ostan 9-5, alates 2002 aasta, kas eelistada diisli- või bensiinimootoriga ?

Hunt74
Postitusi: 2
Liitunud: P Dets 05, 2010 20:01
Asukoht:
Auto:

#1

soov siis liituda teie vahva SAABiomanike seltskonnaga, jagada ühiselt rõõme ja nagu foorumist näha siis enamalt ikka muresid:) Väljanägemiselt meeldib just 9-5 kõige rohkem aga suur küsimus on kas eelstada bensiinimootoriga masinat mis laiemalt levinud või siis diislit?
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#2

See oleneb, mida sa Saabilt ootad. Kui ootad head kiirendust möödasõitudel, siis Turboga bensiinikas, kui soovid kehvasti käivituvat aga ökonoomset, siis 2,2 tid. Kui soovid parema kiirendusega aga väga kalli tüüpveaga, siis 3,0 Tid, kui hea varustusega ja mitte väga ökot. siis 3,0 V6 griffin. Ise soovitan siiski mõnda Aerot.
Samas kui sõidad aastas 100 tuh. km. siis on soovitav diisel, sest võrreldes bensukaga on kokkuhoid märgatav(juhul kui midagi kallist ei lagune), mina näiteks müüsin aero maha ja vuran oma traktoritega ringi, sest läbisõidud suured.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

ma ühinen suveka jutuga 100%.
kõik peale 3,0 Diisli järele proovitud.

ja möödasõita kannatab kõikide saabidega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#4

Foorumis erinevaid teemasid lugedes on jäänud mulle mulje, et 2,2 diisel on vaat et üks vastupidavamaid mootoreid mida 9-5 peal kasutatakse. Ennast häirib natuke selle müra. Miinuseks olevat nõrgad kõrgsurvepumbad.

Plussiks tal veel, et palju juppe on opeli mootoriga ühised (see ongi opeli mootor) ning nende hinnad on rahakotile talutavad.

Vaidleks enda isendi põhjal suvekale vastu käivitamise osas - endal läks eelmine talv -30 talutavalt käima ning kuni - 10 kraadini käivitub nagu suvel.

Aga mõtle läbisõitudele jah, kui sõite ikka vähe, siis pole diisel vast väga mõttekas - kapriisem kui bensiin.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#5

Ainult siis, kui eesmärgiks on ökonoomne sõit, soovitaks diislit. Sarnaselt nagu eelnevad postitused ütlevad. Millegi muu poolest diislid Saabi puhul silma ei paista.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: Rauno


Vaidleks enda isendi põhjal suvekale vastu käivitamise osas - endal läks eelmine talv -30 talutavalt käima ning kuni - 10 kraadini käivitub nagu suvel.

Eks ta minul ka -5 ja külmema juures käivitub kahest pöördest (kui tanklast suvist diislit ei saa :) nagu see aasta juhtus) aga probleemseteks osutuvad just sellised 0 lähedased ilmad, kui eelsüüteküünlad ei rakendu.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#7

Algselt postitas: suvekas
Algselt postitas: Rauno


Vaidleks enda isendi põhjal suvekale vastu käivitamise osas - endal läks eelmine talv -30 talutavalt käima ning kuni - 10 kraadini käivitub nagu suvel.

Eks ta minul ka -5 ja külmema juures käivitub kahest pöördest (kui tanklast suvist diislit ei saa :) nagu see aasta juhtus) aga probleemseteks osutuvad just sellised 0 lähedased ilmad, kui eelsüüteküünlad ei rakendu.

Niisked ilmad ja 0 kraadi talle ei meeldi jah väga, aga pole hullu, neljandast viiendast pöördest hüppab käima ikka - aga see on vist kõigi diislite viga, mitte konkreetselt saabi.

Mine tee proovi erinevate mootoritega saabidega, siis saad paika mis sulle nende juures meeldib või mitte.
janek83
Postitusi: 229
Liitunud: T Aug 21, 2007 14:55
Asukoht:
Auto:

#8

Griffin, raudselt griffin!:head: Aerodel kipuvad mootorid kokku jooksma.
Tean meest, kelle vintsiga võib midagi isegi katki tõmmata...
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: janek83
Griffin, raudselt griffin!:head: Aerodel kipuvad mootorid kokku jooksma.

