ostan 9-5, alates 2002 aasta, kas eelistada diisli- või bensiinimootoriga ?
soov siis liituda teie vahva SAABiomanike seltskonnaga, jagada ühiselt rõõme ja nagu foorumist näha siis enamalt ikka muresid:) Väljanägemiselt meeldib just 9-5 kõige rohkem aga suur küsimus on kas eelstada bensiinimootoriga masinat mis laiemalt levinud või siis diislit?
See oleneb, mida sa Saabilt ootad. Kui ootad head kiirendust möödasõitudel, siis Turboga bensiinikas, kui soovid kehvasti käivituvat aga ökonoomset, siis 2,2 tid. Kui soovid parema kiirendusega aga väga kalli tüüpveaga, siis 3,0 Tid, kui hea varustusega ja mitte väga ökot. siis 3,0 V6 griffin. Ise soovitan siiski mõnda Aerot.
Samas kui sõidad aastas 100 tuh. km. siis on soovitav diisel, sest võrreldes bensukaga on kokkuhoid märgatav(juhul kui midagi kallist ei lagune), mina näiteks müüsin aero maha ja vuran oma traktoritega ringi, sest läbisõidud suured.
Samas kui sõidad aastas 100 tuh. km. siis on soovitav diisel, sest võrreldes bensukaga on kokkuhoid märgatav(juhul kui midagi kallist ei lagune), mina näiteks müüsin aero maha ja vuran oma traktoritega ringi, sest läbisõidud suured.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7678
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ma ühinen suveka jutuga 100%.
kõik peale 3,0 Diisli järele proovitud.
ja möödasõita kannatab kõikide saabidega.
kõik peale 3,0 Diisli järele proovitud.
ja möödasõita kannatab kõikide saabidega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Foorumis erinevaid teemasid lugedes on jäänud mulle mulje, et 2,2 diisel on vaat et üks vastupidavamaid mootoreid mida 9-5 peal kasutatakse. Ennast häirib natuke selle müra. Miinuseks olevat nõrgad kõrgsurvepumbad.
Plussiks tal veel, et palju juppe on opeli mootoriga ühised (see ongi opeli mootor) ning nende hinnad on rahakotile talutavad.
Vaidleks enda isendi põhjal suvekale vastu käivitamise osas - endal läks eelmine talv -30 talutavalt käima ning kuni - 10 kraadini käivitub nagu suvel.
Aga mõtle läbisõitudele jah, kui sõite ikka vähe, siis pole diisel vast väga mõttekas - kapriisem kui bensiin.
Plussiks tal veel, et palju juppe on opeli mootoriga ühised (see ongi opeli mootor) ning nende hinnad on rahakotile talutavad.
Vaidleks enda isendi põhjal suvekale vastu käivitamise osas - endal läks eelmine talv -30 talutavalt käima ning kuni - 10 kraadini käivitub nagu suvel.
Aga mõtle läbisõitudele jah, kui sõite ikka vähe, siis pole diisel vast väga mõttekas - kapriisem kui bensiin.
Algselt postitas: Rauno
Vaidleks enda isendi põhjal suvekale vastu käivitamise osas - endal läks eelmine talv -30 talutavalt käima ning kuni - 10 kraadini käivitub nagu suvel.
Eks ta minul ka -5 ja külmema juures käivitub kahest pöördest (kui tanklast suvist diislit ei saa
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
Algselt postitas: suvekasAlgselt postitas: Rauno
Vaidleks enda isendi põhjal suvekale vastu käivitamise osas - endal läks eelmine talv -30 talutavalt käima ning kuni - 10 kraadini käivitub nagu suvel.
Eks ta minul ka -5 ja külmema juures käivitub kahest pöördest (kui tanklast suvist diislit ei saanagu see aasta juhtus) aga probleemseteks osutuvad just sellised 0 lähedased ilmad, kui eelsüüteküünlad ei rakendu.
Niisked ilmad ja 0 kraadi talle ei meeldi jah väga, aga pole hullu, neljandast viiendast pöördest hüppab käima ikka - aga see on vist kõigi diislite viga, mitte konkreetselt saabi.
Mine tee proovi erinevate mootoritega saabidega, siis saad paika mis sulle nende juures meeldib või mitte.
Algselt postitas: janek83
Griffin, raudselt griffin!:head: Aerodel kipuvad mootorid kokku jooksma.
