Saab 900 turbo, 1992, Platinum [MÜÜDUD SOOME]
Roheline metallik 3 ukseline luukpära, 5 istekohta, 2.0l R4 16v turbo bensiinimootor võimsusega 118kW, 5-käiguline manuaal käigukast.
Esmane registreerimine 03/1992.
Varustustase: valuveljed, elektriline katuseluuk, abs pidurid, roolivõim
[list=1]
Salong: nahksisu, elektriliselt reguleeritav juhiiste, 2 X soojendusega istmed
Mugavusvarustus: kesklukk, 2 X el. aknad, elektripeeglid, stereo, kõlareid ees 2 ja taga 2, kiirusehoidik (ei tööta)
Elustiili lisad: veokonks
Turvavarustus: signalisatsioon
Mis teinud olen:
[list=1][*]Tagaluuki saab nüüd väljastpoolt avada
[*]Uued piduriklotsid taga
[*]Parem õõtshoob vahetatud
[*] Tuuleklaas vahetatud
[/list=1]
Mis vaja teha:
[list=1][*]Käigukast korda teha või vahetada (2. käigu sünkro viga suure tõenäosusega)
[*]Kruiiskontroll ei tööta - võiks korras olla
[*]Tulekojamehed ei tööta - võiks korda teha
[*] Parem uks korda teha (ukseservas auk)
[*] Talda anda
[/list=1]
Täna vahatasin autot ja tegin ühe fotosessiooni:
Istmed korralikud:
Reisikaaslastel on mugav!
Varsti juubel:
Värv:
Kapoti all:
Nupukesi piisavalt:
Püsikiirusehoidja:
Eelmisest omanikust taga Pioneeri ovaalid:
Nuppe jagub veel:
Kere seisukord:
Parempoolne uks:
Vasakpoolne uks:
Korralik auk:
Koopaääred on korras:
Lagi nagu SAABidel ikka:
Tagumine vasak koobas:
edit:
kurja, serveriruumi majandamisega kustutasin kogemata fotode kausta ära...
Esmane registreerimine 03/1992.
Varustustase: valuveljed, elektriline katuseluuk, abs pidurid, roolivõim
[list=1]
Salong: nahksisu, elektriliselt reguleeritav juhiiste, 2 X soojendusega istmed
Mugavusvarustus: kesklukk, 2 X el. aknad, elektripeeglid, stereo, kõlareid ees 2 ja taga 2, kiirusehoidik (ei tööta)
Elustiili lisad: veokonks
Turvavarustus: signalisatsioon
Mis teinud olen:
[list=1][*]Tagaluuki saab nüüd väljastpoolt avada
[*]Uued piduriklotsid taga
[*]Parem õõtshoob vahetatud
[*] Tuuleklaas vahetatud
[/list=1]
Mis vaja teha:
[list=1][*]Käigukast korda teha või vahetada (2. käigu sünkro viga suure tõenäosusega)
[*]Kruiiskontroll ei tööta - võiks korras olla
[*]Tulekojamehed ei tööta - võiks korda teha
[*] Parem uks korda teha (ukseservas auk)
[*] Talda anda
[/list=1]
Täna vahatasin autot ja tegin ühe fotosessiooni:
Istmed korralikud:
Reisikaaslastel on mugav!
Varsti juubel:
Värv:
Kapoti all:
Nupukesi piisavalt:
Püsikiirusehoidja:
Eelmisest omanikust taga Pioneeri ovaalid:
Nuppe jagub veel:
Kere seisukord:
Parempoolne uks:
Vasakpoolne uks:
Korralik auk:
Koopaääred on korras:
Lagi nagu SAABidel ikka:
Tagumine vasak koobas:
edit:
kurja, serveriruumi majandamisega kustutasin kogemata fotode kausta ära...
Väga kena klassik :beer:
Mõningase nokitsemisega peaks saama ilusa kompu. Laeriiet tuleks uuendada ja kärukonks tahaks pulbervärvi saada. Huvitav, see kärukonks tundub kuidagi väga pikalt stange alt väljas olevat, mu autol on stangele nagu lähemal...
