Saab 9-3 Aero, 2004, margusmaa [MÜÜDUD!]

Vasta
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#151

R Veebr 17, 2012 16:55

Ma ise arvan ka et ega neid kruvisid sinna tehase poolt ilma asjata ei ole pandud ainult juurdlesin võimaliku põhjuse üle miks nad puudu. Mügarikudest ülesõitmisega oligi mul mõni päev tagasi väike ehmatus aga õnneks midagi ei juhtunud. Käisin Laagri Statoili tankla pesulas ja kui sealt välja hakkasin sõitma siis jäi pamper mingi asja peale. Kiirus oli pea olematu ja veeretasin ennast sellest ettevaatlikult üle. Kui masinast välja tulin ja järgi vaatasin siis oli jääst päris uhke nukk seal püsti. Õnneks midagi katki ei läinud ja pääsesin lihtsalt pisikese ehmatusega :)


Südamest soovitan neid tankla pesulaid vältida - enne kui enda masinaga värviparandusi ning hiljem poleerimas käisin, siis juhtisid sellele mõlemad töötegijad tähelepanu, et kohe näha, et "tanklapesija". Pärast seda pole kordagi käind, külastan vaid käsipesulaid ja tulemuse jua ka hinna poolest tunduvalt mõistlikum!
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#152

R Veebr 17, 2012 18:50


Südamest soovitan neid tankla pesulaid vältida - enne kui enda masinaga värviparandusi ning hiljem poleerimas käisin, siis juhtisid sellele mõlemad töötegijad tähelepanu, et kohe näha, et "tanklapesija". Pärast seda pole kordagi käind, külastan vaid käsipesulaid ja tulemuse jua ka hinna poolest tunduvalt mõistlikum!


Soojal ajal meeldib mulle tegelikult ise masinat pesta ja vahatada aga nüüd külmaga tegin selle patu, et käisin pesulas ja võtsin pesu koos vahaga. Samas kui pesulas ainult survepesu võtta siis see vist ei ole nii halb kui harjapesu.
Eks ma pean uurima kus on käsipesu hinna ja kvaliteedi suhe kõige paremini paigas ja vahest sellist kohta külastama.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#153

R Veebr 17, 2012 19:45

Täna sai autole siis jälle natuke ühtteist hangitud. Vikingu kampaania 30 % odavamad hinnad on ka ikka väga tänuväärt asi ja selle eest suured tänud :thumb:

Piltidel siis uued küünlad saabikule ja esitulede kõrguse andur.



Lisatud failid
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#154

L Veebr 18, 2012 20:38

Täna sai siis tulede kõrguse andur paikka pandud ja uued küünlad peale. Lisaks näitas Trionic kuidas on võimalik taastada tuksi läinud keere umbes ühe minuti jooksul või isegi veel kiiremini. Testisin tulede toimimist nüüd veel ka pimedas ja kõik funkab. Liiguvad üles alla ja error ja see tüütu piiks, mis alati peale käivitamist oli on kadunud.

Tänud Trionicule, et puhkepäeval minusugust tüütuvõitu klienti jaksas taluda ja auto korda tegi :thumb:
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#155

E Apr 09, 2012 19:59

Käisin täna vaha järel ja kui nädalavahetusel peaks ilus ilm tulema siis üritan vaha ära proovida.Lisaks ostsin kinda tüüpi mikrokiud padja vahatamise jaoks ja esiklaasi jaoks mingi vedeliku, mille tahaks ära proovida.


Mõni pilt ka siis siia juurde.




Suverehvid sai ka enne seda parasjagu alla pandud kui veel sutsakas lund tuli aga loodan, et ehk rohkem ei tule :)





Lisatud failid
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#156

K Mai 30, 2012 18:02

Täna sain siis Inglismaalt uue võtme kätte. Tellisin selle 23.05.2012 ja kätte sain 30.05.2012 seega päris ruttu. Võti näeb kena välja ja käes hoida on ka mõnus sile. Saabi märk, mis võtmel tagapool on oli lahtiselt kaasas ja selle kleepisin ise külge (märgi taga oli kahepoolne teip). Nupusid tuleb vana puldiga võrreldes kõvemini vajutada. Uksevõti, mille puldi sisse lükkasin läks sinna üpris suure surumisega ja kahtlen, kas saabi märgi all üldse nupumehhanismi on aga ei usu, et see võti sealt ka ise välja kukub. Igatahes meel on hea et nüüd 2 võtit, mida kasutada saan. Lisan mõne pildi ka juurde. Ühel on mu võtmekollektsioon tervenisti peal :)





