1,9 Tid ei lähe soojaks.
Tere! Autoks 9-3 SS 1,9 tid 110kw, ja probleem selles et mootor ei saavuta töötemperatuuri. ahju peal ei ole. Termostaat vahetatud ja radiaatorile ka papp ette pandud ja ikka ei hoia. Mismoodi saaks selle probleemi lahendada? Või polegi sellele lahendust?
Ega diisel ilma "ahjuta", või elektrilise lisaksoojenduseta ei lähegi normaalselt soojaks.Mida uuem/moodsam mootor, seda efektiivsemalt (loe "külmemalt") see töötab.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-5...-10 kraadi juures peaks 10-15 km-ga ka ilma ahjuta see mootor ikka töötemperatuuri ~85*C saavutama. Seda siis pideva sõiduga mitte linnas fooride taga seistes. Ja muidugi 1500 p/min sõites see mootor tõesti siijaks ei lähe.
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: E Apr 04, 2011 19:21
- Asukoht:
- Auto:
Olen külmetanud juba kaks aastat ja siiani ei ole leidnud lahendust,paksem jope ja akna kraabits põhiline.
Lisaks veel salongi vent ei suuda aknaid lahti hoida,pöörded peavad olema vendil põhjas siis hädapärast näeb aknast välja.
Muidu tore auto aga ainult suvel.
Lisaks veel salongi vent ei suuda aknaid lahti hoida,pöörded peavad olema vendil põhjas siis hädapärast näeb aknast välja.
Muidu tore auto aga ainult suvel.
Olen külmetanud juba kaks aastat ja siiani ei ole leidnud lahendust,paksem jope ja akna kraabits põhiline.
Lisaks veel salongi vent ei suuda aknaid lahti hoida,pöörded peavad olema vendil põhjas siis hädapärast näeb aknast välja.
Muidu tore auto aga ainult suvel.
Siis on sul küll aeg auto kusagile kontrolli viia kui akna kraabits põhiline asi on.
www.tmuuga.eu
-10 kraadiga minul probleeme pole. Eelmine talv kui temperatuur alla -25 kraadi langes siis tundus soojendus lahja ja mootor ei saavutanud õiget temperatuuri, kuid külm salongis küll ei tundunud. (radikal katet ees ei olnud)
Nalja teete või? 4 aastat 1.9TiD'ga sõitnud ja soojeneb tõesti natukene kaua, 15-20 minti, et oleks keskel näidik, aga sellist nalja pole küll old, et seest peaks kaapima. Koguaeg sõitnud talvel 21-22 kraadi peal kliima reostaat, võta või kampsun seljast.
Ka mul läks eelmise talve külmematel päevadel sõiduga normaalselt soojaks. Maanteesõiduga soojeneb kiiremini muidugi kui linnas. Jopega ei armasta ma sõita, kui siis ainult linnas lühemad sõidud. Aga muidu ikka jope maha ja siis teele. Teiseks ei armasta ma kindaid kasutada, ka isegi alul külmas autos.
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: E Apr 04, 2011 19:21
- Asukoht:
- Auto:
Ei tea vahetanud juba kolm termostaati ja lihtsalt ei lähe soojaks,siis saab korraliku sooja autosse kui sõita Viljandist Tartusse,siis võiks jope ära võtta juba ja salongi vent on põhja keeratud muidu külje aknad ja esimene aken hakkab vaikselt kinni vajuma,
proovind erinevaid varjante aga midagi ei ole tolku.
Niiskust autos ei ole,kasutan koguaeg ka jalgade soojendust mis kuivatab põranda suhteliselt kuivaks,
võibolla see ka midagi loeb et auto toodud belgiast ja pole ei istmesoojendusi ega miskit eelsoojendust,sisu nahast :head:
proovind erinevaid varjante aga midagi ei ole tolku.
