Saab 96 Rally 2 1980, ivomets

Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#251

T Dets 20, 2011 23:26

Type 7.6 is recommended for rallies. It can also be used
for track races where a high torque at a tentatively low
rpm is required (ice racing). For higher speed tracks,
where the rpm can be held around 5000-7500 rpm, the
type 8.3 camshaft is preferred, as it gives better
performance above 6000 rpm.
The type 7.2 camshaft gives the maximum torque
approximately 500 rpm earlier than type 7.6 but
approximately 5 % lower top performance. This is a
good street cam.

Näed nüüd, mida tahaks proovida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#252

K Dets 21, 2011 0:08

Millist neist siis, praegu 7.2 nukk mootoris?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#253

K Dets 21, 2011 9:10

Millist neist siis, praegu 7.2 nukk mootoris?


8,3
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#254

K Dets 21, 2011 22:17

tutikas 8.3 nukk on mul riiulis olemas
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#255

R Jaan 13, 2012 22:21

nüüdseks paar päeva tööd tehtud ja uued tagatiivad on paigas.


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#256

E Jaan 16, 2012 11:41

Rallikale ju ideaalne lahendus. Näita täitsa risti küljelt ka pilti :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#257

T Jaan 24, 2012 22:16

Selle hooaja esimene treening/võistlus sai peetud sedakorda Lätis pühapäeval 22jaanuaril paarkümmend kilomeetrit Riiast Liepaja pool suurepärastes talvistes oludes.

Igaljuhul laupäeva hommikul kodus voodis tõustes oli olemine mitte just kõige parem, kui mitte öelda hull, mis tingitud muidugi eelmisel päeval pikast suusatamisest. Aga mõtlesin, et vaatan, mis päev toob; istusin toas ja jõin sooja teed meega ja greipi ja sidrunit küllaga peale. Peale päevast pikutamist otsustasin ikka võta suuna Riia linna peale, et saab mis saab. Hirm oli ikka nahavahel, et pimedas ja mitmete muudatustega masin, et kuidas vastu peab jne...

Eelmisel õhtul sai õnneks kõik lisatuled metsavahel paika keeratud ja tänu sellele oli sõita ikka väga meldiv, vahepeal termosest teed rüübatud ja musa kuulatud, niipalju kui läbi masinamüra seda üldse võimalik teha on. Aga kohale jõudsin ja siis läks ravimine edasi musta balsami ja küüslaugu ja mädarõika ja põldmarja teega. Ja muidugi sinna vahele väike ekskursioon Normundsi garaazi, kus sai üht saab 96 keeratud nii ülespidi kui ka alaspidi ja mõlemile kõüljele veel ka. Ühesõnaga tal tehtud sellised tõstukid, mis esi-ja tagastange kinnituskohtadesse kinnitatakse ja siis üles vändatakse ja siis keera autot kuhu poole tahad ja tee mis tahad, mugav on igate pidi.
Hommik tõi hea tervisa ja mõnusa karge ilma ja väga uhke lumeraja. Rada ise rajatud kuskile põllule ja trampliinidki olemas. Masin pidas vastu ka trapliinid ja muu ja ühesõnaga praegu rohkem kirjutada ei viitsi. :)


Igaljuhul pilte leiate siit Läti Saabifoorumist:

Skirem - http://www...m/s/9pg3pnnf2jd0s4ghs77o
Andrisem - http://www...ument.php?document_id=39
Nils - http://www...ument.php?document_id=40
astr izlase - http://goo.gl/tsQFQ
Jastr viss - http://failiem.lv/u/ufyhvct
Skardnieks - http://www...wtopic.php?f=16&t=31
Bio - http://bio...index.php?swx=slidotava1
Video onboard
Bio - http://youtu.be/cYdEMFmvYyE
Papļāpāt par pasākumu var šeit - http://www...imit=15&limitstart=0








Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#258

K Jaan 25, 2012 13:04

Ise laseks need soccerball veljed ümber treida, annaks välimusele kõvasti juurde. Kuigi tegelik eesmärk oli sellel kaalu vähendamine ja mis kõige olulisem ohverdamine, kui ratas peaks kiiruskatsel mõnda suurt kivi lööma puruneb ennem velg mis päästab vedrustuse.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#259

K Jaan 25, 2012 13:11

Ise laseks need soccerball veljed ümber treida, annaks välimusele kõvasti juurde. Kuigi tegelik eesmärk oli sellel kaalu vähendamine ja mis kõige olulisem ohverdamine, kui ratas peaks kiiruskatsel mõnda suurt kivi lööma puruneb ennem velg mis päästab vedrustuse.

ma arvan, et need Al. veljed on lõhkumata palju rohekm väärt kui tuunitult.
96 puhul olid sport õõtsad tehtud nii tugevad, ja tugevdatud, et need vast iialgi sodiks ei läind. õõtsa harud olid omavahel plekiga kokku keevitatud.
ja ma arvan, et välimus ja kiirus need nagu erinevad asjad....
kes mida tahab
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#260

K Jaan 25, 2012 13:29

õõtsad on mul endal ka ära tugevdatud, samas ei arva et see suure kivi eest päästaks. See treimine poleks ju mingi omaenda tuuning, lihtsalt saabi tehase ralliautodel tehti nii.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#261

P Veebr 19, 2012 16:26

Täna pärnu lahel peetud Pärnumaa meistrivõistlustelt 2. koht.
parimas sõidus kaotus võitjale ca 3 sek.
Ilm oli muidugi fantastiline!! tuiskas meeletult>!
ja autokene pidas kah kenasti selle vastu.
Muidugi autokene andis juba Võrtsuääres teada peatsest mootorisissevaatamise vajadusest. kippus kolisema.
nüüd ma tean, et 3. silindri kepsusaale oli pool oma kattest loovutanud. Loodan, et sain õigel ajal jaole ja vänt kahjustusi ei saanud.
tänud hr. vulkanusele on uued saaled olemas, mis käiku lähvad.
äkki süüdi see, et ma ikka odavat õli kasutan??
ja sellise tambi juures piisavalt tihedalt ei vaheta?
aga mootorit maha võtta mulle meeldib!! :beer:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#262

P Veebr 19, 2012 18:31

Kuna ralliautol on õli üks odavaimaid materjale, siis isegi mossel sai vahetatud mootoriõli peale igat võistlust, käigukastis - difris peale iga kolmandat. Mootoriga 3 hooaja jooksul 0 probleemi..
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#263

P Veebr 19, 2012 18:48

Õnnitlused! Kuskilt õlireklaamist on meelde jäänud, et see pidi mootoriga Adin-Nol tegema
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#264

P Veebr 19, 2012 19:23

üks pilt kah:
tegelt ei hakkanud kogu komplekti uusi saalesid panema, panin vaid ühele kepsule.
leidsin oma varudest samahead.

muidugi tasakaalustusvõlli saaled kah läbi.; eks pean oma viimase mootori laiali võtma ja vaatama, kas seal paremad. ja siis tuleb treialit piinata, et ta pronksist neid ühe hunniku teeks.

to epsum: ma ei tea kas see on vabanduseks aga see mootor on kokku pandud 1971 aastal; ja üks kahest, kas ta on veel korralikult sissesõitmata, või on saalede küljes juba see kiht hakkanud ise lahti tulema... sellised võimalused ju kah. vana värk
Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#265

N Veebr 23, 2012 15:09

nüüd siis kohe kui jutt on valmis, istun autosse ja võtan ette tee Simunasse, kuskile Virumaale, kus toimumas rahavasprindi öine ralli.

