Saab 900i -› T , 1990, realrainer (endine yksheikki (endine ivomets'a masin))
Vahel harva juhtus nii, et maanteel maksimaalselt kiirendades kippus mootor vahele jätma. Põhjusena kahtlustasin süütesüsteemi, mis oli üsna kulunud ilmega. Mis seal ikka, külaskäik poodi ja uutele jubinatele tellimus sisse. Paari päeva möödudes, kui tellitu kätte sain, läksid autole külge uued küünlad (NGK Platinum), juhtmed, rootor ja jagajakaas. Veel ei ole maanteele jõudnud, et katsetada, kas sellest oli abi.
Lisaks vaatasin, et õhufilter ei ole enam esimeses nooruses ja tahtsin ka selle ära vahetada. Sellega aga tekkis probleem. Aasta arvu järgi läheb ümmargune ja madal, minul aga on küljes sama läbimõõduga ümmargune, aga poole pikem filter, millel ei ole ühtegi kirja peal. Varuosakataloogide järgi oli see täielik mõistatus, sest nii pikka, nagu mul, nagu ei olegi olemas, küll aga võib saada veelgi lühemat. Lõpuks, pärast pikka kaevamist selgus, et see kuulub viimase otsa klassikule pärast 1990. Ivomets on kapoti alla üsna mitmelt autolt juppe sobitanud Hinnakäärid on ka mõnusad. Lühike junn maksab 6€ kopikatega, pika eest küsitakse üle 30€. Hetkel jäi see ostmata.
Saabi ostust alates on mul pagasnikus kaasa sõitnud värske õli, mis käib käigukasti sisse. Kuna auto juba garaažis kanali peal oli, läks ka see lõpuks vahetusse. Käiguvahetus läks märksa sujuvamaks küll.
Järgmisel kuul tahaks ära vahetada mootoriõli ja remontida kesklukublokki - kõrvalistuja uks ei toimeta üldse ja pagasniku lukule jõuab ka ainult vahelduvvool, vahel on ja vahel ei ole. Lisaks tuleb tähelepanu pöörata esisillale, Eesti teed saavad jagu ka klassikust, mille puksimajandus peaks keskmisest tugevam olema. Ühesõnaga välimised rooliotsad on otsas omadega.
Üks natuke tüütu anomaalia on ka autol: natukese kõvemini kiirendades (näiteks start foori tagant) käiguvahetuseks gaasi lahti lastes kukuvad mootoripöörded korraks väga madalale. Paaril korral on ta sellepärast ka välja surnud. Muidu on nagu tühikäik korras. Mis võiks olla selle asja põhjustaja ja kuidas seda likvideerida?
Lisaks vaatasin, et õhufilter ei ole enam esimeses nooruses ja tahtsin ka selle ära vahetada. Sellega aga tekkis probleem. Aasta arvu järgi läheb ümmargune ja madal, minul aga on küljes sama läbimõõduga ümmargune, aga poole pikem filter, millel ei ole ühtegi kirja peal. Varuosakataloogide järgi oli see täielik mõistatus, sest nii pikka, nagu mul, nagu ei olegi olemas, küll aga võib saada veelgi lühemat. Lõpuks, pärast pikka kaevamist selgus, et see kuulub viimase otsa klassikule pärast 1990. Ivomets on kapoti alla üsna mitmelt autolt juppe sobitanud Hinnakäärid on ka mõnusad. Lühike junn maksab 6€ kopikatega, pika eest küsitakse üle 30€. Hetkel jäi see ostmata.
Saabi ostust alates on mul pagasnikus kaasa sõitnud värske õli, mis käib käigukasti sisse. Kuna auto juba garaažis kanali peal oli, läks ka see lõpuks vahetusse. Käiguvahetus läks märksa sujuvamaks küll.
