9000 lukkude külmumine
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: Cyber
Lahti teha, kuivatada, määrida.
Sama asjaga just tegelesin. Puhastasin bensiiniga ära ja määrisin silikoonõliga. Kas on mingi parem määre? Hetkel lukkudega probleeme ei ole.
__In Boost We Trust__
soojendan vana teema uuesti üles, kuna see igipõline tonniste probleem.
Olen lasknud professionaalidel nüüdseks juba kahel talvel juhiukse ära kuivatada ja määrida, aga mõlemal korral on tulemus pigem hullemaks läinud. Mida siis veel on ette võetud, et uksest sisse saada? Ainuke lahendus minu jaoks on auto uksed jätta lukustamata (ja panna signa peale ca tund peale auto seisma jätmist, kui lukud on juba külmunud).
Mis koht juhiuksel täpsemalt ära jäätub? Hea oleks seda kohe pildilt näha, veaksin sinna siis peenikese toru, mille kaudu lukusula otse õigele kohale peale saaks lasta :gun:
Uutel autodel jus seda probleemi ei olnud (muidu oleks SAABi insenerid 95 aasta mudelitäiustusel selle tõenäoliselt parandanud) seega on probleem tingitud mingi osa kulumisest, aga milline täpsemalt, ostaks tutika, kui see probleemi lahendaks :(
Olen lasknud professionaalidel nüüdseks juba kahel talvel juhiukse ära kuivatada ja määrida, aga mõlemal korral on tulemus pigem hullemaks läinud. Mida siis veel on ette võetud, et uksest sisse saada? Ainuke lahendus minu jaoks on auto uksed jätta lukustamata (ja panna signa peale ca tund peale auto seisma jätmist, kui lukud on juba külmunud).
Mis koht juhiuksel täpsemalt ära jäätub? Hea oleks seda kohe pildilt näha, veaksin sinna siis peenikese toru, mille kaudu lukusula otse õigele kohale peale saaks lasta :gun:
Uutel autodel jus seda probleemi ei olnud (muidu oleks SAABi insenerid 95 aasta mudelitäiustusel selle tõenäoliselt parandanud) seega on probleem tingitud mingi osa kulumisest, aga milline täpsemalt, ostaks tutika, kui see probleemi lahendaks :(
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Ma olen uksest nii sisse saanud, et kui puldist lahti ei tule, keeran võtmega. Kerge logistamisega olen nii juhi- kui kundepoolse ukse lahti saanud. Ei viitsi küll mehhanismi praegu süveneda, aga ehk on sellest infost abi probleemse sõlmeni jõudmisel.
... uksed enne kinni ei jää kui salong on soe.
Õige tähelepanek, mäletan veel omast käest. Isegi kui läbi suure vaeva ukse lahti saad ja tahad paari minuti pärast liikuma hakata siis tõmbad ust kinni plaks ja plaks aga uks ei lukustu enam kinni tagasi. Päris jama enne ei saa lahti ja pärast kinni.
Kui kindla peale vaja sõitma minna siis jääbki lahenduseks ainult läbi tagaluugi minna (siiski suht ebamugav saabastega üle tagaistme) ja uksi avada-sulgeda alles siis kui salong korralikult soojaks saanud.
Veel üks tähelepanek. Kui auto on pargitud sõidutee serva ning kõrvalistuja poole jääb haljasala (muru) siis pinnasest eraldub alati rohkem soojust ja selle poole uste avamine on siiski nõksa lihtsam-muretum. Järele proovitud ja tõestatud.
Vähemalt on tonnise võti hea ja tugev, ei ole sellist suurt ärapainutamise ohtu karta.
-
- Postitusi: 209
- Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
- Asukoht:
- Auto:
Juhiuksel külmub midagi lukusüdamikus või selle tagant, nii et see blokeerib ka keskluku toimetamise. Lahti saab võtmega logistades, ei pea isegi täiesti lahti keerama (teab see kellel pätid lukusüdamikud puruks keeranud on), vaid piisab ka sellest kui asja natukene liikuma saab, siis tõmbab juba kesklukk ka luku lahti.
