Kuidas lombist läbi sõita?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#1

T Apr 05, 2011 21:38

Väike mõtisklus... Kevadised suurveed on kohal

Olles näinud tagajärgi, mida teeb vesi, sattudes põlemiskambrisse läbi sisselaske siis...

Kuidas on mõislikum sõita läbi sügavast veest, kas:
1. Väga aeglaselt, et vesi ei loksuks õhufiltri kopsikust sisse
2. Väga kiiresti, et võimalikult vähe vett sisse loksuks

Teema pigem sinna valdkonda, et kas rohkem saab märjaks vihmas kõndides või joostes :)

Aga ... turbomootorid on nagu tolmuimejad, pidevalt ahmivad õhku sisse - kas vastuseks on ainuõige tegevus - üldsegi mitte sõita läbi lombi, isegi kui kümme autot su taga signaali lasevad, kui sa üritad tagurpidi välja vingerdada tipptunnil.

Sest kõigil meil pole igapäeva liikuriteks midagi sellist, kus mootori õhuvõtt on katuselt...

Pilt

terv, teager
unine
Postitusi: 99
Liitunud: T Okt 09, 2007 1:03
Asukoht:
Auto:

#2

T Apr 05, 2011 21:42

No ikka võimalikult kiiresti. Siis lööb laps käsi kokku ja ütleb: "issi tee veel"
http://www.gaiacosmetics.ee/
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#3

T Apr 05, 2011 21:55

9-5'ga läheksin pigem aeglaselt. Õhuvõtt asub ca 10cm kapotiservast alla poole - seega päris kõrgel. Kiiresti minnes tekib juba laine...

Samas, kui asfaldi peal über lomp, saab ju vesiliugu ära kasutada;)

Kevadiste vihmadega saab Tammsaare tee pikendusel ja Ülemistel järgi proovida.
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#4

T Apr 05, 2011 21:55

No ikka võimalikult kiiresti. Siis lööb laps käsi kokku ja ütleb: "issi tee veel"
Mina enam ei pea ütlema ning teengi veel - mida kiiremini, seda parem. Kuna nüüd uued suverehvid, siis kahjuks enam ei pritsi.
Neeme
Postitusi: 55
Liitunud: K Jaan 13, 2010 21:57
Asukoht:
Auto:

#5

T Apr 05, 2011 23:04

Ma võtan peale eelmist aprilli vesisteks sõitudeks mõne teise auto:)
erki
Postitusi: 70
Liitunud: P Mär 18, 2007 1:22
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

K Apr 06, 2011 2:08

Ma võtan peale eelmist aprilli vesisteks sõitudeks mõne teise auto:)


Kas laenan sulle klassikut :D
janek83
Postitusi: 229
Liitunud: T Aug 21, 2007 14:55
Asukoht:
Auto:

#7

K Apr 06, 2011 7:43

Kõige mõistlikum oleks vist lombist mööda sõita?!
Tean meest, kelle vintsiga võib midagi isegi katki tõmmata...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

K Apr 06, 2011 8:16

Kui ma oma avatari vaatan, siis kiirus oli seal minimaalne, laine ja pritsmed ikka päris korralikud ja õhufilter oli lõpuks ikka vaja lendama õpetada, sest oli vett saanud, kuigi mitte vee alla sattunud.

Janek83-e soovitus oleks võist kõige parem küll..:) Aga kui ikka "äkki" loik tee peale hüppab, siis ei ole ju eriti midagi teha lajatad ikka täiega läbi, sest pidurdada ei jõua. Kui vaja ukerdada, siis peab ikka mõtlema, et kummal pool see õhufilter on ja katsuma selle kuiva maa poole (kõrgemale) jätta.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#9

K Apr 06, 2011 8:32

Teema tundub ühendavat nii veetakistuste läbimise maastilkul kui lompides sõitmise - lompide puhul arvestaks ehk sellega, et seal põhjas võib olla ka auk - nii et kiirus vastavaslt sellele, kui head tuttavad romulas töötavad.:P
Minu puhul siis vääga aeglaselt.