Järgmisel kuul tahaks ära vahetada mootoriõli ja remontida kesklukublokki - kõrvalistuja uks ei toimeta üldse ja pagasniku lukule jõuab ka ainult vahelduvvool, vahel on ja vahel ei ole. Lisaks tuleb tähelepanu pöörata esisillale, Eesti teed saavad jagu ka klassikust, mille puksimajandus peaks keskmisest tugevam olema. Ühesõnaga välimised rooliotsad on otsas omadega.
Üks natuke tüütu anomaalia on ka autol: natukese kõvemini kiirendades (näiteks start foori tagant) käiguvahetuseks gaasi lahti lastes kukuvad mootoripöörded korraks väga madalale. Paaril korral on ta sellepärast ka välja surnud. Muidu on nagu tühikäik korras. Mis võiks olla selle asja põhjustaja ja kuidas seda likvideerida?
Platinum küünal ei sobi kohe mitte sellele mootorile.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
16v turbole käivad BCP 7 EVX
Aga igaks juhuks küsin, et mida need valed küünlad teha võivad mootorile? Praegustel on kuumuse number sama, mis saabu poolt öeldutel, 7 ja mootori töös ka midagi valesti ei ole, aga mis võib juhtuda?
ära vahetan and ikka õigete vastu, aga hea oleks teada
ära vahetan and ikka õigete vastu, aga hea oleks teada
Pikk tööpäev seljataga. Uued õiged küünlad pandud, bensiini filter uus pandud, välised rooliotsad uued, salongis palju nuppude-lülitite pirne ära vahetatud, istmesoojenduse releed kohendatud. Pusitud sai ka kapoti kallal, kus üks üks juhtrull kippus siinist mööda minema. Nüüd jookseb ilusti. Kõige viimaks on jälle tööle õpetatud kõrvalistuja poolse ukse kesklukumootor. Pagasnikuga ei osanud midagi teha, sest see on hetkel töötamise režiimis. Kui kuller lõpuks ka minu ukse taha satub, siis leiab tellitud uus õhufilter ka omale koha.
Aga sellega ei saanud auto nii korda, kui tahaks. Mootoriõli vahetus jääb siiski järgmisse kuusse, kõike lihtsalt ei jõua korraga teha. Tänase töö käigus selgus, et ka sisemised rooliotsad on läbi. Mõranenud on mõlemad pooltelje välimised kaitsekummid. Oma järjekorda ootab ka jahutussüsteem (tundub, et veepump ilmutab esimesi väsimusmärke) ja rihmad.
Aga sellega ei saanud auto nii korda, kui tahaks. Mootoriõli vahetus jääb siiski järgmisse kuusse, kõike lihtsalt ei jõua korraga teha. Tänase töö käigus selgus, et ka sisemised rooliotsad on läbi. Mõranenud on mõlemad pooltelje välimised kaitsekummid. Oma järjekorda ootab ka jahutussüsteem (tundub, et veepump ilmutab esimesi väsimusmärke) ja rihmad.
Üks tööpäev taas seljataga ja on, mida remondipäevikuks saanud klassikuteemasse kirjutada. Täna läksid külge uued sisemised rooliotsad ja sellega seoses tuli ka kohustuslik silla reguleerimine. Vahetatud mootoriõli. Korrastatud sai ka salongivalgust, mis uksi avades vahel töötas, vahel mitte. Nüüd valgustab nagu ette nähtud.
