Saab 900 Aero, 1989 (MY90), teager (MÜÜDUD!)
Nii, siin järjekordne tõestus, et saabism on väga ohtlik ning süvenev haigus; vaese teager'i hallid ajurakud ei saa muidu rahu, kui peavad kuulma turbo vilinat.
Pärast tonnise ostu mõnda aega kõik ilus ja rahulik, siis aga seoses töökoha vahetusega sai selgeks, et peres ühest autost ei piisa. Mu tonnisel on suur igatsus enda juurte järgi, ning nii ta enamus ajast põrnitseb Tallinna Lennujaama aia taga enda suuremaid suguvendi ning õhtul toob mu kaasa koju.
Vaene teager aga jalamees... Kuni suvekokkutulekuni 2005. Siis sai tutvutud aljoga klassikuga ning salajane armastus puhkeski õide.
Kust aga saada kena klassikut? Eesti valik on väga kesine, seega tuli pilgud Saabide kodumaa poole pöörata. Õnneks meie mees juba Rootsis end kenasti sisse seadnud - palju tunnevad teda Pets'i nime all, teised aga Svenska Aeroplan AB'na. Kuna Pets Saabi'le oma kolm tilka verd juba ära andnud, siis oli ta rõõmuga nõus aitama.
Paraku, ega korralikud klassikud ka Rootsis puu otsas ei kasva... Selge oli ka see, et tonnine oli mingi lävepaku juba ette andnud ning nii oli pilk suunatud T16 Aero poole.
Pilk sai pidevalt, igapäevaselt hoitud erinevate Rootsi ajalehtede, portaalide, foorumite peal. Ilusaid isendeid oli, mõned ära peedistatud, mõndadele ei jõudnud jaole. Kuni... ühel pühapäeva hommikul leidsin Blocket'ist kuulutuse. Kähku sai Vägverket'ist üle kontrollitud - ja oligi pesueht T16 Aero!!! Kiiresti alarmeerisin Petsi, Pets omakorda võttis omaniku toru otsa. Oi seda närveerimist, omaniku telefon oli punane tol päeval...
Auto hind tõusis vahepeal algsest hinnast "keskmiseks" T16 Aero hinnaks...
Igatahes, Petsi veenmisoskused olid vägevad, kuulutus sai üleval olla ca 4-5h, siis võeti maha, ning Pets sõitis samal päeval veel masina järgi. Müügitehing toimus siiski järgmisel päeval, seejärel ootasime pabereid Vägverketist ning lõpuks asus kodanik teager laeva peale, et kohtuda enda rootsi armukesega.
Kohe kui auto Eestimaa pinnale jõudis, sai Talvekokkutulekule vuratud, ning seejärel ülevaatusele - läbis 1 väikse veaga - udutulede pirn ei põlenud :red:
Aga nüüd pärast pikka juttu masinast kah.
Tegu Saab 900 T16 Aero'ga, kuna peal automaatkast, siis maksimum kW tal pole, on ainult 118kW (160 hj).
Peal peaaaegu kõik lisad mis tollal saada oli (püsikiirusehoidja, elektriaknad, soojendusega elektripeeglid, elektriga katuseluuk, konditsioneer, esitulepesurid jne). Ainuke, millest puudust tunneb, on vaalasaba (Whaletail spoiler), aga väike luure juba käib.
Kaasa sai ka 15 tollised Aero veljed suvekummidega.
Masin väidetavalt kasutuses ühe perekonna käes, ehk siis kõik omanikud läbi aegade olid sama perekonnanimega. Lisaks omas see perekond Saabi esindust ning algusaegadel olevat masin olnud nn demoautoks. Mis aga kõige meeldivam - autole on tehtud kuni tänase päevani tehasehooldused ning hooldusraamatu numbrid vastavad odomeetri näidule - mis on ainult 146.000 km!!!
Kõik, kes kokkutulekul katsusid masinat, imestasid ka, et küllaltki korralikult säilinud.
Miinuseid masina juures ka ikka - juhiiste on väga korralikult ära rööveldatud, mäkerdan istmeid hetkel igasugu möginatega, aga ilmselt tuleb istmepadja nahk välja vahetada. Parempoolne tulekojamees töötab siis, kui tal parasjagu isu on, parempoolne peegli soojendus streigib. Ahjaa - ja roostest ei pääse ükski klassik, ükskõik kuidas teda läbi aegade on hoitud. Küll väliselt on vähe näha, aga pagasnikus ja tagaistme alt tuleb ikka nähtavale küll.