Veetakistuste puhul valiks snorkliga aparaadi..:drink:
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#10

K Apr 06, 2011 9:02

Kas teema on seotud Laagna tee suure lompiga eile :P
www.tmuuga.eu
no1
Postitusi: 77
Liitunud: P Aug 16, 2009 18:12
Asukoht:
Auto:

#11

K Apr 06, 2011 9:28

Äkki hooga ja ilma gaasita? Siis peaks ju teoreetiliselt väiksem võimalus olema vett sisse imeda?
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#12

K Apr 06, 2011 10:18

Kui süüte hoopis välja keerad, siis ei ime üldse ... ja rool-pidurid hakkavad tunduvalt rohkem juhi kaloreid kulutama. Rannahooaeg läheneb!

Kiiresti sõites tekib rataste ette laine küll aga äkki õhuvõtu ots jääb siiski lainest välja?
parkentosh
Postitusi: 239
Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
Asukoht:
Auto:

#13

K Apr 06, 2011 14:44

Igasugu erinevate autodega suurtest lompidest läbi sõitnud ja siiani tundub, et kiiresti sõitmine on hea, sest siiamaani pole ühtegi probleemi peale seda tekkinud. :)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#14

K Apr 06, 2011 21:57

Ma olen sõitnud kunagi suvel metsateel üheksakümnendatest pärit passatiga läbi u 25-30 meetrise lombi, kus vahepeal oli vesi üle põlve tugevalt. Sõites lükkas nina vaalu üles ja kui üks auk tuli, siis käis vesi kapoti peale ka. Suhteliselt kõnnikiirusel läksin, ei tulnud kusagilt vist sisse, mälu järgi. Ja probleeme sellest juurde ei tekkinud. Ise olen mõelnud küll, et vesi ju peaks jõudma piisavalt pikalt sügavas vees sõites starterite ja genekate ja juhtmete ja tont teab milleni. Selle peale aga küll pole tulnud, et ta õhuvõttu jõuaks, see on ikka suhteliselt kõrgel ju...
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#15

N Apr 07, 2011 7:01

Sõbral oli kunagi selline juhus, kui sõitis E30 325-ga sügavasse ja suurde lompi. Vesi sattus väljalaskesse ja lõi kepsu kõveraks.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

N Apr 07, 2011 7:41

Vaevalt,et väljalaskesse sattuv vesi mootorini jõuaks;) .
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#17

N Apr 07, 2011 10:23

Kunagi hallil ajal sõitsin Galandiga hullu vihma ajal Tartus Riia viadukti all nii, et vesi üle kapoti tuli. Kustunud autosid oli seal õige mitu juba ja ust lahti teha poleks tahtnud. Omal kadus vist üks pott kadus tagant ära ja numbrimärgi muris eest lahti.. sõitsin aeglaselt aga kõrge pöördega, et (äkilise temperatuurilanguse tõttu??) välja ei sureks.
Aigor
Postitusi: 29
Liitunud: K Okt 05, 2016 10:06
Asukoht: Tartu
Auto: Griffin.

#18

P Juun 11, 2017 20:21

Kaevan teemat.
9-5 Griffiniga maandusin lombis - hea kaasliikleja abil õnnestus küll välja saada, aga mis nüüd peaks tegema?
Elekter jäi, aga mootor suri ära keset lompi. Ootan kuivamist? Mis edasi?
Ei ole varem sellist jama suutnud omale kaela tõmmata.. :wall:
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92

#19

P Juun 11, 2017 21:07

Olen sellist situatsiooni läbi elanud.

Oleneb mille pärast seisma jääb. Kas elektri viga või vesi mootoris.
Mul oli vesi mootoris.

Ma võtsin lõdvikud lahti ja liigutasin autot edasi tagasi, käik sees, et väsi välja saada. Parem kui küünlad ka maha võtta, siis on lihtsam ja saab ka küünad ära kuivatada ja hiljem läheb auto kergemini käima ka (Mul endal polnud lihtsalt võimalik küünlaid maha võtta). Pärast seda käiiasin käima lahtiste lõdvikutega ja lasin turbol sisselaske torustiku korralikult puhtaks puhuda.

Griffi puhul vaja õhulugejaga ka kuivatada. Minu masinal seda lihtsalt pole.

Ahh jaa, õhufilter ka maha, sealt ei käi õhk enam läbi.

Nii tegin mina, muidugi see ei pruugi õige tegu olla ja tegi valesti, kuid peale seda oli kõik korras jälle.
Vasta