Varasemas postituses jutuks olnud vahelejätmine kõvema kiirendusega leidis tõepoolest lahenduse süütesüsteemi ja filtrite vahetusest. Ühesõnaga, esmaspäeval lähevad suverehvid alla ja muudkui aga vajuta. Vägev on :head:
Varasemas postituses jutuks olnud vahelejätmine kõvema kiirendusega leidis tõepoolest lahenduse süütesüsteemi ja filtrite vahetusest. Ühesõnaga, esmaspäeval lähevad suverehvid alla ja muudkui aga vajuta. Vägev on :head:
Vanale autole ei meeldi Eesti teed eriti. Aukudest läbi sõites hakkas üha enam eestotsast kobinat kostuma. Kuni üleeilseni. Vahetusse läksid juhipoolne amordi (alumine) puks, millest ei olnud enam suurt midagi alles ja kõrvalistuja poolelt šarniir. Tuli veel ka pingutada käsipidurit, mis takistas vaba veeremist, aga paigal enam autot hoida ei suutnud. Need toimingud tehtud, käisin ära ülevaatusel kus auto igati hea tervise juures olevaks tunnistati.
Vahepeale üks kevadine pilt ka.
Vahepeale üks kevadine pilt ka.
Täna põhjustas mu Saab halva üllatuse. Maanteel teisest liiklejast möödasõidu kiirendusel käis äkitselt kapoti alt üks "plupsti" sarnane heli ja hetkega oli igasugune jõud kadunud. Möödasõit tuli katkestada ja see manööver kujunes üsna ohtlikuks, sest minu seljataga olev auto oli ka mulle kohe järele tulnud möödasõidule. Õnneks laabus kõik liikluse poole pealt hästi. Lisaks jõuetusele puterdas mootor ja tühikäik ka puudus. Kuna aga ühtegi hoiatustuld armatuuris ei süttinud, ühtlast rahulikku käiku hoides mootor küll jõnksutas, aga siiski töötas normaalselt, turbo elust lahkumisega kaasnevat suitsupilve sumbutajast ei järgnenud (millest võis järeldada, et on terve) ja Tartusse oli jäänud vaid 10km, siis otsustasin linna piirile ära longata. Kui autot korda ei saa, on hiljem vähem jalutamist.
Õnneks osutus viga kergesti lahendatavaks. Ära oli tulnud sisselaske kollektori peal olev vaakumite jagaja (täpsemat nime ei oska anda, pilt sellest kaasa). Kes aga oskab öelda, miks see lahti tuli? On väga halb, kui see junn koguaeg eemalduma hakkab.
Praegu ka ei tea, kas asi on kuumas ilmas või milleski muus, aga pärast selle junni tagasi panekut puudub kiirendades selline tõmme, nagu varem. Kõik nagu töötaks, hääle järgi läheb turbo ka pöördesse aga midagi ei juhtu, rõhukella ei ole. Kontrollisin ka kõik ülejäänud vaakumvoolikud visuaalselt üle ja paistsid olema korras. Öösel, kui ilm jahedam ja auto ka maha jahtunud, lähen ja katsetan maanteel, eks siis paistab...
Õnneks osutus viga kergesti lahendatavaks. Ära oli tulnud sisselaske kollektori peal olev vaakumite jagaja (täpsemat nime ei oska anda, pilt sellest kaasa). Kes aga oskab öelda, miks see lahti tuli? On väga halb, kui see junn koguaeg eemalduma hakkab.
Praegu ka ei tea, kas asi on kuumas ilmas või milleski muus, aga pärast selle junni tagasi panekut puudub kiirendades selline tõmme, nagu varem. Kõik nagu töötaks, hääle järgi läheb turbo ka pöördesse aga midagi ei juhtu, rõhukella ei ole. Kontrollisin ka kõik ülejäänud vaakumvoolikud visuaalselt üle ja paistsid olema korras. Öösel, kui ilm jahedam ja auto ka maha jahtunud, lähen ja katsetan maanteel, eks siis paistab...
Eks rõhk läks liiga suureks ja see kumm seal vana ja väsinud. Peaksid ära vahetama selle punni. Ma ise silikoonisin kinni aga ta ei pruugi jääda. Mul lendas ükskord samasuguses olukorras turbost tulev lõdvik lahti tsipa suurema susinaga aga tulemus oli sama.
Väheses kiirendusvõimes oligi tõenäoliselt süüdi kuum ilm, mis eriti annab tunda linnavahel, kus autode kiirused väikesed ja õhk väga majade vahel ei liigu. Öösel maanteel katsetades töötas kõik nii nagu peab. Hoia ainult mütsi kinni :head:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Hoia piip ja prillid ikka! :thumb:
aga seda junni võid ju ka Carringust küsida. ma vahetaks igaks lolliks juhuks ära.
aga seda junni võid ju ka Carringust küsida. ma vahetaks igaks lolliks juhuks ära.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Carringust ja veel mõndadest varuosapoodidest käisin uurimas ja selgus, et neid kummijunne enam ei toodeta, ka laod on nendest tühjad. Nende punnide järele tekkis aga vägagi vajadus, kui ükspäev üllatas auto puuduliku tühikäigu, jõnksutamise ja rohke sinise suitsuga sumbutajast. Neid punne kontrollides selgus, et kõik kolm (kolm täpselt ühesugust punni sisselaske küljes, vaakumite jagaja, pidurivõimendi, karteri tuulutus) on omadega otsas, käisid üsna vabalt oma psesas ja mingist vaakumist pole juttugi. Leidsin ka ühe vooliku, millel ots oli lõhenenud ja seetõttu ära tulnud oma kohalt. Tihendasin need punnid silikooniga, korrastasin vooliku ja kõik on jälle nagu peab, suits kadunud ja tühikäik korras. Külma mootoriga käiku vahetades mingi imelik jõnksutamine on jäänud, soojalt on võimalik õnneks ühtlaselt sõita.
Eile keerasin lõpuks uue veepumba külge. Pump oli küll heas korras, aga tihend oli otsas, mistõttu auto kõhualune koguaeg märg. Pumba vahetamiseks tuli rihmad ka maha võtta ja ei hakanud enam vanu tagasi panema, said needki uued. Kui jahutusvedelikku välja lastes paisupaagi sisse vaatasin, nägin et see on kaetud korraliku lögakihiga. Midagi, paak maha ja pesin sellegi puhtaks. Loomulikult läks sisse värske jahutusvedelik.
Eile keerasin lõpuks uue veepumba külge. Pump oli küll heas korras, aga tihend oli otsas, mistõttu auto kõhualune koguaeg märg. Pumba vahetamiseks tuli rihmad ka maha võtta ja ei hakanud enam vanu tagasi panema, said needki uued. Kui jahutusvedelikku välja lastes paisupaagi sisse vaatasin, nägin et see on kaetud korraliku lögakihiga. Midagi, paak maha ja pesin sellegi puhtaks. Loomulikult läks sisse värske jahutusvedelik.
August on autoremondikuu. Aga mina näen nüüd märksa paremini, kuhu sõidan :drive:
Uus pronksitooni tuuleklaas ees ja pilt märksa selgem. Ühtlasi sai ka suvise kuumaline tulemusel kerele tekkinud pigi korralikult maha pestud.
Uus pronksitooni tuuleklaas ees ja pilt märksa selgem. Ühtlasi sai ka suvise kuumaline tulemusel kerele tekkinud pigi korralikult maha pestud.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Vahi vahi, siis Carring valetas mulle, et enam kuskil ei ole. Kui tulen Tallinnasse, sõidan läbi :)
Carringiga saab kohati üldse nalja, varsti kirjutan saagast kuidas küsisin neil 5 kuu jooksul 3 korda samale jupile hinda ja iga kord erines see kardinaalselt, lõplik hind tuli -60% algselt küsitust lausa :D
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Seoses kiire ajaga tööl nädal aega Saabiga ei sõitnud ja tänase päeva uudis oli, et aku on ära surnud. Kuna juba varem tundus külmkäivitus tavalisest raskem, siis pikka juttu polnud. Poodi, uus Exide 64Ah aku peale ja sõit võib jätkuda :drive:
Kuna nüüd oli põhjust siia teemasse kirjutada, siis vastan ka Sulle. Kirjutasn ju, et Carring ütles, et kuskil ei ole, mitte, et neil ei ole. :eureka: Oletasid siis valesti või ma ka ei tea.
