1. leht 5-st

SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster

Postitatud: N Veebr 04, 2021 13:32
Postitas vmaster
Veidi ootamatult see läks aga alates 02.02.2021 olen ühe ilusat värvi Saab 9-5NG Aero XWD omanik. Tegu Veikov autoga, mis müügis oli. Mõtlesin et ei saa Ennul lasta niisama seista ja võtsin ta oma hoole alla :) 9-3 läbisõit läheneb vaikselt 300 tuhandele km-le ja talle peaks veidi puhkust andma. Auto esialgne teema siin.

Esmamuljed on väga head. Õhtul pimedas olematu teehooldusega ja tuisuse ilmaga Tartust Tallinnasse sõites sain autoga rohkem tuttavaks. Eriti pean kiitma auto juhitavust, stabiilsust, tulesid, vaikset ja mugavat salongi, vedrustust jne.
Siiani oli mul eelarvamus LPG gaasiseadme osas aga kõik kahtlused osutusid valeks. Liigub auto samamoodi nagu bensiiniga kuid palju väiksema rahalise kuluga.
Minu arust on 2.8 väga hea dünaamikaga mootor, 300hj/400 Nm on täiesti piisav. Olemas on ka tarkvara 250kw/520Nm. Kevadel plaanis see autole paigaldada ning DriveSense sportreziimi lülitatult mõnikord jõulisemalt liikuda.
Uuemale autole kohaselt leidub erinevaid juhiabisüsteeme - sõidurea hoiatus, liiklusmärkide tuvastus külgboksi tagurdamise abi, HUD jms. Jätkub veel avastamisrõõmu.
Helisisüsteem Harman/Kardon on üllatavalt hea. 9-3 Bose eriti vastu ei saa. Navi pole küll enam ammu kaasaegne, aga lisada saab kerge vaevaga Apple CarPlay funktsionaalsuse näiteks NavTool mooduliga.

Vigadest tasub esile tuua tagaluugi ledbar-i, mis ei tööta ja on udune nagu 9-5l kombeks. Esimese asjana ongi planeeritud selle remont.
Keskkonsooli nuppudest on mõned oma kirja hakanud kaotama aga midagi karjuvat pole. Nende parandamise võtan ka kevadel ehk ette.
Juhiistme soojendus tundub ka mittetoimivat.

Omalt poolt püüan hoida auto heas konditsioonis ja loodan et ta pakub sõidurõõmu pikalt ja saame hästi sõpradeks :)

Läbisõit ostmise päeval 158830 km.

Mõned uuemad lumised pildid
Pilt

Pilt

Pilt

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Veebr 04, 2021 14:42
Postitas ill
Normaalne, hea kui teine saab varuosadeks kõrval on :thumb:

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Veebr 04, 2021 14:44
Postitas Andrus99
Au ja kiitus, et selline pärl ikka klubisse ja Eestimaale jäi :love:

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Veebr 04, 2021 14:45
Postitas vmaster
ill kirjutas:
N Veebr 04, 2021 14:42
Normaalne, hea kui teine saab varuosadeks kõrval on :thumb:
Peale mootori ja haldexi vist ei sobi midagi :D

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Veebr 04, 2021 16:17
Postitas cupsave
Kas sellel on USA tagatuled?

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Veebr 04, 2021 16:37
Postitas vmaster
cupsave kirjutas:
N Veebr 04, 2021 16:17
Kas sellel on USA tagatuled?
USA-st toodud auto. Tagatuled ja stange paistavad USA variant. EU stangel on all mingid punased reflektorid, ma olen näinud. Tagaduledel on ka niiskus sees. Peaks olema mõne hermeetikuga välditav.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Veebr 04, 2021 18:00
Postitas I-Vaari
Kalla ja talla siis. :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Veebr 04, 2021 18:24
Postitas vmaster
I-Vaari kirjutas:
N Veebr 04, 2021 18:00
Kalla ja talla siis. :)
Kallan ja tallan aga ei tohi unustada ka auto tervise kontrollimist ja vajadusel korrastamist.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Veebr 05, 2021 8:35
Postitas Kats
Rõõmsaid kilomeetreid Ennule uues kodus! ;)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Veebr 05, 2021 10:22
Postitas ivomets
Tubli, et ära ostsid.
Ma ka korra piilusin ja pärisin gaasiteema kohta aga ju omanik ei tahtnud mulle myya, et ei vastanud )

Palju siis paaki seda mahub, ja mitu eur/ 100 km peale kulub? Ja SAABIKLUBI SOODUSKAART ON KA HEA!

