
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Peale värvimist on järgmine loogiline samm tegeleda värvikaitsega
Korralikku puhastust vajas see auto niikuinii seest ja väljast. JN Cardetailing/Detailer.ee teostas mu autole kõike protseduure, mida nende juures teha saab. Samuti on hea võimalus proovida Angelwax-i tooteid.
Ettevalmistuseks põhjalikud pesuprotsessid, eemaldasime autolt pigi, rauapuru, putukajäägid, ja muu reostuse(auto kerelt, rattakoopad, uksevahed)
Poleerisime värvipinna (3me eri abrasiiviga) kõrg läikesse
Esi- ja tagatulede poleerimine
Töötlesime värvipinna, tuled, välisplastiku vastupidava keraamilise pinnatöötlusvahendiga (kuni 36 kuud). Kaitsetöödeldud lakipinnal on isepuhastusvõime. Angelwax Nebula
Esiklaasi kaitsetöötlus: töötlus annab klaasile tugeva vetthülgava toime ja tagab sõidu ajal parema nähtavuse. Angelwax Exodus
Velgedele ja rehvide pesu innovaatilise pesuainega. Velgede lakipinna kaitsetöötlus keraamilise pinnatöötlusvahendiga. Nasiol ZR53
Salongi puhastus kuiva auruga. Nahkistmete töötlus Geyon LeatherCoat.
Mõni pilt ka







Mõni pilt ka






-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1958
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Juba autot ostes 2021 aastal hakkasin mõtlema, kuidas saada oem multimeedia kaasaegseks ehk oleks võimalus wireless Apple Carplay kaudu kuvada Google, Waze jms navigatsiooni auto ekraanile, kuulata muusikat voogedastuslahendustest jne. Tänu USA Saabientusiastidele on valminud koostöös ettevõttega GROM Audio ka 9-5NG-le hästi integreeruv lahendus. Kohe jätsin kõrvale Navtool, Witson PX5 jms lahendused, mis oma töökindlusega ei hiilga.
Umbes kuu tagasi jõudis USA-st kohale GROM Vline2 seade https://bcinnovate.com/product/grom-vline2/. GROM Audio-l on ka oma koduleht olemas, kus valikus erinevad GM mudelid sh. ka 9-5NG ja 9-4X - https://gromaudio.com/store/all-gm1s_.html.
Paigaldusjuhend oli lihtne aga otsustaine selle töö jätta Audiofookus OÜ-le.
GROM Vline2 kuvamas väljundit OEM mutlimeedia süsteemi





Kuna nüüd on nii liihtne muusikat kuulata siis lasin Audiofookuses ka heliisolatstooni paigaldada .Tehti rattakoopad ja uksed. Olen meelidvalt üllatunud, vahe on tuntav. Harman/Kardon helisüsteem mängib palju jõuliselt ja parema kõlaga. Puudust on tunda madalatest sagedustest aga selle parandab free-air bassikõlari lahendus, mis üsna pea lisandub. Sõita on nüüd mõnus ja juba rohkem premium-klassi tunne
Umbes kuu tagasi jõudis USA-st kohale GROM Vline2 seade https://bcinnovate.com/product/grom-vline2/. GROM Audio-l on ka oma koduleht olemas, kus valikus erinevad GM mudelid sh. ka 9-5NG ja 9-4X - https://gromaudio.com/store/all-gm1s_.html.
Paigaldusjuhend oli lihtne aga otsustaine selle töö jätta Audiofookus OÜ-le.
GROM Vline2 kuvamas väljundit OEM mutlimeedia süsteemi





Kuna nüüd on nii liihtne muusikat kuulata siis lasin Audiofookuses ka heliisolatstooni paigaldada .Tehti rattakoopad ja uksed. Olen meelidvalt üllatunud, vahe on tuntav. Harman/Kardon helisüsteem mängib palju jõuliselt ja parema kõlaga. Puudust on tunda madalatest sagedustest aga selle parandab free-air bassikõlari lahendus, mis üsna pea lisandub. Sõita on nüüd mõnus ja juba rohkem premium-klassi tunne

Igati asjalik valik. Lisa müraisolatsioon oli Sul hea möte. Kuigi üldjoontes sellise hinnaklassi auto tehakse vaikseks vöiks siiski rattakoobaste ja uste müraisolatsioon tehaseautol parem olla. Kuid nüüd ju ongi vaikne , peaasi , et alarmsöidukeid kuuled/näed. 

-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1958
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Saksa preemiumiga võrreldes on ikka lärmakam. Tavalise 9-5NG versiooniga võrreldes vist on vaiksem niiaplju kui olen hinnanguid lugenud. Polstri ja ukse sisekülje vahel on tehase poolt mingi vaht olemas. Sinna palju materjali ei läinud. Uksed on puhas plekk. Taauksel oli mingi väike lätakasI-Vaari kirjutas: ↑K Sept 13, 2023 20:38Igati asjalik valik. Lisa müraisolatsioon oli Sul hea möte. Kuigi üldjoontes sellise hinnaklassi auto tehakse vaikseks vöiks siiski rattakoobaste ja uste müraisolatsioon tehaseautol parem olla. Kuid nüüd ju ongi vaikne , peaasi , et alarmsöidukeid kuuled/näed.![]()

Uste töötlemine andis kõige suurema effekti. Rattakoopad lisaks veel. Pagasiruumi põhja isoleerimine vist teeks veel tulemust paremaks. Jätan järgmisse aastasse selle teema. Üldiselt mulle meeldib tulemus.