Saab 9-3 SE, 2001, LiisaT (endine fitti, endine Marc auto)
Nonii,
Peab ka lõpuks oma ühest omatud masinast mõne pildi siia riputama ja natuke ka infot jagama.
Sai siis oma 9-5 Aero maha müüdud, kuna vajadust isiklikuauto järele väga ei ole, aga nagu ikka hakkasid näpud sügelema, tuli hakata otsima uut masinat ja väike lootusetera oli isegi leida mõni muu automark.Aga kus sa siis sellega, Saabindus on haigus, näpu annad / käe võtab ja nii see siis jälle juhtus, nagu seda on olnud kõigi nelja eelneva masinaga.
Auto sai suht "pimesi" ostetud, ehk läbi interneti Saksamaalt, aga üllatuseks on kõik nii nagu kirjas oli.Probleemiks siis auto puhul oli rikkis vurr, õnneks leidsin kiirelt siit uue ja nüüd sõidab kui siidi. Tegelikult vajaks masin veel korraliku poleerimist (tundub, et peres on olnud koer ja värv on vähe kriimustada saanud, mida on siis soovitud mingi peitepulga taolise asjaga varjata), kuid pole veel jõudnud seda teostada.
Võrreldes eelmise masinaga on miinuseks minek, kui tuled aero roolist, siis vahe on kui öö ja päev, aga sellega harjub ja saabki rohkem nautida vaikset kulgemist.
Lisan siis ka mõningad pildid.
Marc
Peab ka lõpuks oma ühest omatud masinast mõne pildi siia riputama ja natuke ka infot jagama.
Sai siis oma 9-5 Aero maha müüdud, kuna vajadust isiklikuauto järele väga ei ole, aga nagu ikka hakkasid näpud sügelema, tuli hakata otsima uut masinat ja väike lootusetera oli isegi leida mõni muu automark.Aga kus sa siis sellega, Saabindus on haigus, näpu annad / käe võtab ja nii see siis jälle juhtus, nagu seda on olnud kõigi nelja eelneva masinaga.
Auto sai suht "pimesi" ostetud, ehk läbi interneti Saksamaalt, aga üllatuseks on kõik nii nagu kirjas oli.Probleemiks siis auto puhul oli rikkis vurr, õnneks leidsin kiirelt siit uue ja nüüd sõidab kui siidi. Tegelikult vajaks masin veel korraliku poleerimist (tundub, et peres on olnud koer ja värv on vähe kriimustada saanud, mida on siis soovitud mingi peitepulga taolise asjaga varjata), kuid pole veel jõudnud seda teostada.
Võrreldes eelmise masinaga on miinuseks minek, kui tuled aero roolist, siis vahe on kui öö ja päev, aga sellega harjub ja saabki rohkem nautida vaikset kulgemist.
Lisan siis ka mõningad pildid.
Marc
Auto müügis jah :)
Nagu eelnevalt kirjutasin pole tegelikult isikliku masinat vaja, kuid näpud sügelesid ja internetis sa tuulatud siis jäis see isend silma.
Mingid imelikud eesmärgid on endal peas, et mida peaks Saabidest omama.
Harjun selle minekuga, ei ole vaja putita, sellega kaasneb ka suurem kütusekulu :D
Nagu eelnevalt kirjutasin pole tegelikult isikliku masinat vaja, kuid näpud sügelesid ja internetis sa tuulatud siis jäis see isend silma.
Mingid imelikud eesmärgid on endal peas, et mida peaks Saabidest omama.
Harjun selle minekuga, ei ole vaja putita, sellega kaasneb ka suurem kütusekulu :D
Ma mõtlesin kevadel autovahetuse peale ja ideaalis olekski täpselt sellist 9-3 tahtnud. Kurb, et see praegu müügis. :D
Tegu tundub ikka väga kena isendiga olevat. Edu sellega niikauaks kuni jätkub! ;)
Tegu tundub ikka väga kena isendiga olevat. Edu sellega niikauaks kuni jätkub! ;)
Saab 900 S 2,0 96kw 96´ - Mazda 323F Sport 96kw 03´ - Saab 9-5 Aero MY03 2,3 184kw 02´ - Honda Civic Executive 1,8 103kw 07´ - ?
