Saab 9000 Aero, 1996, KorK
Oleks siis aega ka oma uuest Aerost väheke juttu ja pilte üles panna.
Tonnise Aero omamise soov on olnud alates sellest ajast kui ma enda jaoks Saabi üldse avastasin. Praegu on ta mul juba kolmas Saab ja ka kolmas 9000 ühtlasi. Esimene siis CD kerega ja ilma turbota ning teine turboga ja CS kerega. Kui nüüd võrrelda eelmist autot ja Aerot siis minu arust on vahe ikka vägagi suur. Juba need aero istmed on mugavamad ja ka minek on autol väga nobe ning ka imekombel on kütusekulu sama.
Eks auto juures ole nipet näpet teha aga suuremad kuluallikad mootori juures on korda tehtud. Poolteist aastat tagasi on vahetatud turbo ja ka ketid on korras. Õli ei võta. Peale olevat pandud ka Stage 1. Kaasas oli ka hooldusraamat mida pole viitsitud Eestis täita ja nii on jäänud umbes 30 tuhande kilomeetrine auk sinna.
Kajuks pole autot eriti hästi väliselt hoitud ja on pestud pidevalt svammiga ehk on tehtud liivapesu. Selle tagajärjel on auto kere üleni kraapsuline ja läige pea olematu. Aitab muidugi auto poleerimine aga see jääb kevade poole. Kahjuks pole ka hooldatud nahka, mille tulemusel vajab juhiiste naha väljavahetust ja kõrvalistuja tool taastamist. Veel ei tööta mõlemal istmel soojendus. Peale on intalleeritud ka mingisugused xenon tuled millest juhipoole kustub ära kui täistuled peale panna. Tööle saab selle alles siis, kui tuled täitsa välja lülitada- arvatavasti on mingi releega jama. Veel jamab tagumine kunde poole turvavöö, mis läheb lukku kui piisavalt kiirelt tõmmata aga lahti saab nii ,et võtta pealt see kate ära ja käsitsi ta natuke tagasi lükata. Puudu tunnen ka keskmisest käetoest aga eks selle saab kunagi muretseda kuskilt.
Kahjuks on tekkinud nüüd selline probleem, et kuidagi ei taha enam autost lahkuda. Koguaeg tahaks kuhugi sõita aga vajadus pole.
Mõned pildid ka juurde:
Tonnise Aero omamise soov on olnud alates sellest ajast kui ma enda jaoks Saabi üldse avastasin. Praegu on ta mul juba kolmas Saab ja ka kolmas 9000 ühtlasi. Esimene siis CD kerega ja ilma turbota ning teine turboga ja CS kerega. Kui nüüd võrrelda eelmist autot ja Aerot siis minu arust on vahe ikka vägagi suur. Juba need aero istmed on mugavamad ja ka minek on autol väga nobe ning ka imekombel on kütusekulu sama.
Eks auto juures ole nipet näpet teha aga suuremad kuluallikad mootori juures on korda tehtud. Poolteist aastat tagasi on vahetatud turbo ja ka ketid on korras. Õli ei võta. Peale olevat pandud ka Stage 1. Kaasas oli ka hooldusraamat mida pole viitsitud Eestis täita ja nii on jäänud umbes 30 tuhande kilomeetrine auk sinna.
Kajuks pole autot eriti hästi väliselt hoitud ja on pestud pidevalt svammiga ehk on tehtud liivapesu. Selle tagajärjel on auto kere üleni kraapsuline ja läige pea olematu. Aitab muidugi auto poleerimine aga see jääb kevade poole. Kahjuks pole ka hooldatud nahka, mille tulemusel vajab juhiiste naha väljavahetust ja kõrvalistuja tool taastamist. Veel ei tööta mõlemal istmel soojendus. Peale on intalleeritud ka mingisugused xenon tuled millest juhipoole kustub ära kui täistuled peale panna. Tööle saab selle alles siis, kui tuled täitsa välja lülitada- arvatavasti on mingi releega jama. Veel jamab tagumine kunde poole turvavöö, mis läheb lukku kui piisavalt kiirelt tõmmata aga lahti saab nii ,et võtta pealt see kate ära ja käsitsi ta natuke tagasi lükata. Puudu tunnen ka keskmisest käetoest aga eks selle saab kunagi muretseda kuskilt.
