3. leht 5-st

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: K Nov 10, 2021 18:32
Postitas vmaster
Talvevelgedega maanteel sõites oli roolis tunda vibratsioon kiirustel 100-110 km/h. Uued rehvid ja tasakaalustatud veljed süüdlaseks ei saanud olla. Lasin veljed üle kontrollida ja kõk neli olid kõverad. Sirgest OÜ abiga veljed sirgestatud ja vibratsioon kadunud.
Rattamutrid oli oksüdeerunud 22mm-lt 23mm-le, originaal-rattavõtmega neid enam kätte ei oleks saanud. Allparts OÜ-st uued OEM mutrid tellitud ja vahetatud.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Nov 14, 2021 13:12
Postitas codex
Kas saaksid palun anda rattamutrite koodi? Minu auto mutritel on plekist katted mutrite peal (23mm võti) ja osadel mutritel on plekist katte kandid üle keeratud. Iseenesest peaks saama ka need plekid maha lõhkuda ja all võiks olla 22m kant... aga kui oleks samasuguseid originaale saada, siis võiks vigased välja vahetada.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Nov 14, 2021 13:18
Postitas ylorand
9598179 on kood, endale tellisin ka, mingi EUR/TK vist oli Vikingus

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: T Nov 30, 2021 21:37
Postitas vmaster
Teostatud korrosioonivastane kaitsetöötlus Roostekaitsekeskuses Pärnus. Kasutati Dinitrol ML ja LT. Kere seisukorra kohta suuremaid märkusi ei tehtud. Arvan, et oli õige aeg ära teha. Kahe aasta pärast uuesti.
Mulle isegi meeldib see aroom :geek:

Sn 174171 km

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: K Dets 01, 2021 8:50
Postitas wilddog
vmaster kirjutas:
T Nov 30, 2021 21:37
Mulle isegi meeldib see aroom :geek:
Raha lõhn vä?

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: K Dets 01, 2021 9:16
Postitas Cyber
wilddog kirjutas:
K Dets 01, 2021 8:50
vmaster kirjutas:
T Nov 30, 2021 21:37
Mulle isegi meeldib see aroom :geek:
Raha lõhn vä?
See ei pidavat ju haisema...

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: K Dets 01, 2021 16:42
Postitas vmaster
wilddog kirjutas:
K Dets 01, 2021 8:50
vmaster kirjutas:
T Nov 30, 2021 21:37
Mulle isegi meeldib see aroom :geek:
Raha lõhn vä?
Kodulehel olevatest hindadest oli omajagu soodsam. Pealegi saab ju raha juurde teenida kui peaks väheks jääma :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: K Mär 09, 2022 18:13
Postitas vmaster
Kevad on varsti käes ja sobilik aeg teha auto juures mõned muudatused.

1. H&R madaldusvedrud 30/30 mm Speedpartsist
Pilt

2. Sepistatud veljed 9x20" STRForged OR062. Disain on lähim mida Hirschi 20" velgedele sai. Kaal ka peaaegu sama mis Hirsch - 11.3 kg. Valmistamisprotsess kestis 2 nädalat ja transpordiks Hiinast Eestisse peaks kuluma umber 2 kuud. Mais on lootust kätte saada.
Pilt

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Mär 10, 2022 8:31
Postitas Andrus99
vmaster kirjutas:
K Mär 09, 2022 18:13

2. Sepistatud veljed 9x20" STRForged OR062. Disain on lähim mida Hirschi 20" velgedele sai. Kaal ka peaaegu sama mis Hirsch - 11.3 kg. Valmistamisprotsess kestis 2 nädalat ja transpordiks Hiinast Eestisse peaks kuluma umber 2 kuud. Mais on lootust kätte saada.
Pilt
Ossa poiss, see on küll nüüd uhke ost, STRForged teeb velgi ka igasugu überautodele, lisaks on neil superlahedad ülemõõdulised Saabi/Hirschi velgede replicad :beer:

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Mär 10, 2022 8:47
Postitas Cyber
Paar tolli veel on "donk"..:) A siis peaks madalduse asemel ka kõrgenduse tegema.. :D

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Mär 10, 2022 10:36
Postitas I-Vaari
Hea näha, et midagi huvitavat looma hakkab , aega läheb aga asja SAAB. :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: N Mär 10, 2022 12:48
Postitas vmaster
Andrus99 kirjutas:
N Mär 10, 2022 8:31

Ossa poiss, see on küll nüüd uhke ost, STRForged teeb velgi ka igasugu überautodele, lisaks on neil superlahedad ülemõõdulised Saabi/Hirschi velgede replicad :beer:
Rootsis on STRForged esindus ESQS. Professionaalne klienditeenindus. Sain kõik vastused oma küsimustele. Kogu tellimisprotsess läks sujuvalt.
Kuna Hirschi 20" velgi enam tellida ei saa ja taastoomist ei planeerita, siis tegin valiku STRForged kasuks. Hind tuli ka poole odavam (Hirsch komplekti hind u 6k eur).
Cyber kirjutas:
N Mär 10, 2022 8:47
Paar tolli veel on "donk"..:) A siis peaks madalduse asemel ka kõrgenduse tegema.. :D
Ennustan et talvautona enam kasutada ei saa
I-Vaari kirjutas:
N Mär 10, 2022 10:36
Hea näha, et midagi huvitavat looma hakkab , aega läheb aga asja SAAB. :)
9-5NG juures tuleb arvestada sellega, et kui mingeid spetsiifilisi modifikatsoone teha, tuleb varuda 2-3 kuud, kuna neid modifitseerimise asju hakatakse alles tegema :D Hea näide on Hirsch bodykit, mida ootan juba novembrist. Lõpuks on lootust, et kohevarsti saab valmis.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Apr 15, 2022 19:21
Postitas vmaster
Suverehvide hooaeg avatud. Suured tänud Rehvitakso ja detailer.ee

* STRForged OR062 veljed.
* Nasiol ZR53 keraamika velgedele.
* STRForged titaanist rattamutrid.
* Hankook Ventus S1 Evo3 K127 255/35/R20 suverehvid.