Kuna see teema siin mugavasti avatuks jäänud, siis ma vast masina praeguse valdajana jätkangi siitsamast, ehk ainult keegi mode modib pisut teema pealkirja.
Senise 900NG järglase osas kujunesid üsna reaalseteks variantideks ka AR 166 ja Subaru Legacy - sai mõlemaid proovitud ja kontrollitud ja plusse-miinuseid vaetud, aga siin ma erinevatel põhjustel ja asjaoludel nüüd jälle olen. Sai ostu eel Saabiantis ette näidetud, heaks kiidetud ja olnud minu käes veebruari algusest. See konkreetne 9-3 oli mul ka auto24-s esimeseks salvestatud autoks, kui autovahetuse uitmõtted reaalseks plaaniks muutusid, nii et läks nagu elus sageli läheb - käid pika tee ära ja jõuad lahendusena algusesse tagasi.
Kuu aega olen siis nüüd 9-3ga sõitnud. Päris mõnus on! Tundub kuidagi tihkem ja konkreetsem kui NG. Toas on oluliselt vaiksem ka. Ja no muidugi - NG on (minu arvates) ilus auto, aga 9-3 on veel ilusam.
Käima läks ka -28ga, ehkki peal on mingi tundmatu päritoluga noname-aku. Minek on, tõesti, veidi lahja isegi NG 136kw-ga võrreldes, aga ehk saab seda asja kevadepoole pisut parandatud. Kütust võtab hetkel igatahes pisut vähem kui NG. Negatiivse poole pealt - hullu anomaaliat pakub raadio, mis suvalisel ajahetkel hakkab tegema kriipivat häält, nagu oleks mingi segaja peal. Vahel kaob see kiirelt, vahel aga jääb pikemaks ja siis tuleb lihtsalt CD peale, mis töötab normaalselt, ümber lülida. Mõni antennivõimendi kala või lihtsalt kuskil halb ühendus? Ka kaotab ta mälust ära raadiojaamu, nagu siin mitmel teiselgi foorumi 9-3-l. Lisaks salongis on mõned käginad ja naginad, mis tuleks leida ja elimineerida. Aga muidu: :drive:
Kuidas auto Eestisse jõudis, sellest kirjutas Marko teema alguses. Auto senise elu Saksamaal saab mosaiigina kokku panna hooldusraamatu ja kaasasolevate paberite abil. Nende järgi tegu Anniversary erimudeliga, millele erivarustusena kaasa pandud sportvedrustus ja 17'' ALU36 veljed. Lisaks vihjavad sellele ka 'Turbo' kirjad istmete seljatugedel.
Auto esimene omanik oli keegi herr G. Mainiäärse Frankfurti lähistel asuvast väikelinnast Gießenist.
20.09 2001 odonäit: 7, esimene märge hooldusraamatus
09.07 2002 odonäit: 10745, hooldus
08.08 2003 odonäit: 20413, hooldus
14.07 2004 odonäit: 40396, hooldus
27.04 2005 odonäit: 61574, viimane hooldus ja tüv Gießenis
Vahemärkusena - tundub, et herr G kasutas Saksamaa mõistes autot pigem pühapäevamasinana. Keskmine aastane läbisõit sama väike kui mul Tallinna kesklinnas elades!
31.10.2005 tehtud (ilmselt) ostueelne ülevaatus Frankfurtis. Järgmise omanikuna figureerib edaspidi paberites keegi frau R, kes viis Saabi selle senisest 'elukohast' 55 km kaugemale Altenstadti.
02.04 2007 odonäit: 88000, õlivahetus
05.12 2007 odonäit: 95912, tüv
25.06 2008 odonäit: 104419, DI, küünlad, SID, õli juurde, kapotiavamistross parandatud
19.09 2008 odonäit: 107610, hooldus, ühtlasi viimane märge hooldusraamatus
19.01 2009 odonäit: 113524, plokikaanetihend
27.02 2009 odonäit: 115145, mingid tihendid, plokikaanepoldid pingutatud
14.01 2010 odonäit: 128749, tagumised pidurikettad, querlenker (??) vasak ja parem, schubstrebe (??) vasak ja parem, summuti toru
18.01 2010 odonäit: 128765, tüv
(Osasid ülalolevaid tehtud töid ja vahetatud juppe ei suutnud ma ka guugeltranslaatori abil lõpuni ära tõlkida, aga enamvähem on pilt ees, mis tehtud.)