Griffinit enam ei ole 2002+ aastakäikudega. Kui tüüpvigu ei likvideerita ja õlivahetusega koonerdatakse, siis jooksebki kokku. 9-5 vajab keskmiselt hoolsamat omanikku:poke:
Käivituse koha pealt pole mul vähemalt enda traktori kohta midagi halba öelda. Olgu +30, 0, -5 või -30, ikka käivitub ühtemoodi esimesest-teisest pöördest. Õnneks pole seni suvist kütust ka saanud talvise pähe ilmselt, mis diislite puhul teatav riskifaktor, kuna kõik bensukad väidetavalt ei käitu kõige ausamalt. Kõrgsurvepumba ja EGR puhul taaskord kütuse kvaliteet olulise tähtsusega. Aga jah, õlivahetustega ei tasu koonerdada ühegi Saabi puhul. Saab pole odav mark pidada, sellega tuleb arvestada.
tänapäeva kütehindade juures võiks ju diisel olla(korralik),endal on bensukas aga üle poole pedaali allpole ei ole juba ammu vajutanud,pole vajadust ja ikka saan üle 10liitri keskmiseks kütusekuluks,kui korraliku varustusega 9-5 diilsel aga maksab mõnikümend tuhat rohkem,siis jälle vaata palju sa selleest bensiinisaad:thumb:,kõik oleneb palju sõidad,kui taksot siis kindlasti disla:drive:
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Algselt postitas: warum
kui korraliku varustusega 9-5 diisel aga maksab mõnikümend tuhat rohkem
Tegelikult on Saab sellepoolest erandiks, et diiselmootoritega isendid on just odavamad, kui bensiinimootoritega. Vähemalt olid siis kui mina endale 9-5 soetasin. Siis naersingi, et Saabi jõudsin osta aga mootorit sellele mitte.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
kas odavam?see ka et mis aastast dislad tulid?kui mina enda oma ostsin siis polnud autoaias ühtegi dislat sees(saabi)aga hindu peab kohe vaatama minemaAlgselt postitas: suvekasAlgselt postitas: warum
kui korraliku varustusega 9-5 diisel aga maksab mõnikümend tuhat rohkem
Tegelikult on Saab sellepoolest erandiks, et diiselmootoritega isendid on just odavamad, kui bensiinimootoritega. Vähemalt olid siis kui mina endale 9-5 soetasin. Siis naersingi, et Saabi jõudsin osta aga mootorit sellele mitte.
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7678
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
no numbritest:
dislaga vajuta kuidas ja kus tahad saad ca 6,5 l/100 km peale keskmiselt.
bensukaga ikka tagasi hoides alla 10 vaid kui linnast väljas pikad otsad enamus.
dislaga vajuta kuidas ja kus tahad saad ca 6,5 l/100 km peale keskmiselt.
bensukaga ikka tagasi hoides alla 10 vaid kui linnast väljas pikad otsad enamus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
fifth gearis oli hea test diislite kohapealt..
seal kaugel maal koos maksude, ülalpidamise
jms tuli bens igaljuhul odavam
pole kaugel aeg kui meilegi pannakse igasugused maksud peale ..eriti diislile
terv
que bensiini propageerija
seal kaugel maal koos maksude, ülalpidamise
jms tuli bens igaljuhul odavam
pole kaugel aeg kui meilegi pannakse igasugused maksud peale ..eriti diislile
terv
que bensiini propageerija
Everyday Regular SAAB guy!
Tundub, et kasutatud autode (9-5) puhul diisel- ja bensumootoriga isendid enam-vähem samas hinnas. Mis on tõesti huvitav, sest üldjuhul muude markide puhul vist ikka diiselmootoriga kallim... Eks ta tõsi ilmselt ole, et pikas perspektiivis on ka meil sarnaselt Soomega diisli pidamine tunduvalt (maksu)kulukam, kui praegu. Ent enne seda jõuavad kütusehinnad veel igasugu trikke teha ja ilmselt suuremad sõidumehed mitme auto hinna kinni maksta bensiini ja diislikulu vahena 
Algselt postitas: RStormAlgselt postitas: janek83
Griffin, raudselt griffin!:head: Aerodel kipuvad mootorid kokku jooksma.
Griffinit enam ei ole 2002+ aastakäikudega. Kui tüüpvigu ei likvideerita ja õlivahetusega koonerdatakse, siis jooksebki kokku. 9-5 vajab keskmiselt hoolsamat omanikku:poke:
Griffinit ei ole, aga 3.0 v6t bensukas oli saadaval ka 2002 ja 2003 aasta. Parim 9-5 minu jaoks oleks 3.0 vector
terv, teager
Oli see vist 2002. a lõpp, kui SAAB taksojuhtidele mõtlema hakkas (9-5 2.2TID A).Algselt postitas: KrikU
Saabide juures on veel see lisaks, et kui me ei vaata viimase ~5 aasta mudeleid siis vanemate hulgast ei leia automaatkasti ja diiselmootori kooslust.
tänud asjalike postituste eest, super.
diisel millest huvitusin on 2,2 TiD, 88kw aga 2,3 liitrisel 136 kw bensiinimootoriga saabil on lisaks ka gaasiseade mis aitab ehk paremini kütusekulu madalamal hoida. kas kellelgi on gaasiga sõitmise kogemust?
elan norras ja siin on kütusehind selliselt et bensiin maksab 24 eek/ l, diisel 22 eek/l ning vedelgaasi saab kätte 12 eek/l.
olen lugenud et gaasiga sõites on kütusekulu ca 15 % suurem ja auto uimasem aga ei ole olnud võimalust seda endal üle kontrollida. pidavat ka mootorile vähem kahjulik olema, puhtam põlemine jne.
ameeriklase V-8 olen renoveerimise käigus lammutanud juppideks laiali ja ka kokku tagasi ladunud, mõnda moodsamat bensiinimootorit ka näppinud aga diislile käsi külge pole pannud. samas laevadiisleid on koolis kunagi õpitud küll:))) vale paralleele tõmmata vist aga mootori tööpõhimõte siiski sama eks:)
ehk on see lihtsalt teadmatus ja pisike hirm selle mootori ees sest surved diislil kõrgemad ja mootori detailid kapriissemad, kallimad. samas kulutused autole olenevad paljus iseenda hoolsusest ja suhtumisest.
diisel millest huvitusin on 2,2 TiD, 88kw aga 2,3 liitrisel 136 kw bensiinimootoriga saabil on lisaks ka gaasiseade mis aitab ehk paremini kütusekulu madalamal hoida. kas kellelgi on gaasiga sõitmise kogemust?
elan norras ja siin on kütusehind selliselt et bensiin maksab 24 eek/ l, diisel 22 eek/l ning vedelgaasi saab kätte 12 eek/l.
olen lugenud et gaasiga sõites on kütusekulu ca 15 % suurem ja auto uimasem aga ei ole olnud võimalust seda endal üle kontrollida. pidavat ka mootorile vähem kahjulik olema, puhtam põlemine jne.
ameeriklase V-8 olen renoveerimise käigus lammutanud juppideks laiali ja ka kokku tagasi ladunud, mõnda moodsamat bensiinimootorit ka näppinud aga diislile käsi külge pole pannud. samas laevadiisleid on koolis kunagi õpitud küll:))) vale paralleele tõmmata vist aga mootori tööpõhimõte siiski sama eks:)
ehk on see lihtsalt teadmatus ja pisike hirm selle mootori ees sest surved diislil kõrgemad ja mootori detailid kapriissemad, kallimad. samas kulutused autole olenevad paljus iseenda hoolsusest ja suhtumisest.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7678
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kui oled kokkuhoidlik, siis gaasi variant.
olen erinevatega sõitnud ja selle tagumikutunde kohta , et gaasiga lahjem oleks, ei oska küll nii väga midagi öelda.
võib olla siis tekib see tunne, kui lapats põhjas kogu aeg kimad, aga niisama tänavaliikluses jääb võimsal autol niigi jõudu üle. ühesõnaga vahet pole, kas sõidad bensuga või gaasiga; samas nupp ju armatuuril, et vajalikul hetkel võid gaasilt bensule hetkega ymber lülitada.
ja 15% kindlasti rohkem ei võta, kui ehk kuni 10%; käivitused ju ikka bensiini pealt jäävad.
olen erinevatega sõitnud ja selle tagumikutunde kohta , et gaasiga lahjem oleks, ei oska küll nii väga midagi öelda.
võib olla siis tekib see tunne, kui lapats põhjas kogu aeg kimad, aga niisama tänavaliikluses jääb võimsal autol niigi jõudu üle. ühesõnaga vahet pole, kas sõidad bensuga või gaasiga; samas nupp ju armatuuril, et vajalikul hetkel võid gaasilt bensule hetkega ymber lülitada.
ja 15% kindlasti rohkem ei võta, kui ehk kuni 10%; käivitused ju ikka bensiini pealt jäävad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- rantto
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3195
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
See vist tähendab seda, et autol saavad olema ka Norra numbrid? Aeroga on alati suurem risk Politi käest vitsa saada, disla aga sõltub piirkonnast, kütus on küll korralik kuid võib ikkagi külmuda. Tegelt kütusehinda võrrelda tunnipalgaga siis hind on soodne:drive:
Kokkuhoidu sa 9-5ga muidugi ei saa, aga kui oled valmis kukrut aegajalt ikka kergitama, saad väga mugava auto. Ja osta ikkagi Griffin, savi see kütusekulu, ja tangi Statoilis 98t 
Tean meest, kelle vintsiga võib midagi isegi katki tõmmata...