Tagaustel jääb külmaga kinni üks ukse sees olev lingike mis ukse küljes olevat riivimehhanismi liigutab, tulemuseks ukse mittesulgumine. Heal juhul on lahenduseks avamislingi logistamine kuni sisu otsustab uuesti liikuma hakata, halvemal juhul tuleb kolm suurt torxi lahti keerata, riivimehhanism ära võtta ja ukse seest see lingike liikuma saada. Talve lõpuks käib see tegevus juba suht kiirelt...
Tagaustel jääb külmaga kinni üks ukse sees olev lingike mis ukse küljes olevat riivimehhanismi liigutab, tulemuseks ukse mittesulgumine. Heal juhul on lahenduseks avamislingi logistamine kuni sisu otsustab uuesti liikuma hakata, halvemal juhul tuleb kolm suurt torxi lahti keerata, riivimehhanism ära võtta ja ukse seest see lingike liikuma saada. Talve lõpuks käib see tegevus juba suht kiirelt...
Lööge või maha aga s....mat talveautot kui 9000 pole mul eales olnud. Just nimelt ukselukkude poolest.
Läbivus on esiveolise kohta esmaklassiline ja soojaks läheb ka kiiresti.
Küll ei saa uksi lahti ja siis jälle kinni. Ja nii on pidevalt Korduvalt on igale poole hiljaks jäädud seetõttu.
Zazou tegi tabava tähelepaneku selle kohta, et 95a mudeliuuendusel lukke ei muudetud ja seega võib arvata et uuemast peast tonnisel neid muresid ei olnud. Teen huupi pakkumise et ehk on ukseklaasi tihendid viletsaks jäänud (silmaga nähtavaid kahjustusi ei ole) ja vesi ja niiskus ronib sealt kaudu ukse sisse?
Läbivus on esiveolise kohta esmaklassiline ja soojaks läheb ka kiiresti.
Küll ei saa uksi lahti ja siis jälle kinni. Ja nii on pidevalt Korduvalt on igale poole hiljaks jäädud seetõttu.
Zazou tegi tabava tähelepaneku selle kohta, et 95a mudeliuuendusel lukke ei muudetud ja seega võib arvata et uuemast peast tonnisel neid muresid ei olnud. Teen huupi pakkumise et ehk on ukseklaasi tihendid viletsaks jäänud (silmaga nähtavaid kahjustusi ei ole) ja vesi ja niiskus ronib sealt kaudu ukse sisse?
Noh, ukse sees on vett ja niiskust alati pärast vihma või sula. Soojas autos talvel niiskust ju küllaga, kasvõi põrandamattidest. Eks see vaikselt kondenseerub ja hommikuks on jääs.
Aga mingi point seal on igatahes...mul külmub ainult kõrvalistuja lukk, kui väljas alla -10 kraadi. Pole väga hullu, abikaasa võib vahest ka tagaistmel reisida, aga ebamugav ikkagi.
Olen mitu korda uste sees lukumehanisme-hoobasid määrinud, aga kõrvalistuja ust see kahjuks paremuse suunas pole mõjutanud. Ja samas lukusula mõjub üsna kähku, ei pea isegi palju pritsima. Sellest järeldan, et külmub siiski mingi südamiku lähedane osa, mitte hoob.
Tõsi, päris ribadeks pole viitsinud võtta...suvel, kui oleks mõnus toimetada pole ju enam meeles, et talvel jäätus :P
Aga mingi point seal on igatahes...mul külmub ainult kõrvalistuja lukk, kui väljas alla -10 kraadi. Pole väga hullu, abikaasa võib vahest ka tagaistmel reisida, aga ebamugav ikkagi.
