Saab 9000 Aero, 1996, KorK

KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#1

P Veebr 06, 2011 16:53

Oleks siis aega ka oma uuest Aerost väheke juttu ja pilte üles panna.
Tonnise Aero omamise soov on olnud alates sellest ajast kui ma enda jaoks Saabi üldse avastasin. Praegu on ta mul juba kolmas Saab ja ka kolmas 9000 ühtlasi. Esimene siis CD kerega ja ilma turbota ning teine turboga ja CS kerega. Kui nüüd võrrelda eelmist autot ja Aerot siis minu arust on vahe ikka vägagi suur. Juba need aero istmed on mugavamad ja ka minek on autol väga nobe ning ka imekombel on kütusekulu sama.

Eks auto juures ole nipet näpet teha aga suuremad kuluallikad mootori juures on korda tehtud. Poolteist aastat tagasi on vahetatud turbo ja ka ketid on korras. Õli ei võta. Peale olevat pandud ka Stage 1. Kaasas oli ka hooldusraamat mida pole viitsitud Eestis täita ja nii on jäänud umbes 30 tuhande kilomeetrine auk sinna.

Kajuks pole autot eriti hästi väliselt hoitud ja on pestud pidevalt svammiga ehk on tehtud liivapesu. Selle tagajärjel on auto kere üleni kraapsuline ja läige pea olematu. Aitab muidugi auto poleerimine aga see jääb kevade poole. Kahjuks pole ka hooldatud nahka, mille tulemusel vajab juhiiste naha väljavahetust ja kõrvalistuja tool taastamist. Veel ei tööta mõlemal istmel soojendus. Peale on intalleeritud ka mingisugused xenon tuled millest juhipoole kustub ära kui täistuled peale panna. Tööle saab selle alles siis, kui tuled täitsa välja lülitada- arvatavasti on mingi releega jama. Veel jamab tagumine kunde poole turvavöö, mis läheb lukku kui piisavalt kiirelt tõmmata aga lahti saab nii ,et võtta pealt see kate ära ja käsitsi ta natuke tagasi lükata. Puudu tunnen ka keskmisest käetoest aga eks selle saab kunagi muretseda kuskilt.

Kahjuks on tekkinud nüüd selline probleem, et kuidagi ei taha enam autost lahkuda. Koguaeg tahaks kuhugi sõita aga vajadus pole.

Mõned pildid ka juurde:




Lisatud failid
Regular Saab Guy
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

E Veebr 07, 2011 8:35

Peale olevat pandud ka Stage 1
No sa tead, kus seda viga parandada annab..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#3

E Veebr 07, 2011 10:38

Seda küll :D Kõigepealt tahaks väljalaske täies ulatuses ja pihustid ära vahetada ja äkki isegi turbol see rootor 19T vastu vahetada.

Huvitav, et päeval on kellade ja nuppude taustavalgustus suhteliselt õrn aga õhtul on korralik. Kui muuta selle relee pealt taustavalgustuse tugevust siis see toimib aga ikka jääb liiga lahjaks päeval. Mis selle vastu võib aidata?
Regular Saab Guy
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

E Veebr 07, 2011 14:14


Huvitav, et päeval on kellade ja nuppude taustavalgustus suhteliselt õrn aga õhtul on korralik. Kui muuta selle relee pealt taustavalgustuse tugevust siis see toimib aga ikka jääb liiga lahjaks päeval. Mis selle vastu võib aidata?

Milleks päeval valgustust on vaja:poke:
Kellaplokkil on sensor mis reguleerib valgust.



Lisatud failid
__In Boost We Trust__
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#5

E Veebr 07, 2011 18:18

Kas kõik taustavalguse pirnid ikka korras? Öösel on kohe näha, kui kuskilt tuhmim.
Olen ise ka näinud seda probleemi, kui päeval taustavalgus liiga nõrk. See sõltub selestsamast kelladeplokist, kusjuures mõnel autol avaldub see probleem, mõnel mitte. Hetkel mul 4 uuema otsa SCC-d. Kui huvi võib proovida, kas SCC vahetus lahendab probleemi või mitte.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#6

