Saabi mees Suusamees

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#1

K Veebr 02, 2011 17:19

Kui palju meil suusasportlasi üldse on?
Tegelikult tegin selle teema, kuna oleks huvitav avastada uusi kohti ja radu. Ma ise sõidan klassikalises tehnikas ja enamasti Pirital, Harku-Nõmmel, Järvemetsas ja Kõrvemaal. Tallinna lähedal olen kuulnud veel mingist Keila valgustatud rajast aga ise pole proovimas käinud.
Muidugi oleks huvitav ka teada selle talve kilomeetreid, mis juba läbitud ja kui palju maratonile plaanivad.
Teen otsa lahti oma tagasihoidliku 80 km senini.
Lund on palju ja rajad head- tegelikult võiks olla veebruari alguseks 2x nii palju, kui seda aega vaid rohkem näpistaks!
pumps
Postitusi: 184
Liitunud: T Dets 15, 2009 17:19
Asukoht:
Auto: Saab 9-3ss 2,2tid

#2

K Veebr 02, 2011 17:38

Viljandis on hea rada sisse lastud, praegust vb veidi vihm liiga teinud. Aga nädalavahetusel lubab lume lisa ja järgmine nädal kuni -12 külma. Nii et suusatada saab veel küll ja küll.:P
pumps
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

K Veebr 02, 2011 17:44

Pärnus hea rada raekülas ja samahea mägine jõulumäel.
mingid viirushaigused segavad sõitmist ja töö kah, aga tänaseni 180 + km.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

K Veebr 02, 2011 17:45

Ets, ise sel aastal esimest korda sattusin Keila rajale, valgustatud ring oli vist kolm km, sõitsin seitsmest, mis kohati pärast tuisuilmasid polnud nii hea, aga muidu see seitsmene jubedalt keerutab seal polügonil ja kattub suures osas mingite väiksemate 3 ja 5 km ringidega vist, ses mõttes need on ikka jube head ja laiad, Piritaga minu arust ei kannata võrdlust välja. Samas Nõmmel ma käinud pole ja Lasnamäe inimesena ka ikka Pirita koormatud radu kasutan.

Kui varasematel aastatel on väga vähe sõita saanud, siis nüüd on tõesti Tartu maraton kavas läbi sõita ja püüdnud ikka käia. Maratoni jaoks ülivähe muidugi sõidetud 160 km ja kõigest viimased 20 sellest klassikarajal ja sedagi uisusuusaga paaristõukeid tehes. Klassikasuusad tuleb kiirelt-kiirelt alla panna ja ringe tegema hakata, aga näe mingi viiruse jälle olen külge hankinud.
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#5

K Veebr 02, 2011 18:09

ma olen juba viimane 2 nädalavahetust teinud plaane Kõrvemaale minna aga alati midagi takerdub. Seal on umbes 20 km rada ja väga vaheldusrikas. Eelmine talv sai ikka palju seal käidud. Klassika rada on hästi aetud ja kuna rada on pikk, siis pole ka liiga palju rahvast ees. Tõusun on äärmiselt tõsiseltvõetavad ja laskumised eeldavad teatud kogemusi :) Ma ei ole seal pimedas käinud ja ei tea, kui palju on valgustatud. Kui mingit võistlust just ei ole, siis parkimine on üli mugav ja ruumi küll ning rajast 50m kaugusel.

Soovitan proovida:)
traction
Postitusi: 50
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#6

N Veebr 03, 2011 14:01

Ise läbinud sellel aastal u. 900 km.Peamiselt sõidan Tartumaal, kuna käin koolis seal (Dendropargi rajal ning ka Tartu maratoni rajal proovisõitu teinud), kuid kodus Raplamaal saab käia kohas nimega Paluküla kus ka suht krõbedad ja heas korras rajad. Eile sai käidud ka Mammaste radasid proovitud, kus on ikka korralik profiil. Ilmad olnud suht soodsad ja rajad üle Eesti üldiselt heas korras. Loodetavasti vihm ei tee liiga radadele ning saab veel pikalt sõita. Sellel aastal seljataga Tšehhi suusamaraton ning plaan osaleda ka Tartu maratonil.
Etsil soovitan proovida Valgehobusemäe radu, mis seal Kehra kandis (ilm.ee saab vaadata suusaradade olukorda ja muud infot Suusailma alt).

