pöörded kõrgel
see teema on juba kusagil siin lähiajal läbi käinud. ei õnnestunud leida, kahjuks.
Milles võiks olla probleem, kui vabakäigu pöörded ühtäkki tõusevad 1800 peale ja jäävad sellele nii kuni 3-4 minutiks vahepeal sõidan ja vahetan käikku, kiirendan aga kui vaba käigu panen sisse siis pöörded on endiselt 1800 peal.
siis millalgi langevad pöörded vabakäigul ise enam vähem normi peale 800-1000 (kõigub selles vahemikus)???
ps - kas on looguline et vabakäigu mootor võib olla rikkis, kuigi piniseb nii nagu vaja ja muidu töötab (et mootor on niivisi rikkis et ta aegajalt teeb viperust, on see võimalik)???
Milles võiks olla probleem, kui vabakäigu pöörded ühtäkki tõusevad 1800 peale ja jäävad sellele nii kuni 3-4 minutiks vahepeal sõidan ja vahetan käikku, kiirendan aga kui vaba käigu panen sisse siis pöörded on endiselt 1800 peal.
siis millalgi langevad pöörded vabakäigul ise enam vähem normi peale 800-1000 (kõigub selles vahemikus)???
ps - kas on looguline et vabakäigu mootor võib olla rikkis, kuigi piniseb nii nagu vaja ja muidu töötab (et mootor on niivisi rikkis et ta aegajalt teeb viperust, on see võimalik)???
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: L Jaan 15, 2011 22:12
- Asukoht:
- Auto:
Kunagi ühel mitteSaabil oli sama asi ja viga tühikäigu mootoris. :)
Aaga sul on ju teine klapp olemas, millega kohe proovida. :)
Täitsa õige. Tegelikult on mul natuke piinlik, et pole sulle siia maani seda tagastanud (salamahti olen igaks juhuks seda pagassis hoidnud, et kui peaks midagi juhtuma oma klapiga siis ma ei jääks teele). mõttes oligi see klapp uuesti peale panna ja vaadata, kas midagi muutub.
:)
Mul on üsna täpselt sama mure. Mis asjandus see tühikäigu mootor või klapp on? Kus asub ja kuidas selle korrasolekut kontrollida. Kas saab ka kuidagi "hooldada"? Mul on vahel probleem nii tugev, et käik sees ja jalg gaasilt maas jääb ka 2000 pööret hoidma, kusjuures tundub, et soojamootoriga on asi hullem kui külmalt.
see on selline jublakas, mis asub kummi voolikute vahel mootori peal. silinderja kujuga. jämedama otsa skülge käib juhe ja teises otsas on kaks otsikut kuhu kinnituvad 2 kummivoolikut. ühest läheb õhk sisse ja teisest välja. see kummi vooliku otsikud teineteise suhtes võivad olla kas L või I kujuliselt, olenevalt tüübist. ja see nn mootorike/klapike on Boschi toodetud (tavaliselt on sildil vastav kiri). mootorikese silinderja osa diameeter on umbes 4cm ja pikkus nii umbes rusika laiune.
töökorras olekut saad näiteks kontrollida kui teed töötava mootoriga kapoti lahti siis skuulma peaksid suhteliselt tugevat pininat, nagu sääsk oleks purki kinni pandud :D
kontrollida sai takistust, ma ei mäleta mis see näitaja pidi olema, ehk keegi teadjam kommenteerib. a kui kapott lahti ja pinin puudub siis on kindel et klapp on kutu.
samas, minul see pinin on täitsa olemas aga pöörded ikka kõiguvad! segadust kui palju :freak:
töökorras olekut saad näiteks kontrollida kui teed töötava mootoriga kapoti lahti siis skuulma peaksid suhteliselt tugevat pininat, nagu sääsk oleks purki kinni pandud :D
kontrollida sai takistust, ma ei mäleta mis see näitaja pidi olema, ehk keegi teadjam kommenteerib. a kui kapott lahti ja pinin puudub siis on kindel et klapp on kutu.
samas, minul see pinin on täitsa olemas aga pöörded ikka kõiguvad! segadust kui palju :freak:
Mingit pininat ei tohi kuulda olla :freak:.See viitab juba klapi mittekorrasolekule.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mul on üsna täpselt sama mure. Mis asjandus see tühikäigu mootor või klapp on? Kus asub ja kuidas selle korrasolekut kontrollida. Kas saab ka kuidagi "hooldada"? Mul on vahel probleem nii tugev, et käik sees ja jalg gaasilt maas jääb ka 2000 pööret hoidma, kusjuures tundub, et soojamootoriga on asi hullem kui külmalt.
Klappi tuleb seestpoolt puhastada hoolduste käigus.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mingit pininat ei tohi kuulda olla :freak:.See viitab juba klapi mittekorrasolekule.
ok, siis on minul vale inf ja minu klapp on sellisel juhul tõesti jälle tüma. kaua ma sellega sõita sain? 3 kuud:freak:
Panin kt100-lt sügisel laenatud klapi vahele ja tõesti olin natuke segaduses, see ei pinisenud. hetkel nagu veel viperusi olnud pole. sõidan paar päeva ja vaatan kuidas kogu kupatus käitub.
http://www.youtube.com/watch?v=3CxQzfrjQ3Y
üks näide
Mul see aparaat olemas. Võiks proovida puhastada küll, aga mulle praegu ei tule pilt ette, kas seda saab lahti võtta. Või mis siis juhtub, kui kogu komplekt lahusesse visata, kas vedelik pääseb kuskile elektrimootori juurde ka või mitte.
