Saab 9-5 3.0 TiD Vector, 2002, fofa

fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#1

L Sept 10, 2005 10:04

Veeres õuele minu elu neljas Saab ja esimene 9-5 :drive:

Masin on siis täpsemalt 9-5 3.0TiD Vector 130KW aastast 2002.

Lisade list on korralik, suurematest asjadest puuduvad vaid el. istmed, automaatkast ja xenonid (viimane probleem saab peatselt lahendatud)

Hetkel on positiivseim emotsioon seotud kütusekuluga. Tartu-Tallinn-Tartu otsa keskmiseks tuli ohtra ja äkilise linnas sõelumisega (kokku 500+km) 6.5L/100km.

Uusi pilte ja juttu varsti.

Pilt
Pilt
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#2

L Sept 10, 2005 20:28

fofa on õudne kadekops - täna käisin ja mangusin pisarsilmil et annaks sõita, mitte muhvigi



(auto on muidu täitsa kobe - ukse alaservad ja esilääbade kinnitused eriti ei roosteta, pahtlit on minimaalselt, viimane omanik kaheksast enne fofat oli mingi lapimaa kolhoosnik, kes oli ka korra õli vahetanud, karpad on paigas, kõik tuled põlevad ja pidurid on enamvähem, tagaklaasil on näha jäljed endisest armsast legendiks saanud kleepekast - "SE.VARMA.KOTIMAINEN.")
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

L Sept 10, 2005 20:37

Tubli part ja tere tulemast tagasi fofa.:beer:
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#4

L Sept 10, 2005 21:08

See on mu lemmik mootorivariant, mida üldse kaasaegse Saabi juurde on võimalik saada. Ja kere on kah see asiseim. Ainult nelivedu on veel puudu:P
Õnniltused! :beer:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

L Sept 10, 2005 22:15

Ja automaatkast samuti puudu.

PS nr 1! Mida Sa arvad Inglaste arvamuse kohta mootorist et "not as refined as should"?
PS nr 2! Ja miks Sa ikkagi Aerot ei tahtnud?
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#6

P Sept 11, 2005 12:48

Mootori kohta ei oska midagi halba kosta kuna väga palju kokkupuuteid diislitega ei ole ja oskan võrrelda ainult 2.5TDI Audi A6'ga. Väike omapära on see, et madalatel pööretel on jõudu üpris nutuselt ja kõvem laks tuleb kuskil 2,5tuh pöörde pealt. Audi mootor oli nagu veidi lamedama kõveraga ja jõudu jätkus ka madalametele pööretele, samas sellise terava mineku kohta nagu ei olnudki. Lisaks ma kujutan ette, et ökomaks liikumiseks on selline konfiguratsioon võibolla täitsa hea, kui linnas väga rahulikult ja madala käiguga sõita siis ega seda va kütet praktiliselt ei kulugi. Ja samas - kui pöörded kõrgemale lasta, siis rebib ikka väga tigedalt minna. Ühesõnaga nii mootorihääle ja mineku mõttes on kõik üsna sarnane tavalisele bensukale.

Ühtlasi jõdsingi järgmise punktini: Aero kiirendus ei jätnud mulle müstiliselt head muljet võrreldes diisliga, samas kütusekulu ja kindlustuskulu vahe oleks tulnud ikkagi päris suur. Teiseks oli Aerode valik eestis üsna väike, üks korralik masin jäi vähe kalliks ja kaks teist autot ei olnud päris need. Aga küll ükskord jõuab selle Aero kah osta. Kusjuures see Aero kiri võiks olla hoopis c900 küljes ;)
Kasutaja avatar
Marquis
Postitusi: 50
Liitunud: R Mär 12, 2004 20:50
Asukoht:
Auto:

#7

P Sept 11, 2005 14:18

Aga palju see relv sul maanteel rahulikul sõidul võtab ja linnas eraldi? Kõik-kokku-keskmine kulu ei ütle kahjuks midagi :S

98E varsti vist 25 eeku liiter, peab ka diisli soetama :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

P Sept 11, 2005 15:33

Algselt postitas: qdwin
Ja automaatkast samuti puudu.

Sellest oli juba ju juttu, seda kolmeliitrist vurrtraktorit automaadiga ei antagi.