Siinkohal tahan tänada Pets'i, kelleta puhastverd Aero ostmine oleks olnud võimatu :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:
Kui meil tekib korralik klubi, siis Pets tuleks kohemaid selle auliikmeks kinnitada.
Tänud ka aljoga'le ning Cyber'ile, keda ma enda küsimustega pidevalt tüütasin (ja ka edasi tüütan)
Täna õnnestus siis masin lõpuks Rootsi maanteetolmust puhtaks pesta ning jõudsin enne päikseloojangut mõned pildid klõpsutada.
terv, teager
EDIT: Lisasin pildi armatuurist - see ehtne saabilik õdus valgustus.
EDIT 21-23.04.2006: Pesupäev
Tõstsin katuseluugi lüliti käigukangi juurest teiste lülitite juurde ümber; hulga mugavam käsitseda, ei pea küürutama. Juhe oli täpselt õige pikkusega, vaid teise suunda tuli keerata Lisaks ilukork lülititeblokist sobis väga hästi ROOF'i korgiks :)
Lennuki kokpit :)
Mootorist kah üks pilt
Pärast tonnise ostu mõnda aega kõik ilus ja rahulik, siis aga seoses töökoha vahetusega sai selgeks, et peres ühest autost ei piisa. Mu tonnisel on suur igatsus enda juurte järgi, ning nii ta enamus ajast põrnitseb Tallinna Lennujaama aia taga enda suuremaid suguvendi ning õhtul toob mu kaasa koju.
Vaene teager aga jalamees... Kuni suvekokkutulekuni 2005. Siis sai tutvutud aljoga klassikuga ning salajane armastus puhkeski õide.
Kust aga saada kena klassikut? Eesti valik on väga kesine, seega tuli pilgud Saabide kodumaa poole pöörata. Õnneks meie mees juba Rootsis end kenasti sisse seadnud - palju tunnevad teda Pets'i nime all, teised aga Svenska Aeroplan AB'na. Kuna Pets Saabi'le oma kolm tilka verd juba ära andnud, siis oli ta rõõmuga nõus aitama.
Paraku, ega korralikud klassikud ka Rootsis puu otsas ei kasva... Selge oli ka see, et tonnine oli mingi lävepaku juba ette andnud ning nii oli pilk suunatud T16 Aero poole.
Pilk sai pidevalt, igapäevaselt hoitud erinevate Rootsi ajalehtede, portaalide, foorumite peal. Ilusaid isendeid oli, mõned ära peedistatud, mõndadele ei jõudnud jaole. Kuni... ühel pühapäeva hommikul leidsin Blocket'ist kuulutuse. Kähku sai Vägverket'ist üle kontrollitud - ja oligi pesueht T16 Aero!!! Kiiresti alarmeerisin Petsi, Pets omakorda võttis omaniku toru otsa. Oi seda närveerimist, omaniku telefon oli punane tol päeval...
Auto hind tõusis vahepeal algsest hinnast "keskmiseks" T16 Aero hinnaks...
Igatahes, Petsi veenmisoskused olid vägevad, kuulutus sai üleval olla ca 4-5h, siis võeti maha, ning Pets sõitis samal päeval veel masina järgi. Müügitehing toimus siiski järgmisel päeval, seejärel ootasime pabereid Vägverketist ning lõpuks asus kodanik teager laeva peale, et kohtuda enda rootsi armukesega.
Kohe kui auto Eestimaa pinnale jõudis, sai Talvekokkutulekule vuratud, ning seejärel ülevaatusele - läbis 1 väikse veaga - udutulede pirn ei põlenud :red:
Aga nüüd pärast pikka juttu masinast kah.
Tegu Saab 900 T16 Aero'ga, kuna peal automaatkast, siis maksimum kW tal pole, on ainult 118kW (160 hj).
Peal peaaaegu kõik lisad mis tollal saada oli (püsikiirusehoidja, elektriaknad, soojendusega elektripeeglid, elektriga katuseluuk, konditsioneer, esitulepesurid jne). Ainuke, millest puudust tunneb, on vaalasaba (Whaletail spoiler), aga väike luure juba käib.