Niiskust autos ei ole,kasutan koguaeg ka jalgade soojendust mis kuivatab põranda suhteliselt kuivaks,
võibolla see ka midagi loeb et auto toodud belgiast ja pole ei istmesoojendusi ega miskit eelsoojendust,sisu nahast :head:
Kahe talve kogemus sama mootoriga 9-5 pealt on küll vastupidine, läheb soojaks ja päris kiiresti, ca 10 min peale starti kodust on täitsa hea. Seda linn/maantee pooleks reziimil. Lisaks on tegemist universaaliga. Minu teada puudub ka täiendav ahi vms. aga võimalik, et eksin, sellisel juhul asjatundjad parandavad.
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: R Aug 04, 2006 7:06
- Asukoht:
- Auto:
Mul esimest talve kogemuste omandamine. Samuti 9-3 ja 1.9 diisel. Tabasalust Laki tänavale saab küll enam vähem soojaks juba seest. Aknad on koguaeg puhtad. Kui linnavahel pikem tiir teha siis kerib väga soojaks ikka ja hoiab ilusti temperatuurianduri kesmises asendis. Termostaat just vahetatud. Mõtted aga mõlguvad ikkagi Webasto paigaldamise suunas...
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Peab sooja puhuma! Mul kah soemate maade versioon(Holland), ei ole istmesoojendusi. 10minutiga -10C salongis suht soe, kui oli -20C siis peale sõitu T näidik kohapeal seistes langes 1/4 peale, aga soja puhus ilusti.
Termostaat on just vahetatud ja ei mingeid pappe ees.
Kui aknad udused siis sul on ikka mattide all vesi, tõsta need üles ja kuivata korrallikult ära.
Õhk süsteemis või mingi s... ummistunud sojendusradikas sul.
Jahutusvedeliku piisavalt?
Termostaat on just vahetatud ja ei mingeid pappe ees.
Kui aknad udused siis sul on ikka mattide all vesi, tõsta need üles ja kuivata korrallikult ära.
Õhk süsteemis või mingi s... ummistunud sojendusradikas sul.
Jahutusvedeliku piisavalt?
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: E Apr 04, 2011 19:21
- Asukoht:
- Auto:
Peab sooja puhuma! Mul kah soemate maade versioon(Holland), ei ole istmesoojendusi. 10minutiga -10C salongis suht soe, kui oli -20C siis peale sõitu T näidik kohapeal seistes langes 1/4 peale, aga soja puhus ilusti.
Termostaat on just vahetatud ja ei mingeid pappe ees.
Kui aknad udused siis sul on ikka mattide all vesi, tõsta need üles ja kuivata korrallikult ära.
Õhk süsteemis või mingi s... ummistunud sojendusradikas sul.
Jahutusvedeliku piisavalt?
Ühe termostaadi vahetuse tegin ise siis tekkis kahtlus et läks nihu midagi aga ülejäänud lastud vahetada ja ei ole mingit vahet,tasemed normis ja seda matis asja pean vaatama,puhuri sisse viskama.
see võib ka olla et soendusradikas on miskit soga täis või lihtsalt umbe läinud,kuigi 2007 aasta autol kahtlane.
-
- Postitusi: 431
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
no mootori temp ei peagi normi minema,et sooja tuleks,mu seatil linnas seier ei tõusegi eriti ülespoole,võimalik et termostaat peetis ka,aga sooja hakkab üsna kiiresti puhuma
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Eile hommikul võtsin aega, palju soojaks minekuni aega läheb. Sõitsin linnast välja (3km), suurt maanteed 3km ja siis mõned km-d lumisemat kõrvalteed ja siis uuesti linna tagasi. Kogu ring pool tundi. Temperatuur oli näitaja keskkohal 15 minutiga. Auto välisõhu temperatuur näitas -9C. Lisasoojendust ei ole mul, kuna Hollandist auto. Küll on istmesoojendused, mis automaatselt tööle hakkavad. Aknad on ka kenasti puhtad, ehkki niiskust autosse saab lume näol tassitud.
Eile hommikul võtsin aega, palju soojaks minekuni aega läheb. Sõitsin linnast välja (3km), suurt maanteed 3km ja siis mõned km-d lumisemat kõrvalteed ja siis uuesti linna tagasi. Kogu ring pool tundi. Temperatuur oli näitaja keskkohal 15 minutiga. Auto välisõhu temperatuur näitas -9C. Lisasoojendust ei ole mul, kuna Hollandist auto. Küll on istmesoojendused, mis automaatselt tööle hakkavad. Aknad on ka kenasti puhtad, ehkki niiskust autosse saab lume näol tassitud.