Lisatud failid
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#157

N Mai 31, 2012 9:45

Ühesõnaga, piisabki lihtsalt uuest puldist ja kui lükkad oma võtme sisse, siis kõik toimib?
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#158

N Mai 31, 2012 10:35

Peab vist ikka progema ka,kuidas systeem auto ära tunneb,sest elektroonika juu teine.
www.tmuuga.eu
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#159

N Mai 31, 2012 10:41

Ühesõnaga, piisabki lihtsalt uuest puldist ja kui lükkad oma võtme sisse, siis kõik toimib?


Uus pult, mille tellisin oli lihtsalt plastikümbris ilma mikroskeemita ja ilma patareita. Võtsin vana puldi seest mikroskeemi ja pistsin uue kesta sisse ja asi toimib. Patarei panin ka uue ja vana viskasin minema.

Ühe pildi peal olev omatehtud võtmekest on mul ka masina käima pannud. See on küll pooleli ja ei ole viitsinud seda lõpuni valmis teha aga olen proovinud sellega masinat käivitada ja see õnnestus. Panin mikroskeemi lahtiselt selle omavalmistatud kesta sisse (ilma patareita) ja kui süütelukku pistsin ja keerasin siis läks masin käima. Sellise katse tegin huvi pärast lihtsalt ühe korra. Omatehtud võtit tuleks veel natuke voolida, lihvida, tasandada, värvida, tekitada nuppudega plaat sinna külge ja nii edasi aga eks kui kunagi vaim peale tuleb siis nokitsen edasi :)
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#160

K Juul 11, 2012 16:35

Pole vahepeal midagi kirjutanud ja mõtlesin, et täiendan enda teemat mõne pildi ja jutuga.

Plaanin millalgi esiklaasi ära vahetada ja mõtlesin, et enne uusi kojamehi ei hangi kui uus klaas ees aga kuna juhipoolse kojamehe kumm ikka väga kehvakene oli siis hankisin uued. Müüja ütles, et tegelikult peaks minu masina kojamehed olema pikemad aga andsin näidiseks selle kojamehe mis ees oli ja ostsin sama pikad. Pärast vaatasin, et tõesti oleks ehk parem kui paar sentimeetrit rohkem puhast pinda oleks klaasil aga olen siiani hakkama saanud ja pole hullu. Pilt siis kah kojameeste pakendist :)



Kuna sõites käis alati pagasis igavene põmakas kui kurvet võtsin ja see hakkas ära tüütama siis otsustasin paigaldada tulekustuti. Urgitsesin pagasi küljel oleva polsterduse sisse kruvikaga 4 auku ja kinnitasin kahe plastvitsaga sinna plastikust tulekustuti hoidiku kuhu seejärel kustuti sisse supsasin.




Ühel päeval avastasin, et pagasi servas on kahelpool metallist aasad kuhu saab midagi kinnitada :eureka: Seejärel oli kiire poeskäik ja oligi konksudega kumm olemas mille sinna külge pistsin. Nüüd kui poekotiga tulla siis saab selle sinna vahele toppida ja pärast sõidulõppu ei pea ostetud kraami enad mööda pagasit kokku korjama :)





Lisatud failid
Nimetu
Postitusi: 43
Liitunud: T Mai 03, 2011 18:01
Asukoht:
Auto:

#161

E Juul 30, 2012 13:39

Kuidas Aquapel vastu pidanud on? On see parem kui mõni suvaline vahend?
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#162

E Juul 30, 2012 15:05

Kuidas Aquapel vastu pidanud on? On see parem kui mõni suvaline vahend?


Ütlen ausalt, et ei ole veel seda Aquapeli katsetanud. Mul on ostetud valmis plastik, mis väljastpoolt autot vastu esiklaasi toetab ja järgmisel kuul on plaanis esiklaas koos selle plastikuga lasta ära vahetada ning ei hakanud vana klaasi peale seda Aquapeli kulutama.