Omalt poolt on lisada järgmised tehtud tööd:
22.02 2012 odonäit: 152489 Vahetatud karterituulutuse kit ja mõned vaakumvoolikud (Audacer)
28.03 2012 odonäit: 153150 Mootorivahetus (Audacer)
08.10 2012 odonäit: 162966 Õlivahetus, salongi- ja õhufiltri vahetus (Audacer)
20.12 2012 odonäit: 164830 By-pass klapi vahetus (Audacer)
21.02 2013 odonäit: 166200 Uus headunit Clarion + paigaldus (Audiofookus)
25.03 2013 odonäit: 166600 Aku Autocraft pro 56300, 63Ah (Renovaar)
25.06 2013 odonäit: 170700 Roolivõimu toru vahetus
25.07 2013 odonäit: 172920 Õli, õlifiltri, klapikambrikaanetihendi vahetus (Troost)
10.10 2013 odonäit: 177100 Parem välimine rooliots, sillastend (Prorehv OÜ)
01.04.2014 odonäit: 183178 Õli, õlifiltri vahetus (Troost)
14.04 2014 odonäit 183300 esiõõtsa puksid tagumised, mitmikkiilrihm + rull, õlirõhuandur, käiguhoova simmer
Senise 900NG järglase osas kujunesid üsna reaalseteks variantideks ka AR 166 ja Subaru Legacy - sai mõlemaid proovitud ja kontrollitud ja plusse-miinuseid vaetud, aga siin ma erinevatel põhjustel ja asjaoludel nüüd jälle olen. Sai ostu eel Saabiantis ette näidetud, heaks kiidetud ja olnud minu käes veebruari algusest. See konkreetne 9-3 oli mul ka auto24-s esimeseks salvestatud autoks, kui autovahetuse uitmõtted reaalseks plaaniks muutusid, nii et läks nagu elus sageli läheb - käid pika tee ära ja jõuad lahendusena algusesse tagasi.
Kuu aega olen siis nüüd 9-3ga sõitnud. Päris mõnus on! Tundub kuidagi tihkem ja konkreetsem kui NG. Toas on oluliselt vaiksem ka. Ja no muidugi - NG on (minu arvates) ilus auto, aga 9-3 on veel ilusam.
Käima läks ka -28ga, ehkki peal on mingi tundmatu päritoluga noname-aku. Minek on, tõesti, veidi lahja isegi NG 136kw-ga võrreldes, aga ehk saab seda asja kevadepoole pisut parandatud. Kütust võtab hetkel igatahes pisut vähem kui NG. Negatiivse poole pealt - hullu anomaaliat pakub raadio, mis suvalisel ajahetkel hakkab tegema kriipivat häält, nagu oleks mingi segaja peal. Vahel kaob see kiirelt, vahel aga jääb pikemaks ja siis tuleb lihtsalt CD peale, mis töötab normaalselt, ümber lülida. Mõni antennivõimendi kala või lihtsalt kuskil halb ühendus? Ka kaotab ta mälust ära raadiojaamu, nagu siin mitmel teiselgi foorumi 9-3-l. Lisaks salongis on mõned käginad ja naginad, mis tuleks leida ja elimineerida. Aga muidu: :drive:
Kuidas auto Eestisse jõudis, sellest kirjutas Marko teema alguses. Auto senise elu Saksamaal saab mosaiigina kokku panna hooldusraamatu ja kaasasolevate paberite abil. Nende järgi tegu Anniversary erimudeliga, millele erivarustusena kaasa pandud sportvedrustus ja 17'' ALU36 veljed. Lisaks vihjavad sellele ka 'Turbo' kirjad istmete seljatugedel.
Auto esimene omanik oli keegi herr G. Mainiäärse Frankfurti lähistel asuvast väikelinnast Gießenist.
