Saab 9-3 Sport Wagon 1.9TiD 88kW, 2007, Heikiw - müüdud
Sain siis täna kah lõpuks omale Saabi.Tegu siis diiselvaguniga.Täpsemalt saan siis ülevaate anda,kui tagasi eestimaal ja korralikumad pildid ka tehtud saan.Senikaua panen siia paar telefoniga tehtud klõpsu täna õhtust
Tegu siis 2007 aasta masinaga,mis enne on veerenud Hollandimaa teedel.Ostetud sai ta Carcomist.Hooldatud on teda siiamaani kui õieti mäletan,siis Deventeri Saabi esinduses.Hiljaaegu on läbinud 150000km suurema hoolduse,mille käigus siis ka hammasrihm ja muu sellega kaasnev vahetatud.
Lisadest on peal vihmasensoriga kojamehed ja taga abiks parkimisandurid.Muud asjad vist nagu standardvarustuse asjad.Sisu helebeez,istmed samuti heledad:nahk+tekstiil.Ka on juba Hollandis paigaldatud Parroti handsfree,millele siis tuleb oma telefonid ka tuttavaks teha.Kaasas olid ka Saabi kirjadega katuseraamid.
Nädalajagu ennem oleks tegelikult peaaegu ostnud VAG grupi tootja diisli-Leoni,aga see ost jäi katki ja eks seda Saabi oli ka juba vaadatud auto24-s.Sai helistatud Carcomi ja aeg kokku lepitud ja proovisõit tehtud.Otsus oli kiiresti valmis-selle võtamegi.Ja masina vormistamine läks ka imelihtsalt.Sõitsin pealinna ja sain auto,võtmed ja dokumendid :).Naine ütles,et enne ei osanud ta Saabe liikluses märgatagi,aga nüüd juba näitab:"Näe,seal ka Saab"!Peale ostu sõitsin ise suure masinaga Saksamaa poole ja igal õhtul vaatasin vist korra läptopis oma Saabi pilti.Ja kodu poole tulles oli igatsus siis seekord juba 2-kordne,nii kallima kui ka Saabi järgi ;)
Tegu siis 2007 aasta masinaga,mis enne on veerenud Hollandimaa teedel.Ostetud sai ta Carcomist.Hooldatud on teda siiamaani kui õieti mäletan,siis Deventeri Saabi esinduses.Hiljaaegu on läbinud 150000km suurema hoolduse,mille käigus siis ka hammasrihm ja muu sellega kaasnev vahetatud.
Lisadest on peal vihmasensoriga kojamehed ja taga abiks parkimisandurid.Muud asjad vist nagu standardvarustuse asjad.Sisu helebeez,istmed samuti heledad:nahk+tekstiil.Ka on juba Hollandis paigaldatud Parroti handsfree,millele siis tuleb oma telefonid ka tuttavaks teha.Kaasas olid ka Saabi kirjadega katuseraamid.
Nädalajagu ennem oleks tegelikult peaaegu ostnud VAG grupi tootja diisli-Leoni,aga see ost jäi katki ja eks seda Saabi oli ka juba vaadatud auto24-s.Sai helistatud Carcomi ja aeg kokku lepitud ja proovisõit tehtud.Otsus oli kiiresti valmis-selle võtamegi.Ja masina vormistamine läks ka imelihtsalt.Sõitsin pealinna ja sain auto,võtmed ja dokumendid :).Naine ütles,et enne ei osanud ta Saabe liikluses märgatagi,aga nüüd juba näitab:"Näe,seal ka Saab"!Peale ostu sõitsin ise suure masinaga Saksamaa poole ja igal õhtul vaatasin vist korra läptopis oma Saabi pilti.Ja kodu poole tulles oli igatsus siis seekord juba 2-kordne,nii kallima kui ka Saabi järgi ;)
Vagun ikka õige masin, kõlab nagu vanas heas National Lampooni filmis, kus pereisa ostis omale uue universaalkerega masina ja sellega siis läbi USA põrutas ja läbi majade jne. Väike meenutus ka:
http://www.youtube.com/watch?v=pTaTitRENDM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=tfmKwgrQzdE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=pTaTitRENDM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=tfmKwgrQzdE&feature=related
Tekkis ka küsimus,et milline patarei sobib mu Saabi võtmesse.Üks võtmetest andis Sidile kirja,et low battery.Usutavasti ei pea selle vahetuseks minema kuhugi servisesse??Või on selline patarei,mida kaubandusest leida raske??
Edit: Modedele:Selle küsimuse palun elektroonika teema alla nihutada !
Edit: Modedele:Selle küsimuse palun elektroonika teema alla nihutada !
Lisan siis paar pilti siia veel.Täna käisin sõitmas asja pärast veidi ja siis sai lihtsalt sõidetud.Et nagu ei tahtnud autost välja tulla :)
MIs puutub võtme patareisse,siis see on CR2032 markeeringuga 3 voldine liitiumipatarei Panasonicult ja maksis veidi üle 1 euri.Enne vahetust peab kuidagi selle puldi sisu saama puhtaks,sest vanast patareist on "moosi" välja ajanud.
MIs puutub võtme patareisse,siis see on CR2032 markeeringuga 3 voldine liitiumipatarei Panasonicult ja maksis veidi üle 1 euri.Enne vahetust peab kuidagi selle puldi sisu saama puhtaks,sest vanast patareist on "moosi" välja ajanud.
