2. leht 5-st

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Mai 13, 2021 14:36
Postitas vmaster
Esimesed piduriklotsid vahetatud. Viking Motors.

Sn 162812 km

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: E Juun 14, 2021 13:07
Postitas vmaster
Võtsin end kokku ja parandasin ühe 9-5 ng tüüvigadest, mis ka minu autol kaks kuud tagasi tekkis. Nimelt 3. piduritulel kaks ledi enam ei põlenud. Parandamiseks kasutasin HBlom Engineering paranduskomplekti . Vahetuseks kulus umbes 2h, millest enamus aega kulus polstrite eemaldamiseks ja tagasi paigaldamiseks.

Sn 163535 km

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Juul 02, 2021 15:04
Postitas vmaster
Uuendatud mootori juhtaju tarkvara - 335hj ja 540 Nm @ Vermont Tuning LLC.

Sn. 164685 km

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Juul 11, 2021 16:10
Postitas vmaster
Panen kirja mõned tööd, mis seni tehtud.

Peale US raadio asendamsit EU raadioga ei töötanud navi-l ühendus GPS antenniga arvatavasti gaasiseadme tõttu. Peale gaasiseadme eemdaldamist tekkis mõte saada ülevaade veakoodidest jms. Ostsin selleks VCX Nano, millega saab GM MDI asemel teha diagnostikat (GDS2) ja seadistamist (SPS).
VCX Nano
Pilt

Seadmega tuli kaasa häkitud versiooni GDS2-st, seega ei pea diagnostika eest maksma. Seadistamiseks vajaliku SPS tarkvara kasutamiseks peab Orio-st siiski litsentsi ostma. GDS2 tarkvara paigaldamine ja seadmega ühenduse saamine oli alguses peavalu aga lõpuks sain tööle :)
Veakoode vaadates selgus et enamik on seotud tühja akuga. Aktiivsetest koodidest oli näha GPS antenni ühenduse puudumine ja üks mittetöötav parkimisandur. Veakoodid kustutasin ja sain GPS antenni ühenduse tööle. Parkimisandur vajab siiski vahetust.

Autot ostes ei saanud ma kaasa praktiliselt mingeid tarvikuid. Seega tellisin juurde OEM rehviparenduskomplekti (kompressor + vaht), rattavõtme, pukseerimisaasa. Edaspidi võib julgemalt ka pikema sõidu ette võtta. Puudu oli veel ka aku katteplastik.

Kui leiaks veel U-Rail süsteemi pagasiruumi võib päris rahule jääda :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Juul 16, 2021 12:59
Postitas vmaster
Paigaldatud K&N õhufilter, ehk saab mõne hobuse juurde :) Vana filter küll väga kena ei paistnud :(

Pilt

Sn 165665 km

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Aug 06, 2021 16:55
Postitas vmaster
NG vs Peugeot 2008.
Pilt

Sooritasin Tln-Prn maanteel möödasõitu sõiduautost ja veoautost. Sõiduauto juht ei märganud et ma mööda sõidan ja hakkas ka mööda sõitma. Parem esitiib, esiuks, tagauks, tagatiib ja peegel vajavad värvimist või vahetamist.Mõlke ei paista.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Aug 06, 2021 19:26
Postitas ivomets
Sooritasin Tln-Prn maanteel möödasõitu sõiduautost ja veoautost. Sõiduauto juht ei märganud et ma mööda sõidan ja hakkas ka mööda sõitma. Parem esitiib, esiuks, tagauks, tagatiib ja peegel vajavad värvimist või vahetamist.Mõlke ei paista.
[/quote]

Su autol jõudu liiga vähe, et möödasõidud pikaks venivad! :poke:

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Aug 06, 2021 20:05
Postitas vmaster
ivomets kirjutas:
R Aug 06, 2021 19:26
Sooritasin Tln-Prn maanteel möödasõitu sõiduautost ja veoautost. Sõiduauto juht ei märganud et ma mööda sõidan ja hakkas ka mööda sõitma. Parem esitiib, esiuks, tagauks, tagatiib ja peegel vajavad värvimist või vahetamist.Mõlke ei paista.
Su autol jõudu liiga vähe, et möödasõidud pikaks venivad! :poke:
[/quote]
Vist on vähevõitu tõesti

