tonnine käivitub külmaga kehvasti

Tonnised ja nende mured
Vasta
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

Huvitav, millest see tuleb, et eriti külmade ilmade puhul (-14 ja alla) tahab mootor enne käivitumist kuidagi kauem ketramist? Soojemate ilmadega läheb hommikul suht kiiresti käima, kuid külmaga tuleb ikka päris pikalt (võibolla isegi mitu tsüklit) käiata.
Nende -20 ilmadega oli isegi nii, et tõstsin laetud aku peale ja siis ka ei tahtnud nagu minna mistõttu arvan, et asi pole akus.
Kas järsku Pensupumbas on mingid vaigud nii külmad ja tahked, et see ei suuda oma tööd teha? Või on järsku IAC klapp sodi (õli, pigi) liialt täis ja ei saa väga külmade ilmadega normaalselt liikuda? IAC klapi puhastasin küll peale neid käredaid külmasid, kuid tõsist leotuspesu (nagu qdwin tegi) ma sellele ei teinud.

Kas jama võib olla ka küünaldest, mis vahetust ootavad. Mõne tuhande km pärast on õlivahetus ees, siis vahetan ka küünlad.

Üleüldse läheb mu saab suht s*tasti käima (võreldes teiste markidega). Noh, et poolest pöördest ei lähe, aga selle vabandab osaliselt välja see, et pensupump hakkab lööma alles siis, kui vänt pöörleb.

EDIT: leidsin ühe vana teema, kuid lahendust sealt välja võluda ei oska:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=345
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

tonnise trionic ei lase pumpa kohe käima,sellest ka viivitus
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: Trionic
tonnise trionic ei lase pumpa kohe käima,sellest ka viivitus

See viivitus ei tohiks küll temperatuurist sõltuda? Mul on VÄGA külmaga seis eriti nutune. Tahab ikka PÄRIS pikalt ketramist. Seevastu soojema ilmaga on käivitusaeg kordades lühem.
Järsku on asi ikka akus? Võibolla ei suuda see lihtsalt piisavalt voolu enam välja anda. Et kestab küll kaua, kuid voolud on väikesed?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

alusta ikka kyynalde vaatamisest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

Akuga on lihtne, kui starterit jaksab vedada - läheb ka käima. Muidugi kui küünalde sädevahe (peab olema 1,0mm) on suureks läinud ja nad lisaks vanad ja väsinud, on käivitus raske.
Ausalt öeldes peale aku vahetust ja sädevahe reguleerimist on minu oma käivitus ka preaegu pikk. Ja häirib et see kestvus on alati erinev, selgus et mingil põhjusel ei lähe bensiini rõhk üles
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: qdwin
Ja häirib et see kestvus on alati erinev, selgus et mingil põhjusel ei lähe bensiini rõhk üles

Aga järsku on sinu puhul asi siiski halvasti "registreerivas" vända anduris?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: qdwin
Ja häirib et see kestvus on alati erinev, selgus et mingil põhjusel ei lähe bensiini rõhk üles

Aga järsku on sinu puhul asi siiski halvasti "registreerivas" vända anduris?

Qdwinil pump saab voolu ka mittekäivitamise ajal:o
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#8

Kui hästi järgi mõelda siis aeganõudva käivitumise järel tõusevad tühikäigu pöörded üsna kõrgele ning mootor on rahutu päris kaua aega.
Ja veel, kord on tegelik bensiini kulu linnas ca 15 ja siis vahest isegi alla 13, sõidustiil ja tingimused suht sarnased.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#9

kütuse- ja/või õhufilter?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: NO FEAR
kütuse- ja/või õhufilter?

Kütusefilter, mnjaa, peab mõtlema. Õhufilter saab regulaarselt õlivahetustega vahetatud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Enamusel minu klientidel(tonnised ja uuemad)jääb enamasti bensufilter vahetamata,kuna ükski tõstuk ei võimalda lihsate vahenditega seda teha.
Mr.Qdwini oma sai kap.rem. käigus vahetatud.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#12

vanematel tonnistel on hea filtrit vahetada, see neil mootoriruumis aku kõrval.
Vasta