Väike uuring turbo kohta ???
Ma ei saa nüüd muud moodi kui ma pean tsiteerima Trionicu üht varasemat postitust, et avelitol oleks, mille peale Saksamaal hirmuga mõelda
Loodan et Trionic ei pahanda, see postitus kvalifitseerub tal peaaegu klassikaks 
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 0#pid11638Trionic:
... oli kunagi classic,kuhu oli istutatud 99 turbomootor(vana B mootor).Sellel puudus üldse WG.membraan(oli ära sulanud ning uus tundus ülikallis siis).Selle mootoriga juhtus Peoleo motelli juures ka lõbus lugu.Võtsin ilusad hiired Laagrist teeäärest peale ja surusin labida läbi põranda.Kiirus tõusis 220-ni ja siis käis pauk ja pilpaid lendas.Hiired naersid,mul pisar silmas.
Plahvatus oli nii võimas,et lõi pöidlajämeduse augu 3-4 silindri hülsside vahelt läbi ja plokokaan purunes täiesti,kolbidest jäid ainult sõrmekinnitused kepsude otsa kõlkuma:thumb:
Algselt postitas: avelito
Hoidke meile parem pöialt Poola läbimisel![]()
Muideks poolakad on Eestist sama kahtlasel arvamusel. Et mingi endine nõukogude liit või nii. Ei ole see maa nii hull midagi, legendid rohkem.
Ja ptrt tahtis vast oma pika tsitaadiga öelda, et ära oma Saabi siis siit-sealt kruvides õhku lase
Intercoolerit on vaja küll, kui keeraja arvab, et u. +0,2bar lisast talle ei aita. Selle krt. unustasin hoopis ära 
Kogu aeg sihuke karvane tunne, et i.cooler on samasugune põhivarustus tonnisel, nagu 16 klappi.
Kepsud, sepa taotud kolvid (hulluks ajab
) ja teised seesugused elukad on FPT ja LPT puhul niikuinii samad.
Kogu aeg sihuke karvane tunne, et i.cooler on samasugune põhivarustus tonnisel, nagu 16 klappi.
Kepsud, sepa taotud kolvid (hulluks ajab
-
qdwin
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2344
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: Mõned Aerod ja kui Hemi on lahke siis Klassik
Viimase otsa tonniste puhul varda pikkuse reguleerimine olulist rõhu tõusu ei võimalda. Bypassi tagurpidi külgepanemine, Wastegatele topeltvedrude lisamine ja talle pähelastava rõhu reguleerimine mõjutab oi kui tuntavalt.Algselt postitas: ptrt
Kui turbo ühel hetkel rõhku liiga kõrgeks hakkab ajama, siis rõhk liigutab membraani ja keerab sellega klapi lahti, lastes osa väljalaskegaase turbost mööda. Selle varda pikkusest nüüd sõltub, millal sisselaske rõhk hakkab wastegate'i paotama, ehk - kui suureks rõhk sisselaskes minna saab.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Naljamehed.
Kui ütleme oleks vaja turbo rõhku peale keerata, siis on vist tugevamaid kepse ja kolbe vaja (sepistatud). Intercooler peab ka vist suurem olema?
Jama ajad,sobra väheke siin foorumi varasemates postitustes turboteemadel,saad targemaks;) Varda lühendamine ei anna eriti midagi,ca. 0,2 bar tuleb juurde.
Cut-off tuleb 1,3 bar.juures(aerol 1,4bar)
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: aljoga
ei tea tonnistest küll suurt halligi, aga minu teada ei ole tehases ühelegi Saabile blow-off valve`sid (BOV) peale pandud, mis seda sisisevat häält teevad. Saabidel kasutatakse by-pass klappe, mis ei saada õhku käiguvahetusel mitte atmosfääri (nagu BOV-id), vaid tagasi ringlusesse (enne turbot asetsevat õhutorusse) ja mingit sisinat sealt ei tohiks tulla.
BOV`d ei ole,aga by-pass teeb ka päris tugevat susinat,kui avaneb.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ajad küll.Kolvigrupp/v.võll/plokk jne. on Saabil nii suure tugevusvaruga,et ka 800hj.-sed sõidavad orig.alumiseotsa juppidega.Plokikaan,nukad,soft,sisse-ja väljalase on juba omaette teema.Cooleri võid panna nii suure,kui mahub(kondi radikas segab ja tuleks eemaldada).Võid stock. coolerit näiteks nitroga jahutada.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
No näiteks, mida teeb tuntud tuuningufirma Maptun 9000LPT 170hj autoga:
Stage1 -> lisatakse BPC klapp ja sellele vajalikud voolikud ja teine ECU (intercooler peab juba enne olema). Tulemuseks 245hj.