Head lipet kõigile!
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#7

E Veebr 07, 2011 9:17

Eile sai siis sel talvel esmakordselt Kõrvemaa rada proovitud. Kuna laup. oli seal maraton ja vabas tehnikas siis muidugi klassikarajad ei olnud just parimas korras. Kehvale rajale lisas vürtsi juurde ka kohati üsna jäised jäljepõhjad. Määrdega läksin natuke nihu. libisemist oli küll aga pidamist mitte väga ja hommikune värske lumi hakkas ka pidamismäärdega kokku.... pidin ikka paaril korral suusad ära võtma, et jääd maha raiuda. Aga kokkuvõttes oli ilm ilus ja tuulevaikne ning 20 km läks päris ruttu!
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

E Veebr 07, 2011 11:35

Ets, vabanda, mul oli kodulähedal lihtsam teha kui Kõrvemaale tulla. Tahtsin kolmetunnist testtrenni, aga panin liiga kiire tempo ja kuna kehal energiavaru pole, siis söömata hakkas enne 30 km kõva kukkumine tulema. Selline tunne tekkis suisa, et hammusta või eessõitjat kannist :freak:

Nii jäigi 30 km ja pool tundi kolmest tunnist puudu, polnud mõtet punnida, söömata-joomata ei saa ikka. Rada (mõtlen siin klassikajälge) oli Pirital täielikult olematu kohati, ehk läheb paremaks ja ehk ka külmemaks, saab suusa ka pidama.

Ühist transporti ei taha keegi teha Tartu maratonile?

Mina paneks reedel, so 18 Otepääle, kui sinna sõidaks veel ise, siis 20 tagasi ei taha küll roolida. Ja üleüldse jätaks auto koju naisele, seega küüdivariante? Mul oleks vast üks väiksem buss ka võtta, aga palju neid reedel minejaid ikka oleks.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#9

E Veebr 07, 2011 14:50

Kas keegi on ise suusapõhjade vigastusi täitnud? Reguleeritava jootekolviga peaks hakkama saama. Vajalik temp - 280-290°C ja polüetüleeniribasid peaks ehituspoest saada olema. Leidsin ühe päris põhjaliku video:
http://www.youtube.com/watch?v=xvvkTzpdk6U
See sell kasutab p-tex-i, mis jääb vist poorsem kui tavaline PE aga mul lihtsam see mõni kriim PE-ga täita kui p-tex-i tellima hakata.

Millise keemiaga vana määre maha võtta? Kas sobib ka mõni universaalsem kraam, nt lakibensiin?
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#10

E Veebr 07, 2011 15:02

Tänapäeva korralikematele suuskadele ei soovitata lakibensiini - pidi põhjad ära kõrvetama.

Igas spordipoes müügil määrde eemaldajad (ca 100 kr. purk). Ennem kraabitsaga vana määre maha ja siis vedeliku ja lapiga puhtaks.

Parafiini saab ka eemaldada teise parafiniga. Paned vanale uue kihi peale ja kratsid soojalt maha - tõmbab poorid puhtamaks, aga ise ei ole viitsinud sellega jännata.
pumps
Postitusi: 184
Liitunud: T Dets 15, 2009 17:19
Asukoht:
Auto: Saab 9-3ss 2,2tid

#11

E Veebr 07, 2011 15:02

Vana määrde eemaldamiseks sobib kõige paremini spetsiaalne vahend ( ei riku suusa põhja ära), mis maksis u 9 eur. Väiksemad kriimude eemaldamiseks olen lasknud põhjalihvi teha.
Ei taha reklaami teha aga, Järve Hawaii Expressis tallinnas oli väga spets masin ka, millega saab õige mustri ka alla lükata:head:
pumps
saps
Postitusi: 282
Liitunud: R Nov 02, 2007 13:28
Asukoht:
Auto:

#12

E Veebr 07, 2011 15:51

Kui sul võistlus(korralikumad suusad) siis vii suusad kivilihvi. Näiteks Fisheri talla sulamis temp on 135C ja kui kolviga jaurad siis rikud ülejäänud talla ära.
Ennem võid grafiit määret täis lasta ja soojalt maha tsikeldada.

