Saab 9-5 2002.a 3.0diisel. Probleem käivitamisega.

Vasta
l2nku
Postitusi: 5
Liitunud: N Mai 30, 2013 11:27
Asukoht:
Auto:

#1

Tere Spetsialistid

Selline imelik probleem, et peale seda kui mootor on soojaks läinud ei taha auto enam käivituda
Külma mootoriga hommikul läheb ilusasti käima. Kui päeval sõidan ja mootor on soe, siis enam uuesti käima ei lähe. St, et ei võta starterit taha. Võtmega keerates käib ainult klõks. Siis kui lased mõned tunnid seista käivitub jälle probleemideta.

Lisaks olen tähele pannud, et auto ajab palju musta tossu välja.
Hiljuti vahetasin masinal kütusefiltri. Siis kadus toss ära aga nüüd on jälle tagasi tulnud, kuid mitte enam nii palju.

Autoks on Saab 9-5 2002. a 3.0 Disla

Tänud ette!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Kontrolli starterit algatuseks. Kontrollamp tõmberelee juhtme külge ja keerates võtit näed, kas vool sinna jõuab.
l2nku
Postitusi: 5
Liitunud: N Mai 30, 2013 11:27
Asukoht:
Auto:

#3

Tänan soovituse eest.
Kuidas võiks eelmainitu olla seotud Auto käivitumisega sooja ja külma mootoriga?
Külma mootoriga käivitub, kuid sooja mootoriga mitte.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14461
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

Soe asi paisub. Ja paisub mõne kontakti lahti näiteks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Nii lõpuni kulunud starteri harjad, kui tahmaseks põlenud tõmberelee kontaktid käituvad erinevate temeparatuuride puhul erinevalt. Süüteluku kontkaktplaat samuti.
l2nku
Postitusi: 5
Liitunud: N Mai 30, 2013 11:27
Asukoht:
Auto:

#6

Kusjuures starteri põhi ja starter on umbes aasta tagasi vahetatud. Auto jäi lihtsalt sõidu ajal seisima.
Aga milline võiks olla lahendus praegusele probleemile?
Uus starter?

Tänan ette.
Kasutaja avatar
Tartz87
Postitusi: 137
Liitunud: N Juun 30, 2011 14:07
Asukoht: Järvamaa
Auto: Sportage, Peugeot 4007, Kawasaki
Kontakt:

#7

Minul esineb sama asi just eriti pikkade trasside sõitmisega kui mootor on eriti tuline. Pole aega olnud lahti võtta ja uurida seda starteri elulugu. Kui nii nöökima hakkab siis mind on alati aidanud 5käik sisse ja natuke autot tõugata ehk moototit liigutada ja kohe läheb käima. Kohati on jäänud mulle tunne et tegemist on hoopis hambumisega. Ahjaa tahmamine on mul ka teemaks kui õues on jahe siis pole midagi aga kui umbes 20 kraadi sooja siis hakkab tagant musta välja ajama eelmine suvi üritasin asjaga tegeleda aga tulutult.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Kusjuures starteri põhi ja starter on umbes aasta tagasi vahetatud. Auto jäi lihtsalt sõidu ajal seisima.
Aga milline võiks olla lahendus praegusele probleemile?
Uus starter?

Tänan ette.
Alustaks ikka veaotsingust.
l2nku
Postitusi: 5
Liitunud: N Mai 30, 2013 11:27
Asukoht:
Auto:

#9

Käisin Tartus Saabi esinduses. Lasin teha mootori diagnostika ja näitas ERG klapi viga. Kui küsisin näha paberit koos tehniliste andmetegea et saaksin seda remondimehele näidata, nad keeldusid.
Ütlesid ainult uue klapi hinna ja küsisid kas tellime kohe ära?
Tundub, et kui auto tossu välja ajab on kõige lihtsam öelda, et osta uus ERG.
Mulle selline suhtumine ei sobinud ja kõndisin sealt minema ning enam sinna minna ei kavatse.
Käisin ühes teises teeninduses, kus juhtmed taha visati. Ja ohhh imet ei näidanduki enam ERG klapi. Mingit viga ei näidanud.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14461
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Carring? Kahjuks Tartus muud variantipole. Ausaltöeldes, mingi paberi väljastamisest keeldumine on ikka eriti madal käitumine..:( (of course natuke oleks pidanud ju maksma selle eest) . Kui Tallinnasse asja, otsu ülejäänud asjapulgad üles. Ka siin sõna võtnud voodoo spetsid (T-ga algavad) aitavad sind.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
l2nku
Postitusi: 5
Liitunud: N Mai 30, 2013 11:27
Asukoht:
Auto:

#11

Raha ma maksin neile vastavalt hinnakirjale. mingi 30 euri oli äkki? Täpselt enam ei mäleta
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

EGR paneb selle mootori tossama küll,kui avatud asendis kinni kiilub. Selle eemaldamine on üpris töömahukas ja suletud konstruktsiooni tõttu ei saa seda eriti puhastada/määrida. Levinuim tossu põhjustaja on ebatihe karterituulutus.
Vasta