Aga õnnitlused Fofale!
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#9

T Sept 13, 2005 13:03

Positiivseid üllatusi auto juures ilmneb veelgi. Kuigi väga kummalisel viisil. Täna hommikul avastasin enda jaoks Webasto eelsoojenduse, millest mul ostes aimugi polnud :D

Nimelt leidsin eile õdakul kompuutrit näppides sellise koha nagu SET START TIME A-B-C, hellitasin lootust, et ehk on asi mingit laadi eelsoojendus, panin värgi kella üheksaks hommikul tiksuma ja unustasin teema ära.

Igatahes hommikul kell 9 üritas kohalik pensionär mu korteriust maha murda ja teatas, et on vaja siva päästeametisse helistada kuna mu auto põleb. Ja nii enamvähem oligi - kapoti alt ja masina põhja alt tuli nii karmi mustjat tossu et ma kartsin et asjaga ongi korras, kohalikud seeniorid kogunesid juba veeämbritega maja ette vaatepilti nautima. Siis tuli meelde see paganama eelsoojendus, lülitasin selle salongist käbedalt välja ja asi normaliseerus. Peale kiiret kõnet Trionicule selgus, et selline laks võib peale väga pikka kasutama seismist Webastol täitsa normaalne olla, niisiis lasin eraldatud parklas masinal veel natuke aega tossata ja nüüdseks töötab asi juba täitsa ilusti. Arvatavasti polnud lõunasakslane, kellele masin ennem kuulus seda jubinat võibolla üldse kunagi kasutanud.

Lõbus lugu igatahes, ehmatasin ennast ikka vaeseomaks kui aus olla :evil:
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#10

T Sept 13, 2005 13:13

Õnnitlused :beer: - pisike kütusekulu ja mahtuniversaalkere teevad suisa kadedaks - kui kunagi peaks juhtumisi rikkaks saama ostaks igapäevatarbeks kah sihukse, aga pühapäeviti sõidaks ikka classicuga :P :head:

Hää, et pensionärid ilma sinuga konsulteerimata päästeametit ei kutsunud ;) , muidu oleks sul tulnud oma saabikest tuletõrjevahukuhjast otsida. Aga ega keegi teine sind ehmatand - ikka sina ise :poke:
Ja eks see ole ikka nii, et vähemast ühe teravama õppetunni peab masin uuele omanikule ikka andma, enne kui päris omaks tunnistab :P
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#11

T Sept 13, 2005 13:57

Ka sina Brutus :P, nüüd pole enam miskit, kuna saabnetis on olemas vähemasti kaks väiketraktorit ja üks suur traktor - tuleb oma MTJ ära teha ja kevad- ja sügispõllutöid mitte nii õndsatele saabneti liikmetele soodushinnaga pakkuma hakata ;).

Aga õnnitlused kena masina puhul.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

T Sept 13, 2005 15:00

Soovi selleks on juba tegelikult avaldatud, ma võin ju tehnika alla mootorite juurde eraldi sektsiooni teha "MTJ"..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#13

K Sept 21, 2005 0:46

Algselt postitas: Marquis
Aga palju see relv sul maanteel rahulikul sõidul võtab ja linnas eraldi? Kõik-kokku-keskmine kulu ei ütle kahjuks midagi :S

98E varsti vist 25 eeku liiter, peab ka diisli soetama :)


Väike update kütusekulu osas: karmimat sorti paarutamine AINULT linnatsüklis näitab kuluks 8.9L
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#14

E Okt 03, 2005 23:55

Vabandage mu kollanoka küsimust - kunagi Trionic kommenteeris bankdoc'i masinat:
Algselt postitas: Trionic
Kahju,et keegi veel selle kurikuulsa ja paljukiidetud Isuzu V6 tiisliga siin sõna ei võta(üksikud isendid eestis ainult).Lihtsalt tahaks teada,kuidas see paljukiidetud Isuzu siis tegelikkuses 9-5 poolraamil toimetab.:head:


Et kas fofa'l ongi siis Isuzu V6 disla? Kuidas selle Isuzu töökindlus on, või mis ta teeb nii kurikuulsaks?

terv, teager
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

T Okt 04, 2005 9:31

Jah, seesama Izusu disla see on. Ilmselt pole härrased veel kokku sattunud, et sellele küsimusele vastus leida.
Kurikuulus ehk seetõttu, et Izusu diisel küll aga tol hetkel polnd seda mootorit vist ühegi teise auto peal katsetatud, läks otse SAABi aiste vahele.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

T Okt 04, 2005 11:41

(kuri)kuulsaks teeb Isuzu diislid nende väidetav supertöökindlus ja kõrgemat klassi mootori jõu-ja väändekarakteristikud.Tegemist on ju maailma suurima diiselmootorite arendaja-tootjaga.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#17

T Okt 04, 2005 13:49

TraktorSaab on ka üks õige Saab - ikkagi fööniga!

Isuzu 1.7 TD on ka Opel Astra aiste vahel, kuid Oopelimehed ei suuda auto24 foorumis ka ise kokku leppida mitu erinevat 1.7 olemas on ja milline neist parim. GMi ja Isuzu koostöö tundub olevat väga pikaajaline.
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#18

T Okt 04, 2005 15:04

Isuzud on autod, mis tuntud oma mittejapsilike lahenduste poolest, ehk siis samavõrd nüri remontida kui euroopa masinaid, kuid mootorid jah kestavad. Sõitnud ka ise selle 3.0TD-ga, kuid Isuzu aiste vahel. Tõesti põnev oleks proovida, millised peavad olema ülekanded, et Saabi sõiduautolikult edasi liigutada
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#19

T Okt 04, 2005 18:14

Kui juba jutuks läks, siis mis marki Isuzul see modra peal on? Täna selgus Tartus õlifiltrit otsides kurb tõsiasi et sellise konfiguratsiooniga masinat ei ole ühegi tootja kataloogis ja üldine tendents oli jälle sinnakanti, et "meie lennukitega ja nende filtritega ei tegele" :poke: Kui asjale teisest otsast läheneda siis äkki leiab mõnest kataloogist kah midagi üles.

Või teab keegi selle filtri koodi äkki?
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#20

T Okt 04, 2005 18:22

Hengsti õlifilter sinu autole : H90W12
http://www.hengst-katalog.de/site/html/fahrzeug.php?katwahl=2&sp=2 - selle järele tundub,et kõikidel 9-5tel samad filtrid?, va 2.2TiD
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#21

T Okt 04, 2005 18:25

Tänud, võib vist homme uuele ringile minna :)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#22

K Okt 12, 2005 14:38

Algselt postitas: Trionic
(kuri)kuulsaks teeb Isuzu diislid nende väidetav supertöökindlus ja kõrgemat klassi mootori jõu-ja väändekarakteristikud.Tegemist on ju maailma suurima diiselmootorite arendaja-tootjaga.


Fofa, anna andeks, kui natuke sinu auto pealt teemast mööda läheb. Nimelt tekkis selline küsimus, et kui see 3.0 TID nii hea on, siis miks ei pakuta seda enam 9-5 mootorivalikus?

terv, teager
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#23

K Okt 12, 2005 14:42

Algselt postitas: fofa
Kui juba jutuks läks, siis mis marki Isuzul see modra peal on?

Isuzu Trooper Duty, Venemaa turule mõeldud veidi karmim versioon tavalisest uusimast Trooperist. Maasturi ülekanded ja tõenäoliselt ka pumbahäälestus (aju programm) on muidugi hoopis midagi muud. Sellepärast olekski põnev proovida sama asja sõiduauto peal
RedBaron
Postitusi: 167
Liitunud: E Jaan 31, 2005 14:56
Asukoht:
Auto:

#24

K Okt 12, 2005 18:19

Üks põhjus miks seda head 3,0 TID mootorit ei pakuta enam on ka see ilmselt, et uutel 9-5-tel ja ka 9-3-del on juba mootorivalikus uus turbodiisel oma 110 kw-ga. Millegi pärast äsja VM kodulehete külastades on seal ikka veel vananenud info :poke: VM poiste sõnul pidi olema tõeline loom ja samuti Aerole alla ei jää. Lähen seda lähiajal proovima ja sõber tellis omale juba mõni aeg tagasi selle mootoriga 9-3 ära, ning peaks kätte saama novembris, siis SAAB ka :drive:
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#25

N Okt 13, 2005 1:38

Algselt postitas: teager
Fofa, anna andeks, kui natuke sinu auto pealt teemast mööda läheb. Nimelt tekkis selline küsimus, et kui see 3.0 TID nii hea on, siis miks ei pakuta seda enam 9-5 mootorivalikus?

terv, teager


Mina jälle juurdlen tihti teemal, et miks ei tehta enam 9000 Aerosid kuigi oli teine väga hea auto ;)

Aga tõsiselt rääkides, siis ilmselt sai otsustavaks normaalse aut. kasti puudumine sellele mootorile? Olgem ausad, kes tänapäeval ikka enam manuaali tahab? Lihtsam on vist mootor välja vahetada kui hakata nullist moorotile kasti külge ehitama?
Vasta