Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Ega ilma hoonimata pane keegi uut kolbi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Äkki keegi seletab hülsside hoonimise lahti?
Silindri sisemuse lihvimine. Näiteks kolvi rõngaste poolt tekitatud triipude maha lihvimine, või siis õigesse mõõtu lihvimine.
Youtube link.
romza
Hoonimist teostatakse pinna karestamise eesmärgil. Mõõdud selle puhul ei muutu.
Silindri seinte karestamine on vajalik selleks, et õli püsiks nende peal :wise:
OT: Usun, et sul on õigus. Vaatasin ükskord Opeli mootori plokki, mis oli tehase standard ja siis nägin ühte teist plokki, mis oli Cosworthi moditud, mõlemad sama aastakäigu autod ja sama 2,0L mahuga 16V mootorid. Cosworthi mootoril olid hülsid sees õrnalt karedad nagu oleks käiakiviga üle käidud diagonaalsetes suundades. Samas originaal tehase mootor läikis nagu peegel. See siis ajast, kui Cosworth pani kokku Vectra 2000 mootoreid.
romza
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Hoonimist teostatakse pinna karestamise eesmärgil. Mõõdud selle puhul ei muutu.
Silindri seinte karestamine on vajalik selleks, et õli püsiks nende peal :wise:
kui oled käpard või tahad liiga hästi teha, siis hoonimisega saab väga lihtsalt silindri läbimõõdu suuremaks, nii et kolb sealt kolaki läbi kukub.
see mootori ehitamine on ikka väga peen värk ja kolbide sobitamine silindrisse kaasa arvatud.
ühesõnaga see on meistri tunnetuse värk, kes paneb 180000 sõitnud mootorile sisse orig. mõõduga kolvid ja teostab veel hoonimise, noh natukene ikka sõidab ju :beer:
kui sellist asja teha, siis ikka kindlapeale minek oleks rem. mõõduga kolvid ja sil. üle puurida/hooonida vastavalt kolbide järgi.
ma arvan, et romza just sama asja tahtis teada, et kuidas kokku koostatud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Kui väga äärmustesse minna, siis hambaniidiga on ka võimalik puid saagida. Aga see selleks...
Ma ausalt öeldes ei näinud põhjust, miks peaks lihvima silindrit, millel polnud ühtegi kulumisjälge peal. Pole ka veel kuulnud, et keegi 9-5le remontmõõdus kolbe peale paneb. Kui silindril vaod sees, siis plokk peaks olema prügimäe kaup...
Ma ausalt öeldes ei näinud põhjust, miks peaks lihvima silindrit, millel polnud ühtegi kulumisjälge peal. Pole ka veel kuulnud, et keegi 9-5le remontmõõdus kolbe peale paneb. Kui silindril vaod sees, siis plokk peaks olema prügimäe kaup...
Just, mind huvitas see koostamise, teema, et mida kolbide vahetusel umbes sama aja autoga tehakse. Mu oma 9-5 aero 230k sõitnud ja on hakanud õli sööma. Eks homme troosti mehed uurivad põhjusi.
Ka Troll hakkas õli sööma, otsisin ka juba uut plokki ja mootori kaprem. mõtted olid peas. Aga vähim mis ma koheselt teha sain oli klapisääretihendite vahetus.
Ja ei olnud ka kõige raskem ja kalleim töö.
Sellest alates enam õli ei söö..:headbang:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Need veljed on siin foorumis omajagu popid. Kui ma ei eksi siis peaksid olema 2004 Aero 5-spoke.
Enda suureks imestuseks avastasin, et 2000km jooksul on toimunud vaid 3 detonatsiooni.. Tundub nagu liiga hea:evil:
Üle tuleb nüüd vaadata ca 700km logisid. Mõnusat tegevust pikaks ajaks;)
Enda suureks imestuseks avastasin, et 2000km jooksul on toimunud vaid 3 detonatsiooni.. Tundub nagu liiga hea:evil:
Üle tuleb nüüd vaadata ca 700km logisid. Mõnusat tegevust pikaks ajaks;)
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Täna avastasin, et rahulikul kiirendamisel on hakanud bensupaak häält tegema. Eriti lärmab ta siis, kui pöörded on madalal ning boost kusagil 0,5bar juures. Teatud juhtudel lärmab ta terve kiirenduse.
Huvitav, kas paagituulutus hakkab kärvama?:conf:
Äkki on kellelgi kogemusi...
Huvitav, kas paagituulutus hakkab kärvama?:conf:
Äkki on kellelgi kogemusi...
Täna avastasin, et rahulikul kiirendamisel on hakanud bensupaak häält tegema. Eriti lärmab ta siis, kui pöörded on madalal ning boost kusagil 0,5bar juures. Teatud juhtudel lärmab ta terve kiirenduse.
Huvitav, kas paagituulutus hakkab kärvama?:conf:
Äkki on kellelgi kogemusi...
Kui paned väiksemad pihustid tagasi, kas siis ei tõmba paaki vaakumisse?
romza
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Ei saa eriti neid edasi tagasi vahetada, kuna Dekade sobitamine võtab pool päeva aega. Probleem hakkas see nädal ennast näitama. Dekadega olen juba tükk aega sõitnud.
Äkki peaks paaki rohkem survet laskma?
Äkki peaks paaki rohkem survet laskma?