masin sai sõidukorda taas 24 h pärast, pärast seda kui Pärnu merejääl sai poodiumilt alla astutud.
Nüüd siis sees täissünt Castrol 5W-40.
Sõitnud peale kokkupanemist ca 50 km, ja nüüd ongi paras katsumus sõita Virumaale. Igaljuhul tee tundub olevat päris lumine ja milline see rada põllupeal veel olema seeb seda ei tea jumal kah taevas.
igaks juhuks sai süütepool ja jagaja ära peidetud, et nad märjaks saamisele ja ujumisele vastu peaksid. sellistes oludes on juba see võitja, kes raja lõpuni sõidab. kord vähemalt haapsalu lahepeal oli see nii; talvel loomulikult, mitte suvel.
Kõige rohkem pappi sai kulutatud masina disainimisele, mis nüüdsest ka võimsust 30% ja väänet 25% tõstma peaks.
Aga ilma garantiita, seega...
Nii, et kes sealmaal tahab tulla aitama rattaid vahetama ja kaasa elama, siis hea meelega ootan!


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#266

R Veebr 24, 2012 19:37

Käidud. 25 tunniga läbinud 450 km , sellest ca 20 min kiiruskatsetel.

MUidugi neljapäeval oli pärnus täiega sula ilma ja kogu tee oli ca 10 cm lörtsi all, sinna juurde veel suured ja sügavad veeloigud. isegi linnas tankimas käies pritsis juhtmed märjaks ja kõik silindrid lakkasid töäätamast. Siis sai süütepool ja jagaja ära pakitud ja prooviring õigustas.
Selliseid teeolusid, mis siit pärnust minnes olid ei satu sõitma iga aasta: lumi, lobjakas 10 cm, allpool jää ja pealpool vesi, ning taevast kah lörtsi tuleb. samas kiirust kannatas 90...100 vahel hoida ja juhitavusel polnud nagu viga, läks läbi lörtis küll, kuigi kui oleks autol veojõukontroll olnud, siis selle tuli oleks kogu aja põlenud, va. hetkel kui gaasi maha lased.
Ekstreemsemaid asju oli siiis kui 2 rekkat üksteise taga vastu tulid; siis selles veepilvel oli võimatu midagi näha. Pea sama asi kordus ka Paide ümbersõidul, kus minu ees olev masin pidurdas sells vastutuleva rekka veepilves, märkasin vaid pidurdamise algust, edasi oli vaid vesi.... ja minupoolt veeljärsem pidurdus, et mitte tagant selga sõita. Aga läks õnneks.
Virumaa poole jõudes hakkas õige talveilm tagasi tulema, lörts jäi vähehaaval vähemaks ja asenud kinnisõidetud lumega. Ja võistluspaigas olid täiesti normaalsed talvised olud ja radagi pehme polnud.
Sai siis lambivalgel rehvid vahetud ja lambivalgel rajaga tutvuma mindud. Pole ennem pimedas sõitud rada mis tundmatu jne...
Nats viriseda sain tehnilise ülevaataja käest kah, et miks kleepsud kiivril ja miks tulekustuti plekikruvidega; peavad olema vähemalt kaks 6 mm. polti.
1 sõit oli selline, mida ma varem enda juures täheldanud pole, oli 100% keskendumist rajale ja masinale, nii, et isegi seda ei mäleta, kas kojamehed töötasid, või mitte, kas kuskil ka pealtvaatajaid oli, või mitte, mis pöörded olid jne... ühesõnaga ainult rada oli silme ees, ei midagi muud.
2 sõidul oli juba "keskendumisprobleemid" ja muud häirivad faktorid. Näiteks poolel rajal oli kiivriall nii palav nagu saunas.
Mõned ennm rääkisid kah, et pea asi , et soojemaks ei lähe, muidu lähvad klaasid uduseks.... oli nagu võõras teema ja võõraks ka jäi, sest saabi ventsüsteem on hea: kraan kinni, vent 1 aste, õhk vaid esiklaasile ja külm õhk näkku!

kogu sõidu huvitavam koht oli 1 sõidu trmpliinilt maandumine; maandusin suure pauguga karterikaitsme peale, aga nagu kõik siiani vist terve.