Griffinit enam ei ole 2002+ aastakäikudega. Kui tüüpvigu ei likvideerita ja õlivahetusega koonerdatakse, siis jooksebki kokku. 9-5 vajab keskmiselt hoolsamat omanikku:poke:
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#10

Käivituse koha pealt pole mul vähemalt enda traktori kohta midagi halba öelda. Olgu +30, 0, -5 või -30, ikka käivitub ühtemoodi esimesest-teisest pöördest. Õnneks pole seni suvist kütust ka saanud talvise pähe ilmselt, mis diislite puhul teatav riskifaktor, kuna kõik bensukad väidetavalt ei käitu kõige ausamalt. Kõrgsurvepumba ja EGR puhul taaskord kütuse kvaliteet olulise tähtsusega. Aga jah, õlivahetustega ei tasu koonerdada ühegi Saabi puhul. Saab pole odav mark pidada, sellega tuleb arvestada.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#11

tänapäeva kütehindade juures võiks ju diisel olla(korralik),endal on bensukas aga üle poole pedaali allpole ei ole juba ammu vajutanud,pole vajadust ja ikka saan üle 10liitri keskmiseks kütusekuluks,kui korraliku varustusega 9-5 diilsel aga maksab mõnikümend tuhat rohkem,siis jälle vaata palju sa selleest bensiinisaad:thumb:,kõik oleneb palju sõidad,kui taksot siis kindlasti disla:drive:
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: warum
kui korraliku varustusega 9-5 diisel aga maksab mõnikümend tuhat rohkem

Tegelikult on Saab sellepoolest erandiks, et diiselmootoritega isendid on just odavamad, kui bensiinimootoritega. Vähemalt olid siis kui mina endale 9-5 soetasin. Siis naersingi, et Saabi jõudsin osta aga mootorit sellele mitte.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: suvekas
Algselt postitas: warum
kui korraliku varustusega 9-5 diisel aga maksab mõnikümend tuhat rohkem

Tegelikult on Saab sellepoolest erandiks, et diiselmootoritega isendid on just odavamad, kui bensiinimootoritega. Vähemalt olid siis kui mina endale 9-5 soetasin. Siis naersingi, et Saabi jõudsin osta aga mootorit sellele mitte.
kas odavam?see ka et mis aastast dislad tulid?kui mina enda oma ostsin siis polnud autoaias ühtegi dislat sees(saabi)aga hindu peab kohe vaatama minema
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#14

2002aasta disla saab korraliku 100000kätte,bensukas aga 15000 kilo odavam umbes,15000saab umbes 850 liitrit bentsu ,no pool aastat saab tasuta sõita,aga ei ole vist ikka mõtet bensukal
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

no numbritest:
dislaga vajuta kuidas ja kus tahad saad ca 6,5 l/100 km peale keskmiselt.
bensukaga ikka tagasi hoides alla 10 vaid kui linnast väljas pikad otsad enamus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
que
Postitusi: 1416
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#16

fifth gearis oli hea test diislite kohapealt..
seal kaugel maal koos maksude, ülalpidamise
jms tuli bens igaljuhul odavam

pole kaugel aeg kui meilegi pannakse igasugused maksud peale ..eriti diislile :D

terv
que bensiini propageerija
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#17

Tundub, et kasutatud autode (9-5) puhul diisel- ja bensumootoriga isendid enam-vähem samas hinnas. Mis on tõesti huvitav, sest üldjuhul muude markide puhul vist ikka diiselmootoriga kallim... Eks ta tõsi ilmselt ole, et pikas perspektiivis on ka meil sarnaselt Soomega diisli pidamine tunduvalt (maksu)kulukam, kui praegu. Ent enne seda jõuavad kütusehinnad veel igasugu trikke teha ja ilmselt suuremad sõidumehed mitme auto hinna kinni maksta bensiini ja diislikulu vahena :conf:
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#18

Saabide juures on veel see lisaks, et kui me ei vaata viimase ~5 aasta mudeleid siis vanemate hulgast ei leia automaatkasti ja diiselmootori kooslust.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: RStorm
Algselt postitas: janek83
Griffin, raudselt griffin!:head: Aerodel kipuvad mootorid kokku jooksma.