Ei saa eriti neid edasi tagasi vahetada, kuna Dekade sobitamine võtab pool päeva aega. Probleem hakkas see nädal ennast näitama. Dekadega olen juba tükk aega sõitnud.
Äkki peaks paaki rohkem survet laskma?
Eks ma nii naljaga pooleks ütlesingi :cool:
Kas su autol need klapid, mis vooliku (Evacuation pipe , PartNo : 4572129) küljes on ikka terved?
romza
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Eile sai siin ennast kätte võetud ning kõik pagassi juhtmed ära vahetatud. Avastasin, et pehme audio/video kaabel sobis sinna kõige paremini. Üllataval kombel töötavad ka nüüd numbrituled, mis pole endast märku andnud juba üsna mitu aastat:D
Uus lemmikmaterjal on mul nüüd termokahanev kumm, millega oli super hea juhtmeühendusi kinni katta.:P
Uus lemmikmaterjal on mul nüüd termokahanev kumm, millega oli super hea juhtmeühendusi kinni katta.:P
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Kuna peale viimast remonti sai mootor liiga hea, siis on aeg-ajal probleeme vaakumvoolikute purunemisega ning otsast lendamisega. Enne remonti nõudsin mootorist välja üsna palju jõudu. Reaalselt tuli aga tüki vähem, kuna kogu komplekt oli hõre. Nüüd, kui kõik on tihedaks aetud, on reaalne rõhk juba voolikutele liig.
Siin mõne nädala jooksul on 5 voolikut lahti lennanud ning 3 veel lisaks purunenud. Oma osa tegi ka BPC klapist tulev R voolik, mis oli ennast ventilaatori serva vastu lõhki tõmmanud. Kuna karterituul oli avatud, löödi sinna millegi pärast by-passist tuleb purts sisse. See omakorda hakkas voolikuid lõhkuma oma plahvatusliku jõuga.
Tõenäoliselt tuleb vist kõik voolikud nipukatega kinni panna, et tulevikus sääraseid olukordi vältida.
Lisaks tekitas katkine R voolik, millega ca kuu aega ringi sõitsin, mõnusalt lahja segu. Stabiilselt oli AFR kusagil 18-19. Talda anda ei tohtinud, kuid kütusekulu oli pea olematu:D
Nüüd tuleks veel üle vaadata bensupaagi tuulutus, kuna aeg-ajalt teeb see üsna kõva lärmi. Võimalik, et õhuvõtt on süsteemil juba umbes.
Siin mõne nädala jooksul on 5 voolikut lahti lennanud ning 3 veel lisaks purunenud. Oma osa tegi ka BPC klapist tulev R voolik, mis oli ennast ventilaatori serva vastu lõhki tõmmanud. Kuna karterituul oli avatud, löödi sinna millegi pärast by-passist tuleb purts sisse. See omakorda hakkas voolikuid lõhkuma oma plahvatusliku jõuga.
Tõenäoliselt tuleb vist kõik voolikud nipukatega kinni panna, et tulevikus sääraseid olukordi vältida.
Lisaks tekitas katkine R voolik, millega ca kuu aega ringi sõitsin, mõnusalt lahja segu. Stabiilselt oli AFR kusagil 18-19. Talda anda ei tohtinud, kuid kütusekulu oli pea olematu:D
Nüüd tuleks veel üle vaadata bensupaagi tuulutus, kuna aeg-ajalt teeb see üsna kõva lärmi. Võimalik, et õhuvõtt on süsteemil juba umbes.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Pole pea kaks kuud midagi kirjutanud. Ega midagi erilist pole toimunud ka (samal ajal üle õla tatistades).
Eelkõige kiidaks talvistes oludes 2005 aasta Aero softi TCS juhtimist. Võrreldes minu originaaliga tegutseb mitu korda kiiremini ning kohapealt saab täitsa ilusti minema. Eriti mõnus on kiire jõu maha võtmine, mitte nagu vanal, kus jõud võeti maha suure plärtsuga ning 1-2 sekundit oli vaikus. Libedal teel tugevalt kiirendades toimub TCSi jõnksutamine ca 3-4 korda sekundis.
See nädal on tekkinud omapärane anomaalia. Mootoritemp. ei lähe linnasõidul üle 79kraadi. Külmalt sõitma hakates hakkab 5min jooksul ilusti kuuma puhuma, kuid mootori temp normi ei lähe. Ega see temperatuuri vahe võrredel normiga on pea olematu, kui häirib see pisut viltune seier .
Eelkõige kiidaks talvistes oludes 2005 aasta Aero softi TCS juhtimist. Võrreldes minu originaaliga tegutseb mitu korda kiiremini ning kohapealt saab täitsa ilusti minema. Eriti mõnus on kiire jõu maha võtmine, mitte nagu vanal, kus jõud võeti maha suure plärtsuga ning 1-2 sekundit oli vaikus. Libedal teel tugevalt kiirendades toimub TCSi jõnksutamine ca 3-4 korda sekundis.
See nädal on tekkinud omapärane anomaalia. Mootoritemp. ei lähe linnasõidul üle 79kraadi. Külmalt sõitma hakates hakkab 5min jooksul ilusti kuuma puhuma, kuid mootori temp normi ei lähe. Ega see temperatuuri vahe võrredel normiga on pea olematu, kui häirib see pisut viltune seier .
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Säilita optimism! Ripub ju ilusti!Ega see temperatuuri vahe võrredel normiga on pea olematu, kui häirib see pisut viltune seier .