Cruise osas vaata kõigepealt üle kõik sellega seotud vaakumvoolikud, lihtsaim veakoht.
Tulekojameeste puhul on ilmselt tegemist ussitanud mootoritega, võibolla kannatab lahti võtta ja puhastada-määrida. Mul peaks olema mõned töökorras ka pakkuda.
Mõningase nokitsemisega peaks saama ilusa kompu. Laeriiet tuleks uuendada ja kärukonks tahaks pulbervärvi saada. Huvitav, see kärukonks tundub kuidagi väga pikalt stange alt väljas olevat, mu autol on stangele nagu lähemal...
Cruise osas vaata kõigepealt üle kõik sellega seotud vaakumvoolikud, lihtsaim veakoht.
Tulekojameeste puhul on ilmselt tegemist ussitanud mootoritega, võibolla kannatab lahti võtta ja puhastada-määrida. Mul peaks olema mõned töökorras ka pakkuda.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Lüliti vasakule ja kui kiirus käes siis speed nuppu. Kui vahepeal pidurdad, siis uuesti vasakule seda pikka kirjaga nuppu, siis on tal resume funktsioon. Kui paremale lükkad, siis on off.
Sul peaks see uuemat sorti cruise olema, sellel võib aju kah nats nõrgem olla aga peale vaakumvoolikute võid kontrollida neid lüliteid, mis pedaali all on.
Sul peaks see uuemat sorti cruise olema, sellel võib aju kah nats nõrgem olla aga peale vaakumvoolikute võid kontrollida neid lüliteid, mis pedaali all on.
Noh, põhimõtteliselt on üks kast ju küll. Pole küll otseselt turbo kast, ma ei teagi mis ülekanded tal on aga sa võid oma peaülekande talle külge panna ja peale selle peaksid tõenäoliselt vahetama ka enda pooltelje otsad oma kasti küljest, sest sellel on vana tüüpi väiksemad. Sisu on tal korralik igatahes, käis lahti ja korras jupid sees.
Lüliti vasakule ja kui kiirus käes siis speed nuppu. Kui vahepeal pidurdad, siis uuesti vasakule seda pikka kirjaga nuppu, siis on tal resume funktsioon. Kui paremale lükkad, siis on off.
Sul peaks see uuemat sorti cruise olema, sellel võib aju kah nats nõrgem olla aga peale vaakumvoolikute võid kontrollida neid lüliteid, mis pedaali all on.
TIP tähendab lisaks seda, et kui cruise on ON ja tahad lihtsalt kiirusehoidmise maha võtta, mitte cruise välja lülitada, siis lükkad nuppu kergelt paremale aga mitte klõpsuga täielikult OFF asendisse. Uuematel autodel on see cancel funktsioon. Loodetavasti oli arusaadav selgitus :cool:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
See on cruisi vaakumpump. Väga lihtne kontrollida, kui kuskilt elektriskeemi leiad, mul on haynes eemal.
edit: üldiselt foorumeid lugedes tundub, et põhisüüdlane cruisi mittetöötamisel on cruisi aju. Seega, kui pump toimib, piduritulepirnid on õiged ja töötavad, vaakumvoolikud on kombes, siis ilmselt on probleem ajus. Vahel aitab ülejootmine, vahel mitte (keskluku kogemustest ei imestaks, kui aitaks). Jälgin huviga teemat, pole ajapuudusel ise selleni jõudnud.
edit: üldiselt foorumeid lugedes tundub, et põhisüüdlane cruisi mittetöötamisel on cruisi aju. Seega, kui pump toimib, piduritulepirnid on õiged ja töötavad, vaakumvoolikud on kombes, siis ilmselt on probleem ajus. Vahel aitab ülejootmine, vahel mitte (keskluku kogemustest ei imestaks, kui aitaks). Jälgin huviga teemat, pole ajapuudusel ise selleni jõudnud.
Kui sünkro viga, siis tasuks remontida käesolev. Mis koodiga kast on?
Aga kruiisiga olen nt sellist viga kohanud, et siduripedaal ei tule piisavalt üles ja pedaali juures olev vaakum-elektrilüliti jääb avatuks.