Olen mitu korda uste sees lukumehanisme-hoobasid määrinud, aga kõrvalistuja ust see kahjuks paremuse suunas pole mõjutanud. Ja samas lukusula mõjub üsna kähku, ei pea isegi palju pritsima. Sellest järeldan, et külmub siiski mingi südamiku lähedane osa, mitte hoob.
Tõsi, päris ribadeks pole viitsinud võtta...suvel, kui oleks mõnus toimetada pole ju enam meeles, et talvel jäätus :P
Minu kogemus.....
Esimene talv ja külmade tulekuga hakkasid ukselukud jukerdama. Ehk siis keskluku mootorid ei suutnud lukke avada ega sulgeda, samuti polnud võimalik isegi lukust lahti olevat ust ei seest ega väljast lingist avada.
Kurjajuureks on ukse sees olev mehanism, mis koosneb plekiplaatidest, mida liigutavad nii uksenupp kui ka link ja kesklukumootor (tagaustel veel lapseluku hoob). Niiskuse ja külmaga need plaadid jäätuvad omavahel kokku ja siis ei liigu nad enam normalselt üksteise suhtes vaid kiiluvad kinni ja takistavad ukse avamist.
Mis ma siis tegin. :eureka:
Soojas garaažis avasin uksepolstrid ja lasid niiviisi tundi paar seista. Seejärel kuumaõhuföön kätte ja ukse seesmisi lukumehanisme soojendama, kogu aeg käega testides, et liiga kuumaks ei läheks, sest siis hakkavad plastikosad sulama. Kui mehanism tundus piisavalt soe olema, siirdusin järgmise luku juurde. Niiviisi soojendades sain mehanismidest niiskuse välja. Peale teist ringi lasin kuumale lukule PFTE määret spary pudelist sirgelt selga, samal ajal luku mehanismi nii uksekäpidemest kui ka uksenupust sikutades. Nii sain määrde luku plaatide vahele hõõrutud.
Samuti jälle kaks korda kõik lukumehanismid läbi käidud.
Siiani (juba komas talv) töötavad lukumehanismid tõrgeteta ning pole mind enam kordagi õue jätnud.
Juhi- ja kõrvaistuja ukselukkude südamikud määrisin samuti PFTE määrdega kokku. Selleks lasin kõigepealt suruõhku südamiku august sisse, seejärel kuumaõhufööni ja jälle suruõhku. kui sellest küll sai, sprayligu sisse ja kohe võtmega sudima. Sellest on kasu olnud, sest mineva talvel, kui aku pikast seismisest külmas enam uksi avada ei tahtnud, sain ma võtmest keerates uksest sisse.
PFTE määret leiab igast autokeemiat müüvast poest.
Esimene talv ja külmade tulekuga hakkasid ukselukud jukerdama. Ehk siis keskluku mootorid ei suutnud lukke avada ega sulgeda, samuti polnud võimalik isegi lukust lahti olevat ust ei seest ega väljast lingist avada.
Kurjajuureks on ukse sees olev mehanism, mis koosneb plekiplaatidest, mida liigutavad nii uksenupp kui ka link ja kesklukumootor (tagaustel veel lapseluku hoob). Niiskuse ja külmaga need plaadid jäätuvad omavahel kokku ja siis ei liigu nad enam normalselt üksteise suhtes vaid kiiluvad kinni ja takistavad ukse avamist.
Mis ma siis tegin. :eureka:
Soojas garaažis avasin uksepolstrid ja lasid niiviisi tundi paar seista. Seejärel kuumaõhuföön kätte ja ukse seesmisi lukumehanisme soojendama, kogu aeg käega testides, et liiga kuumaks ei läheks, sest siis hakkavad plastikosad sulama. Kui mehanism tundus piisavalt soe olema, siirdusin järgmise luku juurde. Niiviisi soojendades sain mehanismidest niiskuse välja. Peale teist ringi lasin kuumale lukule PFTE määret spary pudelist sirgelt selga, samal ajal luku mehanismi nii uksekäpidemest kui ka uksenupust sikutades. Nii sain määrde luku plaatide vahele hõõrutud.