Mis puudutab seda nanovaha, ja käsna, mille Aquapeliga koos ostsin siis need valmistasid pettumuse. Mõni tavaline vaha, mida suvalistest bensukatest olen vahest ostnud on oluliselt parema läike jätnud autole kui see hüper super nanovaha, mis väga odav ka polnud:(

Kui uue klaasi ette saan siin plätserdan selle Aquapeliga üle ja eks siis on näha, kas on ka hea asi :)
preda
Postitusi: 194
Liitunud: R Nov 18, 2011 22:44
Asukoht:
Auto:

#163

E Juul 30, 2012 15:30

Mul halvad kogemused Turtle super nanovahaga...täitsa mõtetu asi minu arust,ei mingit läiget,vb läks isegi tuhmimaks ja sitaks pidi hõõruma nagu segane:gun: ...läheb prügimäele,kallis ka teine.
Suvaline vaha tunduvalt parem
Lauri_R
Postitusi: 35
Liitunud: T Juul 10, 2012 22:33
Asukoht:
Auto:

#164

K Aug 01, 2012 9:15

Kas Aerole omase lip-i pagasiluugil saab teistele SS-dele ka panna? On ta ju eraldi detail siiski?
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#165

K Aug 01, 2012 11:01


Ühel päeval avastasin, et pagasi servas on kahelpool metallist aasad kuhu saab midagi kinnitada :eureka: Seejärel oli kiire poeskäik ja oligi konksudega kumm olemas mille sinna külge pistsin. Nüüd kui poekotiga tulla siis saab selle sinna vahele toppida ja pärast sõidulõppu ei pea ostetud kraami enad mööda pagasit kokku korjama :)

Kumminöörist võib ju ka kasu olla (ilmselt pead selle iga kord läbi poekoti sangade vedama, et ta kotti kinni hoiaks) aga üks kergelt veniv võrk oleks mugavam kasutada koti hoidmiseks.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#166

K Aug 01, 2012 12:19

Kas Aerole omase lip-i pagasiluugil saab teistele SS-dele ka panna? On ta ju eraldi detail siiski?


Usun, et ikka saab. Üks varjant on et uuri kuskilt romulast aga võimalik, et seal pakuvad koos luugiga. Samas võid ka Vikingust küsida, et mis selline asi maksab. Uurisin, mis E-bay pakub ja mingi suvalise lipi saad kätte võibolla kuskil 30 euriga aga kui originaali sealt tellida siis läheb kuskil umbes 100 euri.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#167

K Aug 01, 2012 12:23


Ühel päeval avastasin, et pagasi servas on kahelpool metallist aasad kuhu saab midagi kinnitada :eureka: Seejärel oli kiire poeskäik ja oligi konksudega kumm olemas mille sinna külge pistsin. Nüüd kui poekotiga tulla siis saab selle sinna vahele toppida ja pärast sõidulõppu ei pea ostetud kraami enad mööda pagasit kokku korjama :)

Kumminöörist võib ju ka kasu olla (ilmselt pead selle iga kord läbi poekoti sangade vedama, et ta kotti kinni hoiaks) aga üks kergelt veniv võrk oleks mugavam kasutada koti hoidmiseks.


Sain Rimist mingi sellise punase koti, millel väga pikad sangad. Kui kraam sinna kotti pakkida, ja kott sinna kummipaela vahele sokutada siis olen keeranud need kotisangad mitu tiiru ümber kummipaela ja kogu kraam on koos püsinud. See kergelt veniv võrk on ka väga hea mõte ja kui kuskil silma jääb siis katsetan selle ka ära :)
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#168

N Jaan 17, 2013 18:23

Pole tüki aega midagi kirjutanud ja mõtlesin, et täiendan siis natuke oma teemat. Üks pisiviga, mis vahepeal tekkis oli see et sumbuti juurest hakkas mingit kõrina häält tulema kui masin tühikäigul käis. Kui järgi vaatasin siis oli mingi plekikate viimase sumbutipüti peale kukkunud. Käisin Audacerist läbi ja seal sai plekk oma kohale tagasi sätitud.