Maantee võtab kiiresti soojaks masina. Isegi 3 km. Linnas on hoopis teine teema.
Ma liigun Smuuli tee ja kesklinn ja selleks ajaks kui Smuulist nt. Ahtrisse olen jõudnud hakkab temp. näidik poole peale jõudma. Nii et ei soojene see bensukas ka kiiremini midagi. Samas pole võrdluseks umbes 5 erineva autoga midagi ette heita. Saabi eelis on raudne käivitumine, salong on kuiv jne. Kui ahelas on mingi nõrk lüli, siis see võib kõik ära rikkuda, tuleb üle kontrollida, miks ei soojene korralikult.
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: E Apr 04, 2011 19:21
- Asukoht:
- Auto:
Saabi eelis on raudne käivitumine, salong on kuiv jne. Kui ahelas on mingi nõrk lüli, siis see võib kõik ära rikkuda, tuleb üle kontrollida, miks ei soojene korralikult.
Täna näitas temp väljas -21ć ja minu saab ei teind piuksugi,uued süüteküünlad said peale,küünalt laseb ka pikalt,
Kahtlus on et küte ei ole kõige parem aga kas on miskit lisandit mõtet panna sisse,paak parajasti silmeni täis ja ei taha niisama ringi vahetada.
Ja huvitav on see et minu saab ei ole veel kunagi lörtsust käima läinud,tahab ikka kolm neli tiiru käijamist kui mitte rohkem,
Japsi mitsu oli kunagi see läks käima sedasi et miinus 27 ja niikui täispöörde sai tehtud nii ka käis.
Kui näitab kriips alla poole, siis on lõunamaatermostaat sees,
täna hommikul sportlikust huvist, panin käima , -18, ketras ~2 sek peale küünalde kustumist. Sõitma hakates hakkas leiget puhuma väike-ameerika - kristiine ristist ( ~1km), mootor sai töötemp ja salongi puhus sooja sõpaka-tammsaare ristiks (~8 minutit sõitu).
Ilma igasuguste lisasoojendusteta ja vale termostaadiga endine lõunamaa auto.
täna hommikul sportlikust huvist, panin käima , -18, ketras ~2 sek peale küünalde kustumist. Sõitma hakates hakkas leiget puhuma väike-ameerika - kristiine ristist ( ~1km), mootor sai töötemp ja salongi puhus sooja sõpaka-tammsaare ristiks (~8 minutit sõitu).
Ilma igasuguste lisasoojendusteta ja vale termostaadiga endine lõunamaa auto.
huvitav see ka et kui sõidan, hakkab seier veerandi peale jõudma ja siis järku langeb alla tagasi. Sõidan nii umbes 60 km ja siis alles jääb enamvähem nor. töötempi hoidma.
Proovi käega peale sõidu alustamist aegajalt suure radiaatori temperatuuri. See ei tohiks enne temperatuuri seieri jõudmist keskpaika soojaks minna. Temperatuuri kukkumine veerandi pealt viitab sellele, et termostaat avaneb liialt vara.
Kui näitab kriips alla poole, siis on lõunamaatermostaat sees,
... lihtsalt üks vahemärkus - ei ole vahet kust auto pärit on, termostaat on kõikjal sama. Mootori normaalne töötemp on 85-90 kraadi ja selle temp juures peaks termostaat avanenud olema. Vähemalt OEM termostaat on kõikjal sama. Võibolla mõni väga aftermarket B-kat osa tehakse nn. lõunamaa varianti.
Kui aga teemast kirjutada, siis kui mootori temp seier hakkab langema juba enne norm temperatuuri saavutamist, siis tähendab see seda et termostaat hakkab avanema sul ilmselt 65-70 kraadi juures (peaks u 85 kraadi juures) ja laseb väiksesse ringi radikast külma vett. Ühesõnaga termostaat on pekkis. Vaheta ära ja asi mutt.