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Veebr 05, 2021 10:46
Postitas que
Muretuid kilomeetreid! Hea saak!

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Veebr 05, 2021 10:50
Postitas vmaster
Kats kirjutas:
R Veebr 05, 2021 8:35
Rõõmsaid kilomeetreid Ennule uues kodus! ;)
Tänan. Ennul saab siin hea ja muretu olema :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Veebr 05, 2021 11:03
Postitas vmaster
ivomets kirjutas:
R Veebr 05, 2021 10:22
Tubli, et ära ostsid.
Ma ka korra piilusin ja pärisin gaasiteema kohta aga ju omanik ei tahtnud mulle myya, et ei vastanud )

Palju siis paaki seda mahub, ja mitu eur/ 100 km peale kulub? Ja SAABIKLUBI SOODUSKAART ON KA HEA!
Paak on vist 45 liitrit. Viimane tankimine oli 31 liitrit läbisõidul 159044 km. Maksma läks Saabiklubi sooduskaardiga 14.86 eur-i Olerexis. Mõne aja pärast saab siis ülevaate kuludest.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Veebr 05, 2021 14:57
Postitas heff
Nii väike paak pandud nii raskele autole nelikveo ja V6-ga :shock:
Samas isegi kui linnas iga 200km tagant gaas otsas, jääb mõni tankla ikka vahepeal ette. Ei tea küll palju see kosmoselaev benssu rüüpab, aga üldistades vist võib 1.2ga läbi korrutada ja saab umbkaudse gaasikulu. Lisaks siis bensukulu külma mootoriga, mis linnas lühikeste otste puhul päris tühine pole.

Auto on kena, muretuid kilomeetreid :thumb:

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Veebr 05, 2021 15:23
Postitas vvs
Õnnesoovid Marekile vananemise puhul, tegid väärt kingituse endale :cool:

Pikemas plaanis ka endale vaatan sarnast kombot aga iga asi omal ajal :D

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: L Veebr 06, 2021 11:41
Postitas vmaster
vvs kirjutas:
R Veebr 05, 2021 15:23
Õnnesoovid Marekile vananemise puhul, tegid väärt kingituse endale :cool:

Pikemas plaanis ka endale vaatan sarnast kombot aga iga asi omal ajal :D
Tänan õnnitluste eest. 9-5 ng on siiani omatud autodest kõige mugavam, lisaderohkem jms. 2001 aasa 9-5 aero universaal tundus tollal ka üsna suur auto. Passive entry (puldist pole vaja uksi avada) on aktiivselt kasutusse läinud. Distantskäivitust pole veel tööle saanud. Arvan, et ei oska nuppu vajutada õieti :D

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: L Veebr 06, 2021 15:56
Postitas cupsave
Lihtsalt huvitav, kas on nad EC-moodi re-programmeeritud? USAs ju pidurituli ja suunatult põlevad koos, punasega.
Sellest ka levinud probleem nendel, ei põleb läbi pidurituli pesa (EC variandis on see suunatult pesa)
vmaster kirjutas:
N Veebr 04, 2021 16:37
cupsave kirjutas:
N Veebr 04, 2021 16:17
Kas sellel on USA tagatuled?
USA-st toodud auto. Tagatuled ja stange paistavad USA variant. EU stangel on all mingid punased reflektorid, ma olen näinud. Tagaduledel on ka niiskus sees. Peaks olema mõne hermeetikuga välditav.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: L Veebr 06, 2021 15:57
Postitas cupsave
Ja auto on kena, palju Õnne)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: L Veebr 06, 2021 22:11
Postitas ate
Kena lennuk, muretuid kilomeetreid! :thumb:

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Veebr 07, 2021 14:11
Postitas andres
Õnnitlused! :thumb:

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: T Veebr 23, 2021 11:22
Postitas vmaster
23.02.2021 teostatud tehniline kontroll VM-s. Suuri probleeme ei tuvastatud kuid mõningad asjad vajavad korrastamist. Asun järgemööda vigu likvideerima.

Sn. 159822 km.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: K Mär 03, 2021 12:08
Postitas vmaster
Uuendus 03.03.2021

Esimese sillatala puksid uuesti paigaldatud, kuna polnud korralikult sisse pressitud. Viking Motors.
Eemaldatud väiksemad mõlgid pagasiluugilt ja katuselt. Smartservice.