Samuti jälle kaks korda kõik lukumehanismid läbi käidud.
Siiani (juba komas talv) töötavad lukumehanismid tõrgeteta ning pole mind enam kordagi õue jätnud.
Juhi- ja kõrvaistuja ukselukkude südamikud määrisin samuti PFTE määrdega kokku. Selleks lasin kõigepealt suruõhku südamiku august sisse, seejärel kuumaõhufööni ja jälle suruõhku. kui sellest küll sai, sprayligu sisse ja kohe võtmega sudima. Sellest on kasu olnud, sest mineva talvel, kui aku pikast seismisest külmas enam uksi avada ei tahtnud, sain ma võtmest keerates uksest sisse.
PFTE määret leiab igast autokeemiat müüvast poest.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Mul siis vist on hästi läinud, kõik probleemid saanud kiirelt lahendada lukusulaga. Alati pole seda muidugi käepärast olnud...Sellist olukorda pole aga kordagi olnud, et külmaga uks kinni ei seisa.
Kasutan ainult võtit uste avamiseks...
Kasutan ainult võtit uste avamiseks...
Siit järeldub, et probleemid on natuke erinevad. Minul tagaustega pole üldse probleemi, küll aga esiustega ja pidevalt.
Täna pidin jälle tagant ette ronima, ning kui tööle jõudsin polnud lukud veel lahti sulanud. Paar nädalat tagasi tehti saabitöökojas juhiuksele kuivatus ja määrimine (ise kõrval ei olnud), kuid kasu polnud sellest midagi (nii nagu mind ka tegelikult ette hoiatati). Samas tundub, et mõnel (jack) on see ikkagi aidanud. Minul on jama põhiliselt siis, kui temperatuur on ümber nulli, kui on pidevalt miinuses, siis peale luku käima saamist see enam kinni ei jäätu (mis on ka loogiline). Paraku one tänavune talv jälle selline, kus kogu elu käib ümber nulli.
Mul hommikuti peas täpselt samad mõtted nagu Cyberil, pole tonnise peale ammu vihastanud, aga see uste jama ajab tõeliselt närvi, ma ei saa aru, kuidas rootslased ise selle üle on elanud. Seepärast mõtlesingi, et ostaks selle kulunud osa uue, kui ainult teaks mis see on ja kas see tegelikult probleemi ikka lahendab.
Peaks vist Saabi muuseumi oksjonilt tutika tonnise ostma, siis saaks teada, kas sellel ka ukse lukud ära jäätuvad, see 4wd tonnine oleks ideaalne auto :)
Täna pidin jälle tagant ette ronima, ning kui tööle jõudsin polnud lukud veel lahti sulanud. Paar nädalat tagasi tehti saabitöökojas juhiuksele kuivatus ja määrimine (ise kõrval ei olnud), kuid kasu polnud sellest midagi (nii nagu mind ka tegelikult ette hoiatati). Samas tundub, et mõnel (jack) on see ikkagi aidanud. Minul on jama põhiliselt siis, kui temperatuur on ümber nulli, kui on pidevalt miinuses, siis peale luku käima saamist see enam kinni ei jäätu (mis on ka loogiline). Paraku one tänavune talv jälle selline, kus kogu elu käib ümber nulli.
Mul hommikuti peas täpselt samad mõtted nagu Cyberil, pole tonnise peale ammu vihastanud, aga see uste jama ajab tõeliselt närvi, ma ei saa aru, kuidas rootslased ise selle üle on elanud. Seepärast mõtlesingi, et ostaks selle kulunud osa uue, kui ainult teaks mis see on ja kas see tegelikult probleemi ikka lahendab.