Esimese veidi pikema sõidu järel olid SID-il kütusekulu numbriteks 5,7l/100km.Siledamatel ja sirgematel lõikudel kasutasin veidi ka 6-ndat käiku ja püsikiirushoidjat.Ja ega see kiirus nii väga kah 90km/h polnud.Pigem sinna 100-110 vahele.Nüüd veidi linnaliiklust ja lühemaid sõite ja kulu hetkel 6,0l/100km.Järgmisel paagi täis tankimisel arvutan ka reaalse numbri.Muidu saab selle 88kw mootori dünaamikaga täitsa rahule jääda.Möödasõitudel kiirendusest minu jaoks puudu ei tule.Pole ka soliidses eas juhile kummi vilistamine sobiv Muideks Tartus sõites,peale Emajõe silda, kiirendasin ja teisest reast esimesse minnes,nägin peeglist,et üks tumesinine 9-5 tuli minu kannul samamoodi ja lipsasime siis mõlemad veel lubava tulega seal pisikese Statoili juures foori alt läbi:headbang:.Tervitused igatahes "kolleegile"!Ehk oli tegu isegi foorumlasega.
Nüüd siis puhkused lähenemas ja jälle saanud veidi Saabiga Läänemaa looduses ringi kolada.Sõidetud on aeglaselt mööda metsaradu:)ja ka veidi kiiremaid maanteeotsi:) Eks auto juures alles paljusid asju avastan.
Paar häirivat asja kah:Esiteks on ees-istujatevahelisel laekakaanel-käetoel omadus sõita vabalt ette ja taha.Tundub,et nii see ei pea mitte olema.Seal peaks olema vahel mingi asi,mis fikseerib ära selle katte asukoha.Kas on sealt lihtsalt mingi vedru rändama läinud või midagi katki.Tööriistadega pole veel sinna kallale jõudnud minna.
Ja teiseks on mitmed düüblid, mis kapotialust isolatsioonmatti oma kohal peaks hoidma,lõpetanud oma töölepingu.Siit küsimus,kas on mõtet panna mingeid aotopoest saadavaid düübleid või siiski muretseda asemele Saabi enda düüblid??Usun,et ega siin vist pole ka mingit drastilist hinnavahet?
Kolmandaks häirib see,et tuled vist Hollandis nii reguleeritud,et näitavad veidi lahku--see on just kaugtuledaga hästi näha ja kaugtulede vihkude kõrgused on ka erinevad.Samas lähituled tunduvad olema üsna ühel kõrgusel.Peab üritama siis veidi neid ise reguleerida.Usutavasti pole seal mingeid salanippe?Peaks olema vist nii,et sisemised kruvid kõrgust muudavad ja välimised suunda??
Üks pildike siis eile õhtust;tehtud on see Põõsaspea neemel
Paar häirivat asja kah:Esiteks on ees-istujatevahelisel laekakaanel-käetoel omadus sõita vabalt ette ja taha.Tundub,et nii see ei pea mitte olema.Seal peaks olema vahel mingi asi,mis fikseerib ära selle katte asukoha.Kas on sealt lihtsalt mingi vedru rändama läinud või midagi katki.Tööriistadega pole veel sinna kallale jõudnud minna.
Ja teiseks on mitmed düüblid, mis kapotialust isolatsioonmatti oma kohal peaks hoidma,lõpetanud oma töölepingu.Siit küsimus,kas on mõtet panna mingeid aotopoest saadavaid düübleid või siiski muretseda asemele Saabi enda düüblid??Usun,et ega siin vist pole ka mingit drastilist hinnavahet?
Kolmandaks häirib see,et tuled vist Hollandis nii reguleeritud,et näitavad veidi lahku--see on just kaugtuledaga hästi näha ja kaugtulede vihkude kõrgused on ka erinevad.Samas lähituled tunduvad olema üsna ühel kõrgusel.Peab üritama siis veidi neid ise reguleerida.Usutavasti pole seal mingeid salanippe?Peaks olema vist nii,et sisemised kruvid kõrgust muudavad ja välimised suunda??
Üks pildike siis eile õhtust;tehtud on see Põõsaspea neemel
Hiljaaegu siis hakkas kummitama mingi kolksatus, kui parema rattaga mõnest ebatasasusest üle sõita. Kahtlustasin alul stabilisaatorivarda konte, aga need olid ok. Lähemal uurimisel selgus siis, et parem vedru on katki, "U" kujuline tükk oli murdunud. Kas osta mingist varuosa butiigist sellised, mida kataloog annab?? Kuna võidusõitu ei harrasta ja madaldust kah ei taha, peaks vist abiks olema needki? Ei hakanud uurima, mis hinnaga VM vedrusid pakub. Näiteks kontidel oli küll 3 korda hinnas vahe; A-osa vs. B-osa.
Üks juba mõnda aega kummitanud häda sai täna lahenduse. NImelt oli tunne, et auto aku laadimisega on mingi häda. Laeb küll, aga nõrgalt. Tänu sellele on olnud aegajalt juhust käivitusjuhtmed välja võtta. Sai auto elektrimehe juurde täna viidud. Laadimisvool kõikus 13,3-13,4V vahel. Kõik massiühendused võeti lahti, puhastati ära, ühele kohale vist sai isegi tina raskuseks :D. Uuesti aparaadid külge ja nüüd laadimisvool 14.0-14,1V. Peaks sobima, et aku saaks sõiduga laetud. Ise oleks vist tormanud generaatorile uut pingeregulaatorit ostma. Õnneks seda siis vaja polnud.
Üks uuem pildike ka mu Saabist. Plaan tekitada lähiajal müügiteema, kuna tahaks tervislikel põhjustel (Selg ) kõrgemat autot. Ülejäänud pildid tänasest: https://picasaweb.google.com/118238122415946208125/SAABApril192016?authkey=Gv1sRgCL3a1b-xh8r0mwE