Pilt

Pilt

Pilt

Järgmiseks H&R 30/30 madaldusvedrud.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Apr 15, 2022 19:23
Postitas ylorand
Vasak suunatuli vajaks vahetamist)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Apr 15, 2022 19:28
Postitas vmaster
ylorand kirjutas:
R Apr 15, 2022 19:23
Vasak suunatuli vajaks vahetamist)
Kas niiskuse tõttu?

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Apr 15, 2022 21:42
Postitas I-Vaari
Kena valik need veljed. Ja eks Sinu SAABid ole aina olnud kõrgemal tasemel hooldatud. Edu.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: R Apr 15, 2022 23:54
Postitas vmaster
I-Vaari kirjutas:
R Apr 15, 2022 21:42
Kena valik need veljed. Ja eks Sinu SAABid ole aina olnud kõrgemal tasemel hooldatud. Edu.
Ma ei oska teisiti kui et püüelda paremuse poole. 9-5le pole just palju 20" velgi, mis sobiks. Seega läksin kindlapeale ja valisin need Hirschi replikad. Replikaks on neid isegi raske nimetada kuna odavad nad just pole.
Tegin mõned pikemad sõidud maanteel ja olen üllatunud et on tuntav vahe juhitavuses. Kiirendamine, pidurdamine kurvid jms. on omajagu sujuvamad. Eks velje kaal (11.3 kg 20") mängib ikka olulist rolli :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: L Apr 16, 2022 6:04
Postitas rantto
Mul on vist vasak suunatuli kuskil olemas.
Suure rattaga on NG hea tummine

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Apr 17, 2022 10:17
Postitas I-Vaari
:)
vmaster kirjutas:
R Apr 15, 2022 23:54
...
Tegin mõned pikemad sõidud maanteel ja olen üllatunud et on tuntav vahe juhitavuses. ...
Eks öige velje ja rehvi kokkusobitamine parandabki juhitavust. Paljud küll virisevad teinekord rehvimüra ja teepinna sisse kulunud soontes "ujumise" üle. Kuid kui ikka auto liigub hetkega sinnasuunda kuhu rooli pöörad ja peatub/stardib vajadusel suhtkiiresti "iga ilmaga", siis muud pisiasjad vöib südamerahuga unustada. Loodetavasti need veljed on oma hinna väärilised ja peale iga teemuhust ülesöitmise järel ei pea velgi ögvendama minema. Asjade hind on nagu on , kui leivale singiviilu jaoks pappi jätkub ja ülegi jääb siis mis vahet kui palju möni asi makseb. :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Apr 17, 2022 15:26
Postitas vmaster
I-Vaari kirjutas:
P Apr 17, 2022 10:17
Eks öige velje ja rehvi kokkusobitamine parandabki juhitavust. Paljud küll virisevad teinekord rehvimüra ja teepinna sisse kulunud soontes "ujumise" üle. Kuid kui ikka auto liigub hetkega sinnasuunda kuhu rooli pöörad ja peatub/stardib vajadusel suhtkiiresti "iga ilmaga", siis muud pisiasjad vöib südamerahuga unustada. Loodetavasti need veljed on oma hinna väärilised ja peale iga teemuhust ülesöitmise järel ei pea velgi ögvendama minema. Asjade hind on nagu on , kui leivale singiviilu jaoks pappi jätkub ja ülegi jääb siis mis vahet kui palju möni asi makseb. :)
Tavavelgedega ei saavutia kindlasti sellise kaalu juures sellist tugevust, et velje kõverdumist vältida. Sepistatud velgede tootmisprotsess on teistsugune ja seal saab tavaveljest palju tugevama velje 2x väiksema kaaluga.

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: P Mai 15, 2022 21:13
Postitas vmaster
Madaldusvedrud ka lõpuks paigaldatud. Originaalvedrudega kõrgus 71.5 cm. Madaldusega kõrgus 69.5 cm ees ja taga. Ühtlasi oli sobiv aeg ka esimsesed tugilaagrid vahetada. Tulemuseks märgatavalt paranenud juhitavus. Tugilaagrite vahetusga kadusid ka kõrvalised helid,

Pilt Pilt

Pilt

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: T Mai 17, 2022 16:55
Postitas vvs
Kena kohe vaadata seda madaldatud lennukit :drive:

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2012, vmaster

Postitatud: T Mai 17, 2022 17:11
Postitas vmaster
vvs kirjutas:
T Mai 17, 2022 16:55
Kena kohe vaadata seda madaldatud lennukit :drive:
Traktorist sai lennuk jah :)

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster

Postitatud: K Mai 25, 2022 15:33
Postitas vmaster
Et ikka Saabifestivalile jõuda, soetasin Saab ng9-5 2021 Map update (v5)

Pilt Pilt

Pilt

Tallinnas on siiani näidanud täpselt. Välisriigis esimene test Lätis sel nädalavahetusel toimuv SAAB SPIRIT 75

Re: SAAB 9-5NG Aero 2.8 XWD, 2011, vmaster

Postitatud: N Mai 26, 2022 15:23
Postitas skyline
See navi on tänapäeva mõistes ikka väga retro graafikaga, aga kui töötab, siis pole ju väga vahet :)
Mis keeles ta korraldusi jagab?