Aga kruiisiga olen nt sellist viga kohanud, et siduripedaal ei tule piisavalt üles ja pedaali juures olev vaakum-elektrilüliti jääb avatuks.
Ei tea kasti koodi.
Mõtlesin, et kasti vahetus tuleb odavam, kui ainult sünkro vahetus.
Sünkro vahetuse puhul vaja ju kast maha võtta ja lahti ka... kasti vahetuse puhul hoiaks kasti lahtilammutamise pealt hea aja ja rahasumma kokku.
Leiaks nüüd mõne mädanenud kerega SAABi, millelt odavalt kast kätte saada...
Mõtlesin, et kasti vahetus tuleb odavam, kui ainult sünkro vahetus.
Sünkro vahetuse puhul vaja ju kast maha võtta ja lahti ka... kasti vahetuse puhul hoiaks kasti lahtilammutamise pealt hea aja ja rahasumma kokku.
Leiaks nüüd mõne mädanenud kerega SAABi, millelt odavalt kast kätte saada...
Head kasutatud kasti on raske leida. Tuleks laiali tõmmata nagunii, säästad lisamahavõtmise :)
Eks ta on kulukas küll, kui kõik teha lasta, aga alati võib ju ise ka nokkida.
Kui tegemiseks läheb ja kohta otsid, kus teha, siis tean Raplas ühte head ja soodsat kohta.
+ muidugi see, et kui sa nüüd mingi suvakasti vahele viskad, võivad ülekanded natuke nadid olla. Peaülekanne on vahetatav (kui sul peaks seitsmesed olema), aga kastis käikude ülekanded ka erinevad.
Eks ta on kulukas küll, kui kõik teha lasta, aga alati võib ju ise ka nokkida.
Kui tegemiseks läheb ja kohta otsid, kus teha, siis tean Raplas ühte head ja soodsat kohta.
+ muidugi see, et kui sa nüüd mingi suvakasti vahele viskad, võivad ülekanded natuke nadid olla. Peaülekanne on vahetatav (kui sul peaks seitsmesed olema), aga kastis käikude ülekanded ka erinevad.
Kasti kood peaks olema lihtsalt nähtav, vaata kapotialt sisse, radika ja mootori vahel, siduri survellaagri/silindri korpuse peal peaks silt olema, algab GM.... ja 5 numbrit.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Panid kasutatud tuuleklaasi või uue? Pronks? Kust said? Palju maksis?
Kasutatud klaasi panin, mille ostsin kasutajalt Fabrik. Klaas täiesti korras ja defektideta :)
Ja ei ole pronks...täiesti tavaline klaas.
Alguses pealepanijad väitsid, et klaas ei mahu peale...et vasak pool kõrgem pool cm :D Venitasid siis mõõdulinti seal kuidagi, et seda tõestada mulle.
Siiski otsustasid mu palve peale veel jõudu rakendada ja mahtuski klaas ilusti ära :beer:
Mõned detailid, mille külge saab midagi kinnitada või ühendada, kuid mille küljes pole siiski midagi:
1. http://www.upload.ee/image/1329963/09052011207.jpg
2. http://www.upload.ee/image/1329966/09052011208.jpg
3. http://www.upload.ee/image/1329968/09052011206.jpg
4. http://www.upload.ee/image/1329972/09052011205.jpg
5. http://www.upload.ee/image/1329971/09052011204.jpg
Mis asjadega tegu on?
Kaitsmeblokki vaadates nägin, et cruise ja tulekojamehed on ühe kaitsme all...ja kaitse on OK. Aga siiski paneb see mõtlema, kuna need on kaks asja, mis ei tööta. Kokkusattumus?
1. http://www.upload.ee/image/1329963/09052011207.jpg
2. http://www.upload.ee/image/1329966/09052011208.jpg
3. http://www.upload.ee/image/1329968/09052011206.jpg
4. http://www.upload.ee/image/1329972/09052011205.jpg
5. http://www.upload.ee/image/1329971/09052011204.jpg
Mis asjadega tegu on?