Kahjuks on tekkinud nüüd selline probleem, et kuidagi ei taha enam autost lahkuda. Koguaeg tahaks kuhugi sõita aga vajadus pole.
Mõned pildid ka juurde:
Regular Saab Guy
Seda küll Kõigepealt tahaks väljalaske täies ulatuses ja pihustid ära vahetada ja äkki isegi turbol see rootor 19T vastu vahetada.
Huvitav, et päeval on kellade ja nuppude taustavalgustus suhteliselt õrn aga õhtul on korralik. Kui muuta selle relee pealt taustavalgustuse tugevust siis see toimib aga ikka jääb liiga lahjaks päeval. Mis selle vastu võib aidata?
Huvitav, et päeval on kellade ja nuppude taustavalgustus suhteliselt õrn aga õhtul on korralik. Kui muuta selle relee pealt taustavalgustuse tugevust siis see toimib aga ikka jääb liiga lahjaks päeval. Mis selle vastu võib aidata?
Regular Saab Guy
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Huvitav, et päeval on kellade ja nuppude taustavalgustus suhteliselt õrn aga õhtul on korralik. Kui muuta selle relee pealt taustavalgustuse tugevust siis see toimib aga ikka jääb liiga lahjaks päeval. Mis selle vastu võib aidata?
Milleks päeval valgustust on vaja:poke:
Kellaplokkil on sensor mis reguleerib valgust.
__In Boost We Trust__
Kas kõik taustavalguse pirnid ikka korras? Öösel on kohe näha, kui kuskilt tuhmim.
Olen ise ka näinud seda probleemi, kui päeval taustavalgus liiga nõrk. See sõltub selestsamast kelladeplokist, kusjuures mõnel autol avaldub see probleem, mõnel mitte. Hetkel mul 4 uuema otsa SCC-d. Kui huvi võib proovida, kas SCC vahetus lahendab probleemi või mitte.
Olen ise ka näinud seda probleemi, kui päeval taustavalgus liiga nõrk. See sõltub selestsamast kelladeplokist, kusjuures mõnel autol avaldub see probleem, mõnel mitte. Hetkel mul 4 uuema otsa SCC-d. Kui huvi võib proovida, kas SCC vahetus lahendab probleemi või mitte.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Pirnid on kõik korras. Mõtlesin ,et kellaploki valgustus oli ka tuhm, et võiks natuke eredam olla, siis parem kellaaaega vaadata aga ega ta iseenesest nüüd niiväga ei häiri. Pole varem kuulnudki sellest sensorist :D
Kahjuks niipea Tallinna kanti ei satu ja Tartus pole ühtegi tööriista ka, et seda vahetama hakata. Aga tänan pakkumast.
Kahjuks niipea Tallinna kanti ei satu ja Tartus pole ühtegi tööriista ka, et seda vahetama hakata. Aga tänan pakkumast.
Regular Saab Guy
Kui kella displei on tuhm,siis on punasega tähistatud andur peetis.
Kui kella displei on tuhm,siis on punasega tähistatud andur peetis.
ei pruugi päris nii olla.
PS Digitaalsel ja analoog kellaplokil on need andurid erinevad.
Digitaalsel siis selline punane, nagu pildil näha.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kuigi kell ja näidikud on õhtul korralikult heledad, siis on ikka võimalus, et see andur on läbi omadega? Kas põhimõtteliselt kui ma sinna anduri ette näpu panen ehk teen ta pimedaks, siis peaks taustavalgustus heledamaks minema ?