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: L Aug 07, 2021 9:46
Postitas wilddog
vmaster kirjutas:
R Aug 06, 2021 16:55
NG vs Peugeot 2008.
Pilt

Sooritasin Tln-Prn maanteel möödasõitu sõiduautost ja veoautost. Sõiduauto juht ei märganud et ma mööda sõidan ja hakkas ka mööda sõitma. Parem esitiib, esiuks, tagauks, tagatiib ja peegel vajavad värvimist või vahetamist.Mõlke ei paista.
Selle poleerib välja. :wise:

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Aug 08, 2021 16:58
Postitas vmaster

Selle poleerib välja. :wise:
Kui lähemalt vaadata, siis suurema osa sellest läbust saab eemaldata poleerimisega küll :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: E Sept 13, 2021 16:41
Postitas vmaster
Tehtud käigukasti dünaamiline õlivahetus Hõbenool OÜ-s, mis koosnes:

Lühitest, sh adaptsioonväärtuste hindamine
Koormustest, testsõit (vajadusel adapteerimisega)
Saab TF80 = Dünaamiline õlivahetus
ATF AW-käigukastidele
Abimaterjalid ja ohtlike jäätmete utiliseerimine

Probleeme ei avastatud aga kuna eelmine õlivahtuse aeg teadmata, siis südamerahu huvides sai see protseduur ette võetud. Käiguvahetused nüüd sujuvamad :)

Sn. 169409 km

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Okt 01, 2021 17:53
Postitas vmaster
Auto lõpuks VM-i keretööde osakonnast käes. Lisaks liikluskahju likvideerimisele lasin paigaldada ka pagasiluugile OEM spoileri ja värvda üle ühe musta tagumise parkimisanduri.

Pilt

Sn. 170322 km.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Okt 01, 2021 19:34
Postitas Teretali
Kiletamisele pole mõelnud et mingit erilisemat tooni autole anda?

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: L Okt 02, 2021 23:13
Postitas vmaster
Teretali kirjutas:
R Okt 01, 2021 19:34
Kiletamisele pole mõelnud et mingit erilisemat tooni autole anda?
Sellel pildil ei tule ehk hästi esile aga Galacier silver metallic on väga ilus värv. Seda veel eriti peale poleerimist ja keraamikat. Kiletamist plaanis pole.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: K Okt 06, 2021 12:33
Postitas vmaster
VM-s käidud. Tehti:

* Tehnohooldus: Mootortiõli C3 Valvoline, õlifilter, õlikorgi tihend ja salongifilter. Mootori õhufiltrit ei vahetatud, kuna kasutan K&N filtrit. K&N filtri seisukorra kontroll järgmise hoolduse ajal.
* Klaasipuhastite komplekt 9-5 2010-
* Mootoriketid häält ei tee.
* Vahekasti ots kergelt õline. Praegu tähelepanu ei vaja.
* Tagadiffer siiski ei leki.
* Roolilatt lekib. Vaja leida koht, kus parandada.
* Parkimisandurid töötavad. Diagnostika vigu ei näidanud.
* Juhiistme soojendus ei tööta. Soojendusmatid lähevad vahetusse.

Sn. 170742 km.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Okt 08, 2021 20:18
Postitas vmaster
Täna lõpetasin salongivalgustuse üleviimise ledidele. Tellisin USA-st komplekti https://precisionled.com/saab-9-5-premi ... -2011.html ja vahetasin ära. Mõned originaalpirnid olid läbi põlenud, seega oligi õige aeg vahetamiseks.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Okt 10, 2021 19:07
Postitas NixAG95
vmaster kirjutas:
L Okt 02, 2021 23:13
Teretali kirjutas:
R Okt 01, 2021 19:34
Kiletamisele pole mõelnud et mingit erilisemat tooni autole anda?
Sellel pildil ei tule ehk hästi esile aga Galacier silver metallic on väga ilus värv. Seda veel eriti peale poleerimist ja keraamikat. Kiletamist plaanis pole.
Sattusin linnas paar kilomeetrit selle auto taga sõitma ja tõesti on ilus värv. Kiidan autot, väga kena näeb tagantpoolt vaadates välja!