üks näide
Mul see aparaat olemas. Võiks proovida puhastada küll, aga mulle praegu ei tule pilt ette, kas seda saab lahti võtta. Või mis siis juhtub, kui kogu komplekt lahusesse visata, kas vedelik pääseb kuskile elektrimootori juurde ka või mitte.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Lahti saab teha, aga õieti tagasi kokkupanna vaevalt õnnestub. Tuleb ennem mingeid markeringuid teha, et saaks tagasi õigesse kohta. Lihtsam on vast osta kasutatud töökorras.
__In Boost We Trust__
oskab keegi soovitada, kuidas kontrollida, et garanteerida ostetud kasutatud klapi töökorras olekut, nõnda et see ikka töötaks aastaid, mitte et iga kvartali tagant pead uue kasutatud ostma?
vastasel juhul on mõtekas kohe tutikasse investeerida, mis kestab ehk kümme või kümneid aastaid muredetta. ok, samas roostetab auto ennem ümbert ära kui see tutikas klapp tümaks läheb, seetõttu ei taha nagu üle kah pingutada. :D
vastasel juhul on mõtekas kohe tutikasse investeerida, mis kestab ehk kümme või kümneid aastaid muredetta. ok, samas roostetab auto ennem ümbert ära kui see tutikas klapp tümaks läheb, seetõttu ei taha nagu üle kah pingutada. :D
Räägime siis sellest detailist http://www.autoosad.ee/pilt/0280140505.pdf ?
Huvitav kuidas korrasolekut kontrollida või viga diagnoosida, sellisele sümptomile võib ju veel miljon viga olla, huupi asju vahetada ka ei tahaks. Eriti 185 raha tükk :mad:
Huvitav kuidas korrasolekut kontrollida või viga diagnoosida, sellisele sümptomile võib ju veel miljon viga olla, huupi asju vahetada ka ei tahaks. Eriti 185 raha tükk :mad:
Räägime siis sellest detailist http://www.autoosad.ee/pilt/0280140505.pdf ?
Huvitav kuidas korrasolekut kontrollida või viga diagnoosida, sellisele sümptomile võib ju veel miljon viga olla, huupi asju vahetada ka ei tahaks. Eriti 185 raha tükk :mad:
just just!:wise: huupi ei tahaks. kasutatud peaks saama a la 35.- € kätte. ise samas mõtlen et kus on kasutatud jupi ostmisel garantii et see funkab piisavalt kaua, et see raha ei tunduks mahavisatuna. minul juba selline kogemus käes ühe sellise klapi näol, ilmselt.
Üks variant on kelleltki laenata terve ja toimiv klapp ning siis on kohe näha kuidas pöörded tühikäigul käituvad.
aga sa veendu kas sinul on seal 3 või 2 elektri klemmi. minul on 2 klemmi. poldil oleval klapil on 3 klemmi.
Ja Lucasel veel oma vidin, mida tikutulega ilmselt otsida tuleb. Mingitel (Land) Roveritel vms olevat ka sama jupp peal.
Samas seda Bosch 2-juhtmelist peaks ikka väga palju liikuma. 9000 risusid liigub siin igapäevaselt
Samas seda Bosch 2-juhtmelist peaks ikka väga palju liikuma. 9000 risusid liigub siin igapäevaselt
Lucasel on servomootor,Boschil solenoidklapp,mida PWM`ga juhitakse.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
värsked uudised eile hilisõhtuselt sõidult, (kt100 laenatud vabakäiguklapiga):
juba suhtelselt alguses hoidis pöördeid 1200 peal. mõtlesin et viga lihtsalt külmas, aga ei pärast läks hpoopis hullemaks, isegi kui mootor oli normaalse töö temperatuuri juures. pöörded tõusid ja langesid lampi 1000-1800 vahel. tegin ühe mõnusa kiirenduse kus viisin pöörded "punase" piirini ja siis tavatses auto üldse (sõidu ajal) välja surra. :wtf:
Vedas, veeremise käigus käivitus masin jälle ja jõudsin "õnnelikult" koju.
koju jõudes olid pöörded täitsa rahunenud.
Aga ikkagi WTF???
ma ei usu et asi võiks olla klapis, tundub et midagi muud on seal viga! või ongi tänapäevane maailm haiglaseid anomaaliaid täis?:freak:
juba suhtelselt alguses hoidis pöördeid 1200 peal. mõtlesin et viga lihtsalt külmas, aga ei pärast läks hpoopis hullemaks, isegi kui mootor oli normaalse töö temperatuuri juures. pöörded tõusid ja langesid lampi 1000-1800 vahel. tegin ühe mõnusa kiirenduse kus viisin pöörded "punase" piirini ja siis tavatses auto üldse (sõidu ajal) välja surra. :wtf:
Vedas, veeremise käigus käivitus masin jälle ja jõudsin "õnnelikult" koju.
koju jõudes olid pöörded täitsa rahunenud.
Aga ikkagi WTF???
ma ei usu et asi võiks olla klapis, tundub et midagi muud on seal viga! või ongi tänapäevane maailm haiglaseid anomaaliaid täis?:freak:
Ei oska kuidagi aidata, TPS (gaasiklapi asendiandur) äkki jupsib? Kuigi ma ei oska selle seotust seletada (ei tea, mis hetkel aju seda infi kasutab). Leiaks sulle proovida AMM (õhulugeja) ja TPS kui soovid. Viimast natuke tülikas vahetada.
mul poleks selle vastu mitte midagi kui saaks neid proovida ja katsetada. Ainult rõõmus oleksin (aga selle võib ära kannatada :P). õhulugejat vast lihtne vahetada aga kus see TPS üldse käib seal mootori küljes ning milline välja näeb (mis see TPS pikendatuna tähendab)?