Peale sõite ei hakkanud rehve vahetama ja sõitsin Jõgevale ööbima, kuhu ma 00.06 kohale jõudsin. hea on ikka uute heade rehvidega sõita ekstreemsetes oludes nagu üldkasutatavad maanteed. hommikul 7.00 ülessse ja Põltsamaale, et seal kah sõita.
Taas super rada ja mõnus vastuvõtmine, isegi igatsetud olla saabi järele...
Tulemustest: ühegi suuremat viga ei teinud ja lumevalle ei purustand aga küsimuse peale ühelt võidusõitjalt, et kui paljud blokeeringut kasutavad, siis ta vastas, et ühel vist ei ole... (sellel aastal ka rahvarallidel lubatud)
seega kui ma seda ära ei unusta, siis võiks midagi tulevaks talveks mõelda....

... aga mõtlemine ei ole minu tugevamaid külgi...


Pilt


Pilt


Pilt


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#267

P Mär 11, 2012 17:50

2 päeva taas jääd ja lund rühkinud.
Aga pühapäevase sõiduga ja tulemusega võiks nagu sellele hooajale joone alla tõmmata;:thumb:
kõvad mehed ja tehnika,( mille kohta mulle laupäeval öeldi, mu murelikku nägu nähes, et see on maailma tasemel tehnika, ja miks mitte uskuda, kui natukene kuulata, et kes-kus endale blokeeringuid soetab jne... ja et auto rooses plekk ja kole värv on vaid maskeering)
kes aastaid sõinud ja radadega sina peal jäid alla rajal, millel me kõik esmakordselt.
oleks , et rada olnuks väga kurvilne, nagu meil saabikokkutulekul, aga ei olnud, oli ring, millele oli paar järsemat kohta sisse tehtud, ei midagi erilist.
Igaljuhul väga vahva ja hea tunne oli kohe peale esimest sõitu, kui ajad välja pandi ja nägin kaotust võitjale vaid ca 2,5 sek. ja siis ma hakkasin oma 3 kohta püüdma, aga mitte esimest võitma; psühholoogia on ikka paigast ära, kui pole võidusõidul võidu peale sõidul.
Ja siis
tulemused ka:
Piiroja laupäeval:


Pilt

Ja Pühapäeval Virtsus:


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#268

T Mär 13, 2012 23:23

uhked pildid:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#269

E Mär 19, 2012 1:31

Ei loe moraali. Aga miks teed seda? Kas lihtsalt tahad tõestada et SAAB on kõva auto. Parem säilita vanu mudeleid!
:drive:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#270

K Juul 04, 2012 17:38

Kuna siis nüüd on lõpuks suvi ja puhkus, siis saab remonti tegema hakata ! :)
Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#271

K Juul 04, 2012 18:14

Plastiktiivad? Tundub et kunagi saab karm masin.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#272

K Juul 04, 2012 18:22

Plastiktiivad? Tundub et kunagi saab karm masin.


jah, klaasplastist.
varsti tuleks süsinikust klapikambrikaaned kah, kui vaid oleks midagi, millega niigi nappi uneaega veelgi vähendada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#273

R Juul 06, 2012 9:50

Ei loe moraali. Aga miks teed seda? Kas lihtsalt tahad tõestada et SAAB on kõva auto. Parem säilita vanu mudeleid!


Ralliradadel paugutamine on ju küüliku sihipärane kasutus :thumb:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#274

K Juul 11, 2012 18:18

et näidata, et päris käed rüppes ei istu, siis täna sai muretsetud autole tuttuus bensiinipump. sedakorda elektriline.
kaua sa ikkka lased mootoril kolmandikku/ neljandikku võimsusest bensiinipumba käiamiseks raisata. :P
pidi lausa nii hea olema, et topelt weber45 kah jõuab joota. seega väikese varuga :)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#275

R Juul 20, 2012 17:42

Nüüd siis selline:

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta