Joob nagu hobune!?

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Urmas
Postitusi: 37
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:20
Asukoht:
Auto:

#1

P Okt 17, 2004 22:11

Mis võiks olla karburaatormootori liigse janu põhjuseks?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

P Okt 17, 2004 22:26

oleneb millise karburaatoriga on tegu.

tavalist pindkarburaatori puhul võib viga olla kytuse kohal oleva plaadi alla langemisega või bensiinitaseme tõusuga; ka liialt aurustuva kytusega

aga kui kasutad puhurkarburaatorit, siis ehk liiga suure sissepuhutava õhu survest võib olla liigne bensiinikulu

muidugi ei usu , et kasutad veel vanamootsat bensiinipaagis olevate hardega pritsharikarburaatorit.
selle kasutamise puhul tuleks yldsegi unustada sõna
" kokkuhoid"
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Urmas
Postitusi: 37
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:20
Asukoht:
Auto:

#3

P Okt 17, 2004 23:05

SAAB 900 `86 ja karpa on Zenith-Stromberg
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14291
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

E Okt 18, 2004 9:07

Kui hobusega võrrelda siis paar ämbrit vett ja mõned leivad 100 km kohta?? ;)
Kui suur see janu siis ka on?? 8-10? 10-12? 12-14? Linnas/maanteel??
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

E Okt 18, 2004 13:52

Zenit hakkab rüüpama,kui nõelklapp ei pea,kui kummimembraan on väsinud
kui tooremehanism on hõre ja laseb suure hõrenduse puhul bensu läbi,kui
segu on liiga rikas,kui segunõel/kaev on ovaalseks kulunud jne...
Must9000
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 18, 2004 16:56
Asukoht:
Auto:

#6

E Okt 18, 2004 17:12

Kas see on normaalne kui Saab 9000 CS 2,3 võtab linnas 12l 100-le või on palju ?
Urmas
Postitusi: 37
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:20
Asukoht:
Auto:

#7

E Okt 18, 2004 19:05

Kui ma läbin 10 liitriga 70 km., siis seda on minu jaoks selgelt liiga palju. Membraan paistis terve olevat ehk peaks siis nõelklapi välja vahetama.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

E Okt 18, 2004 20:15

to Urmas:õigem oleks ikka viga selgeks teha ennem juppide ostmist.
Urmas
Postitusi: 37
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:20
Asukoht:
Auto:

#9

E Okt 18, 2004 21:17

Aga kuidas viga kindlaks teha?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14291
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

T Okt 19, 2004 9:16

Algselt postitas: Must9000
Kas see on normaalne kui Saab 9000 CS 2,3 võtab linnas 12l 100-le või on palju ?

Ei ole palju. Natuke ilmselt oleneb tellisest soki sees ka aga 12 sajale ei ole väga palju

Urmasele: "Juurdlust toimetavad asjatundjad.." :)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

T Okt 19, 2004 13:21

võta kraburaator maha: pese puhtaks väljast hästi korralikult. võta põhjakaan lahti ja vaata ja kontrolli ujuki taset ja nõelklapi seisukorda.
ja ka kummimembraani seisukorda. eriti just äärte juurest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Urmas
Postitusi: 37
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:20
Asukoht:
Auto:

#12

K Okt 27, 2004 22:59

Nii, lasin meistritel karburaatoriga tegeleda ja ehk on abi, kuid on ilmnenud veel üks probleem- nimelt mootor lonkab, nii tühikäigul kui ka ühtlase gaasiga sõites käivad pidevalt jõnksud läbi. Mis värk on??? :(
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

K Okt 27, 2004 23:20

Kõrgepingehäired(juhtmed,rootor,kaas,küünlad),edasi pakuks lisaõhu
(õhulekked),klapivahed,kompressioonid silindrites jne.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

N Okt 28, 2004 8:56

segu rikas liialt ja säde jääb nõrgaks.......
kyynlad tahmanud
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14291
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

N Okt 28, 2004 9:08

Mu vanal autol oli ka sama probleem, lonkas ja pöördesse läks väga pahuralt. Uurisid inimesed siit ja sealt, tulemust ei midagi. Lõppeks vahetasin ise nii küünlad kui juhtmed ja eenäe imet, auto lausa nurrus peale seda.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2277
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#16

E Nov 01, 2004 11:53

Küünlad jah. Viljandis on üks mees, kes diagnostikat teeb, too ütles, et küünlad vahetatakse kah 10 tuh. km pealt. Krt. seda teab? Võib-olla tõesti. Kuigi, kui ma kunagi proovisin küünlaid vahetades mootori nurrumist taastada, ei andnud see tulemusi.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

L Mär 31, 2012 13:36

leidisn ainukese klassiku teema suure kütusekulu kohta.
aga arendaks teemat: 8 klappi ja turbo. ja kütusekulu 10 liitri kanti.

tegelikult võiks ju ikka vähem olla?
ma nüüd mitu pikka otsa proovinud ja 10, mis 10.

äkki trionic pakuks mõne idee, kuidas ökomaks teha? mida ära petta, et vähem kütust peale saaks?

no maanteel võiks ju ikka 8 saada.

muidu ju täitsa korras värk, käivitub iga ilmaga paugust ja kohe jääb töölegi ja hoiab pöördeid jne, aga võiks midagi kruttida, et siis remontima peaks hakkama. ja pärast olema õnnelik, et hullemaks ei läind;)
esimeseks asjaks ostsin kütuselisandi, mis süsteemi puhastaks. :eureka:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#18

L Mär 31, 2012 14:39

Lahja seguga sõites võtaks vähem. Mul juhtus selline lugu, et panin teise mootori peale kunagi ja sellel oli segu kruvi juba paigast, ei käinud hästi ja mul polnud millegi järgi kohe paika ka panna. Siis keerasingi segu pritsungi peast tunde järgi, et käiks hästi. Esimene pikem sõit oli väga öko - 5,5 l/100km. Hommikul ei tahtnud auto enam käima minna ja jälle tuli kruvima hakata, nii et väga ei tasu kruttida aga igasugu tulemusi võib tulla siiski :) Mootor oli siiski pisut teine - 16 klappi aga turbo ja mehhaaniline pritsung, et umbes sama ikkagi.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#19

L Mär 31, 2012 15:09

Minu praktikas on jäänud klassiku maantee kulu 8L kanti ja pigem alla kui üle. Praegu aktiivselt kasutuses olev see http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=18526 klassik tarbib maanteel kiirusel 90-100km/h mitte rohkem kui 7,5/100km. Peal mehhaaniline pritsung.Probleemiks kerge kakkumine ühtlasel kiirusel ja väga väiksel koormusel.
Vaieldamatu ökobil on see http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4700 auto! Ei tea palju on vaikne maantee kulu , kuid kiirendust ja sõitu nautides on paagi keskmine olnud alati alla 8,5l !
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#20

E Apr 02, 2012 17:57

minu GLSil kah 2x CD150. maanteel 8L. linnas 10L per 100km. Kulu suurenemine sõltub alates sellest, kas karbuss on veel külm või ülessoojenenud kuni selleni, kas tagasivool paaki suudab karburaatori uputamise tühikäigul vältida.. nõelklapid üldjuhul 100% kütusetaset ujukikambris norm piires ei hoia, pigem üle normi.. mitte iga esimese satsi klassik ei oma tagasivoolu paaki. ... teine rüüpamise arendaja on muidugi ebatihe - , või siis algasendisse mitte tagasiminev tooreklapp... lisaks soodustab rüüpamist ujukambri tuulutusklapi pidev avatud olek. see peaks avanema vaid lühiajaliselt, kui hakkad pedaali vajutama, muidu peaks enamus aja olema suletud.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#21

R Apr 06, 2012 13:11

minu oma võtab linnas külmade ilmadega ja ka praeguste ilmadega 13-14L 100Km kohta. ja seda on ta teinud ka eelmisel talvel. ilmade soojenedes hakkab vähem rüüpama sinna 10l kanti. minu oma on muidugi sissepritsega mitte karpaga.
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#22

E Apr 16, 2012 19:57

minu oma võtab linnas külmade ilmadega ja ka praeguste ilmadega 13-14L 100Km kohta. ja seda on ta teinud ka eelmisel talvel. ilmade soojenedes hakkab vähem rüüpama sinna 10l kanti. minu oma on muidugi sissepritsega mitte karpaga.

----

kogu aeg täisvõimsusele orienteeritud pritsungi aju suunab sisselaskekollektorisse siseneva külma õhu korral segusse rohkem kütust õhu massi kohta, et kompenseerida enegiakadu, mis läheb õhu soojendamisele soovitud temperatuurini
karpamootoril aga tuleb talvel seguklapiga karpat loputada, sest külma karpa korral bensiin ei aurustu niipalju ja nii "peeneks" kui oleks vaja, et saada norm koostisega segu... seega voolab minu GLS karapdesse talvel eelsoojendatud õhk (mis on originaalis) ja eelsoojendatud benss, mis tekitab karpas olukorra +18 nagu suvel. Linnasõidus lühikestel marsruutidel alati ei päästa, sest ei jõua -20C juures nagu eriti soojeneda.. mõtlen elektrilisele tehnilisele lahendusele :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14291
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

T Apr 17, 2012 9:16

Ivomets küsis 8v turboka kohta, karpad on pisut teine teema.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

K Apr 18, 2012 7:38



tegelikult võiks ju ikka vähem olla?
ma nüüd mitu pikka otsa proovinud ja 10, mis 10.

äkki trionic pakuks mõne idee, kuidas ökomaks teha? mida ära petta, et vähem kütust peale saaks?

no maanteel võiks ju ikka 8 saada.

Eks ikka need vanad põhitõed- KORRAS pihustid,õiges temperatuurivahemikus töötav juhtrõhuregulaator, tihe kolvigrupp, ettenähtud(või veidi suurem) kütuse trassirõhk, täpseks timmitud õhumõõturi taldriku asend jne.jne.

Mõõta tuleks kindlasti relatiivset kompressiooni,sest manomeetriga otse mõõtmine annab tihti VÄGA VALE tulemi. Olen sellega ise kunagi "orki astunud". Otse mõõtes oli kõik ideaalne,mootoritestriga üle mõõtes ühes silindris -60% teistega võrreldes.Üks surverõngas oli katki,nagu hiljem selgus.

Süütejagaja peab täpselt töötama- stroboga mõõtes ei tohiks ühtlastel pööretel süütemärk "kõikuda".

Segu võimalikult lahjaks keerata,aga nii,et mootor tühikäigul ilusti töötada suudaks.

Auto peab vabalt veerema.

Lõputult pisiasju,aga trassil 7l. pole päris ulme.
Vasta