Plörtsuga sai hiljuti läbitud pidurite ja amortide kontroll ning viimaste puhul selgus, et tagaamortide töövõime pole enam eriti hea: vasakul 33%, paremal 30% (heaks loeb testseade üle 40% tulemust ja alla 20% tähistab vigast ehk väljavahetamist vajavat amorti).
Teada saamaks, mida 95 tagaamortidega teha annab, uurisime põhjanaabrite korjamokäsikirja, kus seisis: 95 tagaamorte tuleb kontrollida iga 20 tuhande kilomeetri järel ning vajadusel lisada kvaliteetset amordiõli.
Siit esimesed küsimused:
1. Kas peale sellise testseadme läbimist tuleb amorte veel kuidagi kontrollida?
2. Mis on kvaliteetne amordiõli, kus müüakse ja mis maksab? (netis on küll peamiselt juttu ja pakkumisi jalg- ja mootorratta amordiõlidest, samuti üht-teist mudelismi valdkonnast, aga mis on hea transportküüliku tagaamortidesse, sellest ma küll sotti ei saanud).
3. Kustkaudu ja palju seda lisada tuleb?
4. Kas keegi teab, kas kusagil müüakse ka 95 tagaamorte vähegi vastuvõetava hinnaga? Ainus, mis meil leida õnnestus, oli üksik amort hinnaga, mille eest põhja poolt lahte saaks kaks sõitvat klassikut.
5. Ja misasi on Shock absorber Rear axle Kit (http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/shock-absorbing/shock-absorber/shock-absorber-rear-axle-kit/1022851/), mis koosnes kahest pulkamordist, nende kinnituskronsteinidest ja veel peotäiest kruvidest? Asendus originaalile?
95 amortide hooldus, korrastamine ja amordiõli
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Just see ta on... komplekt kogu tagasilla jaoks.
5. Ja misasi on Shock absorber Rear axle Kit (http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/shock-absorbing/shock-absorber/shock-absorber-rear-axle-kit/1022851/), mis koosnes kahest pulkamordist, nende kinnituskronsteinidest ja veel peotäiest kruvidest? Asendus originaalile?
Amordid seisavad garaasi põrandal ja ootavad tegemist. Liigend on hakanud loksuma ja sealt tuleb kogu õli välja. Sisse panemine enam ei aita. Kui saaks selle amordi joonised saaks ehk õigest kohast lahti ja uued puksid sisse lasta treida. Amordi nimi on vist Amstrong ja Made in Australia.
Neid kalleid paranduskomplekte olen ma ka enne näinud aga see tähendab, et jurakad on sul salongis sees.
Aga kui tulebki minna seda teed siis tuleks lasta mõnel kohalikul keevitajal selline toru auto külge keevitada. Tuleb ikka odavam. Ja nüüd siis juba 2 komplekti.
Neid kalleid paranduskomplekte olen ma ka enne näinud aga see tähendab, et jurakad on sul salongis sees.
Aga kui tulebki minna seda teed siis tuleks lasta mõnel kohalikul keevitajal selline toru auto külge keevitada. Tuleb ikka odavam. Ja nüüd siis juba 2 komplekti.
Üsna sihuke jah. Igati kasulik materjal, aitähh! :thumb:
Loodetavasti võib sinna ikka mingit muud õli peale tootja oma kah panna, kui teaks millist vaid?
Loodetavasti võib sinna ikka mingit muud õli peale tootja oma kah panna, kui teaks millist vaid?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Sain veel ühe joonise:
http://home.comcast.net/~rhodes/shock.html
Ja võtsin ette kolgata tee amort taastada.
- kõigepealt tuli tõmmitsaga ära tõmmata hoob.
- siis võlli tagant ära lõhkuda plekkkate ja suruda pressi all võll välja. (Parem oleks hoova poolt simmelring enne välja võtta, et toetuspind oleks suurem)
Selgus: et võlli ots ja kest olid ellipsiks kulunud, ühe kolvi ülemine sõrm oli 1/4 võrra sisse kulunud, võlli simmelring oli läbi ja lisaks veel ühel kolvil oli mansett katki.
Õnneks sai Tihendi- ja Laagri keskusest uued simmekad (2x3€) ja Baltflexist uued mansetid (2x7,5€)
Nüüd on asjad treiali käes, kes taastab võlli, treib uued sõrmed, plekkkatted ning pronkspukid, mis lähevad korpusesse.
Järgmine nädal ehk saab testida kuidas taastamine mõjus.
http://home.comcast.net/~rhodes/shock.html
Ja võtsin ette kolgata tee amort taastada.
- kõigepealt tuli tõmmitsaga ära tõmmata hoob.
- siis võlli tagant ära lõhkuda plekkkate ja suruda pressi all võll välja. (Parem oleks hoova poolt simmelring enne välja võtta, et toetuspind oleks suurem)
Selgus: et võlli ots ja kest olid ellipsiks kulunud, ühe kolvi ülemine sõrm oli 1/4 võrra sisse kulunud, võlli simmelring oli läbi ja lisaks veel ühel kolvil oli mansett katki.
Õnneks sai Tihendi- ja Laagri keskusest uued simmekad (2x3€) ja Baltflexist uued mansetid (2x7,5€)
Nüüd on asjad treiali käes, kes taastab võlli, treib uued sõrmed, plekkkatted ning pronkspukid, mis lähevad korpusesse.
Järgmine nädal ehk saab testida kuidas taastamine mõjus.
Viimasel hetkel tuli välja, et ka teise amordi mansett oli läbi, korpuses väike pragu ja üks kolvisõrm oli vastu korpust käinud. Võllide suurendamine ja pukside treimien läks 100 € kanti. Järgmisel päeval läbisin ülevaatuse, kus amortide testimisel selgus, et parm töötab 43% ja vasak 47%. Rohkem seal midagi välja vahetada ei anna. Kui siis õli, mis oli tegelikult siklite amortidesse mõeldud. Ja võibolla aitab natuke sissetöötamine ka.
Mida see protsent siis tähendab , ehk mis näitaja on võetud aluseks? Ma poleks nii kindel,et need numbrid tähendavad nende amortide töötamist alla poole võimetest.
Järgmisel päeval läbisin ülevaatuse, kus amortide testimisel selgus, et parm töötab 43% ja vasak 47%.