Kaasa sai ka 15 tollised Aero veljed suvekummidega.
Masin väidetavalt kasutuses ühe perekonna käes, ehk siis kõik omanikud läbi aegade olid sama perekonnanimega. Lisaks omas see perekond Saabi esindust ning algusaegadel olevat masin olnud nn demoautoks. Mis aga kõige meeldivam - autole on tehtud kuni tänase päevani tehasehooldused ning hooldusraamatu numbrid vastavad odomeetri näidule - mis on ainult 146.000 km!!!
Kõik, kes kokkutulekul katsusid masinat, imestasid ka, et küllaltki korralikult säilinud.
Miinuseid masina juures ka ikka - juhiiste on väga korralikult ära rööveldatud, mäkerdan istmeid hetkel igasugu möginatega, aga ilmselt tuleb istmepadja nahk välja vahetada. Parempoolne tulekojamees töötab siis, kui tal parasjagu isu on, parempoolne peegli soojendus streigib. Ahjaa - ja roostest ei pääse ükski klassik, ükskõik kuidas teda läbi aegade on hoitud. Küll väliselt on vähe näha, aga pagasnikus ja tagaistme alt tuleb ikka nähtavale küll.
Siinkohal tahan tänada Pets'i, kelleta puhastverd Aero ostmine oleks olnud võimatu :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:
Kui meil tekib korralik klubi, siis Pets tuleks kohemaid selle auliikmeks kinnitada.
Tänud ka aljoga'le ning Cyber'ile, keda ma enda küsimustega pidevalt tüütasin (ja ka edasi tüütan)
Täna õnnestus siis masin lõpuks Rootsi maanteetolmust puhtaks pesta ning jõudsin enne päikseloojangut mõned pildid klõpsutada.
terv, teager
EDIT: Lisasin pildi armatuurist - see ehtne saabilik õdus valgustus.
EDIT 21-23.04.2006: Pesupäev
Tõstsin katuseluugi lüliti käigukangi juurest teiste lülitite juurde ümber; hulga mugavam käsitseda, ei pea küürutama. Juhe oli täpselt õige pikkusega, vaid teise suunda tuli keerata Lisaks ilukork lülititeblokist sobis väga hästi ROOF'i korgiks :)
Lennuki kokpit :)
Mootorist kah üks pilt
üks asi veel, et mul ka väljast oli enamvähem rooste poolest, kuid kui ukse pealt selle plastik karbi lahti kiskusin, siis ilusa pleki asemel nägin läbi pruuni äärtega augu akna liikumise mehhanisme Niiet kui eestimaa soolastele teedel sõitma hakkad, siis soe soovitus suureks eeltöötluseks ükskõik mis möginaga.
Algselt postitas: djk
kojameeste relee tahav armatuuri all vahetamist
Ohoh, ma ei peagi 2,2K välja käima kojamehe mootori eest?
Algselt postitas: djk
üks asi veel, et mul ka väljast oli enamvähem rooste poolest, kuid kui ukse pealt selle plastik karbi lahti kiskusin, siis ilusa pleki asemel nägin läbi pruuni äärtega augu akna liikumise mehhanisme Niiet kui eestimaa soolastele teedel sõitma hakkad, siis soe soovitus suureks eeltöötluseks ükskõik mis möginaga.
Ukseääred olid juba vahetatud kuskil 2000 kandis, kuid juba paistab rooste seestpoolt. Kindel mõte on küll auto suvel ribadeks kistuda ning viimanegi rooste välja juurida :gun:
terv, teager
Õnnitlused ja nael kummi !
Lennuk on kompu ja pildid ka head. Tõsine kapitalimahutus ikka.
Seda ma vaatasin kokkutuleku piltide peal, et seni veel siinmail nägematta-tutvustamatta hele kupee ja kuigi keegi isegi kusagil mainis sinu uue kallima suhtes midagi, siis ikka ei osanud ma neid kahte asja kokku viia, et see auto just seesama ongi. Nüüd vaatasin pildid veelkord üle ja ennäe rootsi numbridki veel küljes tol hetkel.
Head Aeroajastu jätku !
Lennuk on kompu ja pildid ka head. Tõsine kapitalimahutus ikka.
Seda ma vaatasin kokkutuleku piltide peal, et seni veel siinmail nägematta-tutvustamatta hele kupee ja kuigi keegi isegi kusagil mainis sinu uue kallima suhtes midagi, siis ikka ei osanud ma neid kahte asja kokku viia, et see auto just seesama ongi. Nüüd vaatasin pildid veelkord üle ja ennäe rootsi numbridki veel küljes tol hetkel.
Head Aeroajastu jätku !
Kui auto puhtaks SAAB, siis ikka teine tera kohe, kokkutulekul ma ei olnud pooltki nii kade kui praegu.
Palju kihutavaid miile minugi poolt
See rooste väljajuurimise jutt ei pea päris paika, õhukesest autoplekist seda sajaprotsendiliselt kätte ei saa, selle vastu aitavad muud vahendid. Vanu saabe aitan hea meelega.
Palju kihutavaid miile minugi poolt
See rooste väljajuurimise jutt ei pea päris paika, õhukesest autoplekist seda sajaprotsendiliselt kätte ei saa, selle vastu aitavad muud vahendid. Vanu saabe aitan hea meelega.
-
- Postitusi: 23
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 22:29
- Asukoht:
- Auto:
Mina ei tea midagi!:cool:
Sai siis nädalavahetusel tehtud suurem auto küürimine, reedel pesin (ca 1-1,5h) ning laupäeval poleerisin 2 erineva terasuuruse pastaga ning lõpuks ka vahatasin (Nanowax). Kokku läks laupäeval aega operatsiooni peale ca 9h :freak:
Tulemus on hea, kui mitte just super. Iga uue poleerkihiga tuli suust uus "ooooo" ning vaha peale kandes lõpuks pidi nentima, et vahaks oleks võinud olla ükskõik mis mögin, paremaks ta auto välimust enam ei teinud.
Vaha kiituseks peab siiski ütlema, et lihtne oli peale kanda, ajasid laiali (selline vastik rasvane löga), eriti vaeva nühkimisega ei näinud, lasid kuivada tal tsipa ja siis lapiga eemaldasid jäägid (svamm ning lapp olid kaasas pakendis). Veel vaha kiituseks, et sõites klaasipesuvedeliku piisad kadusid imekähku pinna pealt, jälgegi jätmata. Ahjaa, kummipindasid on see vaha nagu loodud uuendama.
Vähemalt nüüd, kui kapott lahti on, saab enda sealt kui peeglist vaadata :thumb:
EDIT: Pildid on mu esimese postituse juures
terv, teager
Tulemus on hea, kui mitte just super. Iga uue poleerkihiga tuli suust uus "ooooo" ning vaha peale kandes lõpuks pidi nentima, et vahaks oleks võinud olla ükskõik mis mögin, paremaks ta auto välimust enam ei teinud.
Vaha kiituseks peab siiski ütlema, et lihtne oli peale kanda, ajasid laiali (selline vastik rasvane löga), eriti vaeva nühkimisega ei näinud, lasid kuivada tal tsipa ja siis lapiga eemaldasid jäägid (svamm ning lapp olid kaasas pakendis). Veel vaha kiituseks, et sõites klaasipesuvedeliku piisad kadusid imekähku pinna pealt, jälgegi jätmata. Ahjaa, kummipindasid on see vaha nagu loodud uuendama.
Vähemalt nüüd, kui kapott lahti on, saab enda sealt kui peeglist vaadata :thumb:
EDIT: Pildid on mu esimese postituse juures
terv, teager
Pole tükk aega saanud klassikuga tegeleda, kuna tonnine pidevalt streigib, siis klassik vähemalt usaldusväärne ning töötab, siis kui vaja. Seega on ta pidevalt sõidus...
Aga vahel saab siiski nokitseda, vaakumvoolikud asendatud silikoonvoolikutega, sellised ilusad sinised :red:
Lisaks siis täna viskas kopa ette klassiku kehv boost ning poosin wastegate peaaegu kinni.
Tulemuseks parem minek esimese käiguga, pöörded hüppavad kohe 2K peale ning turbo jõudlus jõuab ka kiiremini järgi.
Teise-kolmanda käiguga sõitmisest ei räägigi, pärast kicdowni tegemist järgneb turbo pöördesse minek, masin sõna otseses mõttes sööstab edasi, peagi nool kollase-punase joone ületanud ning sõber cutoff astub vahele :head: :angry:
Varasemad mõõtmised on näidanud, et 1.2 bari juures cutoff veel ei tülitanud, seega peaks rõhku olema piisavalt ja rohkemgi... turbo purustamiseks :drink:
terv, teager
Aga vahel saab siiski nokitseda, vaakumvoolikud asendatud silikoonvoolikutega, sellised ilusad sinised :red:
Lisaks siis täna viskas kopa ette klassiku kehv boost ning poosin wastegate peaaegu kinni.
Tulemuseks parem minek esimese käiguga, pöörded hüppavad kohe 2K peale ning turbo jõudlus jõuab ka kiiremini järgi.
Teise-kolmanda käiguga sõitmisest ei räägigi, pärast kicdowni tegemist järgneb turbo pöördesse minek, masin sõna otseses mõttes sööstab edasi, peagi nool kollase-punase joone ületanud ning sõber cutoff astub vahele :head: :angry:
Varasemad mõõtmised on näidanud, et 1.2 bari juures cutoff veel ei tülitanud, seega peaks rõhku olema piisavalt ja rohkemgi... turbo purustamiseks :drink:
terv, teager
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Klassiku overboost switch tuleb lihtsalt vahel ära võtta..:P Ongi kogu ooper. Üldiselt peaks ettevaatlik olema sellega, et segu väga lahjaks ei läheks sul, lased veel mootori enne laiali, kui turbo. Või panid nii jäigad vedrud, et enam üldse lahti ei lasta WG-d?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kui vedrud liiga vinged paned, siis ei tee APC ka miskit. Lased mootori detoneerima ja siis on pilpad taga. APC võib ju tahta sul WG avada, aga vedrud hoiavad kinni ikka.
Kui sul mingi normaalne manokas on, siis võiksid proovida palju sul base boost sealt tuleb. APC klapi pealt pistik lahti ja ongi base boosti peal. Enam-vähem nii peaks olema, et base boost on pool APC-ga väljameelitatavast rõhust. Kui sul seal juba 1.2 peal cutoff tuleb, siis on base boost juba 0.6 vähemalt. See on pisut vähem, kui tehasesettingus koos APC-ga (vist). Selliste rõhkudega pead hakkama juba suurema rõhuga FPR-i, ehk ka pihustite ja teiste fuel mappide peale mõtlema. Oli sul seal LH 2.2 või 2.4?? 2.2 jaoks on netis editor olemas..;) Ja kui küsida, siis ka erinevaid mappe.
Kui sul mingi normaalne manokas on, siis võiksid proovida palju sul base boost sealt tuleb. APC klapi pealt pistik lahti ja ongi base boosti peal. Enam-vähem nii peaks olema, et base boost on pool APC-ga väljameelitatavast rõhust. Kui sul seal juba 1.2 peal cutoff tuleb, siis on base boost juba 0.6 vähemalt. See on pisut vähem, kui tehasesettingus koos APC-ga (vist). Selliste rõhkudega pead hakkama juba suurema rõhuga FPR-i, ehk ka pihustite ja teiste fuel mappide peale mõtlema. Oli sul seal LH 2.2 või 2.4?? 2.2 jaoks on netis editor olemas..;) Ja kui küsida, siis ka erinevaid mappe.
Pole veel näinud vedrusid,mida ülelaadimisrõhk lahti ei suudaks suruda.Isegi siis,kui katseliselt 2 mehe jõul tõmmatavad vedrud panin,suruti need 0,7bar. juures lahti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: farmacoma
kus sa need vedrud said? ja kas nüüd viliseb?
Vilises klassik juba enne vedrutamist :P
Vedrudega on ilge jama, sõitsin läbi kõik ehituskauplused, mida Tallinnas võib leida, lootusetu.
Viimases hädas tuli meelde naabrimees, kellel igasugu träna leidub, seal said päris korralikud vedrud, kuid paistab, et liiga jäigad.
Vaatab, ehk leiab midagi lõdvemat sinna vahele
terv, teager