Kui siin ühekorra nihukese lumise ilmaga maakandis sai käidud siis oli ka kerge ehmatus aga jagasin ära, milles asi ja tegelikult viga ei olnud. Kui maale sõitsime siis polnud autol mingit häda. Sai auto ühes kohas kinni peetud ja nii umbes tunniks ajaks seisma jäätud. Kui siis uuesti masina käima panin ja sõitu alustasin siis hakkas sid igasugu hoiatusi vilgutama nagu abs, ebs malfunktion jne. Mõtlesin, et ehk on mõni piduriklots kuidagi külmaga kinni ja proovisin hoo üles võtta ja pidurdada aga ei kadunud need hoiatused ära. Siis kui auto kinni pidasin ja tagumiste rataste velgesid uurisin siis arvasin, et viga võib olla lumes mis on tugevasti veljeümber jäänud. Otsisin siis midagi millega selle lume sealt ära saaks ja lõpuks aitas kamm hädast välja :) Igatahes kui lumi oli velje küljest ära puhastatud siis kadusid kõik igasugu hoiatused ära ja kõik toimis nagu ennegi.

Lisan ka ühe pildi, mis on tehtud enne sõitmahakkamist kui ma veel ei teadnud, et miski jama on. Tagumiste velgede sees on näha lumi , mis seda jama tekitas. Üks mida pärast mõtlesin oli see et tegu on 95 velgedega ja kuna velg läheb piduriketta ja sadula peale nii et väga suurt vahet ei jää siis võibki lumega sellist nalja juhtuda.





Lisatud failid
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#169

T Juul 30, 2013 19:07

10000 km. õlivahetus siis jälle autol tehtud :cool:

Kui Saabi ostsin ja eelmine omanik mulle ilusti hooldusraamatut näitas, kus kõik hooldustemplid kenasti sees olid siis otsustasin, et jätkan sama traditsiooni ja õli saab vahetatud 10000 km. tagant ja ka tempel raamatus on alati selle kinnituseks. Täna hooldusest kodupoole sõites aga hakkasin mõtlema, et ehk peaks oma mõtteviisi muutma. Küsisin enda käest, et miks seda templit õigupoolest vaja on? Auto on kohe 10 aastat vana, hind on niikuinii kukkunud ja hooldusraamatu järgi üritada potensiaalsele ostjale kunagi näidata, et tõesti auto on nii palju sõitnud on selline nii ja naa värk. Ostja niikuinii ei pruugi uskuda seda mida spidokas näitab ja ega ma õigupoolest ju isegi ei tea auto ajalugu iga viimase detailini. Hooldusraamatus võivad ju õlivahetuse templid olla iga 10000 km. järgi aga samas kui näiteks mootor koliseb või kahtlast häält teeb siis ega need ju midagi tõesta. Kui kunagi auto ära müün siis annan ostjale võimaluse auto iga nurga pealt üle vaadata ja kui ostja soovi avaldab siis võib ka kuskilt spetsialisti juurest läbi astuda. Autoomanikuna on ju ennekõike tähtis enda jaoks teada, et sõidad korras autoga ja kõik toimib. Ehk siis mõningase hoolduse suudan ka ise auto juures ära teha. Keerukamad asjad on loomulikult mõistlik ka tulevikus jätta spetsialistide hooleks. :beer:
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#170

K Juul 31, 2013 14:27

Kui ikka ise oled hooletu ja tellid näitks autole õlivahetuse siis täpselt selle, mille tellid selle ka saad :wall: Kuna õlivahetusega käsikäes on vist mõistlik ka õhufiltrid ära vahetada siis ei jäänudki muud üle kui poest läbi astuda ja asi ära teha :) Õhufiltri plastik kopsik oli liiva ja sodi niipalju täis, et võtsin selle küljest ja pesin puhtaks enne kui uue filtri sisse panin. Nüüd on vaja veel õlikvaliteedi näidik ära nullida ja klaasipesuvedeliku hulka kontrollida ning ongi selleks korraks "täishooldus" tehtud :D Mõned pildid ka siis juurde veel.



Lisatud failid
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#171

K Juul 31, 2013 18:57

Service info ka uuendatud nüüd :head:



Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#172

K Juul 31, 2013 21:43

Täishooldus ei piirdu ainult mootoriõli ja kõigi filtrite vahetusega paraku. A4 lehekülje jagu on asju, mida tuleb teha.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#173

K Juul 31, 2013 23:01

Täishooldus ei piirdu ainult mootoriõli ja kõigi filtrite vahetusega paraku. A4 lehekülje jagu on asju, mida tuleb teha.