Sn. 159944 km.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Mär 26, 2021 19:35
Postitas vmaster
Uuendus 26.03.2021
USA raadio vahetatud EU raadio vastu. Saan kuulata nüüd kõiki eesti raadiojaamu :headbang: Probleemiks aga on see, et raadio gps ei saa antenniga canbus-i kaudu ühendust. VM pakkus, et gaasiseadme aju võib segada. Samuti ei näe enam tagurduskaamera pilti. Vahetatud raadio kõvakettalt avastasin ungarikeelse rockmuusika + Metallica mõned albumid üsna kehvas mp3 formaadis. Tunnen puudust moodsatest Powerhitraadio klubihittidest, mis eelmisele kettale jäid.
Raadio vahetus ise oli üsna lihtne. Küll aga tuli VM-l oodata sobivat tarkvarauuendust, mis teise raadio olemasolu ka autole arusaadavaks tegi.

Sn 160796 km.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: E Apr 05, 2021 11:00
Postitas vmaster
Kuna minu auto on toodud USA-st, siis on sellel ka USA tagatuled ja nendel on probleemiks piduritule pirni pesa sulamine, sest pidurituli ja suunatuli töötavad koos. Euroopasse tuues küll tehti tuled ümber nii, et suunatule ledid vilguvad kollaselt ja pidurituli jäi endiselt punaseks. Selgus, et parema piduritule pirni pesa on siiski sulanud ja seeõttu parem pidurituli ka ei põlenud. Pesa oli keegi juba teibiga remontinud aga kaua selline lahendus ei kestnud.

Sulanud pesa
Pilt

Tellisin VM-st uued pesad
Pilt

Ebay-st GlafenSaab takistite komplekti https://www.ebay.com/itm/203296074411, mis sisaldab kahte led pirni, takisteid kiirkinnitustega ja metalliliimi.
Pilt

Ledid uutes pesades
Pilt

Lõpptulemus (pildil on vasak halogeen ja parem led, värvitoon ha heledus on mõlematel sama. Pildil võib paista väike erinevus)
Pilt

Paigaldus oli lihtne ja võttis kokku umbes pool tundi. Üks mure jälle vähem.

Kokku läks maksma soklid 2x78 eur. GlafenSaab takistite komplekt, saatekulu ja toll kokku 100 eur.

Sn 161000 km

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Mai 07, 2021 16:41
Postitas vmaster
Vahepeal tehtud
* Gaasiseade eemaldatud. Lasin Lev Autogaasis üle vaadata ja tuli välja et valesti paigaldatud. Korda tegemine oleks rohkem maksma läinud kui eemaldamine. Keskimine kütusekulu vähenes peale gaasiseadme eemaldaminst 14-15l/100 km -> 12-13 l/100 km. Arvan, et kui auto on disainitud töötama bensiinil, siis võiks ta ka nii jääda. Lev Autogaasi teenindus mulle meeldis väga. Korralik ettevõte!

* Märtsis avastasin , et keegi autojuht ei ole osanud parkida ja just minu auto on ette jäänud:
Pilt

Õnneks on kasko ja VM-s parandati stange ja vahetati udutule raam.

* Veiko juures suveveljed alla pandud. 245/35/R20 rehvidega pole enne sõitnud aga polegi nii hull nagu arvasin. Isegi mugavam kui 235/45/R18 lamellid. Tueb paremad teed sõitmiseks valida. Juhitavusest ei hakka rääkimagi. Vagudes muidugi kisub kui kiirus suurem.
Pilt

* Veljed tasakaalustatud, paigaldatud rehvirõhu andurid ja tehtud sillastend. Viking Motors

* Suurem prokekt oli/on aga ledbar. Olemasolevas on praod sees ja ei näe mõtet selle remontimisel. Uuena seda saada pole, ei jäänud muud üle kui otsida ise. Suure raha eest oleks saanud juba parandatud ledbar-i. Õnneks leidus Leedus üks heas korras detail. Kuigi seda on parandatud, ei tööta see 100% korrektselt. Varsti peaks saabuma paranduskomplekt ja siis saab ka "uue" ledbar-i korda.

Vana detail
Pilt

Uus detail
Pilt

* Uued "night panel" ja "start/stop" nupud kulunud detailide asemele.

Sn. 162593 km.