#229
K Juul 06, 2011 9:44
Vahepeal sai läbitud ca 5000+km autoga mööda euroopa teid, siin mõned reisi kogemused ja "kasutuid numbreid". Eesmärgiks oli jõuda kiirelt sihtpunkti.
Enne seda muidugi pühapäeval laus vihmas Rocal-Maare parklas lõpetas aku täiesti lõplikult töölepingu ära. Õnneks on olemas Autoint ja Eero, kes mind puhkepäeval kuldkliendi vääriliselt kohtlesid ning kiirelt uue aku organiseerisid.
Lahkusime esmaspäeval kell 10:00 Tallinnast sihikst õhtuks Poola, et öösel vähesemas liikluses see läbida.
Esimene tankimine oli peale 790km läbimist Lomza's ning EDU arvas, et võiks veel sõita alla 100km kuid kütuse tuli juba põles, mis tegi keskmiseks nn paagi meetodiga 7,5L/100km kohta ning EDU ise näitas 7,3L/100km.
Edasi närviline poola kuni kiirteeni, kus sai rahus sõita cruisile 135-145 km/h peale pannes.
Huvitava faktina näitas EDU reaalset kulu sel ajal ca 10L/100km kohta.
Kohalejõudes Holland'isse ca 2300km ja 27h hiljem ning keskmine kiirus 87km/h. (kõige destruktiivsemalt mõjusid nii ajale kui keskmisele kiirusele, Läti teetööd, kus olid suletud sillad ning osad teed ühesuunalised ning pidi tiksuma ning ootama). Keskmiseks kuluks jäigi sinna ca 7,7 - 7,8L/100km kohta. Kuna kiirteedel sai kõvasti aega tagasi tehtud ning keskmist kiirust tõstetud.
Ühel kiirendusel süttis ka EGT alarm tuli, mis on seadistatud 950C kraadile.
Max EGT 956C
Max speed 235km/h
Total trip ca 5000km
Average speed 83km/h
Average fuel consuption 7,6L/100km
Ainuke intsident oli põhjustatud ühe lamava politsei poolt Hollandis, mis on seal üsna pirakad. Navi juhatas meid natukene mööda ning ringi vaadates ei märganud teega sama tooni kühmu teepeal ning saigi sellest hooga ca 40km/h otsa komistatud, mille peale esi nina ikka kõvasti pikki maad käis. Mille tulemusena Saksamaa kiirteel põhjakate võttis tuule vahele suurel kiirusel ning ärsul maha pidurdusel vastu maad läks ning end tagurpidi ning pooleks murdis.... Sai siis ummiku kõrvale end pargitud kuuma asfalti peale ning veel kuumema auto alla ronitud ja käepärast oleva leathermaniga poolikud tükid lihtsalt alt ära lõigatud.
Ütlemata mõnus oli pikka otsa ikka lasta. Autost pidid lahkuma ainult kas auto/enda tankimiseks või enda maha laadimiseks. Salongis olev külmkapp koos külmade ergutavate jookidega ning suupistetega oli super (väljas oli päevasel ajal ca 28C). Mõned riigid said nii läbitud, et isegi ei teinud akent lahti, uksest rääkimata. :cool:
Iga ratas veab and then some!