Regular Saab Guy
Kuigi kell ja näidikud on õhtul korralikult heledad, siis on ikka võimalus, et see andur on läbi omadega? Kas põhimõtteliselt kui ma sinna anduri ette näpu panen ehk teen ta pimedaks, siis peaks taustavalgustus heledamaks minema ?
Vastupidi, peab tumedamaks minema.
edit: ...kurjam, nüüd ei teagi, peab proovima :P
Kuigi kell ja näidikud on õhtul korralikult heledad, siis on ikka võimalus, et see andur on läbi omadega? Kas põhimõtteliselt kui ma sinna anduri ette näpu panen ehk teen ta pimedaks, siis peaks taustavalgustus heledamaks minema ?
Vastupidi, peab tumedamaks minema.
edit: ...kurjam, nüüd ei teagi, peab proovima :P
tumedaks peaks minema ikka, kui näpu peale paned :)
Nüüd suuremate külmadega on käivitud auto väga vaevaliselt. Kas viga võib otsima hakata starterist? Aku on vähem kui pool aastat vana ja õli on ka kuskil 6k km tagasi vahetatud. Oskab keegi nõu anda ?
Käivitus on raskem just peale ööläbi seismist. Kas selles võib süüdistada paksu õli ?
Käivitus on raskem just peale ööläbi seismist. Kas selles võib süüdistada paksu õli ?
Regular Saab Guy
Vahetatud on nüüd ka õli- margiks Mobile 3000 X1 5w-40. Kohale on jõudnud ka mikide maalt map andur, loodame ,et see korralikult töötab siis ka. Ja olemas on ka Siemens Deka'd 630cc ning nagu kuulda oli, siis on ka Sebastianil soft valmis. Asjad ootavad ainult peale panemist.
Regular Saab Guy
Uus soft on peal ja uued rõhud sätitud. Hea on ikka teada küll, et kui gaasi annad, siis ikka läheb edasi ka auto. Mure jahutusega tundub olevat ka lahendatud. Samas on jällegi imelik see, et külmalt käivitades mõnikord sureb välja ja soojalt käivitades kõiguvad pöörded väga palju ja mõnikord ka sureb välja. Kõiguvad pöörded nii kaua kuniks lambda järgi tuleb, siis lähvad pöörded normaalseks. On kellegil soovitusi kust võiks pihta hakata?
Regular Saab Guy
Aga kas siis ei peaks töötav mootor ka puterdama? Täna oli veel selline asi, et oli mitu päeva seisnud auto ja käivitades suri kohe välja ja uuesti käivitades ei läinudki tööle. Tükk aega seisis ja siis proovisin uuesti ning läks tööle. Samas kui mootor soe on, siis töötab ilma vigadeta ja tühikäigu pöörded ei kõigu üldse.
Regular Saab Guy
Proovin vähe seletada, milles minu arvates probleem.
Softil on Lambda korrektsioon sisse lülitud. Nii on ta ka kõigis normaalsestes softides. Minu masina softis on ta välja lülitud, aga mul on ka WB lambda segu kontrollimas ja näen kohe kellalt, kui miski valesti.
Tühikäigu jaoks on softis mitu mäppi, aga ühtlaste pöörete eest (sinul 900RPM sooja mootoriga ja 920...940RPM külmkäivitusel) hoolitseb üks mäpp. Tavaolukorras on seal suhteliselt "keskmised" väärtused ja teatud aja jooksul need muutuvad: toimub adapteerumine. Aga täpselt nii kauaks, kuni ECU-l vool sees. Kui võtad aku maha, hakkab kõik otsast peale! Mäpp määrabki IAC klapi asendi. Ehk siis selle, palju lisaõhku sisselaskesse antakse.
Lõpuks, tavaliselt u. 30 minuti pärast (liitsin kõik korrad, kui gaasi ei puuduta ja auto seisab) see mäpp muutub üsna "eriliseks". Mootori koormus pideval muutub, AC lülitub sisse, ventikas tööle jne. Kõik see on vaja kompenseerida.