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Okt 10, 2021 23:11
Postitas vmaster
NixAG95 kirjutas:
P Okt 10, 2021 19:07
Sattusin linnas paar kilomeetrit selle auto taga sõitma ja tõesti on ilus värv. Kiidan autot, väga kena näeb tagantpoolt vaadates välja!
Poleerimisega läheb värv veel ilusamaks. Ehk detsembris jõuab. See tagaluugi spoiler annab 9-5 NG tagaosale palju juurde. Ilma on tunne et midagi on puudu.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: T Okt 26, 2021 14:40
Postitas vmaster
Talvepersiood läheneb ja aeg on mõelda talverehvide peale. Veljed olid üsna räsitud ja Hiina rehve mitu hooaega kasutada ei soovi. Tegin põhjaliku ettevalmistuse velgede ja rehvide osas. Kasutasin Rehvitakso OÜ ja JN Cardetailing teenuseid.

* Talverehvid 235/45/18 Continental VikingContact 7
* Lämmastikuga sõiduauto rehvi täitmine
* Velgede pulbervärvimine.
* Turvamutrid McGard.
* Uued veljekapslid Saab Original.
* Velgede keraamiline kaitsetöötlus Nasiol ZR53

Sn 171985 km

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: T Okt 26, 2021 14:49
Postitas Teretali
Huvitav..kas Eesti liikluse kiirustel see lämmastik ennast tõesti õigustab? Ma olen aru saanud et see on oluline just seal kus rehvi temperatuurid lähevad päris kõrgeks (kiirteed, võidusõit). See nelja aastaaja teema on meie piirkonna "õigustus" lämmastiku kasutamiseks? Pole ise varem sellele mõelnud.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: T Okt 26, 2021 14:55
Postitas saabu14jr
Teretali kirjutas:
T Okt 26, 2021 14:49
Huvitav..kas Eesti liikluse kiirustel see lämmastik ennast tõesti õigustab? Ma olen aru saanud et see on oluline just seal kus rehvi temperatuurid lähevad päris kõrgeks (kiirteed, võidusõit). See nelja aastaaja teema on meie piirkonna "õigustus" lämmastiku kasutamiseks? Pole ise varem sellele mõelnud.
lämmastikuga rehvirõhk ei kõigu nii palju. Mõne margi rehvirõhiandurid on nii tundlikud, et muud kasutada ei saagi kui lämmastik.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: T Okt 26, 2021 19:07
Postitas mart284
Ma proovisin seda lämmastikku ringrajal rehvides lootuses, et rehvirõhk püsib sama jahedalt ja kuumalt. Ei püsi :) Küll aga püsib suht sama jahedalt ja soojalt, ehk tavasõidus eriti ei muutu.
Mis vast suure ja laisa 9-5 puhul ongi eesmärgiks :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: T Okt 26, 2021 23:45
Postitas vmaster
mart284 kirjutas:
T Okt 26, 2021 19:07
Ma proovisin seda lämmastikku ringrajal rehvides lootuses, et rehvirõhk püsib sama jahedalt ja kuumalt. Ei püsi :) Küll aga püsib suht sama jahedalt ja soojalt, ehk tavasõidus eriti ei muutu.
Mis vast suure ja laisa 9-5 puhul ongi eesmärgiks :)
Ringrajale 9-5 vast päris sobilik sõiduvahend pole tõesti :) Ei tea kas julgekski proovida. OMC sobilikum keskkond ehk kui tahaks kiiresti sõita legaalselt.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Okt 28, 2021 17:02
Postitas vmaster
Talvel avastatud roolilati lekkimise mure lahendatud. VM soovitas pöörduda lati taastamisega tegelevate ettevõtete poole. Lõpuks jäid valikusse tehase taastatud detail ja uus OEM varuosa. Taastatud varuosa siiski uueväärne pole sest väiksemaid lõtke võib esineda ja seega võtsin ikkagi uue OEM varuosa. Lekkivast detailist paar pilti

Pilt Pilt

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Nov 04, 2021 17:53
Postitas vmaster
Juhiistme mõlemad soojendusmatid vahetatud.
Rehvirõhuandurid näitavad ka uuesti rõhku.

Suured tänud VM-le. Külmad ilmad võivad tulla :)

Sn 172650 km.