20.09 2001 odonäit: 7, esimene märge hooldusraamatus
09.07 2002 odonäit: 10745, hooldus
08.08 2003 odonäit: 20413, hooldus
14.07 2004 odonäit: 40396, hooldus
27.04 2005 odonäit: 61574, viimane hooldus ja tüv Gießenis
Vahemärkusena - tundub, et herr G kasutas Saksamaa mõistes autot pigem pühapäevamasinana. Keskmine aastane läbisõit sama väike kui mul Tallinna kesklinnas elades!
31.10.2005 tehtud (ilmselt) ostueelne ülevaatus Frankfurtis. Järgmise omanikuna figureerib edaspidi paberites keegi frau R, kes viis Saabi selle senisest 'elukohast' 55 km kaugemale Altenstadti.
02.04 2007 odonäit: 88000, õlivahetus
05.12 2007 odonäit: 95912, tüv
25.06 2008 odonäit: 104419, DI, küünlad, SID, õli juurde, kapotiavamistross parandatud
19.09 2008 odonäit: 107610, hooldus, ühtlasi viimane märge hooldusraamatus
19.01 2009 odonäit: 113524, plokikaanetihend
27.02 2009 odonäit: 115145, mingid tihendid, plokikaanepoldid pingutatud
14.01 2010 odonäit: 128749, tagumised pidurikettad, querlenker (??) vasak ja parem, schubstrebe (??) vasak ja parem, summuti toru
18.01 2010 odonäit: 128765, tüv
(Osasid ülalolevaid tehtud töid ja vahetatud juppe ei suutnud ma ka guugeltranslaatori abil lõpuni ära tõlkida, aga enamvähem on pilt ees, mis tehtud.)
Omalt poolt on lisada järgmised tehtud tööd:
22.02 2012 odonäit: 152489 Vahetatud karterituulutuse kit ja mõned vaakumvoolikud (Audacer)
28.03 2012 odonäit: 153150 Mootorivahetus (Audacer)
08.10 2012 odonäit: 162966 Õlivahetus, salongi- ja õhufiltri vahetus (Audacer)
20.12 2012 odonäit: 164830 By-pass klapi vahetus (Audacer)
21.02 2013 odonäit: 166200 Uus headunit Clarion + paigaldus (Audiofookus)
25.03 2013 odonäit: 166600 Aku Autocraft pro 56300, 63Ah (Renovaar)
25.06 2013 odonäit: 170700 Roolivõimu toru vahetus
25.07 2013 odonäit: 172920 Õli, õlifiltri, klapikambrikaanetihendi vahetus (Troost)
10.10 2013 odonäit: 177100 Parem välimine rooliots, sillastend (Prorehv OÜ)
01.04.2014 odonäit: 183178 Õli, õlifiltri vahetus (Troost)
14.04 2014 odonäit 183300 esiõõtsa puksid tagumised, mitmikkiilrihm + rull, õlirõhuandur, käiguhoova simmer
Pöörete madalale langedes vilgutas paar korda õlituld. Viisin siis masina vanast harjumusest Anti juurde, et viskavad pilgu peale. Esimene kõne teatas, et õlituli oli end jälle vilgutanud ja küllap on õlivõtusõel umbes ja tuleks karter maha võtta. Teine kõne pool tundi hiljem teatas, et paraku on ka saaled ringi käinud ja väntvõll ja plokk rikutud ning ime, et see auto üldse sõidab. Ime tõepoolest, sest mina igapäevase kasutajana poleks küll osanud arvata, et miskit dramaatilist autol viga on.
Et siis sellised lood. Võib oletada, et ülaltoodud Saksamaal tehtud remonditööde listis polnud õlivahetuse arveid kuigi palju sellepärast, et seda tööd polnud lihtsalt tehtud.
Ei lähe mul hästi nende Saabidega. Fakk.
Et siis sellised lood. Võib oletada, et ülaltoodud Saksamaal tehtud remonditööde listis polnud õlivahetuse arveid kuigi palju sellepärast, et seda tööd polnud lihtsalt tehtud.
Ei lähe mul hästi nende Saabidega. Fakk.
Kardan, et selline seis on enamike kasutusel ja müügis (!) olevate 9-3de ja 9-5tega, millel B205/B235 mootorid. Omanikud lihtsalt ei tea seda, sest igapäevaselt sõites pole midagi aru saada. Eriti kui õlituli ka end veel ei vilguta.