Aga see, nagu ka kõik teised adaptsioonid, läheb SRAM-i, mitte mäludesse, kus soft ise asub. Sellepärast ongi ainult nö. ajutine lahendus - kuni aku maha võtmiseni.
Nüüd Lambda korrektsioon.
Kui mingil põhjusel ilmub sisselaskesse lisaõhku mitte IAC kaudu, vaid kusagilt mujalt...Lambda andur üritab kohe seda kompenseerida, sest segu peab ju õige 14,7AFR olema. Nii aga lüüakse too eelmainitud mäpp uuesti segi ja uuel stardil algab jama otsast pihta.
See on minu arvamus ainult. Võibolla see kõik polegi nii.
Muud ei oskagi öelda, et kui tuled jälle Tallinna, muudame softivarianti, lülime Lambda korrektsiooni täiesti välja. Aga ma loodan, et sel ajal ei ole mingit õhuleket, sest vastasel korral läheb segu lahjaks.
Softil on Lambda korrektsioon sisse lülitud. Nii on ta ka kõigis normaalsestes softides. Minu masina softis on ta välja lülitud, aga mul on ka WB lambda segu kontrollimas ja näen kohe kellalt, kui miski valesti.
Tühikäigu jaoks on softis mitu mäppi, aga ühtlaste pöörete eest (sinul 900RPM sooja mootoriga ja 920...940RPM külmkäivitusel) hoolitseb üks mäpp. Tavaolukorras on seal suhteliselt "keskmised" väärtused ja teatud aja jooksul need muutuvad: toimub adapteerumine. Aga täpselt nii kauaks, kuni ECU-l vool sees. Kui võtad aku maha, hakkab kõik otsast peale! Mäpp määrabki IAC klapi asendi. Ehk siis selle, palju lisaõhku sisselaskesse antakse.
Lõpuks, tavaliselt u. 30 minuti pärast (liitsin kõik korrad, kui gaasi ei puuduta ja auto seisab) see mäpp muutub üsna "eriliseks". Mootori koormus pideval muutub, AC lülitub sisse, ventikas tööle jne. Kõik see on vaja kompenseerida.
Aga see, nagu ka kõik teised adaptsioonid, läheb SRAM-i, mitte mäludesse, kus soft ise asub. Sellepärast ongi ainult nö. ajutine lahendus - kuni aku maha võtmiseni.
Nüüd Lambda korrektsioon.
Kui mingil põhjusel ilmub sisselaskesse lisaõhku mitte IAC kaudu, vaid kusagilt mujalt...Lambda andur üritab kohe seda kompenseerida, sest segu peab ju õige 14,7AFR olema. Nii aga lüüakse too eelmainitud mäpp uuesti segi ja uuel stardil algab jama otsast pihta.
See on minu arvamus ainult. Võibolla see kõik polegi nii.
Muud ei oskagi öelda, et kui tuled jälle Tallinna, muudame softivarianti, lülime Lambda korrektsiooni täiesti välja. Aga ma loodan, et sel ajal ei ole mingit õhuleket, sest vastasel korral läheb segu lahjaks.
Kompressioon on mõõdetud ja tulemused on järgmised:
1- 11,5
2- 10,5
3- 11
4- 12
Väga suur vahe nendel küll pole aga väike vahe on mis siis arvatavasti ka põhjustab seda valet segu....või mis targemad arvavad. Avatud igasugustele pakkumistele ja teadmistele!
1- 11,5
2- 10,5
3- 11
4- 12
Väga suur vahe nendel küll pole aga väike vahe on mis siis arvatavasti ka põhjustab seda valet segu....või mis targemad arvavad. Avatud igasugustele pakkumistele ja teadmistele!
Regular Saab Guy
Eks targemad küll ütlevad, aga minu meelest on vahe liiga väike, et see valet segu võiks põhjustada.