E Veebr 07, 2011 18:44

Pirnid on kõik korras. Mõtlesin ,et kellaploki valgustus oli ka tuhm, et võiks natuke eredam olla, siis parem kellaaaega vaadata aga ega ta iseenesest nüüd niiväga ei häiri. Pole varem kuulnudki sellest sensorist :D
Kahjuks niipea Tallinna kanti ei satu ja Tartus pole ühtegi tööriista ka, et seda vahetama hakata. Aga tänan pakkumast.
Regular Saab Guy
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#7

E Veebr 07, 2011 18:49

Kui kella displei on tuhm,siis on punasega tähistatud andur peetis.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#8

E Veebr 07, 2011 21:16

..... ja selle anduri mark oleks?
Kui kella displei on tuhm,siis on punasega tähistatud andur peetis.
:drive:
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#9

T Veebr 08, 2011 0:41



Kui kella displei on tuhm,siis on punasega tähistatud andur peetis.


ei pruugi päris nii olla.

PS Digitaalsel ja analoog kellaplokil on need andurid erinevad.
Digitaalsel siis selline punane, nagu pildil näha.



Lisatud failid
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#10

T Veebr 08, 2011 0:58

Kuigi kell ja näidikud on õhtul korralikult heledad, siis on ikka võimalus, et see andur on läbi omadega? Kas põhimõtteliselt kui ma sinna anduri ette näpu panen ehk teen ta pimedaks, siis peaks taustavalgustus heledamaks minema ?
Regular Saab Guy
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

T Veebr 08, 2011 1:00

Kuigi kell ja näidikud on õhtul korralikult heledad, siis on ikka võimalus, et see andur on läbi omadega? Kas põhimõtteliselt kui ma sinna anduri ette näpu panen ehk teen ta pimedaks, siis peaks taustavalgustus heledamaks minema ?

Vastupidi, peab tumedamaks minema.
edit: ...kurjam, nüüd ei teagi, peab proovima :P
dx2
Postitusi: 69
Liitunud: E Nov 17, 2008 0:26
Asukoht:
Auto:

#12

T Veebr 08, 2011 3:07

Kuigi kell ja näidikud on õhtul korralikult heledad, siis on ikka võimalus, et see andur on läbi omadega? Kas põhimõtteliselt kui ma sinna anduri ette näpu panen ehk teen ta pimedaks, siis peaks taustavalgustus heledamaks minema ?

Vastupidi, peab tumedamaks minema.
edit: ...kurjam, nüüd ei teagi, peab proovima :P


tumedaks peaks minema ikka, kui näpu peale paned :)
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#13

T Veebr 08, 2011 4:02

Ma olen seda proovinud nii, et pimedas olen sinna valgust näitanud(kuidagi kaardi lugeja lambiga) ja näidikud muutuvad kohe heledamaks, lased tule kustu, muutuvad tumedamaks.
Saku PEOREKKA hooldaja:)
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#14

E Veebr 14, 2011 12:18

Nüüd suuremate külmadega on käivitud auto väga vaevaliselt. Kas viga võib otsima hakata starterist? Aku on vähem kui pool aastat vana ja õli on ka kuskil 6k km tagasi vahetatud. Oskab keegi nõu anda ?

Käivitus on raskem just peale ööläbi seismist. Kas selles võib süüdistada paksu õli ?
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#15

N Mai 12, 2011 16:26

Vahetatud on nüüd ka õli- margiks Mobile 3000 X1 5w-40. Kohale on jõudnud ka mikide maalt map andur, loodame ,et see korralikult töötab siis ka. Ja olemas on ka Siemens Deka'd 630cc ning nagu kuulda oli, siis on ka Sebastianil soft valmis. Asjad ootavad ainult peale panemist.