Eks need 3 minu viimast postitust olid kerge huumoriga kirjutatud. Otsisin välja eelmise aasta Audaceri arve ja kui õigesti mäletan siis toll korral palusin teha autole hoolduse. Kokku maksis asi 228 euri ja tehti järgmised asjad. Vahetati õli, õhufiltrid ja tagumised piduriklotsid. Mul on enne Saabi ka autosid olnud ja tean enamvähem, mis on kuluosad ja mida peab ikka aegajalt vahetama ja millel silma peal hoidma.

Piduriõli vahetatakse soovitavalt mingi 2 aasta tagant ja see on mul aasta tagasi umbes vahetatud. Sumbuti pütte on mõistlik vahetada kui läbi roostetavad ja häält teeb. Veermikku on mõistlik lasta vähemalt korra aastas kontrollida vähemalt minu vähese sõidu kohta peaks see olema piisav. Kui masinal on mootor rihmaga siis peale ostmist esimene asi mis ära vahetada aga kuna minu autol on kett siis niipalju kui foorumist olen uurinud seda enne ei vahetatta kui ka mingi hääl tekkib. Kui auto on üles tõstetud ja rattaid loksutada siis saab aimu kas rattalaagritel on midagi viga ja samas ka kui keeramise peal sõidu ajal häält teeb siis tuleb laagreid kontrollida. Sidurit ennetavalt ka vast keegi ei vaheta ikka siis kui sidur enam ei lahuta. Piduriklotside ja ketaste seisukorda saab samuti ise hinnatta kas on vajadust vahetada. Kui amordid on läbi siis selle tunneb sõidu ajal ära. Kui aku ei funkka siis seda peaks ka igaüks ära tuvastama. Auto valgustuse korrasolek on samuti selline asi millel saab silma peal hoida. Samuti kui mõni rehv tühi siis see jääb ka silma.

Ei viitsi rohkem siia juurde lisada ja kindlasti ei ole mu eesmärk hakata vaidlema inimesega, kes igapäevaselt autosi parandab aga mõnes mõttes oleks hea kui autoteenindus võtaks klienti kui rumalat inimest, kes ei tea autost midagi ja just osutakski sõbralikult näpuga asjadele, mis tuleks veel korda teha kui keegi minusugune tuleb sooviga vahetada mootoriõli. Hooldusraamatusse sai nüüd küll kirja 5W30 aga loodan siiski, et masinasse valati 6 liitrit minu enda ostetud ja kaasa võetud Mobil 1 0w40 õli :)
Kui märkasid auto juures midagi, mis tuleks veel ära teha siis olen südamest tänulik kui seda mulle ütled ja kui mul on rahaliselt võimalik see viga kõrvaldada siis seda ka esimesel võimalusel teen.

Juhiistme nahk tahaks korrastamist, esiklaasil on mõningad jutid mis mind segavad ja mille tahaks ära vahetada, pidurikettad on vaja mingil hetkel uued panna, pisikesi värviparandusi oleks vaja teha paari kohta on asjad mis endale silma on jäänud ja hetkel ootel.

Parimat soovides Margus
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#174

N Aug 01, 2013 8:15

Ega ma mõelnudki, et "peab vahetama". TH puhul on hulgi asju, mida tuleb -kontrollida, -mõõta, -kangutada, -lisada(vajadusel vähendada) jne. Lihtsalt demagoogiat ajan:cool:, aga nii see peaks välja nägema. Loomulikult oleks ma sind teavitanud, kui miskit veel olulist silma oleks hakanud. Raamatutäitmisest ei tea ma midagi:freak: .

Kui kavatsed autot rohkem, kui pool aastat pidada peale istmete remonti, siis pead väga valima, kus teha, kes teeb. Valdav enamus tegijatest teevad naha "ilusaks ja uueks", kasutades sarnaseid tehnoloogiaid-töövõtteid, nagu smartservices. Mitte üldsegi halvustades, aga nii saab heaks ainult müügiauto. Tehtu ei kesta.

edu.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#175

N Aug 08, 2013 0:07

Pakkusin Saabile vahelduseks ka natuke maanteesõitu proovida. Kokku siis nautke rohkem kui 800 km. Kui tavapäraselt on sid-i peal 9,2 - 9,4 siis maanteesõidu tulemusel sain sinna ette kirja, mida pole veel enne näinud 8,2 :)



Lisatud failid
Vasta