Aga see polegi oluline. Tähtis on see, et need junnid on Troostist ära ostetud ja autol küljes.
See on küll näotu lugu, et Carring Troosti laoseisu ei tea :wtf:
Kuna nüüd oli põhjust siia teemasse kirjutada, siis vastan ka Sulle. Kirjutasn ju, et Carring ütles, et kuskil ei ole, mitte, et neil ei ole. :eureka: Oletasid siis valesti või ma ka ei tea.
Aga see polegi oluline. Tähtis on see, et need junnid on Troostist ära ostetud ja autol küljes.
Pärast junnide vahetust ei olnud mootor ikkagi korras. Puterdas, jõnksutas, tühikäik toimetas omapäi jne. Novembri algul tuli ette võtta käik Trionicu juurde, kes auto terveks ravis. Vahetusse läks bypass klapp, peotäis vaakumvoolikuid, kohendatud wastegate'i ja puhastatud tühikäigumootor. Nüüd töötab, nagu peab.
Sellega remondisaaga aga ei lõppenud, täna läksid vahetusse mõlemad esimesed rattalaagrid ja sellega koos ka mõlema poole ülemised šarniirid.
Teha on veel palju, et Saab väga hea saaks: Trionic tuvastas lõtku ka ühes alumises šarniiris, veovõllide tolmukatted on mõrased, amordipuksid vajavad vahetust. Lisaks tahaks teha pidurite parendamise ja vahetada esipidurid Tonnise omade vastu. Tulede kojamehe mootorid vajavad mõlemad vahetust. Ripplae tahaks likvideerida. Lisaks on aeg õli vahetuseks.
See kõik saab tehtud aga kevadel esimese asjana enne sõitma hakkamist, sest tänasest läks auto garaaži talvituma.
Sellega remondisaaga aga ei lõppenud, täna läksid vahetusse mõlemad esimesed rattalaagrid ja sellega koos ka mõlema poole ülemised šarniirid.
Teha on veel palju, et Saab väga hea saaks: Trionic tuvastas lõtku ka ühes alumises šarniiris, veovõllide tolmukatted on mõrased, amordipuksid vajavad vahetust. Lisaks tahaks teha pidurite parendamise ja vahetada esipidurid Tonnise omade vastu. Tulede kojamehe mootorid vajavad mõlemad vahetust. Ripplae tahaks likvideerida. Lisaks on aeg õli vahetuseks.
See kõik saab tehtud aga kevadel esimese asjana enne sõitma hakkamist, sest tänasest läks auto garaaži talvituma.
Selles neljandas šarniiris otsest lõtku ei olnud, muidu oleksin pidanud Eero uue järele saatma, aga täiesti lödi oli see küll.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ja pärast pikka talvepuhkust ta elab taas :headbang:
Natuke küll tolmune, aga igati sõiduvalmis.
Ja pole kahtlustki, kumba eelistada, kas taustal olevat Mitsubi<b>[Censored]</b>, millega sõitsin talvekuudel või Saabi - Saab on ikka palju mõnusam!
PS: Põnev on ikka see foorum. Kohe tunneb ära, et räägin muust automargist, peale Saabi ja paneb kohe tsensuuri peale, arvates, et ma ropendan :D
Natuke küll tolmune, aga igati sõiduvalmis.
Ja pole kahtlustki, kumba eelistada, kas taustal olevat Mitsubi<b>[Censored]</b>, millega sõitsin talvekuudel või Saabi - Saab on ikka palju mõnusam!
PS: Põnev on ikka see foorum. Kohe tunneb ära, et räägin muust automargist, peale Saabi ja paneb kohe tsensuuri peale, arvates, et ma ropendan :D