Pidamise eemaldamiseks lase raua( või fööniga) määre soojaks ja eemalda metallist kraabitsaga ja kui ainult klassikat sõidad, siis võid pidamis ala puhastada ka avio- või puhastusbensiiniga. Libisemis ala võib puhastada ainult libesemispinnale mõeldud puhastusvahendiga, mida võib eelnevalt terasharjaga harjata (libisemisesmis suunas liikumisega) ja siis immutatud lapiga pühkida.
Kas keegi on ise suusapõhjade vigastusi täitnud? Reguleeritava jootekolviga peaks hakkama saama. Vajalik temp - 280-290°C ja polüetüleeniribasid peaks ehituspoest saada olema. Leidsin ühe päris põhjaliku video:
http://www.youtube.com/watch?v=xvvkTzpdk6U
See sell kasutab p-tex-i, mis jääb vist poorsem kui tavaline PE aga mul lihtsam see mõni kriim PE-ga täita kui p-tex-i tellima hakata.

Millise keemiaga vana määre maha võtta? Kas sobib ka mõni universaalsem kraam, nt lakibensiin?
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#13

E Veebr 14, 2011 18:14

Minu kilomeetrid vaikselt täienevad, küll tibusammul aga siiski. Pühapäeval sai end soojalt riidesse pandud ja Nõmmel 12 km läbitud. Peab ka ära mainima, et suusad olid ideaalilähedased. Lippas hästi ja pidamine oli täiesti korralik. Kuna sai päris kõvasti alustatud, siis poolel maal tekkis surnud punkt, kuid vaikselt sõites sai sellest üsna ruttu üle.
Maratonile mina ei lähe sel korral aga kõigile, kes siit foorumist lähevad, soovin tuult tiibadesse! Eriti kõvad mehed on need, kes esimese 500 sekka pürgivad. Tean, et minu sugulane on üks nende hulgast
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#14

R Veebr 18, 2011 10:37

Pakun siis ise küüti, laup lõuna paiku Tallinn- Tartu-Otepää ja pühapäeval pärast maratoni õhtupoole samapidi tagasi.
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#15

N Jaan 26, 2012 13:52

Selle aasta kilomeetrid on üsna kesised, jaanuari lõpp ja pole veel 100 km täis saanud. Aga on proovitud Harku ringi, Kõrvemaad ja Järve metsa. Varsti plaanis proovida Jäneda radu. On Jänedal kellegil kogemusi? Veel küsimus, kas keegi on proovinud klassika suusale pidamise teipi? Tundub huvitav toode.... kuigi ilmselt rohkem varuvariant.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

N Jaan 26, 2012 13:57

Sellel hooajal praeguseks natukene üle 200 läbitud. kusjuures vahepeal ka 2 korda haige oldud.
Tahaks ka kuskile mujale suusatama, siinsed rajad, tõusud juba tüütuseni sõidetud. Jõulumäel oli 1,1 ja nüüd 1,4 km ring.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#17

N Jaan 26, 2012 14:05

Etsile:
Ise pole pidamisteipi kasutanud, aga Suusafoorumis on sellest juttu:
http://suusafoorum.err.ee/viewtopic.php?t=348&sid=619db5398a09acef34a2e92f54b682a2

Jänedal on hea maastik. Ja sealt pole enam Valgehobusemägigi kaugel.
SAAB on tegusõna!
martil
Postitusi: 27
Liitunud: T Mär 14, 2006 13:15
Asukoht:
Auto:

#18

N Jaan 26, 2012 18:21

Mina avastasin pidamisteibi sellel hooajal. Panen alla kirja mõned plussid ja miinused, siis saate ise otsustada. Niipalju lisan veel kohe juurde, et suuska oleks vaja kindlasti väljas hoida ennem sõitu, muidu on kiirelt jää all.

Plussid:
- väga lihtne paigaldus
- suurepärased pidamisomadused ka jäisel rajal
- pikk vastupidavus (olen oma esimese proovivariuandiga ca 150km kulgenud ja nüüd mõtlen vaikselt uue peale)

Miinused:
- Sooja suusaga rajale minnes kohe jää all ja suusk kinni
- Limisemine kannatab hea pidamise all
- Värske lumi ei sobi
- pehme rada ei sobi hästi
- madala kulbiga suusale väga hästi ei lähe - jääb liiga kinni. Pigem on selline kliistrisarnane teema kulbi sügavuse poolest.

Minu kokkuvõte on selline - trenni sõidan teibiga ja valin rada kuhu minna selle järgi, maratoni aga määrdega (isegi siis kui kliistri ilm on)
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#19

R Veebr 15, 2013 14:54

Oleks huvitav teada kui paljude foorumlastega ma pühapäeval maratonirajal kohtun?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

R Veebr 15, 2013 16:54

Mis maratonist siin rääkida:

Praegu hea, et suusatama üldse minna saab. Viimased 3 päeva proovinud taas, et mis tunne on : päev ja 5 km.
ca nädal tagasi sai üle paari nädala lauad alla pandud ja 5st kilomeetrist oli esimesd 2 juba oi, oi kui rasked. aga loodab, et märtsiks saab taas jõuvarud taastatud.
Süüdi muidugi detsembri hea kiire algus suusahooajaks ja jaanuari alguses olev tatitõbi, mis siiani organismi vaevab.
Aga käima peab saama, sest kaua neid suusailmu ikka on!
Aga kes maratonile lähevad, nende ees müts maha!! :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
rts
Postitusi: 56
Liitunud: P Mär 16, 2008 15:57
Asukoht:
Auto:

#21

R Veebr 15, 2013 17:13

Et esivedu tõukaks (paaristõuge) ja tagasild libiseks (head suusad) ja turbo aitaks kaasa (kops korras). Maratonirajal näeme :)
schlaam
Postitusi: 121
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#22

R Veebr 15, 2013 23:45

Mul ka esimene maraton ees.. klassikat olen väga vähe sõitnud, kuu aega tagasi ostsin suusad :)
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#23

T Jaan 21, 2014 18:10

Kuidas suusakilomeetrid sel talvel? Ise käisin laupäeval Kõrvemaal ja tegin 19 km klassikasuusaga, kehval vabastiili rajal :) Päris huvitav suusamatk oli :)
Üsna keeruline on klassika kilomeetreid alla saada, Tartule mõeldes.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#24

T Jaan 21, 2014 20:21

Minul suusakilomeetreid sel talvel hetkel täpselt 1 km :) Laupäev sain esimest korda Mammastes suusad alla. Aga minu jaoks on praegune ilm suusatamiseks liiga külm ja enesetapp, mina suusatan siis kui külma vähem kui -10C. Hetkel ka suht "saiavorm" kuna jooksmine sai ära lõpetatud detsembris (kopp sai sellest poole aastaga ette) ja suusatada pole saanud.
Tahaks küll see lühike talv paarsada suusakilomeetrit veel ära koguda. Maratonidele ma ei kipu kuna ma sõidan vaid uisku ja uisumaratone on vähe.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#25

T Jaan 21, 2014 22:29

Mul on kahe korraga 43km uisku sõidetud suht kehvadel Tallinna radadel, seni hästi hoitud suusad said rikutud. Klassikat teeb siis kui klassikarada on, eeldatavalt laup-pühap kolmekilomeetrine Pirita valgustatud kunstlumega kaetud Velodroomi poolne ring olemas. Vormi hakkasin alla tegema septembris ja viimase kahe kuu jooksul on jooksu, matka ja värki täitsa enam-vähem, et Tartu maratonil neljapooletunnimeheks proovida. Loodame, et tuleb see suusapidu. Praegu Kõrvemaale või Mõedakule uisumaratonile ei kipu, pole kaaslasi ja rajad ka kehvad. Ahjaa, saabimees ka kahjuks pole.
Vasta