Saab 900 4D, 1989, Janek555
Näpud on koledasti sügelema hakanud ja üks hoovile veetud klassik on osutunud paremaks kui hunnik juppe , ehk hakkasin elustama klassikut tarbeauto eesmärgil.
Autol on palju pisivigu ja ka mõned suuremad , aga üldmulje on kuidagi hea ja see värvitoon koos pronksikarva klaasidega võlus mind ära ja nii ma ta tuppa tirisin ja lammutamist alustasin.
Alustatud sai seest ,sest armatuuris ei põlenud üksik tuli ,süütelukk oli ilma võtmeta, vaibad liistude vahelt väljas,istmesoojendused katki jne.
Peale hunniku mitte vajalike juhtmete eemaldamist ,põhja sirgeks vajutamist ja sodi koristamist nägi põhi seest päris hea.
Süütelukku vahetades märkasin,et üks juhe on süütelukku ühendamata algul arvasin , et keegi on selle lihtsalt nii unustanud , kuid doonorilt sama detaili eemaldades nägin ,et ka temal on see sama juhe lahti ja hoolikalt rüüsisisse tagasi painutatud? Oskab keegi öelda miks?
Autol on palju pisivigu ja ka mõned suuremad , aga üldmulje on kuidagi hea ja see värvitoon koos pronksikarva klaasidega võlus mind ära ja nii ma ta tuppa tirisin ja lammutamist alustasin.
Alustatud sai seest ,sest armatuuris ei põlenud üksik tuli ,süütelukk oli ilma võtmeta, vaibad liistude vahelt väljas,istmesoojendused katki jne.
Peale hunniku mitte vajalike juhtmete eemaldamist ,põhja sirgeks vajutamist ja sodi koristamist nägi põhi seest päris hea.
Süütelukku vahetades märkasin,et üks juhe on süütelukku ühendamata algul arvasin , et keegi on selle lihtsalt nii unustanud , kuid doonorilt sama detaili eemaldades nägin ,et ka temal on see sama juhe lahti ja hoolikalt rüüsisisse tagasi painutatud? Oskab keegi öelda miks?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Nagu ma aru saan on tegemist selle autoga:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=18066
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=18066
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100 , ma ei mõelnud neid pistikuid , vaid seda ühte juhet mis lukupesa peal lahtiselt on ,sest ka pesas on üks klemm ilma juhtmeta.
Ivomets- on küll see auto.
IQ* - Jõudu tarvis,aga huvitavat ja kasulikku ei pruugi siit palju tulla, sest plaan kiirelt ja väikse vaevaga liiklusesse saada.
Nüüd natuke autost ka.Üleliigsed juhtmed eemaldatud,praguteta armatuur paigaldatud sai lõpuks nautida nähtavaid ja töötavaid näidikuid.Positiivne on veel see,et peale lukkude vahetust selgus , et autol on ka toimiv kesklukk.
Kohale jõudsid tellitud väljalaske tihendid tellisin neid natuke rohkem ,et tagavaraks ka jääks , aga järjekordselt on varuosa mõõdud aastatega muutunud ja uued tihendid ei istu enam poldi aukudega kokku.:wtf:
Nüüd vaja veel eemaldada uksepolstrid ja teha korralik roostetõrje ning siis saab salongi kokku tagasi. Ees ootab teadaolevatest vigadest keemaminemise probleem ja uimane puterdav mootor.
Ivomets- on küll see auto.
IQ* - Jõudu tarvis,aga huvitavat ja kasulikku ei pruugi siit palju tulla, sest plaan kiirelt ja väikse vaevaga liiklusesse saada.
Nüüd natuke autost ka.Üleliigsed juhtmed eemaldatud,praguteta armatuur paigaldatud sai lõpuks nautida nähtavaid ja töötavaid näidikuid.Positiivne on veel see,et peale lukkude vahetust selgus , et autol on ka toimiv kesklukk.
Kohale jõudsid tellitud väljalaske tihendid tellisin neid natuke rohkem ,et tagavaraks ka jääks , aga järjekordselt on varuosa mõõdud aastatega muutunud ja uued tihendid ei istu enam poldi aukudega kokku.:wtf:
Nüüd vaja veel eemaldada uksepolstrid ja teha korralik roostetõrje ning siis saab salongi kokku tagasi. Ees ootab teadaolevatest vigadest keemaminemise probleem ja uimane puterdav mootor.
Tegemised ei lähe kuidagi plaani järgi, alustasin rooste tõrjega .Uksed nägid head välja, mõtlesin lükata lahtise rooste maha, neutraliseerida roostesurmaga ja korralikult sisse õlitada. Algmaterjal paistis ju hea.
Aga peale tihendi eemaldamist ja käsitsi terasharjaga paari lüket oli pilt sootuks teine. Mõne väikse augu oleks võinud jätta , see sõitmist ei segaks ja peale tõrjet hullusti edasi ka ei roostetaks, aga see serv oli ikka liiga halb.
Õnneks oli välimisest plekist roostetanud ainult sisemisega kattuv osa, ehk välimisest plekist oli vaja vahetada ainult 0.7 cm serv, edasi oli plekk juba tugev.
Sisemise serva vahetasin kuni polstri randini, et oleks lihtsam.
Kogu ääre tegin neljas osas, et ei läheks mõõdust välja ja ei peaks rakiseid tegema.Õige oleks seda tööd lauapeal teha, aga selle autoga püüan lihtsalt hakkama saada ja teha nii vähe kui võimalik.
Äär sai tarbimiseks sobiv ja tehtud nii minimaalselt , et pääseb ainult alumise serva värvimisega. Nüüd vaja veel leida sobivad suure peaga needid, millega panna tagasi alumine tihend. Üks valmis kolm veel.:freak:
Aga peale tihendi eemaldamist ja käsitsi terasharjaga paari lüket oli pilt sootuks teine. Mõne väikse augu oleks võinud jätta , see sõitmist ei segaks ja peale tõrjet hullusti edasi ka ei roostetaks, aga see serv oli ikka liiga halb.
Õnneks oli välimisest plekist roostetanud ainult sisemisega kattuv osa, ehk välimisest plekist oli vaja vahetada ainult 0.7 cm serv, edasi oli plekk juba tugev.
Sisemise serva vahetasin kuni polstri randini, et oleks lihtsam.
Kogu ääre tegin neljas osas, et ei läheks mõõdust välja ja ei peaks rakiseid tegema.Õige oleks seda tööd lauapeal teha, aga selle autoga püüan lihtsalt hakkama saada ja teha nii vähe kui võimalik.
Äär sai tarbimiseks sobiv ja tehtud nii minimaalselt , et pääseb ainult alumise serva värvimisega. Nüüd vaja veel leida sobivad suure peaga needid, millega panna tagasi alumine tihend. Üks valmis kolm veel.:freak:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
klassiku uksed tulevad ju maha 6 poldi lahtikeeramisega ehk täpselt 2 minutiga, mis teeb nende tegemise lauapeal ju oluliselt mugavamaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
klassiku uksed tulevad ju maha 6 poldi lahtikeeramisega ehk täpselt 2 minutiga, mis teeb nende tegemise lauapeal ju oluliselt mugavamaks.
Mina nii kähku ei oska, juba plasti lahti soojendamiseks kulub oma 10 minutit. Aga nii ta on , et laual lihtsam ... äkki järgmise teengi laual.
Sisu on kokku saanud ja kogu veermik ära remonditud , oli suhteliselt igav tegemine ja ei viitsinud kajastada. Kere ja kõik põhjaalune oli üllatav, auto on ilusti paksu mastiksi all ja sellist pruuni roostet pole kuskil peale ketaste näha. Samas seal kust natuke kobrutab on auk läbi.Aga üldmulje on pigem hea.
Lähemalt räägiks piduritest. Kettad klotsid väga vähe kulunud, supordid ilma paksu roosteta ja toimetab kogu süsteem nagu peab. Ühesõnaga õige aeg kogu süsteem osandada. Miks?
Sest seest on asi tavaliselt ikka selline.
Natuke 2000 liivapaberit ja minifreesiga terasharja ning võib asja ilma uusi detaile ostmata pidurivaseliiniga kokku laduda . See sadul kestab nüüd aastaid ja väiksem kütusekulu on karanteeritud.
Asja kurjajuur peitub mansetist väljaspool, nimelt paisub roostetades see serv vastu kolbi ja rikub kroompinna. Tulemus on tihti uute pidurisadulate vajadus.
Peale sellist hooldust on ülevaatused vähemasti pidurite pärast aastateks muretud. Oluliselt raskem on seda kõike siis teha, kui kolvid juba silindris kinni on.
Lähemalt räägiks piduritest. Kettad klotsid väga vähe kulunud, supordid ilma paksu roosteta ja toimetab kogu süsteem nagu peab. Ühesõnaga õige aeg kogu süsteem osandada. Miks?
Sest seest on asi tavaliselt ikka selline.
Natuke 2000 liivapaberit ja minifreesiga terasharja ning võib asja ilma uusi detaile ostmata pidurivaseliiniga kokku laduda . See sadul kestab nüüd aastaid ja väiksem kütusekulu on karanteeritud.
Asja kurjajuur peitub mansetist väljaspool, nimelt paisub roostetades see serv vastu kolbi ja rikub kroompinna. Tulemus on tihti uute pidurisadulate vajadus.
Peale sellist hooldust on ülevaatused vähemasti pidurite pärast aastateks muretud. Oluliselt raskem on seda kõike siis teha, kui kolvid juba silindris kinni on.
Pagana hea on jälgida, kuis asjad edenevad. :thumb:
Saab jupi targemaks kah.
Janek, millega sa selle roostetamisel kolvi kallale kippuva serva üle käisid?
Saab jupi targemaks kah.
Janek, millega sa selle roostetamisel kolvi kallale kippuva serva üle käisid?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Minifreesiga (vist nii teda kutsutakse) mille otsas terashari. Kunagi ammu tegin liivapaberiga,polnud ka kõige hullem tegemine, sest pinda vähe ja malmilt tuleb rooste lõbusamalt maha.
Üks hea leid oli täna veel. Mitmel klassikul on olnud käsipiduri tross terve ja kuna tal kõri plastiga kaetud siis hästi liikuv ka, aga need kummist lõdvikud mis kaitsevad kõri vee eest on katki. See põhjustab aga vahest trossi kinni külmumist. Sellel klassikul sama jama , no ei viitsinud hakata tellima ja vahetama tervet trossi , otsustasin leida sobivad kummilutid. Käisin läbi kõiksugu auto ja tehnika poed , aga midagi natukenegi sobivat ei leidnud. Lõpuks läksin jalgratta poodi ja seal oli lõdvik olemas küll , aga see selline väike, igatahes ostsin igaks juhuks paari kaasa. Tegelikkuses on see pisike lõdvik aga väga kvaliteetsest kummist ja õnnestus täiesti tervelt trossi otsa venitada, kuigi pisemat auku tuli paigaldades kümmekorda suuremaks venitada , et asi peale saaks - tulemus jäi väga hea. Hind oli 0.6 senti tk. Pilti teen hiljem.
Üks hea leid oli täna veel. Mitmel klassikul on olnud käsipiduri tross terve ja kuna tal kõri plastiga kaetud siis hästi liikuv ka, aga need kummist lõdvikud mis kaitsevad kõri vee eest on katki. See põhjustab aga vahest trossi kinni külmumist. Sellel klassikul sama jama , no ei viitsinud hakata tellima ja vahetama tervet trossi , otsustasin leida sobivad kummilutid. Käisin läbi kõiksugu auto ja tehnika poed , aga midagi natukenegi sobivat ei leidnud. Lõpuks läksin jalgratta poodi ja seal oli lõdvik olemas küll , aga see selline väike, igatahes ostsin igaks juhuks paari kaasa. Tegelikkuses on see pisike lõdvik aga väga kvaliteetsest kummist ja õnnestus täiesti tervelt trossi otsa venitada, kuigi pisemat auku tuli paigaldades kümmekorda suuremaks venitada , et asi peale saaks - tulemus jäi väga hea. Hind oli 0.6 senti tk. Pilti teen hiljem.
Siin pilt jalgratta trossi kaitsekummist saabil, sobib hästi.
Tegelikult on auto juba koos ja sõidab. Ka rehvid ei hakanud kuskile vastu käima nagu Mart900l tema auto teemas. All siis 195/65 ja velgedel ET39.
Auto sai päris hea, kui jätta välja see 8 klapine "volga" mootor, mida ma hinnata ei oska , ehk nägu sai parem kui süda.
Mureks oli veel see,et mida temaga peale hakata ... kas jälle tuleb raske müügi teema ette võtta ... aga õnneks läks teisiti , ning ühele pereliikmele ta antud saigi.:headbang:
Küsiks veel selle pritsungi kohta, millel mehhaaniline juhtimine ja külmkäivituseks eraldi pihusti. Saan aru,et mingist temperatuurist peaks see pihusti hakkama lisakütust pihustama? Mis on see temperatuur ja kuidas seda juhitakse?
Tegelikult on auto juba koos ja sõidab. Ka rehvid ei hakanud kuskile vastu käima nagu Mart900l tema auto teemas. All siis 195/65 ja velgedel ET39.
Auto sai päris hea, kui jätta välja see 8 klapine "volga" mootor, mida ma hinnata ei oska , ehk nägu sai parem kui süda.
Mureks oli veel see,et mida temaga peale hakata ... kas jälle tuleb raske müügi teema ette võtta ... aga õnneks läks teisiti , ning ühele pereliikmele ta antud saigi.:headbang:
Küsiks veel selle pritsungi kohta, millel mehhaaniline juhtimine ja külmkäivituseks eraldi pihusti. Saan aru,et mingist temperatuurist peaks see pihusti hakkama lisakütust pihustama? Mis on see temperatuur ja kuidas seda juhitakse?
HEAD UUT SAABI!
Tore, et viitsid vanakesi elustada ja sellest nii õpetlikult kirjutada.
Aitäh, et viitsitakse lugeda , muidu ei viitsiks kirjutada ja siis poleks hiljem kuskilt midagi meenutada!
Ja uus Saab juba ootabki tuppa laskmist
:thumb:
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Küsiks veel selle pritsungi kohta, millel mehhaaniline juhtimine ja külmkäivituseks eraldi pihusti. Saan aru,et mingist temperatuurist peaks see pihusti hakkama lisakütust pihustama? Mis on see temperatuur ja kuidas seda juhitakse?
siin teile raamat
Küsiks veel selle pritsungi kohta, millel mehhaaniline juhtimine ja külmkäivituseks eraldi pihusti. Saan aru,et mingist temperatuurist peaks see pihusti hakkama lisakütust pihustama? Mis on see temperatuur ja kuidas seda juhitakse?
siin teile raamat
:notworthy:
Auto kenasti igapäevaselt kasutusel , sain jagu sellest kakkumisest ja nüüd töötab päris hästi. Tegin ise temaga ühe pikema sõidu, käru oli järgi ja kütusekuluks tuli 8l sajale, järelikult on korras.
Kokkuvõtteks tuleb klassikut kiita, on teine juba 450 000 km sõitnud ja nüüd peale väikest kohendamist on ta igati hea auto ja arvan,et päris mitmeks aastaks. Õli ta ei söö, käigukast kulumise märke ei näita, kere sai kohendatud ja sisu on kena. Julgustan teisigi vanu saabe soetama ja neile elu sisse puhuma, pole just palju autosid mis kerge vaevaga teenivad meid, mitte vastupidi!:thumb:
Toredat suve teistelegi.
Kokkuvõtteks tuleb klassikut kiita, on teine juba 450 000 km sõitnud ja nüüd peale väikest kohendamist on ta igati hea auto ja arvan,et päris mitmeks aastaks. Õli ta ei söö, käigukast kulumise märke ei näita, kere sai kohendatud ja sisu on kena. Julgustan teisigi vanu saabe soetama ja neile elu sisse puhuma, pole just palju autosid mis kerge vaevaga teenivad meid, mitte vastupidi!:thumb:
Toredat suve teistelegi.
Auto sõitnud 8000 km ja pool sellest mööda mudaseid ja auklike metsateid. Vahetasin ära õli, vana oli endiselt üle miinimumi sees seega mootor käib veel pikalt. Peale jahutusvedeliku ja talverehvide ei vajanud miskt vahetust.:thumb: Roostetõrje oli samuti veel väga värske ja seda ei hakanud ka lisama.
Ainult see pritsung on endiselt üks õnnetus ja ei käi nii nagu minule meeldiks, aga ega ma sellega midagi teha ei oska ka. Külmalt on hea ja soojalt ka, seal vahepeal töötades on vahest mingi auk, aga välja ta ei sure ja ebameeldivusi ei valmista... . Kui kütusekulu oleks suurem vahetaksin ta karpa vastu välja , aga kuna see on ka OK, siis jäägu ta praegu nii.
Polegi rohkem midagi teha, isegi istmesoojendused pole otsi andnud...
Tuleb vist mõnda järgmist näppima hakata...
Hea auto see vana Saab!
Ainult see pritsung on endiselt üks õnnetus ja ei käi nii nagu minule meeldiks, aga ega ma sellega midagi teha ei oska ka. Külmalt on hea ja soojalt ka, seal vahepeal töötades on vahest mingi auk, aga välja ta ei sure ja ebameeldivusi ei valmista... . Kui kütusekulu oleks suurem vahetaksin ta karpa vastu välja , aga kuna see on ka OK, siis jäägu ta praegu nii.
Polegi rohkem midagi teha, isegi istmesoojendused pole otsi andnud...
Tuleb vist mõnda järgmist näppima hakata...
Hea auto see vana Saab!
Seni olen neid ainult VM`st saanud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989