Griffinit enam ei ole 2002+ aastakäikudega. Kui tüüpvigu ei likvideerita ja õlivahetusega koonerdatakse, siis jooksebki kokku. 9-5 vajab keskmiselt hoolsamat omanikku:poke:

Griffinit ei ole, aga 3.0 v6t bensukas oli saadaval ka 2002 ja 2003 aasta. Parim 9-5 minu jaoks oleks 3.0 vector :headbang:

terv, teager
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 778
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#20

Algselt postitas: KrikU
Saabide juures on veel see lisaks, et kui me ei vaata viimase ~5 aasta mudeleid siis vanemate hulgast ei leia automaatkasti ja diiselmootori kooslust.
Oli see vist 2002. a lõpp, kui SAAB taksojuhtidele mõtlema hakkas (9-5 2.2TID A). :)
Hunt74
Postitusi: 2
Liitunud: P Dets 05, 2010 20:01
Asukoht:
Auto:

#21

tänud asjalike postituste eest, super.
diisel millest huvitusin on 2,2 TiD, 88kw aga 2,3 liitrisel 136 kw bensiinimootoriga saabil on lisaks ka gaasiseade mis aitab ehk paremini kütusekulu madalamal hoida. kas kellelgi on gaasiga sõitmise kogemust?
elan norras ja siin on kütusehind selliselt et bensiin maksab 24 eek/ l, diisel 22 eek/l ning vedelgaasi saab kätte 12 eek/l.
olen lugenud et gaasiga sõites on kütusekulu ca 15 % suurem ja auto uimasem aga ei ole olnud võimalust seda endal üle kontrollida. pidavat ka mootorile vähem kahjulik olema, puhtam põlemine jne.
ameeriklase V-8 olen renoveerimise käigus lammutanud juppideks laiali ja ka kokku tagasi ladunud, mõnda moodsamat bensiinimootorit ka näppinud aga diislile käsi külge pole pannud. samas laevadiisleid on koolis kunagi õpitud küll:))) vale paralleele tõmmata vist aga mootori tööpõhimõte siiski sama eks:)
ehk on see lihtsalt teadmatus ja pisike hirm selle mootori ees sest surved diislil kõrgemad ja mootori detailid kapriissemad, kallimad. samas kulutused autole olenevad paljus iseenda hoolsusest ja suhtumisest.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

kui oled kokkuhoidlik, siis gaasi variant.
olen erinevatega sõitnud ja selle tagumikutunde kohta , et gaasiga lahjem oleks, ei oska küll nii väga midagi öelda.
võib olla siis tekib see tunne, kui lapats põhjas kogu aeg kimad, aga niisama tänavaliikluses jääb võimsal autol niigi jõudu üle. ühesõnaga vahet pole, kas sõidad bensuga või gaasiga; samas nupp ju armatuuril, et vajalikul hetkel võid gaasilt bensule hetkega ymber lülitada.

ja 15% kindlasti rohkem ei võta, kui ehk kuni 10%; käivitused ju ikka bensiini pealt jäävad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3195
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#23

See vist tähendab seda, et autol saavad olema ka Norra numbrid? Aeroga on alati suurem risk Politi käest vitsa saada, disla aga sõltub piirkonnast, kütus on küll korralik kuid võib ikkagi külmuda. Tegelt kütusehinda võrrelda tunnipalgaga siis hind on soodne:drive:
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#24

Kui Norra, siis vist tähendab külma ilma. Külma ilma vastu on parim bensiin, kiirem soojenemine, mugavam kokkuvõttes ekstereemsetes oludes. Diiselauto nõuab aega ja rahulikku, pikemat ettevalmistust sõiduks.
janek83
Postitusi: 229
Liitunud: T Aug 21, 2007 14:55
Asukoht:
Auto:

#25

Kokkuhoidu sa 9-5ga muidugi ei saa, aga kui oled valmis kukrut aegajalt ikka kergitama, saad väga mugava auto. Ja osta ikkagi Griffin, savi see kütusekulu, ja tangi Statoilis 98t :thumb:
Tean meest, kelle vintsiga võib midagi isegi katki tõmmata...
Vasta