Sinu auto puhul võis küll üks ohumärk olla müügiteemast läbi käinud lause "karterituulutus oli umbes". Aga nüüd on see juba tagantjärele tarkus. :)
Sinu auto puhul võis küll üks ohumärk olla müügiteemast läbi käinud lause "karterituulutus oli umbes". Aga nüüd on see juba tagantjärele tarkus. :)
Sinu auto puhul võis küll üks ohumärk olla müügiteemast läbi käinud lause "karterituulutus oli umbes". Aga nüüd on see juba tagantjärele tarkus. :)
Nojah, selle eest hoiatas mind ka ivomets, aga ostueelses kontrollis saabiantis arvati, et uus kit peale ja sõidab küll.
Tahaks panna anti pakkumise 'uuele' mootorile mingisse konteksti ehk võrrelda teiste hindadega, ega keegi ei tea nt, kes tegeleb tänapäeval soomest v rootsist garantiiga mootorite Eestisse toomisega (kui üldse keegi)?
Kõik toovad Saabi kola,kellet tellida.Rotsad annavad vähemalt garantii,aga tööraha ei maksa sulle keegi tagasi,kui garanteeritud mootor "kotti" jookseb. Meie oleme nõudnud saadetava mootori karteripõhja eemaldamist ja kommentaare rotsade poolt (hiljem on,millest kinni võtta).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tänud audaceri poistele, mootor vahetatud. Peale läks küll kasutatud, mitte Anti renoveeritud variant, kuna rahakott seadis oma piirid; aga vähemalt pidi 'uus' iisaku sõnutsi seest päris ilus olema.
Nüüd tahaks juba suverattaid ka alla kruttida, aga norrakad lubavad järgmiseks nädalaks lund... peab vist selle kiire asjaga siis ootama.
Nüüd tahaks juba suverattaid ka alla kruttida, aga norrakad lubavad järgmiseks nädalaks lund... peab vist selle kiire asjaga siis ootama.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
[
aga ostueelses kontrollis saabiantis arvati, et uus kit peale ja sõidab küll.
See pole neil esimenekord niimoodi minna lasta :head:
Praegu just üks vahetab kah mootorit ja käis anti juures ja palus vaadata õlirõhu teemat....
VAADATI aga midagi ette ei võetud ja nüüd mootor kottis. :gun:
Ka inimene peab ise olema nii tark, et autotöökojale öelda, mida teha ja mida vaadata?? :?
Tõstuki peal pole ju raske alt lahti võtta...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mul oli samuti see õliteema ca 160t km juures :gun:
Õlid ja muud teemad olid vahetatud terve auto ajaloo regulaarselt nii nagu peab,
vikingi mehed vangutasid ka pead selle peale.
Õnneks pääsesin ainult saalte vahetusega.
ps. kui raatsid kriba ps-i palju sul juuerosid kulus selle
ürituse puhul.
Õlid ja muud teemad olid vahetatud terve auto ajaloo regulaarselt nii nagu peab,
vikingi mehed vangutasid ka pead selle peale.
Õnneks pääsesin ainult saalte vahetusega.
ps. kui raatsid kriba ps-i palju sul juuerosid kulus selle
ürituse puhul.
Everyday Regular SAAB guy!
Sai ka siis lõpuks suverattad alla. Kuidas arvate, kas koopa ülaserva ja rehvi vahel on visuaalselt kuidagi liiga suur vahe või mulle ainult tundub nii? Madaldus ei paista teeolusid arvestades just maailma kõige mõistlikuma lahendusena, aga omale jäi kuidagi silma..
10 000 km sai nüüd selle auto roolis täis. Ei kahetse, et mingi madaldusega jändama ei hakanud, pigem vastupidi, ma juba natuke ootan, et saaks 15'' talverattad alla tagasi ja sõidu natuke pehmemaks. 17'' on meie teedel ikka kohati liig mis liig. Aga eks vanarahvaski teadnud, et ilu nõuab ohvreid, nii et tuleb ikka lumeni ära kannatada.