Peaks vist Saabi muuseumi oksjonilt tutika tonnise ostma, siis saaks teada, kas sellel ka ukse lukud ära jäätuvad, see 4wd tonnine oleks ideaalne auto :)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Minu kogemus oma kunagise tonnisega oli sama, et koguaeg külmunud ja kesklukk ka lahti ei tee ning ka seest pidi suhteliselt jõuga nuppu sikutama.
Probleemid kadusid, kui võtsin lukustusmehanismi ja ka luku südamiku molekilideks ja kasisin ideaalselt puhtaks, mina kasutasin küll ohtralt päris mitu pudelit brake cleanerit aga vist võiks ka kasutada bensiini...?
Kokku pannes määrisn mehanismid sellise punase vetthülgava määrdega (määrde nime kahjuks ei mäleta aga ilge veniv tatt, mis ka kätepealt väga maha tulla ei taha) ja sellega ka hoovad täielikult, mitte ainult nende ühendus punktid mehanismidega.
Ainus probleem tekkis suurema külmaga, kus määre läks niipalju paksuks, et sulgemis mehanismis "keel" ei läinud enam "lopsti" oma asendisse tagasi, sinna lasin WD40-ent vahele, mis selle määrde vedelamaks tegi ja käis taas laitmatult.
Peale eelpool nimetatud toiminguid avas puldist kesklukk ka kenasti kõik uksed.
PS! luku südamiku ei määrinud, selle jätsin täiesti kuivaks ja edaspidi toimis ka südamik kenasti (niipalju kui sinna VÄGA harva võtit tarvis pista oli).
Probleemid kadusid, kui võtsin lukustusmehanismi ja ka luku südamiku molekilideks ja kasisin ideaalselt puhtaks, mina kasutasin küll ohtralt päris mitu pudelit brake cleanerit aga vist võiks ka kasutada bensiini...?
Kokku pannes määrisn mehanismid sellise punase vetthülgava määrdega (määrde nime kahjuks ei mäleta aga ilge veniv tatt, mis ka kätepealt väga maha tulla ei taha) ja sellega ka hoovad täielikult, mitte ainult nende ühendus punktid mehanismidega.
Ainus probleem tekkis suurema külmaga, kus määre läks niipalju paksuks, et sulgemis mehanismis "keel" ei läinud enam "lopsti" oma asendisse tagasi, sinna lasin WD40-ent vahele, mis selle määrde vedelamaks tegi ja käis taas laitmatult.
Peale eelpool nimetatud toiminguid avas puldist kesklukk ka kenasti kõik uksed.
PS! luku südamiku ei määrinud, selle jätsin täiesti kuivaks ja edaspidi toimis ka südamik kenasti (niipalju kui sinna VÄGA harva võtit tarvis pista oli).
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Paistab, et lugusid ja arvamusi on siin seinast-seina. Omal just tagumised uksed külmaga ei toimi, esimestega(just kõrvalistuja omaga) oli probleeme ainult temp. vahemikus -2 kuni -7. Praegustel temperatuuridel toimivad viisakalt mõlemad esiuksed.
Aga tagumised on jah hetkeseisuga totaalselt külmunud:D , ei toimi ei lukk ja ka hoovastik raske käiguga. Seal võib probleemiks olla ka vähene kasutus, ei ole neid üle 2 korra nädalas avanud viimase paari kuu jooksul.
Hea põhjus kevadet oodata - saab jälle tagumised uksed käima:cool:
Aga tagumised on jah hetkeseisuga totaalselt külmunud:D , ei toimi ei lukk ja ka hoovastik raske käiguga. Seal võib probleemiks olla ka vähene kasutus, ei ole neid üle 2 korra nädalas avanud viimase paari kuu jooksul.
Hea põhjus kevadet oodata - saab jälle tagumised uksed käima:cool:
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Külm õhk on kuiv, seega kuivab süsteem külmaga ilusti ära ja ei jäätu enam. Ka pesu kuivab õues talvel ilusti ära, aega läheb lihtsalt pisut rohkem, kui sooja ilmaga.... oli probleeme ainult temp. vahemikus -2 kuni -7. Praegustel temperatuuridel toimivad viisakalt mõlemad esiuksed.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2285
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Mul küll kesklukk ei tööta, kuna üks juhe juhiukse sees peksab lühist, siis uste avamise ja sulgemisega ei ole probleeme olnud.
Ma millegipärast ei usu, et vana ja uue tonniste lukkude vahe suur on.
aga no mul on liiga vana auto ka... jutt siis vanast tonnisest.
Ma millegipärast ei usu, et vana ja uue tonniste lukkude vahe suur on.
aga no mul on liiga vana auto ka... jutt siis vanast tonnisest.
soojendan vana teema uuesti üles, kuna see igipõline tonniste probleem.
Olen lasknud professionaalidel nüüdseks juba kahel talvel juhiukse ära kuivatada ja määrida, aga mõlemal korral on tulemus pigem hullemaks läinud. Mida siis veel on ette võetud, et uksest sisse saada? Ainuke lahendus minu jaoks on auto uksed jätta lukustamata (ja panna signa peale ca tund peale auto seisma jätmist, kui lukud on juba külmunud).
Mis koht juhiuksel täpsemalt ära jäätub? Hea oleks seda kohe pildilt näha, veaksin sinna siis peenikese toru, mille kaudu lukusula otse õigele kohale peale saaks lasta :gun:
Uutel autodel jus seda probleemi ei olnud (muidu oleks SAABi insenerid 95 aasta mudelitäiustusel selle tõenäoliselt parandanud) seega on probleem tingitud mingi osa kulumisest, aga milline täpsemalt, ostaks tutika, kui see probleemi lahendaks :(
mina tegin nii, et võtsin küljest ära, lasin liquimolly õli peale, kuumitasin fööniga seni, kuni õli keema läks raua peal, siis õlitasin uuesti ära ja nüüd töötavad ilusti juba teist talöve järjest :)
pole olemas täiuslikku masinat :)
Minul lukkudega suuri probleeme pole olnud. Probleem andis endast märku aga siis kui auto sai pesulasse lastud siin suurte külmadega. Hommikul avanes neljast uksest vaid üks ... õnneks juhiuks.
Kui aga korra üles sulasid, siis töötavad nagu õlitatud.
Märkida vist tasub, et korra jaanuaris ka puhastati ja kuivatati esiuste lukkusid Saabianti poolt.
Minu soovitus .. külmaga mitte pesta tonnist!
Kui aga korra üles sulasid, siis töötavad nagu õlitatud.
Märkida vist tasub, et korra jaanuaris ka puhastati ja kuivatati esiuste lukkusid Saabianti poolt.
Minu soovitus .. külmaga mitte pesta tonnist!
Mugav peab olema!
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2285
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Minu soovitus .. külmaga mitte pesta tonnist!
Hallooo!!!
Ma lihtsalt ei saa aru, mis kuradi valu kisub autoomanikke üldse külmade ajal ja talvel pesulasse???? Ma ei suuna otseselt Sinu pihta seda aga üleüldse! KA siin Viljandis näen mõningaid inimesi statoli järjekorras, et siis tallinna poole sõitma hakata. Järgmine päev nagunii sulatab ja ongi kogu statoli rahvas õnnelik. Ajuvaba...minu arust. Ikkagi Tallinnast vist:freak:
Kas keegi viitsib siia panna pildi EPC'st, kus see "neetud" lukustyusmehhanismuse sisemine ilu näha on? Siis ma näitaks seal ära kohad mis tavaliselt probleeme tekitavad.
Mul on samuti olnud külmaga probleeme ustega ja peale põhjalikumat uurimist ning katsetamist olen ka juurpõhjuseni jõudnud.
Mul on samuti olnud külmaga probleeme ustega ja peale põhjalikumat uurimist ning katsetamist olen ka juurpõhjuseni jõudnud.