Stage3 -> lisaks eelnevale sport-õhufilter ja tervenisti uus (parem) väljalaskeosa. Tulemuseks 270hj.
Stage4 -> lisaks eelnevale nn. Open Air Kit, teine turbokompressor (Mitsu ilmselt) + sellele sobiv wastegate actuator ning uus sidur. Tulemuseks 295hj.
Uued pihustid lisatakse, kui on vaja tulemust ~310hj (9000 Aero, Stage 4) ja lisaks uus kütusepump, kui tarvis juba 400hj (9000 Aero, Stage 6)
Nii et originaal- pump ja pihustid toidavad vabalt kuni 300hj-ni tuunimist. Nõrk asi on ainult see Garrett turbo.
Kui millegagi eksisin, parandage palun
Stage1 -> lisatakse BPC klapp ja sellele vajalikud voolikud ja teine ECU (intercooler peab juba enne olema). Tulemuseks 245hj.
Stage3 -> lisaks eelnevale sport-õhufilter ja tervenisti uus (parem) väljalaskeosa. Tulemuseks 270hj.
Stage4 -> lisaks eelnevale nn. Open Air Kit, teine turbokompressor (Mitsu ilmselt) + sellele sobiv wastegate actuator ning uus sidur. Tulemuseks 295hj.
Uued pihustid lisatakse, kui on vaja tulemust ~310hj (9000 Aero, Stage 4) ja lisaks uus kütusepump, kui tarvis juba 400hj (9000 Aero, Stage 6)
Nii et originaal- pump ja pihustid toidavad vabalt kuni 300hj-ni tuunimist. Nõrk asi on ainult see Garrett turbo.
Kui millegagi eksisin, parandage palun
-
qdwin
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2344
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: Mõned Aerod ja kui Hemi on lahke siis Klassik
Suurema tootlikusega pump võiks juba Stage 2 juures olla, elektroonikal lihtsam max koormuse puhul detonatsiooniga võidelda siis.
290 Hj on maksimum mida Mitsu kompressori tootlikust arvestades saavutada saab. Sama tulemuse annab ka T25 ja T28 ristsugutis. Positiivne on see et tavalise T25 asendamisel T25/T28-ga pole vaja mingeid torusid välja vahetada.
290 Hj on maksimum mida Mitsu kompressori tootlikust arvestades saavutada saab. Sama tulemuse annab ka T25 ja T28 ristsugutis. Positiivne on see et tavalise T25 asendamisel T25/T28-ga pole vaja mingeid torusid välja vahetada.
Parim oleks juba laagritel kompressor panna,aga hinnaklass hoopis teine.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
qdwin
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2344
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: Mõned Aerod ja kui Hemi on lahke siis Klassik
Seega Mitsu.Algselt postitas: Trionic
Parim oleks juba laagritel kompressor panna,aga hinnaklass hoopis teine.
T25/T28 panekut harrastatakse ilmselt tema paigaldamise suhtelise lihtsuse pärast
ma pole üldse veendunud,et nimetet mitsu laagritel on
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
qdwin
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2344
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: Mõned Aerod ja kui Hemi on lahke siis Klassik
Tohohh???
Ausaltöeldes 100000 p/min tekitab kõhedust, selline laager mis kestab ja on väike saab olla ilmselt ainult nõellaager. St. nõelad veerevad veel kordades suuremate pööretega. Uhhhh. Aga turbo keskmine eluiga (isegi T25 puhul tavatingimustes) on 200-300 tuhat km.
Ausaltöeldes 100000 p/min tekitab kõhedust, selline laager mis kestab ja on väike saab olla ilmselt ainult nõellaager. St. nõelad veerevad veel kordades suuremate pööretega. Uhhhh. Aga turbo keskmine eluiga (isegi T25 puhul tavatingimustes) on 200-300 tuhat km.
Tavaturbo laagreid(pukse) nimetet õlilaagriteks-õlirõhuga tsentreeritakse võll ja see tiirleb "õlipadjal".Paljud kurdavad,et uuel,või rem.turbol on võllil suur radiaallõtk-tegelikult ongi see vajalik tolerants "õlilaagri" tekkimiseks piisava õlirõhu korral.
Nõellaagrite materjal pidavat keraamika olema,täpselt pole uurinud,kuna pole kokku puutunud
Nõellaagrite materjal pidavat keraamika olema,täpselt pole uurinud,kuna pole kokku puutunud
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989