Linnas on see B205 ikka ootamatult janune; 12-13 l/100km, kui end tagasi ei hoia, aga eks seda tea niigi kõik, kes selle mootoriga kokku puutunud. Maanteel viisakalt sõites 7 l/100 km on vist enam-vähem ok.
Antennipiits sai töökorda - vahepeal keeldus lõpuni välja sõitmast. Aga raadio anomaaliad jätkuvad - maanteel mängib nüüd ilusti, aga Tallinnas tuleb ükskõik milliselt sageduselt kõlaritest selline mürgel, nagu võtaks vastu signaale kümnelt saatjalt korraga. Korra juba mõtlesin, et prooviks vanakooli Beckeri maki sinna asemele sokutada, aga see kadus müügilt enne, kui jaole sain.
Nahka sai ka mingi Turtle Waxi tootega puhastatud ja hooldatud. Istmed tundusid pealtnäha täitsa nitšekad, aga päris hull, mis sealt tegelikult välja tuli. Nüüd sõitsin valgete pükstega pulma ja jäid teised päeva lõpuks sama valgeks, kui algul olid. Järelikult - edu.
Igatahes, istung jätkub.
Linnas on see B205 ikka ootamatult janune; 12-13 l/100km, kui end tagasi ei hoia, aga eks seda tea niigi kõik, kes selle mootoriga kokku puutunud. Maanteel viisakalt sõites 7 l/100 km on vist enam-vähem ok.
Antennipiits sai töökorda - vahepeal keeldus lõpuni välja sõitmast. Aga raadio anomaaliad jätkuvad - maanteel mängib nüüd ilusti, aga Tallinnas tuleb ükskõik milliselt sageduselt kõlaritest selline mürgel, nagu võtaks vastu signaale kümnelt saatjalt korraga. Korra juba mõtlesin, et prooviks vanakooli Beckeri maki sinna asemele sokutada, aga see kadus müügilt enne, kui jaole sain.
Nahka sai ka mingi Turtle Waxi tootega puhastatud ja hooldatud. Istmed tundusid pealtnäha täitsa nitšekad, aga päris hull, mis sealt tegelikult välja tuli. Nüüd sõitsin valgete pükstega pulma ja jäid teised päeva lõpuks sama valgeks, kui algul olid. Järelikult - edu.
Igatahes, istung jätkub.
Vahepeal on salamisi täis saanud esimene aasta antud subjekti roolis. Kui välja arvata üks kerget meelepaha põhjustanud pisiasi mootori vahetuse näol, on autoga olnud meeldiv ja tavakuludega koostöö. Aasta numbrites:
Läbisõit: 14 129 km, milleks kulus 1392,5 l kütet 1914,61 EUR väärtuses. Kiire arvutus annab aastase ekspluatatsiooni keskmiseks kuluks seega 9.85 L/100km.
Remont, hooldus ja jubinad: 1845,89 EUR
Muud kulud (registreerimine, kindlustus, paar trahvi jms mudru): 433,35 EUR
Kilomeetri hind: 0,29 EUR.
Kange isu oleks auto helipoolt parendada, aga õnneks või kahjuks on vaba raha paigutamiseks pidevalt näiliselt olulisemaid väljundeid.
Läbisõit: 14 129 km, milleks kulus 1392,5 l kütet 1914,61 EUR väärtuses. Kiire arvutus annab aastase ekspluatatsiooni keskmiseks kuluks seega 9.85 L/100km.
Remont, hooldus ja jubinad: 1845,89 EUR
Muud kulud (registreerimine, kindlustus, paar trahvi jms mudru): 433,35 EUR
Kilomeetri hind: 0,29 EUR.
Kange isu oleks auto helipoolt parendada, aga õnneks või kahjuks on vaba raha paigutamiseks pidevalt näiliselt olulisemaid väljundeid.
Hirmus suur number remondikulude puhul ikka. Lõviosa sellest moodustas siis uus mootor jah?
Mootorivahetus on sellest numbrist jah ca 75%. Lisaks karterituulutuskiti paigaldus, uus bypass-klapp ja üks raund õli- ja filtrite vahetust (kõik Audacer) + pisijubinaid (pirne, kojamehi, ilukilpe jms).