Lisatud failid
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#16

K Juun 08, 2011 22:59

Uus soft on peal ja uued rõhud sätitud. Hea on ikka teada küll, et kui gaasi annad, siis ikka läheb edasi ka auto. Mure jahutusega tundub olevat ka lahendatud. Samas on jällegi imelik see, et külmalt käivitades mõnikord sureb välja ja soojalt käivitades kõiguvad pöörded väga palju ja mõnikord ka sureb välja. Kõiguvad pöörded nii kaua kuniks lambda järgi tuleb, siis lähvad pöörded normaalseks. On kellegil soovitusi kust võiks pihta hakata?
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#17

P Juun 12, 2011 19:29

Kas pole kellelgi mingit lahendust välja pakkuda? Kas pihustite või map anduriga ei või midagi viga olla?
Regular Saab Guy
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#18

P Juun 12, 2011 20:07

Lase kompressioon üle mõõta. Kõikuvad pöörded ja välja surev mootor lõhnab vale segu järgi, mida võivad õhulekked tekitada.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#19

P Juun 12, 2011 20:51

Aga kas siis ei peaks töötav mootor ka puterdama? Täna oli veel selline asi, et oli mitu päeva seisnud auto ja käivitades suri kohe välja ja uuesti käivitades ei läinudki tööle. Tükk aega seisis ja siis proovisin uuesti ning läks tööle. Samas kui mootor soe on, siis töötab ilma vigadeta ja tühikäigu pöörded ei kõigu üldse.
Regular Saab Guy
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#20

P Juun 12, 2011 21:27

Lambda suudab teatud piirides valet segu ju kompenseerida. Sooja mootoriga hakkab lambda tööle kusagil 10 sekundi jooksul.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#21

P Juun 12, 2011 21:28

Proovin vähe seletada, milles minu arvates probleem.

Softil on Lambda korrektsioon sisse lülitud. Nii on ta ka kõigis normaalsestes softides. Minu masina softis on ta välja lülitud, aga mul on ka WB lambda segu kontrollimas ja näen kohe kellalt, kui miski valesti.

Tühikäigu jaoks on softis mitu mäppi, aga ühtlaste pöörete eest (sinul 900RPM sooja mootoriga ja 920...940RPM külmkäivitusel) hoolitseb üks mäpp. Tavaolukorras on seal suhteliselt "keskmised" väärtused ja teatud aja jooksul need muutuvad: toimub adapteerumine. Aga täpselt nii kauaks, kuni ECU-l vool sees. Kui võtad aku maha, hakkab kõik otsast peale! Mäpp määrabki IAC klapi asendi. Ehk siis selle, palju lisaõhku sisselaskesse antakse.
Lõpuks, tavaliselt u. 30 minuti pärast (liitsin kõik korrad, kui gaasi ei puuduta ja auto seisab) see mäpp muutub üsna "eriliseks". Mootori koormus pideval muutub, AC lülitub sisse, ventikas tööle jne. Kõik see on vaja kompenseerida.
Aga see, nagu ka kõik teised adaptsioonid, läheb SRAM-i, mitte mäludesse, kus soft ise asub. Sellepärast ongi ainult nö. ajutine lahendus - kuni aku maha võtmiseni.

Nüüd Lambda korrektsioon.
Kui mingil põhjusel ilmub sisselaskesse lisaõhku mitte IAC kaudu, vaid kusagilt mujalt...Lambda andur üritab kohe seda kompenseerida, sest segu peab ju õige 14,7AFR olema. Nii aga lüüakse too eelmainitud mäpp uuesti segi ja uuel stardil algab jama otsast pihta.

See on minu arvamus ainult. Võibolla see kõik polegi nii.

Muud ei oskagi öelda, et kui tuled jälle Tallinna, muudame softivarianti, lülime Lambda korrektsiooni täiesti välja. Aga ma loodan, et sel ajal ei ole mingit õhuleket, sest vastasel korral läheb segu lahjaks.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#22

P Juun 12, 2011 21:40

Targem oleks sisselase survestada ning õhuleke ära kaotada;)
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#23

P Juun 12, 2011 21:51

Võtan siis plaani kompressiooni mõõtmise, saab vähe selgemaks äkki.
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#24

T Juun 14, 2011 13:05

Kompressioon on mõõdetud ja tulemused on järgmised:
1- 11,5
2- 10,5
3- 11
4- 12

Väga suur vahe nendel küll pole aga väike vahe on mis siis arvatavasti ka põhjustab seda valet segu....või mis targemad arvavad. Avatud igasugustele pakkumistele ja teadmistele!
Regular Saab Guy
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

T Juun 14, 2011 13:27

Eks targemad küll ütlevad, aga minu meelest on vahe liiga väike, et see valet segu võiks põhjustada.
Vasta