Kuidas linnas ökonoomselt sõita???

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
arxrei
Postitusi: 62
Liitunud: P Veebr 06, 2005 2:02
Asukoht:
Auto:

#26

Olen täheldanud, et sõites aeglaselt (nii 30- 40 km/h) hakkab jõudsalt kasvama ka keskmine kütuse kulu. Kuna algselt ei uskunud, siis poovisin selle spetsiaalselt järele. Enne maanteel kulgemist puhastasin mälu ja sõitsin mingi 12 km. Kulu oli kuskil 8,0. Edasine sõit selgelt külateel näitaski, et keskmine kulu tõuseb hüppeliselt. Peale viie kilomeetri läbimist näitas juba üle üheksa. Millest selline tõus- arusaamatu.
...BMW-l näitab hästi hetkekulu seier. E39 528 autom.-ga sõites oli tulemus selline, et kui foori alt minnes tuntavalt kiirendada kuni 50-60 km/h ja siis kulgeda, õnnestus saavutada linnas keskmiseks küttekuluks 11-13 liitrit (tehas 15,6). Kui kiirendasin aeglaselt ja sujuvalt, siis püsis seier kaua kuskil 25 l/100le kandis ning keskmine tuli 14.5 -16.5 liitrit sajale...
Eelnev oli hea kommnetaar ja katsetame kindlasti, sest linnas sõites on kütuse kulu päris magus ja on hea, kui tead nippe selle vähendamiseks.
Käivitamine, väike torts sõitu ja suretamine jne, tõstab jällegi kütusekulu. Tõenäoliset teab igaüks veel, kuidas kütust üldse ei lähe- ära sõida. Ja siis jõuab sinna, et ära käi ja ära söö jne- kipub öösel mölkas.
Et siis hommikul "autommadiga" lendu ... .
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#27

Mingid bemari insenerid tegid kunagi katseid Ja sealt on meelde jäänud, et ökonoomseim sõidustiil linnas on kiirendada valgusfoori alt (gaasipedaal 2/3 põhja lükatud), ning käike vahetada 3000 pöörde peal, ökonoomsuselt järgmine meetod oli sama (2/3 gaasi) , aga käiku vahetati 5000 rpmi pealt. Ning kõige ebaökonoomsem oli 1/3 gaasi ja käiguvahetused 2000 rpmi juures.
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#28

Ma kunagi 99-ga proovisin ka sõita linnas 5. käiguga ja pikalt ette vaadates vabale lülitada ja varem käiku vahetada - hoidsin tõepoolest 0,5-1 liitrit kokku, aga enam ei viitsi sõiduajal ainult bensukulust mõelda ja säidan nii kuidas juhtub (ehk siis keskmiselt).
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#29

Vähemast Tallinna ja ökonoomse sõidu ühildamine on võimalik ainult vältides tipptunde :evil:
Kui võimalik, siis sel ajal eelistan kasutada ühistransporti, sest :drive: mõnu see tipptunni liikluses osalemine küll ei paku ....
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#30

väga oluline on ökonoomsuse juures õiged ja võrdsed rehvirõhud.
Oma 1.6 B Passatiga Koselt Tallinna sõites näitas kütuse kulu hetkenäidik palju ca 7-8l, linnas selgus et üks tagarehv on tühi (1.3at surve)
Tagasiteel oli näidik jälle 6 liitri kandis ja kriipsuke alla nagu peab
arxrei
Postitusi: 62
Liitunud: P Veebr 06, 2005 2:02
Asukoht:
Auto:

#31

Äkki keegi kommenteerib veel automaadiga sõitu!
martti77
Postitusi: 32
Liitunud: N Okt 14, 2004 16:35
Asukoht:
Auto:

#32

Kui kuidagi on võimalik kiiremasse temposse end sättida siis on hea kui automaat vahetab 55 km/h peal madalamale käigule ümber. Siis on kütusekulu mingi 5-5,5 kandis. Sõitsin niimoodi nõmmelt kesklinna pärat tipptundi rohelise liiniga. Kesklinna jõudes oli kütusekuluks 6,6. Mootoriks 2,3 vabalthingav 9000.
Vasta