Kaitsmeblokki vaadates nägin, et cruise ja tulekojamehed on ühe kaitsme all...ja kaitse on OK. Aga siiski paneb see mõtlema, kuna need on kaks asja, mis ei tööta. Kokkusattumus?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
1. Tulede korrektor
2. Jahutusvedeliku temp sensor? (lisasin pildi)
3. Konditsioneeri üks juhe
4. Õhutusnippel usutavasti
5. Ei tea. See on mul ka lahtine.
2. Jahutusvedeliku temp sensor? (lisasin pildi)
3. Konditsioneeri üks juhe
4. Õhutusnippel usutavasti
5. Ei tea. See on mul ka lahtine.
Tulekojameeste ikaldus on suht tavaline nähtus. Kruiisi saad testida nt nii, et vead vaakumpumbast volla tuppa omale ja sõidu ajal saad kontrollida, kas imema hakkab. Kui hakkab, siis suur vaakumleke kuskil. Kruiis hakkab tööle mingi 37km/h äkki.
See lahtine juhe võib nt täisgaasi rikastus või tühikäigu mingi vidin olla. Mul ka sealkandis sarnane lahtine pistik.
See lahtine juhe võib nt täisgaasi rikastus või tühikäigu mingi vidin olla. Mul ka sealkandis sarnane lahtine pistik.
huvitav, miks peab asja nii keeruliselt tegema? Milleks seda pumpa sõidu pealt peab testima?Paned lihtsalt voolu taha ja vaatad, kas töötab-isegi auto mootorit ei pea käima panema;)
Ise arvan, et viga pedaali lülitites või vaakumvoolikutes, aga noh mis siin oletada-asi kätte võtta ja vaadata, kus viga on
Ise arvan, et viga pedaali lülitites või vaakumvoolikutes, aga noh mis siin oletada-asi kätte võtta ja vaadata, kus viga on
1. Tulede korrektor
2. Jahutusvedeliku temp sensor - kasutatakse ainult konditisiooneri puhul, blokeerib kondi töö kui jahutusvedelik on liiga kuum
3. Konditsioneeri üks juhe - ilmselt kondi pumba toitejuhe
4. Õhutusnippel usutavasti - põhiline õhutusnippel termostaadi kaanel
5. Ei tea. See on mul ka lahtine. - see peaks olema miski lisatemp. anduri juhe, mis kinnitub teatud regioonide mudelitel sisselaskekollektorisse (meie piirkonna autodel ei kasutata)
2. Jahutusvedeliku temp sensor - kasutatakse ainult konditisiooneri puhul, blokeerib kondi töö kui jahutusvedelik on liiga kuum
3. Konditsioneeri üks juhe - ilmselt kondi pumba toitejuhe
4. Õhutusnippel usutavasti - põhiline õhutusnippel termostaadi kaanel
5. Ei tea. See on mul ka lahtine. - see peaks olema miski lisatemp. anduri juhe, mis kinnitub teatud regioonide mudelitel sisselaskekollektorisse (meie piirkonna autodel ei kasutata)
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
huvitav, miks peab asja nii keeruliselt tegema? Milleks seda pumpa sõidu pealt peab testima?Paned lihtsalt voolu taha ja vaatad, kas töötab-isegi auto mootorit ei pea käima panema;)
Ise arvan, et viga pedaali lülitites või vaakumvoolikutes, aga noh mis siin oletada-asi kätte võtta ja vaadata, kus viga on
Minu pakutu välistaks lihtsalt rohkem variante nt kiiruseandur.
Tallinnas Õismäel peaks mul üks kasutatud aga korras paisupaak olema, aga sinna jõuame Tartust alles teisipäeval (tõenäoliselt hommikuse rongiga, kui muud varianti ei teki).
Parandus(16. mai): Ilmselt on mul tegemist siiski Boschi omaga (1985, karburaatorga B201 mootoriga masinalt pärit), siiani olin arvamusel, et klassikutel on läbi kogu ajaloo ühesugune paisupaak olnud. Milles on erinevused?
Parandus(16. mai): Ilmselt on mul tegemist siiski Boschi omaga (1985, karburaatorga B201 mootoriga masinalt pärit), siiani olin arvamusel, et klassikutel on läbi kogu ajaloo ühesugune paisupaak olnud. Milles on erinevused?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P