Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Vasta
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#351

Rattal olevat märki ära vaata.Õige märgid on nukal ja eesmisel pukil (nuka oma on su esimesel pildil nähtav. Õige asend on,kui nukamärk jääb
imevähe varasemaks puki omast ja seega tekib ketirattal ligi poole lüli jagu vahet 0 seisugaVeendu,et väntvõll on 0 asendis hooratta märkide-, või 1/4 kolvi asendi järgi.Rihmaratta märki ei tohi usaldada.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#352

Mul on tonnise hooratas ja sellel on märgid teise koha peal või ei suuda mina leida otsakaane küljes märki. Ma panen kellaga esimese silindri ülemisse surnud seisu ja tõstan nukarattad paika. Eelmise lehe piltidel on näha (tõsi, väga halvasti) nuka märke ja paku märki. Esimene on väljalaske nukk ja teine sisselaske.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#353

Panedki nii,nagu seletasin.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#354

Mu probleem seisneb rohkem selles, et nukad on paigas aga umbes poole hamba jagu on nukkade asendid erinevad.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#355

Märgid jooksevad paika vaid siis,kui KÕIK tallad, -hammakad ning kett(id) on tutikad.Siis on hiljem ka kulumise/venimise järel märginihked sarnased.Seega ära põe,kui TÕESTI asi poole ketilüli jagu nihkes on.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#356

Tallad ja kett on uued, hammakad vanad. Aga vahet pole, sest eile öösel auto juba käivitus. :cool:

Lihtsalt nii jutu jätkuks- kuidas tonnise aero istmetega on? Liigub neid ka või on ilgelt tefka värk ja pakutakse ainult hinge vastu.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#357

Mis põhimõttega originaal boostcontroller töötab? Praegu laseb boosti ilmselt nii palju, kui torust tuleb.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#358

"Praegu laseb boosti ilmselt nii palju, kui torust tuleb."

Millest sa seda järeldad, kas lööb seieri põhja?
Selgita natuke täpsemalt, muidu ei oska midagi pakkuda...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#359

kuidas tonnise aero istmetega on? Liigub neid ka või on ilgelt tefka värk ja pakutakse ainult hinge vastu.

Väljamaalt saad mõistliku hinnaga: http://www.blocket.se/dalarna/Saab_9000 ... m?ca=3&w=3
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#360

"Praegu laseb boosti ilmselt nii palju, kui torust tuleb."

Millest sa seda järeldad, kas lööb seieri põhja?
Selgita natuke täpsemalt, muidu ei oska midagi pakkuda...
Enne puhus umbes 0,5 võtsin lahti- panin kokku (ei välista võimalust, et vooliute otsad on valetpidi ühendatud) ja nüüd läheb hoogsalt üle 0,5. Mootor sisse sõitmata ja seadistamata ja väga palju ei julge vajutada aga 0,9 juures on seier ära käinud küll.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#361

A: kontrolli voolikuid
B: remondi käigus on õnnestunud asi korda saada..:) (enne lasi liiga palju korstnasse)
C: remondi käigus on õnnestunud asi ära lõhkuda..:) (nüüd ei suuda üleliigset välja lasta)

Põmst on see klapp miski elektromagnetite vahel liigutatav "klapp" või membraan, mis siis vastavalt vurtsu kuhugi suunas juhib ja sellega laseb rõhu base boostist kõrgemaks lubab minna. Tarkuseterade all on paar teemat tonnise vastava klapi siseehituse kohta. Osad lingid seal kahjuks enam ei funka..:( Kunagi oli sellesama klassiku klapi kohta ka teema, aga on kuhugi ära jalutanud..:(
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#362

Njah, voolikud tasuks üle kontrollida, et ikka apc klapi küljes õigesti oleksid (krt ma ei leia sobivat pilti praegu...). APC süsteem mõõdab sisselaskerõhku ja mootori detonatsiooni, ning vähendab rõhku siis, kui kuuleb mootorist knock-e.

Kõigepealt pane paika base boost - ehk siis see rõhk, mida vaid wastegate hoiab. Soovituslikult 1/2 maksimaalsest boostist, mida saavutada tahad. Selleks kõige lihtsam ühendada sisselaskest voolik otse wastegate ja sõida ning katseta, maks rõhku reguleerid wastegate varda pikkusega.

Ja siis apc klapp vahele. Standardis peaks see lubama vist 0,7 bar-i (pole kindel...?).

Siin üks lihtsustatud skeem ka.





Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#363

Kas APC klapp pildil on number 4?
Minu masinal näeb ta välja selline:
Pilt
Voolik otse külma poole pealt WG klappi, siis peaks hoidma baasrõhku?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#364

Kas APC klapp pildil on number 4?
Voolik otse külma poole pealt WG klappi, siis peaks hoidma baasrõhku?

Jah, selline see klapp klassikul on ja just nii, kui tahad vaid baasrõhku siis kompressori survepoole ja wg vahele voolik.

Ja leidsin selle pildi üles ka, kuidas klappi ühendada :)

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#365

Kas see asi on kuidagi ka puhastatav või remonditav?
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#366

Panin lõpuks kapoti peale ja stange ette ning veits kaarutasin. Krt tagant tuleb suitsu. Sellist valgelt sinaka tooniga. Selge on see, et segu on räigelt rikas aga see peaks ilmutama ennast musta suitsuna. Olen sinist suitsu näinud küll, mis õli põlemisel tekib.. no see ei ole üldse sedamoodi. Kaas on lihvitud, tihend uus, seega ei tahaks üldse uskuda, et jahutusvedeliku keiss on.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#367

Kurat. No ei saa sotti.
Tuba võib suitsu täis olla aga no ei haise õli järgi. Ainult rikka segu hais on toas. Täna nägin just masinat, millel oli õlirõngaprobleem. No suits oli vaevu nähtav aga hais meeletu. Suits on valge, väga õrna sinika varjundiga.
Kuna radikas veits lekib, valasin esimese hooga sisse puhta vee, seega magusat lõhna samuti ei ole. Mootori õli on puhas.
Kuidas veel kontrollida, kas kaane tihend (või jumal hoidku selle eest- plokikaas ise) lekib vett või mitte? Ise eeldaksin, et vee "suits" võiks päris kiirelt õhku ära kaduda, kuid mul jääb ta garaazhi üles päris kauaks.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#368

Palju sa sõitnud oled peale kokku panekut? Kui sul enne näiteks summuti täis lödistas, siis koha peal käies võib see sul veel tükk aega pasandada... Üldiselt võiks mingi 50-100 km sõiduga igast sodi sealt välja minna.

Sa tegid ju mingi vinge "otseklapi" sinna, seal sul vist ainult torud ilma püttideta, kas sealt tuleb ka valget?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#369

Tuleb. Veel rohkemgi, kui sealt pisikesest hernepüssist.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#370

Kui kaanetihend lekib,siis surve veesärgis.Vale segu ajas mul ka suitsu,kui panin oommeetriga segu paika , läks paremaks.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#371

Üle pika aja jälle Saabi roolitaga.
Jumalhalasta, kui hea on vahelduseks sellega sõita. See exhaust cut out on ilmselt kõige paremini kulutatud raha selle auto juures. :love:
:drive:
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#372

Vahepeal mädanes ka parem pikivarras kereküljest ja tekkisid külmaga käivitamisel teatavad probleemid, seega talvel masin seisis. Käivitumisprobleemid on ilmselt sellest, et mingi ikaldus on juhtmestikuga, kuna MS arvab, et mootori temp on 70C.
Plaan on natuke keretöid teha, juhtmestik põhjalikult üle vaadata ning korda teha ja auto kunagi ka lõpuks mingisse seadesse saada.
Viimaseid käivitusprobleeme tekitas kütusetasemeandur, mis pani küll tule põlema ja näitaeb vähe alla veerandi paagi., ehkki paak oli kuiv. Võtsin tasemeanduri välja ja lahti. Ühendasin pistiku taha ja kõige alumises asendis näitab, et ongi veel umbes 15L sees. Visuaalselt tundus kõik hea olema. Milles võib asi olla?

Kui keegi teab kedagi, kes tahab sümboolse hinnaga viimasepeal klassiku kerest lahti saada, siis võib põhimõtteliselt teada anda. :)
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#373

Müüa klaasplastist koopaääred:
Pilt

Eemaldamisel läksid küll natuke katki aga osavam meister saab ilmselt veel asja.

Pilt
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#374

Pilt
Tiivad seisavad mõne punktiga küljes ja istuvad ilusti kapotiga kokku.
Punktin koopa tiiva kaare külge kinni, mitte nii, nagu originaalis oli.
Kahjuks on see alles lihtne. Tänaõhtul hakkab tagumisi koopaid lõikama. :mad:
Edasi on vaja tagumine õõts korda teha, ukseraam kokku keevitada, kõvasti lihvida kruntida ja natuke pahteldada ja veel lihvida. :love:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#375

Aga vähemalt pole igav..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta