vibra - maanteekiirusel

Kõige klassikalisemad Saabid
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#1

Selline mure on tekkinud:

sõidan mina vana aasta viimasel päeval haapsalust tallinna poole kui u. 30 km tekib autosse vibra. selline kole. olemuselt meenutab seda kui üks ratastest on näiteks kruvidest lahti. jäin seisma et rattad üle kontrollida - kõik kinni, ilusti nagu peab. rattad tunduvad nagu tasakaaalustatud olema sest ühtegi tasakaalu klotsi pole üheltki rattalt kaduma läinud.

vibra tekib seal 75km/h juures ja 90-ne juures on juba päris kole :freak: kui vaatan tagavaate peeglisse siis on näha et terve auto vibrab.

ehk oskab keegi oma kogemusest ütelda, mis võib viga olla?

ah jaa, et lihtsalt infoks: okt lõpus käisin Saabianti juures ja lasin kogu veermiku kontrollida ja see kiideti heaks, st probleemivabaks. ja nüüd puhtäkki :freak:

tervitused,
Raf
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

Vaata veljed seest üle-äkki on lund täis!
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#3

ei ei - sel hetkel polnud sellist lund, et see sinna saaks kogunedagi, maante oli puha vedel lörts. samas, eelmisel talvel polnud ühtegi probleemi lumega ratastel, vaatamata lume üleküllusest.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#4

Lase igaks juhuks rehvid üle vaadata (veljed võivad OK olla) järku neis mingi kala. Aga kas roolilatt võib seda vibra põhjustada?
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#5

eks ma lase rehvid üle vaadata. tegelt need sai selle hooajaga tutikad pandud, kusagil nov. teisel poolel. Tallinnast Haapsalu sõit sama päeva hommikul oli täitsa lust, st. murevaba.

Aga jah, kas keegi roolilatist midagi kosta oskab?
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#6

Ehk lendas mõni ratta tasakaalustamisel kasutet raskustest lihtsalt minema?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#7

Ehk lendas mõni ratta tasakaalustamisel kasutet raskustest lihtsalt minema?

hea küsimus, aga sa siiski ei lugenud korralikult mu esimest postitust, seal on selline lõik: "rattad tunduvad nagu tasakaalustatud olema sest ühtegi tasakaalu klotsi pole üheltki rattalt kaduma läinud."

:P
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#8

Mis rehvid panid?
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#9

no mitte kõigekallimad. Master Nordic RSI 2
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#10

Vaikse hooga ei ole minit vibrat?
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#11

vibra hakkab seal 75-80 km/h alal ja 90-ne juures on see vibra täita kole. linna kiirusel pole üldse mingit vibra, isegi märki sellest.
selle vibra teke oli kah lampi - sõitsime 100 km haapsalu ja kõik oli ilus ja lilleline. tagasisõites 30km haapsalust (tallinnasse siis) hakkas vibrama. lihtsalt nii.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#12

Siis pole muud,kui töökotta ja rehvid üle vaadata.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#13

a mis nendel rehvidel viga võib olla?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

a mis nendel rehvidel viga võib olla?
Kehv toorik taastamiseks? Lagunes lihtsalt midagi ära ja lõi kuhugi punni välja näiteks...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#15

oookei, tänks praeguse tagaisidede eest. rehvikojas targemaks saamisel annan teada ka siia.

;)
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#16

no mitte kõigekallimad. Master Nordic RSI 2

See on taastatud rehv ja sellega igahetk võib midagi juhtuda, mida ilmselt juhtuski. Nende rehvidega jäädki rattaid tasakaalustama ja vibraga võitlema.

Ei ole kontakti pinnaga nendel kah, milleks selliseid üldse alla panna? Raha? Siis parem kasutatud tuntud tootja rehvid Nokian(väga hea talveks), Conti, Gislaved, GoodYear ...
__In Boost We Trust__
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#17

jajah ega ma lampi neid ostma läinud. paljud nagu ütlesid et hinna ja kvaliteedi suhe olla hea. kunagi ammu kui firma algul loodi olla olnud sitt kvaliteet neil. nüüd olla nad märksa paremad. eks see otsus sai raha tõttu nii tehtud.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#18

no mitte kõigekallimad. Master Nordic RSI 2

See on taastatud rehv ja sellega igahetk võib midagi juhtuda, mida ilmselt juhtuski. Nende rehvidega jäädki rattaid tasakaalustama ja vibraga võitlema.

Ei ole kontakti pinnaga nendel kah, milleks selliseid üldse alla panna? Raha? Siis parem kasutatud tuntud tootja rehvid Nokian(väga hea talveks), Conti, Gislaved, GoodYear ...


See nii ja naa ,venna Toyotal on Vallai naastrehv mis on Eestis tehtud ja ta on neid kasutanud 3 talve ,läheb neljas ja need on väga hästi vastu pidanud .60% naeldest on ka alles ja ainuge mure on see et pidurtusmaa on kole pikk aga külgpidavus ja kiirendus on head.
Enda kogumuste põhjal Nokian on ainu õige rehv Eestis(kui rahakott ei piira). Korra sai kasutatud Bridgestone ja see oli ehtne saast.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#19

Sa D116 ära aja lolli juttu,kui asja ei jaga.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#20

Sa D116 ära aja lolli juttu,kui asja ei jaga.

OT: Millest sa siis asja jagad:?
Protekteeritu - taastatud rehv on ikka taastatud, kummi konsistents on palju kõvem, mis mõjub halvasti haardumisele pinnaga "-"kraadidel eriti. Ja tasakaalustamisega on nendega probleeme, võib iga nädal tasakaalustada, põhjuseks vast see kehv kumm mida kasutavad.

Või väidad, et Master või Valai on parema kvaliteediga kui Nokian???
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#21

Kas see vibratsioon on pidev ega olene sellest, kas vedu on taga või mitte? (st. kas vabakäigul või gaasi järele andes midagi muutub)
Üldiselt tasub tõesti uurida, kas rehvi siseküljele ehk tõesti "muna" ei ole tekkinud.

Ps. Anthillse nimetas siin Bridgestone rehve saastaks. Ilma adekvaatse põhjenduseta on selline väide üsna mõtetu.
Olles ise 2 jooksu HKPL5 rehve ära kandnud (väga rahul olin), sai selleks talveks Bridgestone Noranza 2 EVO soetatud ning seniste väheste libedate ilmade põhjal ei oska küll väita et viimased kehvemad oleksid.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

teeks hoopis ühe korraliku rehvide teema. näiteks talverevid? mida kasutate, mida arvate??

päris huvitav oleks kommentaare lugeda ja ka ise kirjutada.
eriti seepärast, et praegu sõidan esmakordselt hiinakatega.
( kunagi mõtlesin, et sõidan vaid saabiga ja sama, et hiinakad ei kõlba kuskile,,,, lihtsalt tark iseenesest)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#23

Üldine rehviteema meil vahepeal oli küll olemas aga eraldi talverehvide arutelu viimasel ajal polegi olnud.
Ajad ja rehvid muutuvad, ning oleks igati asjalik selle üle arutleda.

OT. rehvide teemal võiks siin teemas nüüd lõppeda.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#24

Kas see vibratsioon on pidev ega olene sellest, kas vedu on taga või mitte? (st. kas vabakäigul või gaasi järele andes midagi muutub)
Üldiselt tasub tõesti uurida, kas rehvi siseküljele ehk tõesti "muna" ei ole tekkinud.

nii nii - kuna sa küsid sellist detailsust siis ma muutun kohe ebakindlaks kas oli vibra ikka koguaeg, kuigi millegipärast tundub et ikka koguaeg oli, st seal kõrgete kiiruste juures.

lähen teen homme päeval või isegi hommikupool väikse tiiru kuskil maanteel ja tshekin asja uuesti üle. lasen rattad üle kontrollida ning siis kirjutan siia kas on ratastes asi või mitte. siis saavad kõik edasi targutada, eks :D

Raf
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#25

Ja kui ei ole rehvides siis on tripoidi laagrites või/ja pesades, pigem pesades. Mul ka siis suurematel kiirustel stabiilselt vibrab aga rohkem vibrab kui gaasi anda.
Vasta